מעניין אותי מה דעתכם פורום יקרב.ש.

מה דעתכם על הכתבה של "הפאבים הדתיים" שהיתה בעולם קטן?

 

בעד?

נגד?

פרטו...

תלוי...חסיד ה'

אני בעד שיהיה הפרדה בפאבים.

בנים אוהבים מדי פעם לשתות בירה עם חברים. (כמובן שלא בגיל צעיר, אבל כשמתבגרים...)

אם תהיה הפרדה זה לדעתי יהיה ממש טוב.

אבל אם זה מעורב, לדעתי ממש לא לעניין.

אם זה מעורב זה כבר לא עניין של דעתך או לא-משה ר-

זה אסור!!!

והוא דיבר על מצב שזה לא מעורב...

אני חושב שאדם שהוא בן תורה לא ראוי שילך למקומות כאלה...

נגדאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי לכיוון האור=] בתאריך י"א שבט תשע"ב 20:26

קראתי זאת ביום חמישי,אני נגד,הן מבחינת הבעיות ההלכתיות הפרקטיות ביותר שקיימות שם כיום,שירת נשים,אולי קלות ראש וחוסר צניעות בבילוי כזה כיום.


כאשר חברים רוצים להפגש אני מאמין שצריך לעשות זאת בצנעה איש בבית חברו.זה בגדר דעתי.. וכאמור את ההכרעה צריכים לעשות רבנים ביחס לפלטפורמה שהמקום מציג.

זו הכרעה שדורשת ידע רב בהלכה,ועל גבולות דקים בהלכה,אך כיום כפי שעולה מהכתבה ברור שישנם בעיות הלכתיות ברמה הכי פשוטה.

לגבי הגבולות של בזבוז זמן,קלות ראש וכו',פה דרושה הכרעה עדינה (וחשובה !) שצריכים לעשות אותה לדעתי רבנים.

>יויו2

אני לא הייתי הולך לשם הוא בפירוש אמר:

"המלצריות כאן יתלבשו איך שהן רוצות,ואם בת רוצה לרקוד-שתרקוד."

זה לא מקום של בני תורה לענ"ד..

 

 

מזעזע.פלספנית

בעזהי"ת


נו ב'מת. 


'אלטרנטיבה לציבור הדתי לאומי'.. 

הנוער שלנו לא אמור להצטרך  לתרבות הזאת.

ואם הנוער שלנו צריך 'מקומות בילוי בסגנון הזה', הבעיה פה היא הרבה הרבה יותר עמוקה מ'לספק מקומות כאלה לציבור שלנו עם גבולות משלנו', אלא עצם הצורך הזה הוא בעייתי.


'רגע, ואף פעם לא חשת צורך סתם ככה להתפרק עם חברות?' כן. ויש התפרקויות הרבה הרבה יותר טובות, הרבה הרבה יותר בריאות, אלכוהול- בכל רמה שהיא- זה נזק וזה מכה. ויותר מזה- גם 'מקומות בילוי ללא אלכוהול' זה נזק ומכה; כי ה'מקומות בילוי' האלה הם מקום של הוללות- ולא משנה אם זה הוללות טבעית או מעושה ע"י אלכוהול; זה מקום של בטלה, של ליצנות, ושומר נפשו ירחק. 

מושב ליצים...כנרית על הגג=)

רוצים לשתות? אפשר לעשות את זה מתוך מחשבה ושכל בבית, במינון נורמלי...

לא קראתי, אבל מכיר.לך דומיה תהילה

אני נגד.

לא כל צורך צריך לספק.

להתאגד סביב הדבר הזה שנקרא אלכוהול נראה

לי רעיון רע. (בלי קשר ל'דתי' או 'לא דתי').

ולבנות מקום לזה, למסד את ההתאגדויות האלה,

זה רעיון רע עוד יותר.


אני גם לא רואה איפה הגבולות פה. אם יש שם כיפות,

זה לא הופך את המקום לדתי. התואר ''דתי'' שייך לדבר

שיש לו ערך רוחני, תורני.

אין פה ערך רוחני.

אין פה אידיאל.

אין פה שאיפה.


פה המונח "דתי" משמש כגימיק.

וזהו.

האפשרות הראשונה בסקרנתנאל2

חיקויי של הפאבים החילונים.

מזרוחניקים...צעיר רענן
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך י"ב שבט תשע"ב 17:07

אורי אורבך דפוק,

אין לי בעיה שילך לפאב שיענה..., אבל תגיד מראש שזה לא מיעוד לדתיים...

זה מה שנקרא עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס..

רוצה לחטוא?תהנה.. כולם מידי פעם חוטאים לא עלינו, אבל בתור נציג ציבור מחטיא את הרבים..

נגד!!!<יוני>

בכס"ד

 

 

חיקוי התרבות החילונית וקידוש הלייט! 

אני עדיין לא מבין בשביל מה צריך אותם..

נגד...הסטלן הקטן

אתה רוצה פאב-לך לפאב...

 

 

מזעזע.. נגד! מוש ליצים, וחילול ה' מטורף.. יש גבול.פצפונית
אני ממש בעד אבל צריך לשים כמה גבולות ברוריםעירוניסט גאה
א. מחיצה בין נשים לגברים
ב. בלי ריקודים מעורבים
ג. בלי להשתכר
ד. בלי הופעות של זמרות
ה. עם שירים מותאמים
פחח..צעיר רענן

אז מה פאב פה?

כל הקטע של פאבים שזה הרגל הראשונה לפני המועדון זה כשעיפים, 

מתחילים 'קצת' בשתייה ואז רוקדים ואז מתחילים אם איזה מישהי ואז גומרים במיטה..

בכבוד מר אורבך המטומטם, תהנה לך שאתה מושך את הציבור למקומות כאלה, אשריך!(באמת כך נגיע לגאולה כבר אומנם מיסורים אבל נגיע..<צ>)




ואווועדידוש5
זאת שאלה טובה... באמת אני. לא כזה בקיאה בזה..אבל זה נראלי ממש לא לעניין...אתה יכול לבוא באישי.. מעניין אותי!
לכל אלה שמתנגדים תקראו את מה שכתבתי ותבינו למהיהודי אמיתי
עבר עריכה על ידי לך דומיה תהילה בתאריך י"ב שבט תשע"ב 00:26

חייבים דברים כאלה לציבור הדתי לאומי
תעודת עניות לציבור הדתי לאומי/ יהודי אמיתי
שמעתם על דבר שנקרא בירה ונשירה?
אם לא אז אני אסביר לכם. בקיצור שנה שעברה בסוף שנה שתי שמיניסטים "דתים" ממרכז הארץ החליטו לעשות מסיבת סיום 12 שנות לימוד, ובכן דרך הפייסבוק הם פרסמו מודעה בזו הלשון: לכל השמיניסטים בארץ הנכם מוזמן לאירוע בירה ונשירה שבו נחגוג מסיבת סיום 12 שנות לימוד. מה כלול? בירה מהחבית, אלכוהול חופשי וכמובן ריקודים ובנות. בסופו של דבר הגיעו 600 שמינסטים!!! (מתוך כמה אלפים בודדים) ואתם בטח יכולים לתאר לעצמכם איך נראתה המסיבה הזאת: ריקודים מעורבים, חוסר צניעות מוחלט, נשיקות וחיבוקים עם הבנות.
עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם למה לעדזאל הוא מספר לנו את זה???
אז ככה אני שמעתי על הסיפור הזה לא מזמן ואיך ששמעתי אותו ישר הזדעזתי. אבל אז חשבתי קצת והבנתי שזה בסך הכל עוד חלק מהתופעות השליליות שנמצאות בציבור שלנו ,אמנם בקנה מידה גדול יותר אבל העיקרון זה אותו עיקרון. ואם אתם לא מבינים אז אביא לכם כמה מקרים בשביל שתבינו לאיזה רמה הגיע הציבור "שלנו".

[עריכה: התיאורים שצוינו אינם לרוח הפורום]


מה היו אומרים הרב קוק והרב נריה זצ"ל לו היו רואים מה יצא מן הציבור ומן הנוער שהם כה טיפחו וגידלו באהבה...
אנחנו ניסינו ללכת על 2 העולמות לשלב בין העולם החרדי והחילוני וליצור שילוב בין 2 הצדדים ומה שיצא בפועל זה שלקחנו 90% מהעולם החילוני ו10% מהעולם החרדי ואת התוצאות אני רואים יום יום בנוער "שלנו" כן אותו נער נפלא שמידי יום ביומו עוד ועוד ילדים מורידים כיפה.
ואני שואל אתכם מה אני אמור לעשות לפנות לעולם החילוני החומרי והברברי או לפנות לעולם הגטו החרדי שבו חוץ מהגמרא אין חיים אחרים או שמא לפנות בכלל לכיון של ליצור ציבור חדש שהוא דרך אמצע בין הציבור הדתי לאומי לחרדי???
אני יודע שכתבתי הרבה אבל הייתי חייב לפרוק את כל שמכביד לי על הלב כבר זמן רב.

זו הכללהאנונימי (פותח)

כפי שאתה רואה כמעט כולנו אם לא כולנו מתנגדים לכך ובטח ובטח לדברים שאתה מעלה,צריך להתייחס למיעוט בתור מיעוט ולא לצייר אותם כרוב,אולם גם מי שלא הולך בדרך התורה בלבב שלם לא זורקים,אלה מקרבים ומחזקים,ועוזרים לו להתקן(אני מדבר בתור חברה ולא כיחיד חלילה,אינני חושב שאת עצמי לגדול).

ברוך ה' שהציבור הזה מיעוטצעיר רענן

הבעיה שהוא גדל לאט לאט ויש לו מתן לגיטימציה מארגונים שתומכים במהלכים כאלה(נאמני זימה ועבודה, קולך, הקרן החדשה לישו,וכו'..) 

אם מלכתחילה היו באים ואומרים מנסים לייצר דבר חדש מקום בילוי לדתיים חוץ מבתי קפה - תפאדל! מעולה!צריך! הבעיה שבאים ועושים "השאלה" מהציבור שסוגדים לו בעיוורון.. אז זה ניהיה לטהר את השיקוץ, 

חבל, 

באמת חבל, 

היה אפשרי בקלות להכניס את זה למסלול טוב יותר, להביא רבנים שיתמכו, הבעיה שמנסים להידבק לחילונים..)

דרכי איננה דרך אמצעית.האדמו"ר מצנעא

דרכי היא דרך תורה, דרכי היא דרך אשר בראש מעייניה נמצאת השאיפה לתורה בגדלות ולקיומה בהקפדה יתירה. דרכי איננה אמצע בין דרך אחת לשנייה. הדרך שלי היא דרך חופשית, היא לא איזו דרך אמצעית שנועדה לספק שני צרכים שונים.

הנוער עלי ואתה מדבר איננו הנוער עליו הרבנים קוק ונריה זצ"ל דיברו. הרב נריה דיבר על 300 דפי גפ"ת בשנתיים... 

הרב קוק כותב:

"לפעמים הדור מתייאש מאורו העליון, שקע בביצת החומריות המשכחת כל טוב. אבל לא פה יישאר הדור, חיי הטבע ישיבוהו אל מאור הנשמה, "ושב ורפא לו"."

לעניות דעתי המעניינת דאץ

אין לי דעה מגובשת. אבל,

הייתי הולך לכאלה פאבים? אולי, יש סיכוי טוב. אני אוהב לחגוג.

אבל לא הייתי מציג את זה כאלטרנטיבה, לא הייתי טוען שזה כשר וטוב.

מי שלא מתאים לו, שלא ילך. אבל שלא יהפכו את זה למתאים לכולם.

הפאבים ה"דתיים"אני17

הם לא כאלה "דתיים" לאנשים שבאו מבית דתי ובגדר גיל ההתבגרות בא להם "להתפרפר" קצת. אז אי אפשר להחליט אם זה ראוי לציבור הדתי או לא. מי שמחליט ללכת לשם- תפדאל. אבל אם מכריזים שזה "פאבים דתיים" זה יכול למשוך גם כאלה שלא מנסים להתפרפר...

 

 

מקווה שוהבנתי

אוף אתכם.קטנציק

חסר מקומות לבלות?? אי אפשר לשתות בירה בבית קפה? ואם אי אפשר, הנה פיתרון נחמד וזול:
שימו לב, ההמצאה הגדולה של השנה:
תקנו בקבוק בירה בסופר הקרוב, כנסו לבית קפה, תזמינו משהו, תשבו ותשתו בירה.
אם זה לא מספיק טוב, תוכלו לשבת באיזשהו ארומה או משהו שזה לא ממש בית קפה סגור ומחניק, אלא יושבים בחוץ בלי בעיה.
וכן, אפשר גם לשתות בירה בבית.
אם זה באמת היה הפרדה מוחלטת, בנות דתיות באמת (יענו חצאית שעוברת את הברך ולא "בערך") ובלי שירת אישה וריקודים, סבבה. אבל זה לא ככה. זה מקום להתפרק לגמרי, מקום שמועד לחטאים, ובכלל - לא לרוח היהדות. אם בירה זה טעים-שבו באיזשהו מתחם ג'אנק פוד בקניון (כמו למשל בתחנה מרכזית בירושלים).
ובכלל-בירה זה מגעיל ומר. מי שותה את זה???  

אני יסביר שוב את טענתי לגבי הפאבים..חסיד ה'

יש הבדל ענק בין דתיים לחילונים.

חילונים רגילים לשתות כל ערב ולפעמים להשתכר (לפחות רובם הגדול).

דתיים אומנם לא שותים כל ערב אבל בגיל מסויים זה סוג של רוגע לשתות בירה.

אני לא אומר על עצמי שאני שותה, אבל אני רואה על גדולים ממני ואפי' נשואים שמדי פעם צריך את זה.

לעומת בנות שלא "צריכות" את זה, אולי יש כאלו שכן מדי פעם, אבל רובם לא נוגעות בזה.


לדעתי אם זה פאב רק לבנים ללא הוללות ודברים לא טובים אין שום דבר רע בזה.

נכון אתם שומעים את המילה "פאב" וכבר מקשרים את זה לדברים גרועים.

אבל תמיד אפשר לשנות שם כמו "רגע של נחת" חחחח .


בכל מקרה, מקווה שיותר הבהרתי את כוונתי.

כדאץשלומ.

אני מתחבר למה שדאץ אמר.

לא לכולם.

הבעיה היאאנונימי (פותח)

הבעיה היא שמה שמצטייר מהכתבה לפחות מהפלטפורמה שקיימת היום היא שיש למקום מאפיינים רבים מדי הדומים לפאב חילוני,כמובן שמאפיינים רבים שונים אך היחס נמדד ביחס לשולחן ערוך.

ב.יש פה גם עניינים בעייתיים יותר גם אם יפתרו את עניין שירת הנשים,חוסר צניעות שאולי יש והאלכוהול הזמין וחלק מהם זה בזבוז זמן וקלות ראש כללית ,את ההכרעה והבדיקה צריכים לעשות רבנים,אולם כרגע ישנם בעיות הלכתיות ברמה הפשוטה ביותר,כפי שעולה מהכתבה.

ג.אני לא מסכים עם המינוח "צורך" ,יש שאוהבים זאת (ויש שאינם אוהבים) אולם זה אינו קשור לצורך של האדם,אלא למשקה שיש אוהבים לשתות.

עדיף שיילכו למקומות כאלה ולא לאחרים!!!בס"ד
ברגע שאתה פוסל מקום כזה.שלומ.

הגיוני שיילכו לפאבים של חילונים.

כי הצורך קיים,ואי אפשר להתעלם ממנו.זה נאיבי.

כמובן שזה לא מקום שמתאים לכולם.

יש הבדל בין לאפשר לבודדיםכנרית על הגג=)

מאשר לפתוח את האפשרות לכולם.

מי בדיוק יהיה הגוף המאפשר?שלומ.
כל מקרה לגופו. ושכל אחד יחליט לעצמו.

אפילו יצא לי חרוז(:
ה"פאבים" הדתייםאבודה!

אלק פאבים...

טוב אין פה אפחד מהסגנון הדתי שהולך לשם אז אין על מה לעשות דיון...

יללאה שיהנו להם שם

סיכום מעניין...... אדם אחד
נכון זמנית.שלומ.

רוב הנוער כאן הוא לא בגיל הזה.

אבל אני מקווה שהוא יגיע אליו.

לא קראתי, אבל...ד"ר אריק
עבר עריכה על ידי ד"ר אריק בתאריך י"ג שבט תשע"ב 10:29

בס"ד

שמעתי מאנשים שהיו שם מה הולך.

 

אני באמת רוצה, פעם אחת ולתמיד, להבין מה כל כך מרגש ב-לשבת במועדון. עזבו ריקודים, עזבו אלכוהול, עזבו בחורות לא צנועות. הרעש. איך אפשר לסבול את זה? אני לא מסוגלת לעמוד ליד רמקול הכי פשוט שיכול להיות, זה יישר עושה לי כאבי ראש, ישר קצב דפיקות הלב שלי משתנה ואני מוצאת את עצמי במצב של כמעט עילפון. מה כל כך נחמד בזה שמוזיקה רועשת מפוצצת לך את עור התוף, קורעת לך את הלב, ומשבשת לך את המח- מה כיף בזה? ויבאו אנשים ויגידו "הגזמת...זה כיף."

 

אני באמת רוצה להבין, מה כל כך כיף ב"לשבור ת'ראש", להשתכר. איכס. זה מגעיל אותי כל כך שבא לי להקיא שאני רואה אנשים שיכורים, גם בפורים. פעם זה היה עוד כיף לצחוק עליכם, בנים (במחילה), היום, זה כבר באמת הפך לדבר מגעיל מאין כמותו.

 

אני באמת רוצה להבין מה נחמד ב-לרקוד בנים ובנות ביחד. עזבו את ההורה, של סבא-וסבתא. אני מדברת על ריקודים, פשוטים אומנם, אבל עדיין ריקודים. אתם לא מתפדחים? אין לכם איזה הרגשת אי נעימות, הקלה שבקלות?

 

כמו שהבנתם, לא ניראה לי שתמצאו אותי בפאב כזה. זה לא המקום בשבילי, ואם כבר תמצאו, זה יהיה באיזה פינה נידחת, רק כדי לנסות ולהבין מה כל כך כיף במקום ההזוי הזה, ולא יותר מזה. לא תראו אותי "שוברת ראש" ו"מתפרקת", לא תמצאו אותי רוקדת, ולא מנענעת את הראש לצללי מוזיקה רועשת מדי. אבל כמו שאני לא מבינה את המנהגים המוזרים הללו, יש אנשים שלא מבינים אותי, ואת המנהגים "המוזרים" שלי. ולדעתי, אולי עדיף שאותם חברה, כן ילכו לפאבים דתיים, מאשר שיגיעו לפאבים לא דתיים. נכון, זה חוקות הגויים, והצניעות שם לא משהו, וכל העסק הזה לא לעניין, אבל אולי עדיף שליכו לשם, מאשר למקומות הרבה יותר גרועים.

זה טוב שיש אתזה למי שצריך את'זה..>>פונ3'ה!!

בנאדם שבאמת צריך את זה- אם לא יהיה לו את זה הוא ילך לפאבים- אבל לא דתיים...

אבל מה שכן- זה יכול להתבסס ולהשתקע בחברה שזה גם לא מתאים להם באמת...

 

קיצר..

כמו כל דבר בחיים- מתוסבך....!

נראה לי שיש אי הבנה...שלומ.

בפאבים האלה העיקר הוא לא ממש לבוא ולרקוד בנים בנות.

לפחות ממה שאני הבנתי בכתבה,מדובר שם בעיקר על מרצים,ומקום להיפגש עם חברים.

אז לפי מה שאתה אומר הם סתם קוראים לזה פאבים...אבודה!
את הרציניים לא תמצאו שםתחיה22

 

פאב זה לא מועדון, לא רוקדי שם זה יותר בשביל לשתותבס"ד
לצערי זה צורך של אנשים דתייםאנונימי (פותח)

זה דבר דוחה (לפי דעתי-לחקות את החילונים)

אבל עדיף מאשר שאנשים ילכו ל"פאבים אמיתיים"

אבל עצוב מאוד לשמוע על זה...

והנה הכתבה----אבודה!
לשובבה לשעברעירוניסט גאה
אני כבר העלתי את זה
אין כזה דבר להתפשרתחיה22

אפשר על כל דבר להגיד שעדיף את זה במקום.. ואז לאן נגיע?

אה אופסאבודה!
דוקא אחלה...**היפה בנשים**אחרונה

לדעתי זה ממש טוב ! מקום מסודר למיפגשים..! מאשר שבני נוער ישבו ברחובות חסרי מעש..! רעיון יפה לפתוח להם מועדון... מקום מסודר ומאורגן למפגשים של צחוקים ואוירה טובה..! עם חברים דתיים...

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך