מה דעתכם?ד"ר אריק
עבר עריכה על ידי gbck630 בתאריך כ"ט אב תשע"ב 12:28

בס"ד

שמתי לב לתופעה מוזרה-

אני אחת שחיה על מוזיקה, מצד אחד, מצד שני- יהיו אנשים שיגידו שאני בררנית מדי, כי "רוב" השירים בעייני רדודים כיום.

אחים שלי עושים לי מדי פעם "בוחן פתע" לגבי הזמר והשיר שאני שומעת- איך קוראים לו? איך קוראים לשיר? למה הוא כתב את השיר? וכ"ו... (אח שלי בן 4 מבקש ממני כל הזמן "אריאל, תשימי לי את השיר שאמא שלו מתה בבקשה" מת עשיתי טראומה לילד...)

ושמתי לב- שהמון זמרים או זמרות שאני שומעת הם בעלי נטיות הפוכות..

אחים שלי מזדעזים ודורשים שאני אחליף זמר.

עזבו את זה שאני חושבת שצריך לקרב את בעלי הנטיות ההפוכות... השאלה שלי היא אחרת:

האם לדעתכם יש בעיה לשמוע שירים של בעלי נטיות הפוכות? גם אם הם לא שרים שום דבר שקשור לזה?

כי לא חסרים זמרים בעלי נטיות הפוכות שיש להם שירים יפים.

מה אכפת לי בעצם מאישיות של הזמר? אני גם ככה לא מכירה אותו, לא מתכוונת להכיר, אני לא אחת שמעריצה זמרים, אז למה זה אמור להפריע לי מה הוא עושה בחייו הפרטיים?!

ולא חסרים כאלה- הראל סקעת, עברי לידר, אדם למברט- באמת שלא חסר- אז אנחנו נפסיק לשמוע חצי מהשירים?!

דבר ראשון- אדם למברט באמת איכסס!למינת

דבר שני- אני לא מבינה בדברים האלה אבל רבנים יאמרו שהוא מכניס ת'אישיות שלו במוזיקה וזה עובר אלייך בלי שאת מודעת!

דבר שלישי- לא חסרים לנו שירים יפים של ארץ ישראל הישנה והטובה!! פרח יאמי

אני חושבת שאנחנו צריכיםניגונים

לדעת ללמוד להיות פתוחים.

 

כלומר, בעיני זו צרות אופקים לא להיות מסוגל להפריד בין האדם לדעות הפוליטיות/נטיות מיניות/ וכו'.

 

מעבר לכך- שבעיני, בכל בנאדם יש משהו רע. אם אתה יודע על זה ואם לא. בטוח שיש עוד זמרים כאלה, שפשוט לא מספרים.

 

בכל בנאדם יש משהו שלא תאהב. אם נלך לפי הדרך הזו- אנחנו נצטרך להפסיק לחיות ליד אנשים.  

לפי צריך לשמוע רק זמרים דתייםשיגר

אולי קצת כוורת אבל לא יותר מזה

לא מסכים, שיר אמיתי וסוחף זה שיר שנכתב ומושר מהלב>דביר א.מ

ולכן אי אפשר להפריד בין האישיות של האדם לבין השירים שהוא שר 

 

ובקשר לזה שבכולם יש קצת רע, יש הבדל בין כמות הרוע ובאמת אמרו חכמים הרחק משכן רע

וחוץ מזה שלא צריך להכניס אלינו את הרוע שלו - כלומר מה שהוא חושב/ מרגיש

 

וחוץ מזה זה שלא מסתירים את זה ולא מתביישים בזה (תקנו אותי אם אני טועה בקשר לזה שלא מסתירים)

זה דבר חמור עוד יותר

פתיחות זה לא ערך שלנו!!שונמית

יש הכלה וקבלה וקירוב וכו' אבל אין עניין להיות פתוחים לדברים שמקלקלים. מי שאומר שפתיחות זה ערך של הציונות הדתית- טועה! 

פתיחות זה לא התבוללות.פלספנית

בעזהי"ת

 

פתיחות זה- לדעת לבדוק בעצמינו, ולא להתקבע על 'הוא לא בסקאלה שלנו אז לא, הוא שונה ממנו בככה וככה אז לא'.

 

פתיחות זה ההפך מסגירות; סגירות זה קיבעון; 

מסקנה: פתיחות זה לא להתקבע.

לא! אנשים מהמגזר אומרים- נראה טלוויזיה,שונמית

נראה סדרות, נכנס לתכנים בעייתיים, נפתח לעולם וכו' בשם הפתיחות- זה ערך לא? (א להתקבע, לראות דברים אחרים...) להכיר, לדעת, אם לא נדע איך  נשפיע?...

אני ממש תומכת בקבלה, ביכולת להתגמש, ולכבד דעות שונות, אבל לא חייבים, ואפילו לא רצוי, להכניס אותם אלינו!!! הזמרים ה- הפוכים- האלה (לא היה לי כוח לכתוב את ההגדרה שלהם) לא צריכים להכנס אלי לאייפון ולמוח. 

אני ממש נשמעת קיצונית אולי, אבל אני באמת חושבת שאולי קצת התבלבלנו... 

דרך אגב- מה רבנים אומרים על זה? רבני המגזר שלנו? (אני משערת שזו הלכה בדיוק כמו כל דבר אחר)

נראה טלוויזיה- כן.פלספנית

בעזהי"ת

 

נכנס לתכנים בעיתיים- לא.

 

ואם אנחנו לא יודעים לחיות עם טלוויזיה ובלי תכנים בעייתים, ברור שלא נכניס את הטלוויזיה; ה'פתיחות' לא באה על חשבון הדת והערכים.

 

אבל אפשר לדעת לחיות בלי.

אני לא חושב שזה אפשרי בטלויזיהשואף לאוראחרונה

בטלויזיה מאוד קשה לבחור תכנים,הכל עובד בסרט נע וזמין באופן מידי ולכן הבעיתיות של הכלי כ"כ גדולה.

כמי שהיה חילוני בעברו אני מעיד עדות גמורה שאין לנו מה לחפש בטלויזיה,זה לא עניין של טכנולוגיה (יש עניין באופן כללי של בזבוז זמן בעקבות טכנולוגיה, שחשוב מאוד לשים לב ולתת את הדעת לזה במלוא הרצינות,אבל אני מדבר מבחינת התוכן) אלא התוכן שיוצקים לתוכו,התוכן שיוצקים לתוכו כיום הוא מי ביוב: עריות,אלימות,שנאה,חוסר ערכים,חוסר דרך ארץ,איזה רוע לא ?. ואין בסוגיה הזו ערוצים מקבילים,או ערוצים טובים יותר,זה התוכן שקיים שם,בכל הערוצים.ולכן בעניין הטלויזיה התשובה צריכה להיות לא.

גם אני בררן. גם אצל זמרים דתיים.לך דומיה תהילה

אני לא שומע הרבה מוזיקה בגלל זה.

 

ובכל זאת, אני חושב שלא צריך להחרים שירים של זמר

 בגלל תכונות שיש לו (שמאלני לדוג'), אבל לפעמים

הידיעה הזאת מרחפת ברקע ולא נעים לשמוע את

השיר. לא צריך להלחם בזה. לגיטימי...

פסק הלכה של גדולי הדור החרדים:___

http://www.shofar.net/songs/img/psack.jpg

הרבנים שחתומים שם הם:

הרב יוסף שלום אלישיב זצ"ל

הרב מיכל יהודה ליפקוביץ זצ"ל

הרב שמואל הלוי ואזנר
הרב אהרון לייב שטיינמן
הרב חיים קנייבסקי
הרב ניסים קרליץ
הרב גרשון אדלשטיין
הרב שמואל אוירבך
הרב חיים פנחס שיינברג
הרב יששכר מאיר
הרב דוד טווערסקי
הרב נתן גשטעטנר
הרב יצחק שיינר
הרב חיים שאול טאוב
הרב יהודה עדס
הרב בן ציון מוצפי
הרב מסעוד בן שמעון
הרב שלום כהן
הרב יוסף חי יעקב
הרב יצחק רצאבי
הרב אהרון זכאי
הרב אליהו טופיק
הרב יעקב ישראל לוגסי
הרב יוסף מוגרבי

(תתמקד על החרדים...ענבל

בס"ד

 

ככל הזכור לי אנחנו דתיים... 

חוץ מזה שמה המקור לזה שאסור לשמוע שירים מסוימים אם הם לא שירי עגבים וכו'??)

אין לזה מקור כי זה נושא יחסית חדש....___

אז מה אם אנחנו לא חרדים ?

כ"כ הרבה רבנים גדולים אומרים משהו אחד! 

זה לא נראה לכם אבסורדי שאתם חולקים עליהם?

חוץ מזה אני לא שמעתי שום רב שחולק על זה!

כל זה על זמרים שעושים הופעות מעורבות.___

ואת מדברת על זמרים שהם בעצמם ******* !

היא מדברת על לשמוע את השירים. לא על ההופעות.ענבל
כתוב בשל"ה (מופיע בשער הציון סי' תק"ס):___

 שאין להשמיע שירים פסולים לתינוקות (למרות שאינם מבינים דבר) משום שזה מוליד אצליהם תכונות לא טובות בנפש.

אם שמיעה של שירים פסולים מולידה תכונות רעות ,

אז גם תכונות רעות מולידות שירים פסולים (גם אם לא רואים את זה מבחוץ)

^^^^^^^^^^^^^ארגוב
מזוייף!אאלעד
למה מזוייף?___


נמחקאאלעד


רוב חתימות הרבנים זויפוהפונצ'יקים

כל ההודעה הזו מנוהלת ע"י מאכרים מסוימים...

^זה נכון..אאלעד
וואלה, לדעתי זה די חרטא המכתב הזה...אדם אחד

לא מאמין שכ"כ הרבה רבנים כתבו דבר כזה...

זה דבר מוזר וקיצוני...

לוידע, לא נשמע אמיתי...

מזיק ביותר.האדמו"ר מצנעא

ר' נחמן כותב שעיקר ההתחברות של עולמות שונים, הופכיים, הוא ע"י הניגון. לכן הניגון מחבר אותנו, בעוה"ז לרבש"ע בעוה"ב. לפי זה מי ששומע ניגונים של אנשים ריקים וחטאים - הרי שהוא מתחבר לעולמותיהם המתועבים.

צריך להיזהר מזה. יש מספיק זמרים כשרים וצדיקים שאפשר לשמוע. 

"בחצוצרות וקול שופר הריעו לפני המלך ד'".

אני לא מתכוונת ללכת להופעות.ד"ר אריק

בס"ד

א'-כי אני שונאת.

ב'-באמת לא ניראה לי מתאים ללכת להופעות- גם כאלה שהם לא בעלי נטיות הפוכות.

 

ולא ניראה לי שיש פה מישהו שהוא רב, אם הייתי רוצה פסק הלכה- הייתי הולכת לרב.

לכן שאלתי מה דעתכם- דעתכם האישית ולא דעתה של הרבנות.

זה לא ממש על ההלכות...ענבל

בס"ד

 

היא רוצה את דעתנו על מידת ההשפעה ואת זה אין בעיה לתת.

היא גם רוצה לדעת אם לדעתנו באמת לא טוב לשמוע...

 

זה לא עניין של להתדיין על מותר\אסור..

למה לא יתכן שדעת ר' נחמן הינה דעתי?האדמו"ר מצנעא
חשוב לזכור דבר אחדמרדכי

בס"ד

 

אין כזה דבר אדם שנולד ככה שהוא בעל נטיות הפוכות, זאת לא מחלה מולדת אלא זאת מחלה פסיכולוגית בראש של האדם שהוא כזה. 

 

הרי הקב"ה לא יברא דבר שהוא אוסר עליו (והרי אסור כל הדברים האלה ע"פ התורה)

 

והעריכו בזה הרב זלמן מלמד (בספרו יש שואלים) ובנו הרב אליעזר מלמד (בספרו פניני הלכה)

מה חבל שאני ראיתי על מחקר שהוכיח שבמקריםהרהור

מסויימים שזה שינוי מולד. 

 

לא קשור לאמין לא אמין, בעולם המדע זה לא דבר שהוכרע.

 

 

אולי זה שינוי מולד בשכלמרדכי

בס"ד

 

את באמת חושבת שהקב"ה יברא משהו ויגיד לו שאסור לו להתקיים? אז בשביל מה הוא ברא אותו?

אסור לא להתקיים? ממתי?הרהור

ולא הבנתי מה מנסה להגיד הכותרת שלך...

למעשה אסור להתקיים.לך דומיה תהילה
שהשינוי המולד שהוא כתב זה בשכל ולא בנפש האדםמרדכי

בס:ד

 

התורה אוסרת משכב זכור, אז למה שהקב"ה יברא אדם שעושה את זה?

הקב"ה לא יברא אדם בשיב שיפר את תורתו

אוקי. ויש עקרים בעולם.. אסור להם להתקיים?הרהור

(*לו. טעות שלי...)

 

 

לאמרדכי

בס"ד

 

הרב אליעזר מלמד כתב על זה בספר פניני הלכה, לא זוכר בדיוק איפה, אבל אני זוכר שבשבעות הותקפתי בפרץ בל"חיות וקראתי הרבה דברים על נושאי הקמת משפחה.

במחילה- אבל מי אתה שתוכל להגיד כזה דבר?ניגונים

זה כ''כ יומרני להגיד שהקב''ה לא יברא דבר אסור.

 

ואם זה התיקון שלו בעולם? זה כמו להגיד איך הקב''ה עושה שישהיו כאן דברים רעים בעולם. 

 

במחילה, אבל מי אתה, מרדכי, שתגיד מה הקב''ה יכול לעשות או לא, או שתוכל לזלזל בנסיון של האנשים האלה?

 

יומרנות ובורות. 

לא הבנת אותימרדכי

בס"ד

 

משכב זכור אסור מהתורה. אז למה שהקב"ה יברא אדם שעצם המעשה שהוא עושה כי כך הוא נולד אסור מהתורה?

 

וזה מה שכותב בנידון הרב אליעזר מלמד בספרו פניני הלכה:

 

4 - משכב זכור
בעקבות ההלכות ששודרו ברדיו בנושא העריות נשלחה שאלה : מה יחסה של התורה למשכב זכר, או במלים אחרות ליחסים הומו-סקסואליים.


תשובה : יחסה של התורה למשכב זכור חמור מאין כמוהו. כידוע כדי לדעת מהי חומרת העבירה, יש לבדוק מה העונש שקצבה התורה לעובר עליה, ועל פי זה ניתן לדעת מהי מידת החומרה שהתורה מייחסת לעבירה הזו. שהרי ברור שחטא שעונשו מיתה, חמור בהרבה מחטא שעונשו מלקות. ואמנם מכמה סיבות הלכתיות, למעשה כמעט ולא דנו בסנהדרין אנשים למיתה. אבל העונש המכסימלי מלמד מהו היחס העקרוני של התורה. ואם כן העונש החמור ביותר הוא כמובן מיתה, אבל ישנם ארבעה סוגים של מיתה, והחמור מכולם הוא סקילה. וזהו העונש שקובעת התורה למשכב זכר. כמו שנאמר (ויקרא כ, יג) : "ואיש אשר ישכב את זכר משכבי אשה, תועבה עשו שניהם, מות יומתו דמיהם בם". וכל מקום שנאמר "דמיהם בם", הכוונה לסקילה. ועוד הוסיפה התורה אזהרה לאיסור הזה (ויקרא יח, כב) : "ואת זכר לא תשכב משכבי אשה תועבה היא. אל תטמאו בכל אלה, כי בכל אלה נטמאו הגוים אשר אני משלח מפניכם, ותטמא הארץ ואפקוד עונה עליה ותקיא הארץ את יושביה". ואדם שהיה חוטא בזה בשוגג, כלומר שלא ידע שהדבר אסור, עונשו היה להביא קרבן חטאת, ומאז שבית המקדש נחרב, בדיעבד התפילה מועילה במקום הקרבנות.


אגב כדאי לציין שאנשים המודעים לאיסור הזה עוד מקטנות, אפילו אם באופן עקרוני היתה יכולה להתפתח אצלם סטיה שכזו, האיסור החמור סוגר בפניהם כל אפשרות של התפתחות רצון בכיוון הזה, וממילא כוחות האהבה הקיימים בכל אדם, מוזרמים לאפיק הנורמלי של נישואים בעלי תוכן חיובי, שעל ידם זוכה האדם לדבר הגדול מכל, שהוא כמובן הולדת הילדים.

(מקור)

 

וזה מה שכתוב על כך אביו, הרב זלמו מלמד, בספרו יש שואלים:

 

מה שאצל חלק מהציבור נחשב כסטיה נפשית חמורה הדורשת טפול פסיכיאטרי, אצל חלק אחר בציבור זה נראה כנטיה נפשית לגיטימית. נשים לסביות, גברים הומוסקסואלים שנמשכים משיכה מינית לבני מינם נשים לנשים גברים לגברים, בעיני חלק מהציבור הם נחשבים לסוטים חולי נפש. ובעיני חלק אחר בציבור הם נחשבים לאנשים בריאים בעלי נטיות טבעיות שונות מהרגיל. הם אומרים אי-אפשר לבוא בטענה לאנשים אלו שאינם מוסריים, כאשר הטבע הפנימי שלהם הוא כזה. התפיסה המתקדמת של אנשי החופש והדמוקרטיה, אומרת, כל סטיה נפשית שאינה פוגעת באחרים היא לגיטימית. גם אם הנטיה הזו מעוותת את נפשו של האדם בעצמו. גם אם היא פוגעת בבריאותו הגופנית או הרוחנית כל עוד שאין הנטיה הזו פוגעת באחרים מה לנו להתערב בחייו האישיים. לכל אדם זכות להתנהג כראות עיניו וכנטית לבו ובלבד שלא יפגע באחרים. הם מוסיפים ואומרים איך אפשר לבקר את הנטיות הללו של ההומוסקסואלים כאשר זו נטיה נפשית מטבע יצירתם. איך אפשר להאשים אותם ומדוע להעניש אותם על דבר שאינו בתחום בחירתם החופשית. ומה בעצם רע כל-כך בנטיה הזו. אך לא כן דעת התורה. מוסר התורה רואה בנטיה זו רעה חולה ביותר. כבר פירש בר קפרא את המלה תועבה תועה אתה בה זו סטיה רעה שצריך האדם וכלל הציבור להלחם בה ולתקן אותה.

כמו שצריך ללחום ביצר חמדת הממון של אנשים שנולדו בטבעם עם נטיה לחמוד ממון של אחרים, נטיה עמוקה שהם לא יכולים להתגבר עליה ולכבוש אותה, המכונה קלפטומניה, כשם שצריך ללחום ולתקן את העיוות הנפשי הזה בדרך החנוך והחוק. ולגבי אלו שאינם מסוגלים לכבוש את יצרם יש ללחום בנטיה זו בדרך הטפול הפסיכולוגי והפסיכיאטרי, כך יש להלחם ביצר התאוה המיני המעוות של בעלי הנטיה ההומוסקסואלית. אם יש כאלה יוצאי דופן שנולדו בטבעם עם נטיה נפשית כזאת והיא כל-כך עמוקה שהם לא מסוגלים להתגבר עליה, זה מצער ומכאיב ומעורר רחמים. אבל בגלל זה שאינם יכולים להתגבר זה אינו מפסיק להיות עיוות נפשי רע ושלילי. זו מחלה נפשית רעה, היא מסיטה את היצר המיני הבריא, שעל ידו כח ההולדה והמשך החיים של הדורות. הכוח הבריא מוסט לכיוון עקר, שלילי, ערירי. כוחות חיים מושחתים לבטלה. האושר הגדול ביותר של האדם, היכולת ללדת ולהמשיך את חייו לדורות, נוטל ממנו. כל מי שאין לו בנים חשוב כמת. על-כן אין לתת שום לגיטימציה לסטיה המקולקלת הזו. צריך לטפל בה על-ידי פסיכיאטרים ופסיכולוגים. כל ישראל ערבין זה לזה וכשם שיש לציבור זכות וחובה למנוע מאדם לפגוע באחרים, כך יש לציבור זכות וגם חובה לעזור לאדם שלא יפגע בעצמו בין פגיעה גופנית בין פגיעה נפשית. לסיכום: לפי התורה התנהגות הומוסקסואלית היא מהעבירות החמורות ביותר. סטיה נפשית כזו היא מחלה רעה שצריך להלחם בה ולרוב יש הצלחות ואנשים יוצאים מזה לחיים משפחתיים בריאים.

(מקור)

אבל אתה חוזר על מה שאמרת קודם.ניגונים
עבר עריכה על ידי ניגונים בתאריך ל' אב תשע"ב 21:17

הראיה שלך היא צרת אופקים.

 

אני רוצה לשאול אותך שוב- מי אתה מרדכי, שתגיד שהקב''ה לא יכול לברוא דבר רע? ואם זה התיקון שלו בעולם? מה אתה יודע על חשבונות שמים? מה?

 

אני לא רוצה שתצוטט לי רב, אני רוצה שתגיד לי מה דעתך. כמו שלא תלך לשאול רב איזה אוכל לקנות לילדים שלך בסופר, ככה יש דברים שהם פשוט לא קשורים לרבנים- כי הם דעות! אלא אם כן אתה מעוניין שאיזה רב יחשוב בשבילך, ואז למה הקב''ה ברא לך שכל?

הדעה שלי -מרדכי

בס"ד

 

שאלו הם אנשים אם בעיה בשכל ולא בעיה בנטייה שלהם. אלו אנשים מפגרים שבמקום לדאוג להם למועדנים בר נוער בת"א צריך לדאוג להם לפסיכאטרים שיטפלו בהם. ניתן לטפל באותם אנשים עם בעיות, אם הם ירצו בכך (עצת נפש לדוגמה שהוציאה להרבה נערים את השטות הזאת מהראש שלהם). אותם אנשים בעלי הבעיה השכלית הזאת שחושבים שכך הם חיים ואי אפשר לטפל בזה, מבחינתי הם טיפשים. 

 

אני יודע שדעתי בנשא הזה מעצבנת הרבה אנשים, אבל זאת היא דעתי, ואני לא מתבייש בה.

אין בך טיפת כבוד,ניגונים

לאנשים שעוברים ועברו את הנסיון הקשה הזה.

 

אתה חושב שהם לא מנסים? אתה חושב שהם לא רוצים להיות נורמלים??

במחילה, פשוט.. אל תביע את דעתך אם אתה לא מבין.

 

אתה חושב שבחורה דתייה נהנית לחשוב שהיא לא יכולה להקים בית בישראל?!

 

ושוב אני אומרת- יש אנשים שזה פגם נולד. אני יכולה להראות לך על זה מחקר מדעי אם זה יעניין אותך.

 

האנשים האלה הם אנשים מסכנים.

 

 

 

תשובהמרדכי

בס"ד

 

אני כתבתי על אותם האנשים שלא מנסים לצאת מי זה, לא על האלה שמנסים.

כל עוד הם באמת ינסו, הם גם יצליחו, זה תלוי אך ורק בהם.

 

ובשמחה את יכולה להביא לי מחקר מדעי בנושא, אשמח לקרואץ חוץ מי זה שבעולם נערכים מידי יום אלפי מחקרים מדעיים וזה לא אומר שכולם נכונים.

 

אני מסכים איתך שהם אנשים מסכנים, ואני מרחם עליהם שיש להם את הבעיה השכלית הזאת.

רואים שמעולם לא היית שונה..הרהור

כי אתה לא מבין כלום באנשים שהם לא בנורמה.

 

אל תשפוט אדם כל כך מהר. אולי אני גם לא הכי יכולה לדבר, אין לי בעיה בנטיה המינית שלי וכו', אבל אני יודעת מה זה להיות שונה. ואתה, אתה אל תשפוט אנשים שסה"כ מנסים למצוא אנשים שדומים להם.

 

לא משנה אם הם מעודדים סטיות, לא משנה אם הם טועים.. להתווכח איתך מי צודק זה לא שווה את זה..

 

זה עניין בסיסי של מעט כבוד האדם. החיים של אף אחד מהם לא פשוטים. גם אם אתה רואה אותם אחר כך במצעד הגאווה. למה אתה חושב שהם רוצים מועדונים משל עצמם?.. כי לא מקבלים אותם במקומות אחרים. למה הם צריכים את המצעד הזה?

כל אחד רוצה להיות במקום עם אנשים דומים לו, במיוחד כשהוא מאוד מנודה חברתית.

 

להיות שונה זה לא קל. תאמין לי. תמיד הייתי בשולי החברה ומנודה, ושתדע שבגלל אנשים כמוך החיים שלי היו הרבה יותר קשים.

לא מאשימה אותך בכלום, אבל בחייך, קצת רגישות. אנשים כאלה בסופו של דבר מתאבדים. 

 

חבל לקחת אחריות על זה שאתה ממרר את החיים למישהו. האנשים האלה הם אנשים עם נשמה, שסובלים, ושלא מצליחים לחיות בעולם הזה, בחברה הזאת, באנושות הזאת.

 

מישהו אמר לי פעם "יש אנשים שמעולם לא יבינו מה זה להיות שונה"

בבקשה, אל תהיה כזה.

אני יודע מה זה להיות שונה כי גם אני תמיד הייתי כזהמרדכי
בס"ד

ואני לא מאשים אותם על זה שהם שונים. אני מאשים אותם על זה שהם לא נלחמים בזה ולא רוצים להשתנות.

אצלי אם כל השוני מהאחרים בדעותיי במעשי ובמה שאני עושה לעומתם, זה לא מתקרב לסטייה שגדולים יצאו נגדה כי היא סותרת ערכים ועוד הרבה דברים.
מיררו לך את החיים כי אתה שונה ואתה עדיין עושה אתהרהור

זה לאחרים?

 

ואם הם לא רוצים להשתנות? אתה השתנת כי אתה שונה? 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

חבל.. חבל שאתה לא לומד אפילו מהניסיון שאתה טוען שיש לך.

מרדכי...אברי

התורה אוסרת לבוא על אישה מאורסה... אז למה אלוקים ברא נישואין?

ועוד משהו.. אתה לא יכול להתנגד לאנשים האלו.

הדין שלהם הוא מוות. לא ביזיון... ונכון לעכשיו אין סנהדרין ודיני נפשות. אז אי אפשר לעשות להם כלום..
הם סתם מגעילים... כמו מי שמוציא אוכל מהפה...

וכל זה רק על גברים... על נשים אין את הדין הזה..

*האריכו___
כן אני חושב שזאת בעיה גדולה לשמוע שירים של זמריםעירוניסט גאה
שכל מה שאפשר ללמוד מהם זה רק דברים שלילים!!!
בעיני אין בעיה.פלספנית

בעזהי"ת

 

כל זמן שהשיר עצמו איכותי, מילים טובות שאני יכולה להזדהות איתם, מנגינה טובה [איך הגדיר פעם אבא שלי? תשמעי שיר, תזוזי לפי הקצב ותסתכלי איזה איבר זז עם השיר. לפי זה אפשר לדעת אם המנגינה טובה. זה לא מדוייק במאה אחוז, אבל הרבה פעמים זה יעיל..]

 

 

איכס...קטנציק

מגעיל! [הזמרקים האלה]

אני ממש לא מסכים עם הגישה הזאתמרדכי

בס"ד

 

כי אם אני אוהב שירים של משהו אני לאט לאט מתחבר לזמר כי הזמר שהוא כותב שיר הוא בעצם נותן חלק ממנו ומוציא אותו החוצה והאדם שמקשיב מקבל את אותו החלק ומתחיל להתחבר לזמר.

 

ואז אותו האדם יגיד לעצמו, אבל רגע, הזמר שאני כ"כ אוהב הוא בעל "נטיות לא נכונות" אז זה לא דבר רע. ולאט לאט זה יחדור לו למוח שהדבר הזה שזאת מחלה נפשית זה לא דבר רע ויש אנשים שנולדו כך.

 

המנגינה יכולה להיות הכי טובה בעולם והמילים הכי טובות בעולם אבל זה משדר משהו לא טוב. זה נותן לגיטמציה לאותו אדם

קצת חבל שהיום פחות מזדעזעים מזה.שונמית

זה דבר מזעזע! אבל די התרגלנו.

החברה נותנת לזה פידבק מאוד חיובי ומפרגן (עיין ערך מצעד הגאווה, כל הצומי בתקשורת וכו') ככה שזה פחות נורא בעינינו.

קראתי פעם בבשבע על מישו בעל חברה גדולה של אוכל שהתבטא בעד נישואין נורמליים של גבר ואישה וישר התחילו נגדו בלאגנים, החרמות... חופש הביטוי או לא?

*רשת מזון מהיר בארה"בשונמית
**H.F.H

אם את שומעת שיר של זמר את מפרסמת את הזמר ואת "מעודדת" אותו להמשיך..

הוא יותר מתפרסם ואז מגיעים יותר אנשים להופעות שלו וזה מפרנס אותו ואם הוא

שמאלני משתמט ורוצה להחזיר ישובים לערבים לא באלי לפרנס אותו!!!!

אני לא חושב שיש בעייה אמיתית...אדם אחד

אבל אפשר להבין אנשים שלא שומעים...

מרדכי-ד"ר אריק

בס"ד

אבל התפיסה שלי לגבי שירים היא שונה-

אני לא מאמינה שאני אוהבת את הזמרים - כי אני לא מכירה אותם.

אני אוהבת שירים מסוימים שלהם, וגם אז לא את כולם.

אפילו "אודי דודי" שנחשב לזמר הדוסים המוצלח- אני לא אוהבת אותו, במחילה, כן?

כי אני לא מכירה אותו. לא את האישיות שלו. אז מה שהוא נסע באוטו שלי? ואו, מגניב והכל, אבל מה זה נותן לי בהיכרות שלי איתו? נאדה!

אז אני לא אוהבת את הזמרים, אני אוהבת את השירים שלהם, ואם התכנים שלו בסדר, אז מה הבעיה פה?

 

מה שאתם בעצם אומרים זה שכל מי שאני לא מסכים איתו, גם על פי התורה- אני לא אשמע שירים של חילונים, או אקרא ספרים של שמואלנים וגויים?!

 

ואם אני שומעת באוזניות שלי, מי בכלל יודע שאני שומעת אותם?

אני לא הוכלת להופעות, אני גם לא ילך, אז אני לא מעודדת פה אף אחד.

וחוץ מזה, גם אם כן, אני מעודדת אותו להמשיך וליצור מוזיקה- לא להמשיך ולהיות בעל נטיות הפוכות- ויש הבדל עצום.

 

עברי לידר מזלזל בך ושונא אותךצחקן
עבר עריכה על ידי צחקן בתאריך כ"ט אב תשע"ב 18:31

לא הייתי נותן לו יריקה, ולא מצטט אותו מטעמי כבוד הפורום ("אלף בנות דתיות"), הוא זוועה של אישיות.

 

אגב, גם הסוטים שונאים את הממסד הסוטה. רובם ככולם היו שמחים להמיר את עצמם לנורמליים, רק שזה קשה. קשה מאוד.

 

http://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=764&wrkid=7110

 

הזבל הזה לא שווה יריקה. הכניסה על אחריות המשתמש בלבד. ותודה לגוגל שמאפשר לתת קישור מבלי להכנס לאתר הזוועתי הזה.

דווקא המון מהזמרים האלה יש להם שירים עם תוכןידיד

ולא קשור לזה בכלל.

אמממ...אני מכירה רק שיר אחד שלו...ד"ר אריק

בס"ד

וזה אחד השמות שקפץ לי בראש- אז אני לא יודעת מה עם שאר השירים שלו...

 

אותה בעיה!!!!אברי

התווכחתי עם התברותא שלי על זה...

קיצור הגענו למחלוקת הלכתית על זה, שאלנו רב והוא ענה לנו שהעדפות מניות לא משנות כלום.
כי אצל כל אחד ממנו יש חלק לגברים ונשים. זה שהצד הדומיננטי אצל הזמר הזה נכון לעכשיו הוא גברים זה לא משנה. הוא בדיוק כמו כל זמר אחר ששר על נשים.
אם מותר לשמוע שירים כאלה זה כבר סוגיא אחרת.

דבר נוסף. היום אי אפשר לדעת אם הזמר/דוגמן או אנא ערף מה, הוא/היא באמת עם נטיות הפוכות כי חצי מהאנשים האלה הם עושים את זה בגלל שזה טרנד שמפנה אליהם את "אור הזרקורים" והם מרוויחים הרבה כסף בזכות זה.

 

אף אחד ממנו לא יכול לדעת מה הוא היה עושה אם היו מגישים לו נתונים שאם הוא יתנשק עם בן הוא ירוויח עוד חצי מליון [לדוגמה... ומדובר בסכומים יותר רציניים]


כמובן, כל אחד יגיד שממש לא... אבל אף אחד לא עמד במצב אמיתי כזה...

 

 

 

מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך