כל מושג יהיה בתגובה, מוזמנים לשרשר מושגים משלכם...
בבקשה לא!! לנצל"ש שרשור זה.
כשהוא יהיה משמעותי ומכובד- ננעץ אותו לטובת הכלל... 
קדימה!
* קרדיט ל"studiomc8" על הרעיון!
*
כל מושג יהיה בתגובה, מוזמנים לשרשר מושגים משלכם...
בבקשה לא!! לנצל"ש שרשור זה.
כשהוא יהיה משמעותי ומכובד- ננעץ אותו לטובת הכלל... 
קדימה!
* קרדיט ל"studiomc8" על הרעיון!
*
תוכנה מבית חברת "ADOBE" [ע"ע], המיועדת לעיצוב ושימוש בצורות ויקטוריות.[ע"ע
בתוכנה ניתן להוסיף איורים, ציורים, תמונות ומלל, אך מיועדת בעיקר לעיצוב ויקטורי.
לקריאה עוד בויקיפדיה:
חברה שמתמחה בפיתוח תוכנות לעיצוב ועריכה.
התוכנות משמשות המון גרפיקאים. הן להדפסה והן אינטרקאטיב [ע"ע]
לחברה מגוון של תוכנות:
פוטושופ- לעיבוד תמונות. [ע"ע]
אילוסטרייטור- לעיצוב ויקטורי [ע"ע]
אינדיזיין- לעימוד [ע"ע]
פלאש- ליצירת סרטים ואנימציות. עיצוב אקטיבי.
ועוד ועוד..
לקריאה עוד בויקיפדיה:
אדובי מערכות
ובאנגלית: flash
תוכנה וקטורית ליצירת אנימציות. אנימציות עלילתיות ואנימציות לאתרים, כמו באנרים ומיניסייטים למשל.
ניתן לעשות גם אתרי אינטרנט שלמים אם כי היום טכנולוגית html5 מחליפה את היכולות אנימציה של פלאש באתרים.
לקריאה עוד בויקיפדיה:
GIMP היא התוכנה-GNU Image Manipulation. זה חתיכה מופצת בחופשיות של תוכנה עבור משימות כמו תמונת ריטוש, קומפוזיצית תמונה ועריכת תמונה. זה עובד על מערכות הפעלה רבות, בשפות רבות.
המילה מקורה באנגלית, כאשר type- פירושה 'כתב' באנגלית ו-graf- פירושה באנגלית 'כתיבה'.
טיפוגרפיה זאת בעצם כל תורת הכתב.
הגופן, האופן בה יהיה מונח, הגודל, המרווחים, הצבעים והחלוקות.
על מנת להגיע לעיצוב נכון, חייבים ללדעת לפחות את הבסיס של תורה זאת, על מנת להגיע למקומות נכונים ומתקדמים.
לקריאה עוד בויקיפדיה:
גלישה.
תמונה או גרפיקה אשר גלשה במכוון אל מעבר לגבולות של הקובץ,
לצורך השארת עודף מהצבע- על מנת שהעיצוב לא ייחתך בהדפסה.
מבנה וסגנון האות.
ישנן חברות שמתמחות בעיצוב גופנים, ומוכרים את הזכות להשתמש בהם.
לכל גופן ישנו עיצוב ייחודי משלו, והוא מבטא סגנון או מטרה משלו.
לגופן יש את הכח להביע את האווירה והמטרה של המשפט אותו הוא מרכיב.
כל גופן מורכב ממשקלים שונים. [ע"ע]
הגופנים מתחלקים למשפחות, לפי דרכי השימוש שלהם.
ישנם:
אות ספר, אות טקסט, אות כותרת, אות ראווה, אות מקורות, אות לועזית ועוד..
פונטים מיוצרים על ידי המון חברות של פונטים.
לדוג':
פונטביט: http://www.fontbit.co.il/
פונטייפ : http://www.fontype.co.il/
מאסטרפונט: http://www.masterfont.co.il/
ועוד ועוד..
המחירים- נקבעים בידי החברות המייצרות. לפי מבצעים וחבילות של החברות. משתנה מאד בין יוקרה, פופולאריות והשקעה..
לקריאה נוספת בויקיפדיה:
העובי של הגופן [ע"ע]
היוצר של הגופן, מרכיב אותו במספר עוביים שונים, על מנת שבכל צורה זה יהיה אמין ותיקני.
[המשקלים הנפוצים: דק, רגיל, עבה, שחור. וישנו גם משקל נטוי. אך ישנם גופנים עם מבחר גדול יותר.]
אמנם ישנה בתוכנות העיצוב אפשרות להוסיף הדגשה [bold] לטקסט, אך זה פוגע בקריאות ובתקינות הגופן.
ננשמה!מילון מושגים בסיסיים בעיצוב גרפי:
http://www.logo4biz.co.il/information/terminology
כמה הסברים על מושגים חשובים:
http://www.maystudio.co.il/IZUVGMA.html
ועוד טיפה ידע..
וכמובן- ויקיפדיה:
עימוד הוא בעצם סידור טקסט ואלמנטים שונים בתוך דף עם טקסט מאמר ודומיו...
עימוד בא לידי ביטוי בעיצוב קטלוג, עיצוב ספרים, עיצוב כתבות, עיצוב מגזינים, עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב פרוספקט, עיצוב חוברות, עיצוב אריזה ועוד.
עימוד מתייחס לבחירת סוג הפונט וגודל בכותרות, כותרות משנה, טקסט שוטף, מטקסט מודגש, לינקים, כפתורים, אורך השורות ורוחב הטורים, מרווח בין האותיות, בין פסקאות, חלוקת העמוד לטקסט צילום והיחסים ביניהם, הטמעת רישומים, שילוב מודעות שילוב תמונת בטקס ועוד...
לצורך עימוד משתמשים במספר תוכנות:
להרחבה-
פורמט הוא סוג הקובץ בו נשמר המידע הגרפי. קיימים מספר רב של פורמטים שונים.
לוגו (בעברית: סמליל) הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים (בדרך כלל, ארגון או מוצר) ולהיות מזוהה עימו בתודעת הציבור.
ברוב המקרים, ילווה הלוגו במלל. לעתים, ישולב המלל כחלק מהאלמנט הגרפי ולעתים הלוגו יכיל טקסט בלבד, ללא אובייקט גרפי נלווה.
הלוגו מופיע על נייר המכתבים של הארגון, על המוצרים שלו, על המבנים שבהם הוא שוכן, על מדי עובדיו ובמקומות נוספים שבהם יש לזהות את הארגון.
העיצוב הגרפי של הלוגו הוא חלק מהליך מיתוג המוצר, הארגון או החברה, ועל-כן על הלוגו לשדר ערכים מסוימים שיובנו בבהירות וכהלכה בקרב הצרכנים.
37 כללים ליצירת לוגו איכותי:
http://www.kcsnet.net/articles/%D7%A2%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%91_%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%95
עריכה: תיקון קישור
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t442092#5190477
קבצים
יצירת קובץ חדש – Ctrl+N
פתיחת קובץ – Ctrl+O
שמירה בשם – Ctrl+Shift+S
שמירה – Ctrl+S
שמירה לאינטרנט – Ctrl+Shift+Alt+S
סגירת קובץ – Ctrl+W
החלפת מצב צבע RGB ל- CMYK – Ctrl+Y
הדפסה – Ctrl+P
כלים
טקסט – T
דלי צבע או גראדיאנט – Ctrl+G
חותמת – S
מברשת – B
הגדלת מברשת – [ {
הקטנת מברשת - ] }
דיגום צבע – I \ במצב מברשת – Ctrl
חילוף צבעים מהיר – X
מחק – E
הגדלת מחק – [ {
הקטנת מחק – ] }
חץ הזזה – V
חץ בחירה – A
זום
זום – Z \ Alt
זום אין – Ctrl+(+) פלוס
זום אאוט – Ctrl+(-) מינוס
איפוס זום – Ctrl+0 אפס
רווח – תפיסה
סימון וחיתוך
סימון הכול – Ctrl+A
סימון שטח – M \ Shift+M
העתקה – Ctrl+C
גזירה – Ctrl+X
הדבקה – Ctrl+V
חיתוך קרופ – C
שכבות
יצירת שכבה חדשה – Ctrl+Shift+N
שכפול זריז – Ctrl+J
הכנסה לגרופ – Ctrl+G
שחרור גרופ – Ctrl+Shift+G
וקטורי
צורות וקטוריות – U \ Shift+U
עט – P
הוספת נקודת חיבור בעט – (+) פלוס
הסרת נקודת חיבור בעט – (-) מינוס
היסטוריה
ביטול\החזרה פעולה אחרונה – Ctrl+Z
ביטול מספר צעדים – Ctrl+Alt+Z
החזרת מספר שלבים – Ctrl+Shift+Z
[עריכה של הכתיבה של רננ.]
זאת צורה,
גם מורכבת ומסובכת, שבניגוד לרסטר שמורכב מפיקסלים שהם ריבועי צבע קטנטנים,
היא מורכבת מחישוב מתמטי של השטח ומילויו בצבע.
כשמגדילים צורה וקטורית באילוסטרייטור/ פלאש היא לא מתפקסלת לעולם.
אבל אם מעבירים את הצורה לתוכנה רסטרית כמו פוטושופ היא נהיית מורכבת מפיקסלים.
כיום הפוטושופ יכול להכיל גם וקטורים, רק צריך לדעת איך להכניס אותם.
באנר הינו מודעת פרסום סטטית או דינאמית המופיעה במקום כלשהו באתר אינטרנט וכחלק בלתי נפרד מהליך בניית אתרים וומטרתה הפניית הגולש אל האתר המפרסם או על עמוד נחיתה כלשהו. באנר איכותי חייב למשוך את תשומת לב הגולש ולעורר את סקרנותו על מנת לגרום לגולש לבצע פעולה אקטיבית ולהקליק על הבאנר ולא להתעלם ממנו, משמע יש צורך בהנעת הגולש לפעולה ולכן ישנם מרכיבים ופרמטרים שונים שיש לשים דגש בכל באנר.
קיימים באנרים מורכבים ומתוחכמים יותר ובאנרים פשוטים יותר, גם תמונה סטטית הינה יכולה לשמש כבאנר לכל דבר.
הבאנר צריך לשרת את המטרה לשמו הוא עוצב, עיצוב באנרים שמטרתו לגרום לגולש ללחוץ עליו יעוצב כך שהמוצר לא יבלוט ויגרה את סקרנות הגולש לדעת מה מסתתר מאחורי הבאנר. לעומת זאת עיצוב באנרים למטרת פרסום מוצר חדש תבליט את המוצר והחברה המייצרת אותו.

תוכנת גרפיקה התומכת במכשירי ipad ו iphone
אפיון המוצר/העסק עפ"י פרמטרים שונים בכדי להעביר את המסר שלו בצורה הטובה ביותר.
המעצב נותן ללקוח שאלות שיגדירו את המוצר; מי קהל היעד, יחודיות מול מתחרים וכדו',
ולאחר מכן יתאים את העיצוב לפרמטרים שהתקבלו לו בבריף ע"י סגנון עיצוב מתאים- צבעים, סוג פונט ועוד.

לאיור, היא 'מחליקה' את הקווים של האיור.
ויש כמובן את קליפ סטודיו, שהיא תוכנה ייעודית לאיור.
בכל אופן, בשביל לצייר בצורה אינטיאוטיבית צריך לוח ציור. יש לך?
אבל נדמה לי שיש תוכנות טובות יותר בשביל זה. אולי פרוקרייט? לא מספיק מבינה בזה.
ממליצה לך להצטרף לפורומים של פרוג (לא חובה להיות תלמיד שלהם בשביל להצטרף) - יש שם פורום ייעודי לאיור ויש שם הרבה אנשים מקצועיים מאוד.
(הפורום הזה באמת לא פעיל כבר, במקרה ראיתי את השרשור שלך בעדכני...)
שלום לכולם!
מחפש מישהו שיוכל לערוך תמונה.המטרה הכללית היא בע"ה ב"נ לקרב את הלבבות לבית המקדש....
אוכל להרחיב בפרטי.לכאורה נראה שלא מדובר במשהו מורכב. מי שרלוונטי לו אשמח מאוד שיפנה ואסביר לו.
המטרה לקחת תמונה קיימת להעלים חלק ממה שמופיע בה ובמקום החלק הזה "להדביק" תמונה אחרת

אפשר גם לחתוך את התמונה...
אפשר להשתמש בכלי מסיר הכתמים, שהוא מטשטש דברים, פשוט לנסות
הצבעים הם:
ראובן- אדום,
שמעון- ירוק,
לוי- לבן-שחור-אדום,
יהודה- תכלת,
יששכר- כחול כהה כמעט שחור,
זבולון- לבן,
דן- כחול כהה
גד- שחור-לבן,
נפתלי- אדום נוטה לורוד,
אשר- צהוב,
אפרים ומנשה- שחור עמוק.
'בנימין- מפתו כלולה מכל הצבעים מצוייר בה זאב' (רבינו בחיי)
מזכיר קצת את אלמוני צר אבלרננ.אחרונהc
windows\fonts
במחשב נקי
ומשם ממשיך הלאה