מה לבחור?
אני לא יודעת מה כדאי לי ללמוד, הילוכים או אוטומט!
מצד אחד הילוכים זה יתרון ויותר זול ומצד שני זה לוקח הרבה יותר מאוטמט וזה ממש להימרח עם זה!
אוטומט זה יותר קל אמנם יקר אבל פחות שיעורים.
מה עושים??
מה לבחור?
אני לא יודעת מה כדאי לי ללמוד, הילוכים או אוטומט!
מצד אחד הילוכים זה יתרון ויותר זול ומצד שני זה לוקח הרבה יותר מאוטמט וזה ממש להימרח עם זה!
אוטומט זה יותר קל אמנם יקר אבל פחות שיעורים.
מה עושים??
וגם בעיקר בשביל בנות... ;)
הילוכים זה מעולה! אבל באמת המון זמן בד"כ...וגם קצת יותר קשה... - (באוטומט את לא עושה כלום...)
אני אישית עושה על אוטומט... אין לי עצבים להילוכים... זה פשוט סרט!
שיהיה בהצלחה רבה!!
וככה יכולתי לנהוג ממש על ההתחלה, והמורה שלי לא צריכה להזכיר לי כל שניה להעביר לראשון וללחוץ על קלאץ'...
לפי דעתי תנסי את כוחך קודם ברגיל, ואם לא ילך לך, אז באוטומט,בעקרון, ברגיל, 3-4 שיעורים ראשונים זה מתסכל, אבל אח"כ את פשוט רצה עם זה
בהצלחה!!!
להעביר נורמלי הילוכים וממש הסתבכה...
בסוף היא עשתה איזה 70+ שיעורים.... ועברה טסט שלישי... (עם פרוטקציה... אבל זה כבר סיפור אחר...
)
כדאי תמיד תמיד להתחיל על הילוכים ולנסות.אם אחרי כמה שיעורים רואים שלא מסתדר וכו' אז להחליף לאוטומט.
אז כמובן שכדאי במקרה כזה למצוא מורה שעושה גם על הילוכים וגם על אוטומט כי זה סתם סיפור להחליף מורים...
בהצלחה!!
90% מהרכבים בשוק היום הם אוטומטיים ולא ידניים.
רק אם יש לך בבית אוטו ידני יש עניין ללמוד על הילוכים.
מעל 80% מאלו שלמדו על ידני, מתחילים ללמוד על אוטומט ושוכחים לגמרי על הילוכים... ואז סתם חבל על העבודה הקשה.
וזו אכן עבודה קשה:
מה את לא לומדת? להעביר הילוכים, באיזה מהירות בדיוק צריך להעביר, זינוק בעליה, ניוטרל, לא ניוטרל.. את מתעסקת המון המון בהילוכים ובמהירות -
ואת שאת מצליחה כבר לתפעל את הרכב כראוי, הגענו בערך לשיעור 20
עכשיו צריך להתחיל ללמוד דברים חשובים הרבה יותר - איך להשתלב בתנועה, למשל, לעבור נתיבים, לעקוף, וכו'.
איך לנהוג
ולא איך לתפעל רכב
אצל הרבה אנשים שלומדים ידני זה נופל בין הכיסאות.
וגם, זה לא באמת יותר זול. בסה"כ זה הבדל של עשרה שקלים לשיעור - כלומר ת'כלס, על כל 10 שיעורים שאת עושה את מקבלת שיעור חינם בידני.
עכשיו - על ידני צריך לעשות הרבה יותר שיעורים, אז מה יצא לך מזה?
קיצר. אוטומט. וזהו.
(אחת שהתעקשה על ידני ולמדה ובכתה ועברה טסט רביעי ואז הבינה שהיא בכלל לא יודעת לנהוג, רק לתפעל רכב, ותוך חודש בכביש כבר נוהגת מצוין)
טיילתי בין הפורומים ופעם ראשונה שאני כאן ורואה את השרשורים. אני חייב לומר שמה שאמרת לגבי ידני זה ממש לא שיקול. איזה מן שיקול זה הפחד להסתבך ולהסתמך שרוב הרכבים בארץ הם אוטומטיים?! הכל שאלה של אינסטינקט שמגיע עם הזמן והנסיון. אם רואים שלא הולך עוברים לאוטומט, אבל לא צריך לפחד מלגשת לרכב ידני מהתחלה. כמו שהכותבת ציינה, יש המון יתרונות לרכב ידני.
בנוסף, אני בן ואני אומר שרכב ידני יכול להיות גם כיף (למרות שלבנות זה לא רלוונטי). אוטומט מרגיש כמו קארטינג בנחשונים... גוואלד.
(לכותב יש 5 שנים רשיון ועשה 50 שיעורים בעיר הקודש)
חנה צוריה
שאז לפעמים כבר יכולות להירדם האצבעות,אבל ב''ה לא כבה לי הרכב,אני שנה עם רישיון ונהגתי בסה''כ 6 פעמים כל פעם שבוע מלא(כמעט) וכל פעם חרשתי את הארץ בשבוע שהיה לי ביטוח,אבל באמת ב''ה,אני ממש נהנית מזה שאני נוהגת על הילוכים,אני פשוט אוהבת את זה
זה אולי קצת יציאה כי בנות בד''כ לא מסתדרות,או מסתדרות אבל שונאות הילוכים..בגלל הרפורמה במיסוי, ההבדל בין משפחתית אוטומטית לידנית יכול להגיע ל-30,000 שקל לאותו רכב יונדאי I30 ידנית - 99,000 ש"ח, יונדי I30 אוטו' 131,000 ש"ח.
וזו דוגמא אחת.
בע"ה.
רובנו לא בעלי אמצעים לקנות על ההתחלה אוטומטית חדשה, לכן אנחנו מסתפקים ברכבי יד שניה. שם יש עדיפות ברורה (מבחינת עלות תחזוקה - וכמובן גם דלק) לרכב ידני.
יש הבדל של 20 ש"ח לפחות במחיר של השיעור על ידני, פחות מאוטומט.
משו כמו - 90 ש"ח ידני, 110 אוטומט.
היום לא כ"כ נמצאות מכוניות ידני, זה היה יותר רווח פעם...
כל רכב להשכרה או למכירה הוא אוטומט,
הידניים הם באמת הרכבים שרוצים לקנות מיד שניה.
אבל במבט לעתיד- עוד כמה שנים כמעט ולא יהיה שימוש בידני,
ככה שאם לא תעשי רשיון על ידני אלא על אוטומט, זה בסדר גמור=)
בהצלחות!!
(לא בעונה). להשכיר אוטו' עולה 35 שקל יותר.
גם בליסינג - היום יש ידני
ושיעור על אוטומט עולה 110 ש"ח.
השכרה של רכב אוטומט עולה 160 ש"ח ליום, ושל ידני מן הסתם פחות...
באמת שהילוכים זה לא קשה.. ואני בת..חחח זה גם ממש כיף.. בשיעורים תמיד אני כבר מחכה להעביר הילוך ! באמת שזה כיף ובכלל לא קשה.. ואני לא אחת עם קורדינצייה מושלמת.. וההבדל בכסף גדול- גם של הלימוד, גם של הדלק שלך עצמך וגם של המכוניות האוטומטיות..
לא למדתי עדיין..
בית שאן
אופקים
שם עברתי טסט לפני שנים רבות, למרות שאת רוב השיעורים (ואת הטסט הפנימי) עשיתי בירושלים.
אשמח להמלצות.
גם במייל: XPSHAROT@GMAIL.COM
אני נמצאת כרגע בשיעור 9, לומדת בעיר מאוד יקרה..
אני לא מצליחה להתקדם בשיעורים, מהסיבה שאני מאוד בלחץ. אני כל השיעור מחזיקה את ההגה בצורה ממש חזקה (הוא רועד כזה..), לוחצת גז וברקס בזמנים ממש לא נכונים, או יותר מידי גז.. בקיצור ממש ממש לא נוהגת טוב. לא יודעת למה אני ככ בלחץ..
המורה שלי טוען הרבה פעמים במהלך השיעור שאני צריכה לשנות גישה, שתכלס נהיגה זה עסק ממש קל ואני סתם מסבכת את זה.. לא יודעת למה..
אשמח מאוד לשמוע עצות, טיפים..
תפילה להצליח להיות ברוגע ובתפקוד נכון על הכביש,
דימיון מודרך של הצלחה, לנסות לדמיין את איך שאת רוצה להיות במהלך הנהיגה, לערב את כל החושים בדימיון הזה.
בנוסף לזהות את גורמי הלחץ במהלך הנהיגה (מה הפחד שלך שם?) ולעשות איתם עבודה, אם צריך עם מאמנת.
בהצלחה!
לקחת קלונקס או כדור הרגעה כזה או אחר. שמעתי שזה עוזר בהקשר הזה
כשממליצים למישהו על תרופות פסיכיאטריות שדורשות מרשם רופא (בדר"כ נוירוחוג או פסיכיאטר). זה לא צחוק, ולא פיתרון קסם.
על אחת כמה וכמה שאינך מכיר את השואלת, ושבעתיים ברגע שאינך איש טיפול.
ולשואלת - אם לא תצליחי להתגבר על זה, אז יש כמה אפשרויות:
1. להמתין. אני לא יודע בת כמה את, וייתכן שזה גיל קצת צעיר בשבילך. אני התחלתי ללמוד בגיל 17 ואח"כ עשיתי הפסקה והוצאתי רישיון רק בגיל 22. זה קצת באסה, בטח חברתית, אבל לא נורא.
2. אימון טכני. כמו שהציעו כאן, אולי להסתובב קצת עם אבא שלך (אם הוא יסכים לזה) בסביבות מקום המגורים שלך (חניון ציבורי, אזור שקט ודל תנועה וכדומה) בשעות הלילה.
3. אימון רגשי. אולי אימון קצר יכול לסייע לך. סי-בי-טי או משהו בסגנון הממוקד הזה.
4. אם יש לך קשיים כאלה בתחומים נוספים, אולי לשקול איש טיפול מעמיק יותר כתרפיסט/ית או פסיכולוג/ית או עו"ס/ית קליני/ת. אבל זו הצעה שנכתבת רק כדי "לצאת ידי חובה". ממש אין צורך להתחיל מהמחשבה הזו או מהכיוון הזה. לחץ ומתח ואתגרים זה דבר לגיטימי וטבעי, בדר"כ פתרונות בסגנון סעיף 1 ו2 שכתבתי הם הדרך הרגילה בחיים.
כתבת יפה וברגישות, ומרגישים שזה בא עם ניסיון.
חשוב לי להצטרף לקריאה לזהירות עצומה כשממליצים על תרופה פסיכיאטרית, כמי שראתה את ההשפעות שלה. וחושבת שלא רק שצריך זהירות עצומה בהקשר הוירטואלי, גם אם זה היה איש טיפול מקצועי שכותב *אסור* לשלוח לקחת תרופות ככה בלי קשר ישיר בלי הכרת הרקע האישי והרפואי. וגם לא סביר שאדם עם הסמכה רפואית מתאימה, היה לוקח סיכון ושולח מישהו לקחת תרופה כזו ככה.
מה גם, שלקחת תרופה כזו צריך לדעת את המינונים המתאימים, את ההשפעות לטווח קצר וארוך, להבין שזה משפיע לא רק על תחושת הרוגע המבוקשת אלא הרבה הרבה מעבר... ולצורך העניין זו רשימת תופעות הלוואי של הקלונקס שהוזכר כאן (העתקתי את הרלוונטי לעניין) :
"תופעות הלוואי השכיחות יותר כוללות עייפות וחשק לישון, בלבול וערפול, קושי בדיבור,... סחרוחורת, קשיי שיווי משקל,..., כאבי שרירים וחולשה,...ערפול ראייה, ... תחושות שמזכירות חמרמורת, חוסר מוטבציה, הזיות וקשיי ריכוז, לחצים בחזה ועצבנות. "
לא חושבת שזה מתאים למי שמבקש לעלות על ההגה...
כן שמעתי על מי שנעזרו בתמצית המוכרת של פרחי באך שמרגיעות (רסקיו), שהיא כן בלי צורך במרשם רופא.
יותר בקטע של טסטים, ומשפט שאמרו לי מלא זה שאחרי הטסט הנהיגה לא בשיעורים זה ממש לא אותו דבר.
אבל בשיעורים זה כן מלחיץ אז מה שלי עזר זה להסיח את הדעת. כלומר לתת לעצמך תחושה שזה לא שיעור אלא סתם נסיעה שגרתית. אצלי זה יותר לדבר עם המורה או לגרום לו לדבר, ולנסות להבין לאיפה מה הדרך, כל זה כדי להרגיש אחרי וקצת להסיח את הדעת מזה שאני בשיעור ופשוט לנהוג חלק, כי אני לא בשיעור מלחיץ שכל שנייה חייב להסתכל במראה. וכו' ואז זה נהיה יותר קליל וסתמי.
חוץ מזה להיות ליד נהג שנוהג ממש חלק וזהיר וטוב כזה לטסט נתן לי ביטחון מודל לחיקוי. (נניח סבא..)
אל תדאגי שיעור 9 זה ממש בהתחלה,ובסוף יש שיעור אחד שבו הכול נקלט ויודעים לנהוג.
שיעור 9 זה ממש סבבה
או אפילו ברחבת חנייה גדולה, קורדינציה של גז ברקס ותמרון בסיסי עם ההגה, להרגיש שאת שולטת במכונה הזו. רק כדי לצבור ניסיון וביטחון באזור לא מלחיץ שאין אף אחד.. אבל אין לי מושג אם אני מגזים, זה תלוי בך ובסיבה של הקושי. אם זה נשמע הגיוני, זה לא יכול להזיק להקדיש לזה שיעור אחד..
תני לעצמך עוד כמה שיעורים. אם לא עבר הלחץ. קחי חופש. אבל תבטיחי לחזור. אין שום סיבה להיות בלחץ. הלחץ על המורה לא עלייך. תאכלי משהו לפני השיעור. תשני טוב. ותבדקי אם זה רק בנהיגה או בעוד דברים. שוב, אין סיבה להיות בלחץ.
דרך אגב אתם עושים ידני או אוטומט ולמה?
לכתוב לנהגת חדשה בשלט ברכות. למישהו יש רעיון?
או שאולי היה פה כבר שרשור דומה ויש קישור?