בננות! כדאי לקרוא! -מספר כללים בעניין בנות ומאחזיםאלירז

כדאי כנשים ובנות ישראל הצדיקות - 

לבדוק את הדברים הבאים לפני בואכן למאחז..

 

א - מבנה מסודר המוגדר לבנות.

ב - סידור אוכל (כולל חימום ובישול).

ג - שירותים ומים זורמים.

ד - שמירה ( לא חברת שמירה, אפילו במשמרות של הנוכחות - ברוב המאחזים נדרשת שמירה למקרה שיעלו ערבים)

 

שימו לב - 

אתן נשים!!

מתוקות! נהדרות ואהובות!!

עניין הלינה במקום כמו מאחז - גם אם מדובר רק בלילה אחד לשבת

הוא בעייתי מהבחינה הצניעותית.

היוועצו ברבנים שלכם!! 

לא ב"מותר -אסור" - אלא בשאלה האם רצוי..האם נכון..

שלא יצא תחת ידינו מצב של "כוונתך רצויה, אך מעשיך אינם רצויים".
הרבה פעמים - זה גם סתם מפריע לבנים במקום לתפקד כרגיל.

 

כוח הנשיות - סודו הוא: שצריך להישאר מוצנע, מוסתר ומגודר.

עצם הלינה במאחז יש בה מעין הפקרה של הגדרות הנ"ל - באופן מאוד עדין!

משהו שגורם לאישה להתנהג באופן יותר גברי ומוחצן
יש נשים מעטות מאוד שלדעתי מצליחות לשמור על האיזון הדק של צניעות ומאחזים.

זה קשה מאוד!

לא בכדי אמרו חז"ל שאישה עוברת מרשות אביה לרשות בעלה - בכדי לשמור על צניעותה.

המאחז הוא רשות הרבים. - שימו לב לכך!

 

אני ממליצה - בעז"ה כשתינשאו בקרוב ובשמחה,
יחד עם הבעלים שלכן זה בסדר, אפילו מצויין - לגור במאחז, או לבוא לביקורים.

לתת כוח לבעל ולעמוד מאחורי החלטות גורליות שלו בכל הקשור למאבק על ארץ ישראל.

עד אז - בואו להועיל בשעות היום, ושמשו כעורף חזק!

 

אין חובה להסכים איתי בנושא

רק בבקשה מכן -

היו קשובות לרצון ה' מאיתכן - .

וה' הטוב - ינחה אתכן ברחמיו בדרך הנכונה.

בלומפ! מקפיצה..אלירז
גם אני שִׁירָה

מקפיצה..ומסכימה

אף פעם אף אחד לא אמר לי את הנקודות האלה..סתם אחת

וכאילו, אני באמת צריכה לחשוב על זה, ולהתייעץ עם אנשים..

 

אבל אני באמת לא הרגשתי כשישנתי בגבעה משהו לא צנוע, [חוץ מכשבאו מגבניקים..]

וכל מקום שאת הולכת שהוא לא הבית שלך זה רשות הרבים... גם כשאת הולכת בעיר בי-ם. לא?

קיצור לא יודעת.. אני באמת צריכה לחשוב. 

 

תודה!

אבל את לא עושה לילה בעיר בירושלים,מרב.
גם לא בתוך צריף..

אני בעד בכלל לנעוץ את זה.
דברים חשובים ונכונים מאוד!
[מי אמר שאני לא? ]סתם אחת

בכ"מ, זה לא אותו דבר..

לא יודעת. זה הרגשה כזאת שאתה בסוג של בית.. אני באמת לא מבינה לגמרי את העניין \:

יש הבדל בין צריף באמצע הרחובalezish

לבין מקום שאף בן לא אמור לעבור בו בכלל

אני מבינה..מרב.
ברור שזה לא אותו דבר..
אבל בכלזאת יש עניין לא לישון לבד 2 בנות במאחז, לענ"ד..
'סתם אחת' יקירה - כשישנים אצל חברה בירושליםאלירז

זה משהו אחר.

את כן תחת חסות של מישהו.
נכנס רק מי שבעל הבית מאשר לו להכנס, ובסה"כ יש אחראי!

זה לא נקרא רשות הרבים.

ולא דיברתי על ללכת ברחוב, אלא על מצב של מגורים ולינה.

(כמו שראית, כתבתי שאין בעיה שנשים יגיעו לחזק את הגבעות בשעות היום.)

 

בית על גבעה, הוא מקום פרוץ!

מקום שבו יכולים לבוא מג"בניקים סתם ככה פתאום. (ואמרת בעצמך שפתאום הרגשת לא צנוע)

באותה מידה כל איש אחר יכול לבוא וללכת כרצונו.

זו הכוונה רשות הרבים. 

 

 

חשוב לזכור בנושא הזה שצניעות היא לא רק עניין של גברים ונשים.

צניעות היא מהות האישה. לכן היא מצווה שכל כך חשובה לנו.

כמו שאמרתי - הכוח הנשי הוא בכיסוי ובצינעה.
בעדינות שלנו, בחן שלנו (כמובן הכל באיזון ובמינון)

 

מציאות של גבעות היא מציאות של מלחמה, והיא פוגעת במקום כלשהוא בעדינות ובנשיות.

שכמו שאמרתי גם הן חלק מצניעות.

 

בקיצור - זה נתון לשיקולכן.

רק בד"כ הדברים האלו לא נאמרים.

 

אני יודעת את הקושי בלהרגיש צורך ורצון עז לעשות משהו בפועל.

אפשר לראות גם הרבה גברים שהיו מעדיפים לוותר על תפקידם במלחמה.

הכי קל זה לרצות את התפקיד של השני.. הדשא של השכן ירוק יותר
כוחנו כנשים - הוא בתפילה ובדחיפת הגברים למעשים הנכונים!

 

כמובן שיש גם מעשים שנשים יכולות להועיל בהן.

בעיקר שיחה והפצות של הרעיונות החשובים שעליהם אנחנו נלחמים.
תפילה הסברה ועורף חזק - זה חלק חשוב במערכה! תזכרו את זה!!

 

הדברים שלך נשמעים צודקים..סתם אחת

אבל אני לא יודעת כל כך מה לחשוב, כי יש מי שאומרת לי ההפך...

אין לי רב לשאול אותו. [אולי מישהו יכול להעלות מקור כלשהו לדברים של רב על זה?]

בכ"מ, אני לא יודעת... בשביל להיות חלק מהמאבק באמת אתה צריך להיות לפעמים בשטח.. ואני רוצה להיות חלק. \:

 

(שלא ישתמע מהדברים שאני נמצאת בקביעות בשטח. ממש לא..)

מזמינה אותך לשלוח מייל שאלה לרב יצחק גינזבורג..אלירז

אם את בעניין - המייל באישי..

הבדל ברור - בין ''ללכת בעיר'' מאשר ''לישון לילה''לדבר יפה

במאחז שהוא, כאמור, ''רשות הרבים''....

אשרייך!! דורשת קרבתך
אשרייך!!!בת מלך=)
מה הקשר....די"מ

סידור האוכל,

מים זורמים,

ושמירה?

 

 

 

זה הגיוניברווזה

אלה תנאים מינימליים לבנות, שלא יבואו לידי ביזיון וסכנה.

"באותה שעה בכה רבי ישמעאל ואמר: בנות ישראל נאות הן, אלא שהעניות מנוולתן."  נדרים סו, ע"א

במקרה זה, אין הכוונה שאת צריכה להיראות ולתפקד כדוגמנית 24 שעות ביממה בכל רגע ומצב נתון. אלא שלא להגיע למצב של ניוול.
"תנא: כוס אחד יפה לאשה, שניים ניוול הוא."  כתובות סה א

הבאתי את זה כאן רק בשביל לחזק את דברי אלירז לגבי העדינות, הנשיות והצניעות הטבעית והנדרשת מבנות.

ישר כח לכל הבנות המתוקות והצדיקות בגבעות!

ברווזה - תודה על החיזוק!! אלירז
פעם פעם העלו פה פסק של הרב גדי בן זימרה אם הרבהי"ל

מקורות הלכתיים בנושא הזה.זה הלכה ולא רצונות.אם מישהו יוכל לתת קישור זה יראה מה צריך לעשות

דווקא אהבתי את דברייך.. יש בהן אמת ממש.דניאלה .ד.
את פשוט בן אדם מתווווק!!!דוסית גאה!
נראלי שטעית לאיפה ששירשרת!דניאלה .ד.
את בריאה בנפשך?schk

מאיפה המצאת את ההלכות האלה?

כשאישה מעל גיל 12 וחצי היא ברשות עצמה.

מאחז זה מקום צנוע ובית במאחז הוא מקום צנוע.

ומה זה החירטוט הזה שבנות מפריעות לבנים?

 

אין שום הבדל בהלכה בין בת נשואה ל״לא נשואה״ בעניין ה״איפה לגור״.

את גרה במאחז בתור בן שאת אומרת את זה?המצב חסה

אני מסכים בזה עם אלירז כמעט לגמרי.

במה זה מפריע אם אפשר לשאול?schk
שבנות מסתובבות ליד הבית, או שצריך לעזור להןהמצב חסה
באופן טבעי - מתנהגים שונה כשבני המין השני נמצאיםאלירז

בשטח.

וגם - הרבה פעמים, בנים יכולים לעשות דברים שעלולים להיות מסוכנים לבנות כשהן בשטח

ואז יוותרו על הפעילות כדי לא לסכן את הבנות.

זו המציאות!!
בתור אחת שהיתה במאחזים, וגם בעלי היה - נראה לי שיש לי קצת ידע ונסיון בתחום.

 

לגבי ההלכות - 

שום דבר לא מומצא.

הבעיה ההלכתית העיקרית שאישה תהיה בצבא - 

היא לאו דווקא חוסר הצניעות של "אישה לוחמת"

אלא הבעיה שהאישה לא נמצאת תחת חסות אביה או בעלה..

ויש בעיה גדולה בזה.

את מוזמת לעשות בדיקה עם הרבנים שלך.
 

איזה שטות!!!חכחעחילםכ
אני מניח שהיא לא דיברה על מאחזים כמו עדי-עד ואחיהיזהר

אלא על מאחזים של נחלה וכאלה. הם יותר דומים לדירת רווקים/דירת שרות מאשר ליישוב, במובן הזה.

 

מעבר לכך, ודאי שיש הבדל בהלכה בין פנויה לאשת איש. הן בדיני יחוד, הן בדיני הסתכלות ועוד.

 

"'וְנִשְׁמַרְתָּ מִכֹּל דָּבָר רָע', (דברים כג, י) שלא יסתכל אדם באשה נאה ואפילו פנויה, באשת איש אפילו מכוערת"

הייתי גר בעוז ציון כמעט חצי שנה.המצב חסה
למי הגבת?אלעד
ומה הבעיה בדירות כאלה?schk

ההבדל הוא בדיני ייחוד. זה לא קשור למקום המגורים. כל עוד אין בעיה הלכתית, לא צריך להמציא כדי לפטור את עצמך מהמאבק על ארץ ישראל.

ולגבי זה שהבנות מסתובבות ליד הבית, זה לא קורה לפעמים גם סתם באמצע היישוב שאתה גר בו?

אין מה לעשות, זה חלק מהחיים ביישוב שיש גם בנות. [בהנחה שאתם לא מתכוונים להוציא את הבנות מהעולם]

 

והבנתי בדיוק על מה היא דיברה.

 

זה שאתה צריך לעזור לבנות מפריע לך? וזה שתעזור לאישה זקנה לחצות את הכביש? או לעזור לחבר לתקן פנצ'ר?

וגם המאבק על ארץ ישראל הרי גוזל מזמנך היקר.

לא זה לא הבעיההמצב חסה
זה לא פטור. זה הבנה מה התפקיד של אישה במאבק על א"יאלירז

וכמו שאמרתי - את לא חייבת להסכים איתי.

תעשי חושבים עם עצמך ובדיקה עם הרבנים שלך.

תעשי את הבירור הפנימי שלך - ועל פיו תפעלי.

 

אני רוצה לשים דגש מיוחד למשהו אחד בדבריה של אלירזמרדכי

בס"ד

 

זה שכל אחת תתייעץ עם הרבנים שלה בעניין הזה. 

וכן, הכי חשוב זה לעשות את רצון ה', אחרת זה שווה הרבה פחות אם אנחנו פוגעים ברצונו של הקב"ה.

 

יישר כוח על העלאת הדיון.

הייתי הרבה בהאחזויות בלילה. למה לכתוב בעיות כשאין?רות פורר

 

אז בגלל שלך באופן אישי לא היו בעיות-אלעד

את סבורה שהן לא קיימות?

 

רובנו עברנו את השלב ההתפתחותי הזה בסביבות גיל 4

לא מסכימה בכלל!! 123אבגד

למה צריך מים זורמים?

אני מבינה את הצורך בדירה סגורה..

אבל-מים זורמים?אוכל??
אפשר גם להסתפק בפחות מזה..
א"י קודם להכל!!!!
ברור שצריך לשמור על גבולות הצניעות אבללל-בנושא הזה-כל אחד לעצמו!
אל תנסו לחנך אחרים! זה לא התפקיד שלכם..
לבד בלילה במאחז עם בנים-באמת לא צנוע, אבל כמה בנות ביחד? לדעתי-אין עם זה שום בעיה..

 

ארץ ישראל קודמת להכל?אלעד

באמת?

ולמה לדעתך נקבעה הלכה אם "כל אחד לעצמו"?

אם זכרוני אינו מטעיני, התקלות והשיבושים הקשים ביותר בתולדות עם ישראל אירעו בדיוק משום ש"איש הישר בעיניו יעשה"

לא נכון.schk

זה בגלל "בימים ההם אין מלך בישראל" .

אין מה לעשות, כשאין מלך וסנהדרין, אין לך שום זכות לומר לאדם אחר מה לעשות.

כן, כל אחד עושה מה בא לו.המצב חסה
אנרכיה.אלעד

אבוי. לא מאחל לך להאנס במאחז, שזה מה שבאה אלירז למנוע, בין השאר-

ולקבל תשובה מהאנס ש"אין מה לעשות, כשאין מלך וסנהדרין, אין לך שום זכות לומר לאדם אחר מה לעשות."

 

את בעצם סבורה שכאשר אין סנהדרין אז אין הלכה. מעניין.

חבל שהראשונים והאחרונים, הפוסקים והגדולים לא שאלו אותך לפני שהתחילו לכתוב את ספריהם..

היית יכולה לחסוך להם ימבה עבודה!!

וואי איזה קיצוני לקחתם את זה !!!ה' הוא המלך =)

כמובן שכל אחת תתייעץ עם הרב שלה אם הוא מתיר או לא ובהחלט גמאני חושבת שאם זה בא עם קבוצה גדולה שלבנות וקבוצה גדולה של בנים ויודעים את ההפרדה ומסדרים הכל אין בעיה לרווקות להגיע למאחזים אבל לבוא ולאיים על מישהי שרוצה לבוא למאחז זהרי שלא יאנססו אותך זוהי הקצנה .. !!!!!! אפשר ממש להגיע למאחז ולבדוק את הדברים האלה .

זו לא כזו הקצנה. מדובר במקום פרוץ! מי ערב לך שלא??אלירז

כל אחד יכול לעבור באיזור, להכנס ולעשות כרצונו.

בין אם ערבי ובין אם יהודי..

 

אם יש סיכוי של אחוז אחד שזה אכן מה שיקרה - כאישה את לא צריכה להיות שם!

ארץ ישראל לא קודמת להכל! נקודה!

אבל בעצמך כתבת שבודקים שמירה וכוה' הוא המלך =)

כשנערכים בהתאם אפשר לשמור על ההלכה !!

הסיכוי שזה יקרה בטרמפ הרבה יותר גבוה....די"מ
אלעד, לידיעתך, יותר בנות נאנסות בעיר, באולפנות,היהלום שבכתר

על ידי עובדים, אנשי צוות, עוברי אורח וסתם סוטים. בגבעות לא קורים דברים כאלה באופן כללי, ואם קורים זה לא בגלל הפריצות שאת ואתה מדברים עליה.

אני לא מבין איזה טיעון זהאלעד

בגלל שבמקומות אחרים בנות נאנסות יותר, בגבעות אין צורך לשמור על צניעות?

וכי לא קרו מקרים מאוד לא נעימים שם?....

אלעד צודק!לדבר יפה
היגיינה נשית! וארץ ישראל לא קודמת להכל!!אלירז

התורה והקשר שלנו עם ריבונו של עולם - קודמים להכל!

 

ואוכל -יכול להיות גם לחם יבש מצידי. הכוונה שיהיה לך ממה לחיות.

לא נעשה פה נסיון לחנך אף אחת או אחד.

 

מסתבר שרוב הבנים מסכימים עם האמירות שכתבתי - 

כי הם מבינים מה גורם להם לכבד אישה ומה לא.

מה שלא מכבד אישה = לא צנוע!

 

לדעתי את יכולה להיות במאחז ולשמור על צניעות !!ה' הוא המלך =)


גם לדעתי - בשעות היום! ועם יד על הדופק כל הזמן!אלירז
ברור לחלוטין ואני ממש מסכימה עם כל מה שכתבתה' הוא המלך =)

אבל זה ממש גורם לבנות שבחיים לא היו במאחזים לא להגיע .. לדעתי אם שומרים על הדברים שרשמת ונערכים בהתאם כן אפשר להגיע גם בנות למאחזים ... וזה לא סותר את הנשיות של הבנות ... 

וגם אפשר להגיע ולהתארח אצל משפחות ...ה' הוא המלך =)
אם יש משפחות..אלירז
מסכימה - רק שבנות לא יחשבו שמאחזים זה קייטנהאלירז

ושוב מדגישה - שיבואו בשמחה, לא לטובת לינה!

ברור שזה לא קייטנה ומי שחושבת שזאת קייטנה כנראהה' הוא המלך =)

לא הייתה במאחז .. אבל שוב אם מתארחים אצל משפחה לדוג' וכו ניראלי שממש אפשר לשמור גם על צניעות אבל כמובן כל אחת שתיוועץ עם הרב שלה או המורה דרך בעבודת ה' שלה !!! 

בינתיים את היא זו שמחנכת...לדבר יפה
נראה שכשאדם מגיע ליצהר דעתו משתבשת עליו...היהלום שבכתר

הרבה זמן לא קראתי מאמר כל כך קצר שיש בו כל כך הרבה שטויות...

 

כשאין גברים נורמלים שעושים מה שצריך לעשות, יעשו נשים. כך גם לאורך כל ההיסטוריה היהודית. אין שום בעיה שבת תישן במאחז בבית נפרד. מה קרה פתאום? אגב, לבת מותר לישון בבית לבד? לא סתם אומרים שלבנות אסור ללמוד גמרא, עם כל הפילפולים האלה...

 

לנשים בשואה היה מותר לישון ביערות או שהם התייעצו עם הרבנים שלהם האם זה נכון וראוי?

חנמאל - לא למדתי גמרא, ולא התפלפלתי.אלירז

אלו דברי רבותיי!

ולנשים בשואה - לא היה מקום אחר לישון בו.
אל תערבב פיקוח נפש, ולך ללמוד את הסוגיה.

רבותייך מתנגדים לגבעות. אני מבקש שלא תכלילי את כלהיהלום שבכתר

מה שעברת בעצמך אם בכלל.

 

את הופכת את הבנים במאחזים לאנסים ולסוטים.

 

15 שנה יש בנות במאחזים ובוקר אחד קמה אלירז והחליטה שהיא יודעת יותר מכולם.

 

לא הצלחתי להבין, איזה בעיה של צניעות אם הבנות נמצאות בשטח מסויים המתוחם לבנות בלבד???

התחרפנת על המוח!?!?!?!?!?אלירז

לא דיברתי על הבנים שנמצאים במאחזים ויפגעו בבנות!!

ואם לא הבנת - כנראה שאתה לא צריך להבין. אתה לא בחורה.

יש מהות של צניעות שנפגעת, ומהות נשית שנפגעת.

 

בכל אופן - אתה לא חייב להסכים איתי - רק דבר בכבוד!!

וודאי שנפגעים. לכל דבר יש מחיר.היהלום שבכתר

גם בגופני- מעצרים, הרחקות וכו'.

וגם ברוחני- אין מניין, חוסר זמן ללמוד תורה, תפילין וכו'.

 

כולם נפגעים, אבל המחיר נצרך. במלחמה כמו במלחמה. 

מלחמה- היא תפקידם של גברים!! נשים בעורף!אלירז

ואם מישהו פה מתכוון להביא לי את התשובה המטופשת על "כלה מחופתה" לעניין מלחמת מצווה

הוא בור ועם הארץ!!

נכון, אבל זו עדיין הלכה.המצב חסה

בנות כן צריכות להיות במאחזים לענ"ד רק אם יש בנים הן צריכות לתאם את זה איתם.

המצב חסה - מה עדיין הלכה??אלירז

אישה לא יוצאת לקרב!

זו ממש לא ההלכה!

וגם לתאם עם הבנים זה לא הכי צנוע..שִׁירָה
זה באמת שאלה אם גבעה לא יכולה להיות "עורף"...די"מ
כשהעימות מתרחש בגבעה מול מג"ב או ערבי - היא חזית!אלירז

אלא אם כן יש לך הגדרה אחרת..

 

ההגדרה המילונית:
 

1.
החלק האחורי של הצוואר המחבר בין הראש לגוף.
 
2.
הצד האחורי. "גיליתי את החתימה בערף התמונה."
 
3.
אזור שרחוק מחזית המלחמה.

 

1.
החלק הקדמי.
 
2.
האזור בו מתקיימים קרבות בתקופת מלחמה.
הלכות ייחוד למדת?לדבר יפה
הבעיה עם בנות במאחזים זה שכשישדואג
בנות במאחז אז הבנים מנסים לעשות דאווינים ועושים דברים מפגרים. בן שמכחיש את זה הוא שקרן!!!!!!!!
???????? אם הבנים לא רואים את הבנות אז על מי הואי"ל

עושה דאווינים????

חח אז אתה לא מכיר את החברה..ה' מלכנו
לדואג היקר הבעיה שלי אם אנשים שמוציאים שם רעעמיחי
מתוך חוסר ידע בולט עד מחריד! מחריפה כשמדובר על ציבור שלם שגם ככה מנסים להדביק לו כל מיני דברים שלא היו ולא נבראו... אני כמעט מוכן לחתום שלא היית במאחזים בכלל ואני מוכן לחתום שלא היית יותר משבועיים רצוף.
אז תעשה טובה אל תלחץ על המקלדת ללא צורך!

ישנם קשיים רבים בהימצאות בנות במאחזים, חלקן בעיות צניעות מצד הבנות ובזה אני ממש לא הולך לפרט מסיבה פשוטה זה לא! צריך לעניין את הבנים. בעז"ה כשתרצה להתחתן תוכל להחליט אם נערה שהקריבה מעצמה במאחז זה מתאים לך או לא עד אז שידונו בזה הבנות ועדיף בפורום סגור.! ישנן גם קשיים מצד הבנים השולית הילדותית והקטנונית ביותר היא בעיית העזרה ומי שלא מבין את זה בבעיה קשה. הבעיות היותר ראויות להתייחסות הם לא שיעשו "דאווינים" אלא בעיות צניעות שעלולות להיווצר ובאמת צריך לשים לב ש"והיה מחנך קדוש" ולהזהר אבל מכאן ועד לייחס למאחזים בעיות צניעות נוראיות שקיימות בישובים!!! (ע"ע ערב שבת) יש הרבה שטויות.

ולאלירז - אין צורך להפחיד סתם, יש מקומות ויש מקומות ואפשר להעיר שצריך לשים לב שהצניעות נשמרת ולא להוסיף כל מיני דברים שכל קשר בינהיים לצניעות מקרי (דווקא במהלך השינה נראה לי שאוכלים פחות מביום)
ואם כל הכבוד אבל הרבנים שלך לא מרימים על נס את ענין א"י דווקא! אז....
דאווינים יכולים להיות גם בדקות.יזהר

ודוק.

אז לא.אריאל דל"ת

וסלח לי- אני לא יודע בשם איזה ציבור אתה בא להטיף לנו, אבל אתה ודואג לא מכירים בכלל את החבר'ה בגבעות...

 

אני לא בא להטיף לכם, חלילה.יזהר

ואתה צודק. אני לא מכיר הרבה נערי גבעות. עם זאת אני מרשה לעצמי להניח שמדובר בבני אנוש ולא מלאכים, ועל כן כתבתי את דבריי שנכונים לרוב רובם של בני הנוער בגילאים הללו, בסיטואציות דומות.

מצטרף לכל מילה.אריאל דל"ת

דואג- אני חושב שכאן צריך להאמר- "כל הפוסל, במומו פוסל".

 

 

הדבר האחרון שיש בגבעות, האחרון!!! זה דאווינים עם בנות.

 

 

לא נעים לומר לכם בנים יקרים - יש דאווינים בגבעותאלירז

דאווינים זה לא רק "מי יותר גבר ושרירן"

 

זה גם "מי יותר דוס"

מי יותר "לא סובל את הבנות האלו"

מי מוכן ללכת להעביר אוכל או ציוד לבנות,
ואז רואה צללית אדם (שאולי הוא בת, אולי בן) במרחק 500 מ' -

מניח את האוכל על הרצפה והולך..

כאילו מי שהניח את האוכל/הציוד רחוק יותר מהבחורה שמגיעה לאסוף אותו - הוא יותר גבר.

 

 

זה גם עיניים שבוחנות מהצד - בטרמפיאדות

כשכולם בערך יודעים מי זה כולן,
וכולן (לא בערך!) יודעות מי זה כולם.

 

נכון שזה גם תלוי בבחורים מסויימים, וזה לא קיים אצל כולם

אבל ההתעסקות הזו בכלל לא צריכה להיות קיימת.

בנדא - הרבנים שלי מעלים על נס מלכות יהודית!אלירז

וזה בעצם מה שכולנו מנסים ליצור פה.

דרך מאחזים, דרך תרבות יהודית, דרך גאווה יהודית..

בקיצור -
same same - new name!

 

והדגל של ארץ ישראל - לא בא לבדו ובפני עצמו.

צאו מהמחשבה שהערכים האלו עומדים כל אחד בנפרד.

 

לא הפחדתי סתם. אלו פני הדברים, כמו שאני רואה אותם!

וכמו שהרבה אנשים יקרים וחשובים, מבוגרים ותלמידי חכמים - מאמינים.

 

ולמי שטוען שהשינוי קרה אחרי שהגעתי ליצהר - 

מוזמן ללכת לשאול את הבנות של רמת מגרון, על הויכוחים שהיו ביני לבינם בנושא.

תמיד חשבתי כך.


מהות הצניעות הנשית, עשויה גם מנימים דקים, לא רק בהבדל שבין חולצה לגופיה!.

ובין השאר - חלק מהצניעות, הוא נקיון והיגיינה.

דוגמא גסה שתמחיש זאת:

כשבחורה עולה על רכב מסריחה מזיעה ולא התקלחה שבוע, או עם ריח פה של צום - זה ממש חוסר צניעות!

אצל גבר זה לא חוסר צניעות, זה סתם חוסר דרך ארץ ומגעיל!
וזו כמו שאמרתי - דוגמא גסה! זה מתפרט לדברים הרבה יותר עדינים!

 

בקיצור - כמו שאמרתי, לא חייבים להסכים איתי, רק לבדוק את הדברים לאשורם!

מול הרבנים שלכם!

ואם אין לכם רבנים מסויימים - אז כדאי שתעשו לעצמכם.

אפשר בינתיים לשמוע חוות דעת של תלמידי חכמים אחרים.

שלחתי את השאלה לרב יצחק גינזבורג - בינתיים אני מחכה ממנו לתשובה מסודרת.

אפרסם אותה ברגע שתגיע.

לא לגמרי נכוןעמיחי
כי יש רבנים כמו הרב עוזי שכן מעמידים את ארץ ישראל כראש וראשון לצרכי עמ"י היום (כמובן שזה לא מתיר איסורים, ומצווה הבאה בעבירה וכו')
אבל אין בעיה אם כל כוונתך זה לעורר את ציבור הבנות לעשות להגיע למאחזים מתוך קדושה ואמת ולא סתם כי זה מגניב, אשרייך

*מגניב שהזכרת את הסיסמא של פיוז טי בדיוק עכשיו כשבתנועת נחלה חושבים לפתוח בקמפיין דומה...
בנדא צודק! לא היית במאחזים הרבה!!!י"ל

אולי אתה חושב שהמאחזים זה כמו בכיכר בישוב שלך בלילות אז לא!!!

מגניב, התמונה במומלצים היא לפני שנה ומשהו ממנידניאלה .ד.

מאור חדש

אני שמעתי מאח שלי ובחדשות על הרבה מאחזיםואלה נמצא בשטח

וחוץ מזה נשים נשואות עם הבעלים שלהם שישנו אין בעיית צניעות וכאלה כי לרוב יש להם חדר או משהוא כזה גם אם הוא מאולתר.

 

לעומת זאת נערות וכאלה אם הם קבוצה לרוב הם יסדרו להם משהוא נורמלי ואם לא שלא יבואו כי בכך הם הורסות את המעמד של המאחז.

 

אל תתפלספו, אלירז צודקת.מישהי=)

חלק מהצניעות היא לא רק אורך החצאית אלא גם ההתנהגות.

 

היא לא אמרה שכל בת שבגבעות נאנסת ח"ו, אלא אמרה שדבר כזה יכול לקרות!!

וזה נכון.

 

וזה ממש לא קשור פה למעשים מפגרים כאלו או אחרים, אתה יכול לכתוב את זה במקום אחר. זה פשוט לא שייך לכאן.

 

בנות צריכות לדאוג לעצמן כולל הכל, איפה הן ישנות, מה הן אוכלות, מה הן שותות וכו',

אין מה לעשות, אנחנו עדיין יותר עדינות והרבה הרבה יותר פגיעות מבנים.

זו המציאות, אין מקום פה להגיד שלא וגם אנחנו יכולות.

 

אנחנו יכולות, תלוי מה אנחנו מקריבות בשביל זה.

 

 

וחוץ מזה- א"י זה כל הארץ, לא רק הגבעות..!

אשה יכולה להיאנס בכל מקום.schk

זה לא סיבה שהיא תלך עם קולר קשורה לאבא שלה.

לפעמים יש כורח שנשים ישתתפו במלחמה, כאשר אין גברים שמשתתפים.

יעל, אסתר, יהודית ועוד נשים רבות בהיסטוריה היהודית, היו אלו שהניעו את התהליכים

שהוציאו את עם ישראל מצרה.

"קולר" שקושר אותה לאבא שלה???אלירז

גם יעל, וגם יהודית - לא הלכו לשדה הקרב, הם דאגו ששר הצבא יגיע אליהן!

אסתר - בעל כורחה ולא מרצונה!!
ואם תשמעי את המדרשים שמדברים על הסבל שעברה - ייצלו לך האוזניים!

 

יש דרך שבה אישה שותפה למלחמה!

את נשואה/ מאורסת - תדחפי את ארוסך/בעלך, את הילדים שלך..

תתפללי! האם שכחנו את עוצמותיהן של תפילות נשים?

אפשר לעזור בלהביא אוכל וציוד לגבעות שהבנים נמצאים בהן, ולעשות את השהות שלהם בגבעות קלה יותר..

אפשר לבוא ביום, לעזור לטפח את המקום.. להראות נוכחות..

 

בלילה? יש בעיה אמיתית בזה!

אף אחד לא אמר לך לישון רק במקום שבו אבא שלך נמצא.

אלא לישון תמיד במקום שיש בו אפוטרופוס כלשהוא! אחריות כלשהיא! בעל הבית כלשהוא!

ובזה יש עניין הלכתי - 

זה עיצבן גם אותי בעבר.. אבל אחרי כמה נסיונות, הבנתי עד כמה זה נכון.

וגם ראיתי לאיפה זה מוביל אחרות.

 

אני עדיין מחכה לתשובתו של הרב יצחק.

גם גבעה, בניגוד למחשבה היצהרניקית,schk

היא לא שדה קרב. גבעה היא מקום לגור בו.

אולי גם נשים לא יגורו ביו"ש כי זה מסוכן?

גבעה היא לא מקום לגור בואלעד

עובדה ששום גבעה, והיו רבות שנוסדו ע"י שלל תנועות עם יח"צ ותרומות ואנשים-

לא נהפכו למיושבות באורח קבע.

 

[הבהרה- אני ואלירז מדברים על מאחזים עם נוער, לא על גבעות כמו גבעת רונן, סקאלי וכד' שנועדו מלכתחילא כדי לשמש כישוב קבע]

אלעד - רק אסתייג ואומר, לא מקום מגורים.אלירז

אבל כן חזית מלחמה. ולכן זהו מקומם של גברים.

גבעה היא מקום לשחק ששבש ולבזבז תזמן למה נראה לך?!!עמיחי
גבעה היא מקום לגור בו ורוב המקומות שקמו בוססו בהתחלה על גרעין רווקים.

הסיבה שהמאחזים שמוקמים ואני מתייחס בעיקר למאחזים בסגנון עו"צ, מעוז אסתר וכד' היום לא הופכים לישובים עם מאות משפחות היא בגלל מדיניות ממשלתית בלבד!
חיב"סים של נחלה.אלירז
הזלזול שלך מגעיל.schk

יש צורה לומר דברים. אל תתפלאי אחר כך כשמדברים אלייך לא יפה.

יקירתי - אני זו שדיברה באופן מכובד עד כה.אלירז

הגעת לדיון בגישה תוקפנית מלכתחילה - אז בהצלחה.

אודה לך מאוד אם לא תחנכי אותי.

גבעה היא מקום לגור בו.schk

לצערינו, יש מי שהורס את הגבעות ואת הבתים של האנשים.

 

האם גבעה 26 של נתי עוזרי לא הייתה "מקום לגור בו" רק משום שהיא נהרסה?

האם הבית של משפחת אלישביץ בחוות מעון לא היה "מקום לגור בו" רק בגלל שהוא לא קיים היום?

מה הקשר הלוגי בתגובה שלך?

כנראה לא קראת את ההמשך, בהבהרה שבסוגריים.אלעד

לא דברתי על גבעות כאלה, שמלכתחילא נועדו כדי ליישב בהן משפחות (באופן חוקי או לא חוקי),

אלא על מאחזים שמאכלסים בני נוער מזדמנים, שיושבים בטל כל היום ומחכים לאקשן, ולא עסוקים בבניה ופיתוח מעבר למה שנהרס. הם גם מצהירים בפה מלא שהם נמצאים שם כדי לקיים את ה"אמירה" שארץ ישראל כולה שלנו, ולא למען יישוב הארץ.

לפרט לך או שנחסוך את זה?

רואים שאין לך הבנה ואתה חי בסטיגמות.schk

איך הם מממשים את האמירה שארץ ישראל שייכת לנו? ע"י יישוב הארץ.

ברור שהעיקר זה ה"אמירה" וזו הסיבה שכשתהיה התנגשות בין היישוב עצמו

ל"אמירה"{דוגמת הסכם האולפנה}, העיקר זה האמירה. אבל זה לא אומר שהנוער שחיים במאחזים,

שם על מנת לעזוב. יש קשיים בחיים וזה קשה לחיות בגבעה ודורש הרבה כוחות, לכן בני הנוער הם 

"מזדמנים". אף אחד לא מחכה לאקשן, תאמין לי. אקשן זה לא כיף. וכמעט בכל הגבעות עוסקים בבנייה ובפיתוח מעבר למה שנהרס. הזלזול שלך באמת מגעיל, ככה שהתלבטתי קשות אם בכלל להגיב לך.

אם מישהו חי בסטיגמות- זו אתאלעד

אני ציינתי עובדות. למקומות בהם הגיעו על מנת להתיישב- יש מגמה והצלחה רבה בפיתוח המקום והבאת עוד אנשים (גבעת רונן, סקאלי, חוות גלעד, גבעת אסף, עמונה וכד') וחלקם יזכו בעתיד להכרה כישוב קבע, אם המתיישבים יחפצו בכך.

אבל במאחזים המדוברים אין בניה ואין התפתחות. אין שם יותר מבנים או אנשים או סתם פיתוח שטח לאורך השנים, ולך אינני צריך לומר במה החבר'ה עוסקים רוב הזמן.. עד שהם מתחתנים, ועוברים למקום אחר לקבוע בו את דירתם הקבועה.

כל הגבעות שציינת הוקמו לפני למעלה מ10 שניםדי"מ
נכון- ועדיין.אלעד

מהתחלת יסוד אותה גבעה הרוח, והאנשים, והמטרות- היו שונים.

 

אז אני מאוד מעריך את החבר'ה עצמם על מסירות הנפש והכל, אבל לא ממש רואה איך משם תצמח הישועה של גאולת הארץ, ואפילו האמירה שכל הארץ שלנו מתמסמסת, בעקבות יותר מידי מקומות כאלה שננטשו לאחרונה, לצערי

אני מכיר קצת יותר אנשים מהגבעות האלה ממך,די"מ

ובאמת שכמעט ואין שניים שמסכימים למה הם עלו לגבעה....

 

והסיבה שהרוב לא עולים כדי להקים יישוב,זה כי זה לא ראלי,

ניסו המון דרכים ושום דבר לא עבד.

אז בוא נסכים שאיננו מסכימיםאלעד

וכמו שני יהודים טובים מהגבעות- נמשיך לחשוב אחרת.

 

על עצמי אני מוכן להמר, שאם באמת הייתי רוצה לגור עם משפחתי במקום כלשהו בארץ- הייתי מצליח, ושום דבר לא היה מזיז אותי.

למה אתה חושב ככה?די"מ

איתן זאב בעלי עין לא הצליח

ידיעה שוהם בגל אריה לא הצליח

אילאב ליבי בגל יוסף לא הצליח

נחלה על גבעותיה לא הצליחה

רמת מגרון לא הצליחה.

 

 כל אחד ניסה דרך שונה אף אחד לא הצליח רק אתה תצליח....

 

 

וזה ששום דבר לא היה מזיז אותך אישית זה לא מספיק כדי להפוך לגבעה מבוססת/יישוב.

עובדה שיש מקומות שכן הצליחו. נכון?אלעד

אז ישנה דרך, וישנו מוצא.

 

הנושא אכן ראוי לחקירה מעמיקה יותר, שאולי תוביל למסקנות מעשיות על איך להקים יישוב שיצליח להחזיק מעמד

לא נכון.די"מ

בעשר שנים האחרונות אין.

 

אל מתן (11 שנה) וקידה (11 שנה) לא מצליחות?אלעד

חוות יאיר (12 שנה) גבעת אסף (12 שנה) מעלה רחבעם (12 שנה) יישוב הדעת (12 שנה),

גבעות חדשות פרטיות כמו מצפה אביחי, מצפה עשאהל, או כאלה שסביבות אלון מורה או בהרי יצהר לא מצליחות? קדם לא נחשבת? גבעות איתמר לא נחשבות? זית רענן וחורש ירון לא נחשבות?

 

אני רואה המון צמיחה סביבי, אפילו השמאלנים רואים וזועמים, ורק אתה רואה הרס חורבן ושיממון.

מצפה אביחי מתה.ה' מלכנו
מצפה אביחי ממש לא מצליחה...schk


מתה או לא מצליחה?אלעד
אני הבאתי רשימה ארוכה של ישובים, ואתן נתפסות לאחד. נהדר. זה רק מוכיח מה שאמרתי!
אני עניתי אחד אחד עכל מה שכתבת ולא זכיתי לתגובהדי"מ
מצפה אביחי מתה, כרגע אין שם אנשים.ה' מלכנו

ואאל"ט יושבת שם פלוגת מג"ב

לה' מלכנו- אין לי מושג מי אתה ומיהם מקורות המידעעמיחי
שלך אבל הם לא משהו...
במצפה אביחי ישנה ב"ה נוכחות כמעט קבועה של נוער
מנין ותיקין מדיי בוקר, אירועים בחגים ועוד.
המקורות מידע שלי אומנם לא ככ מעודכניםה' מלכנו

אבל לפחות הם לא סמארטפון ופגישות של נחלה.

בוא נענה אחד אחד.די"מ

אמרתי 10 שנים,אולי הייתי צריך להיות יותר מדיוק ולהגיד 8 דהיינו מהגירוש.

 

מצפה אביחי לא קיימת כרגע אולי יש שם נוער מדי פעם לא משפחות.

מצפה עשאהל אני לא ממש מכיר.

גבעות בסביבות אלון מורה יצהר ואיתמר נחשבים שכונה של היישוב וככה גם זית רענן

חורש ירון זה סיפור ארוך ומסובך מקום שעבר הרבה שיינוים(במקרה אני גר ליד) אבל בגדול קיים יותר מ8 שנים.

 

 

היישובים גדולים זה נכון אבל אני מדבר על מקמות חדשים כגון חוות גלעד.

הקומבינה היחידה שעובדת זה אם זה נחשב שכונה של היישוב.

 

והשמאלנים תמיד זועמים...

אין בחוות גלעד בנות רווקות. רק בניםצו חיוך
מה הקשר?די"מ

לא דיברנו על זה.

רגע. מה קרה בעצם מאז הגירוש?אלעד

מאיפה החלוקה הזו שלך?

 

ובכל מקרה, גם אתה לא התייחסת לכל הרשימה

הגירוש מגוש קטיף המכונה "ההתנקות"די"מ

לא כאלה שיותר מ10 שנים לא התייחסתי.

חוץ מזה ששכחתי להתייחס לקדם שאני באמת לא מכיר.

עשהאל חיה נושמת ובועטתalezish
עשהאל מקבלת תמיכה מהמועצה.אלירז
so?מה זה משנה?alezish
כן. זה משנה. כי היא לא נחשבת לגבעה עצמאית.אלירזאחרונה
(+כרם אביה)דג מחיר
אלעד אתה מאוד מקשה עלי להגיב עניניתעמיחי
אתה מדבר מתוך זלזול וחוסר ידע! אני ממש לא מהאנשים שעסוקים בלתקוף אנשים שיושבים ומחממים מקלדות אבל זה עובר גבולות כשמתחילים לתקוף את מי שבשטח ולא יכול להגיב בגלל שהוא בשטח ולא מול מחשב!
דיברת שיחה רצינית (שעה ומעלה) עם תושב בעוז ציון?
ובשבות עמי? במעוז אסתר? מישהו מתנועת נחלה? מישהו מרמת מגרון?
שאתה קובע מה מטרתם ומה הם עושים במהלך היום?
לא ניתן להקים מקומות כמו גבעת אסף בשום דרך ב10 השנים האחרונות!!
ואם כל הכבוד לך לא סביר שהיית שורד יותר משני פינויים בישוב שהיית מקים, את יודע למה? כי לאנשים כמוך יש למדינה אסטרטגיה שונה מאשר לעוצ היו נותנים לך להשקיע על בית 150-300 אלף שקל במשך שנה ואז היו הורסים לך(ח"ו) ואני משער שאתה מבין את המשמעות של הרס בית כזה למשפחה....
אתה מכיר אותי? אלעד

ביליתי הרבה יותר זמן במאחזים ובשיחות עם נוער שנמצא שם ממה שאתה מעיז לתאר לעצמך.

רחוק מאוד מאוד מ"מחמם מקלדות", אבל אהבתי את הביטוי..

 

 

שיחות עם נוער שנמצא שם או אם נערי גבעות בסגנוןי"ל

הרב רונצקי???

נראה ליה' מלכנו

שהוא התכוון לחברה כמוך מבניצבי שמשחקים אותה כאילו הם מבינים עניין..

 

יאללה חלאס להוריד כל דבר לרמה של המקום לימוד!י"ל

דבר לענין על הבנאדם ולא על המוסד!

 

אתה תוקף כאילו שאתה יודע עלי עוד משהו חוץ מאיפה אני לומד.

ואתה יכול להגיד מה שאתה רוצה על החברה (שעושים)מהישיבה.

אבל הם נמצאים בגבעות(לא קבוע)ועושים הרבה בשביל א"י.

אז חלאס להשמיץ בלי להכיר.

נוח לאנשים להדביק סטיגמות אבל החברה כן עושים.

בלי לעבור לגבעות(מהלך שלא בטוח נכון) אבל זה לא אומר שלא עושים!!

צודק, מחילה.ה' מלכנו
אני לא מכיר אותך ולא יודע עם מי דיברתעמיחי
אני מכיר את המציאות בשטח ויודע שמה שכתבת פשוט לא נכון.
האמירה מתמסמסת בגלל שכשלא הולכים קדימה,schk

האופציה השנייה היא ללכת אחורה.

 

ביהדות אין אמצע. זה מתחיל מהרחקות, מעצרי בית וכו' ונגמר באנשים שסתם נגמר להם הכוח.

הסיבה לכך היא שבאיזשהו שלב הגיעו לגבעות האלה אנשים שכל מהותם היא לריב עם הערבים, שזה דבר חשוב מאוד בפני עצמו,

אבל הוא פוגע בהתיישבות כשהוא נעשה על בסיס יום יומי. העיקר הפך להיות הריבים עם הערבים והפסיקו להשקיע בכלל בבנייה. גם אחרי הרס.

 

הסיבה השנייה, היא שהפסיקו לצעוק את צעקתה של ארץ ישראל והתעסקו בשטויות פוליטיות למיניהן, במקום להתעסק בעיקר.

גאולת הארץ.

 

בתור עובדה, איפה שחיים יהודים שמודעים לכך שהערבי הוא אויב, לא יהיה ערבי. כשלא חיים הערבי מסתובב שם.

 

 

מה לעשות שלפעמים גם מפסידים במלחמות? מי שמתייאש מהפסדים, לא יוכל לנצח בבוא היום.

אתה כן צריך לומר, כי אני רוצה לשמוע.schk

עובדות? אתה יודע מה עושים במאחזים האלה? כי זה לא נראה כך.

כמובן שבכל חברה יש גם בטלנים שלא עושים עם עצמם כלום, אבל זה לא הרוב.

"בניגוד למחשבה היצהרניקית"...חשבתי כך גם קודם יצהראלירז

בישוב מסודר - לא מגיעים בד"כ מג"בניקים ופורצים לבתים.

תסכימי איתי שזה יותר מצוי בגבעות?

בנוסף - בד"כ ביישובים ביהודה ושומרון אין בתים לרווקים ורווקות, מלבד דירת שירות..

(ודירת שירות/שירות לאומי - זו גם שאלה הלכתית.. זה ידוע.)

 

וכמו שאמרתי - אישה יכולה לישון בגבעה, כשהיא נשואה וזהו בית בעלה!

 

 

אלירז דיי עם הסברות כרס האלה!!עמיחי
אולי בכלל לא טוב שזוג נשוי יהיה בגבעה?
תפסיקי להמציא מעצמך אם זה עם בעלה מותר אם ככה אסור.
את רוצה להביא את דעת הרב גינזבורג אין בעיה, גם את דעתך אין בעיה אבל כשאת מביאה את זה כאילו זה הלכה פסוקה...
אגב מה תגידי על נשות בית הדסה?
שהן היו אמיצות וגיבורות.אלירז

וגם נשים בגבעות הן אמיצות וגיבורות!

השאלה- האם זו באמת הדרך הנכונה?!

 

אני מביאה את הדברים כי זה מה שאבא שלי כרב, חשב ופסק לי בזמנו.

אז זו הלכה פסוקה.

כרגע כמו שאמרתי - אני מחכה לתשובה כתובה מהרב יצחק, שהוא הרב של בעלי - ובהתאם גם שלי..

ואולי גם בגלל שזו לא סוגיה פשוטה לוקח לרב זמן להחזיר לי תשובה.

 

זוג נשוי בגבעה זה אחרת - והסברתי למה!
האישה בבית בעלה! יש אחראי בשטח להגן עליה!

שלא תגיע לביזוי וסכנה!

ם כמו שכולם יודעים, לקחתי בהן חלק, וגם אז השתדלתי להקפיד מאוד!!!! לא ללון בהן!

תרומת נשים היא דבר חשוב לגבעות - בדרך הנכונה!

 

חזרתי פעם ופעמיים, שאתם לא חייבים להסכים איתי

אבל אין שום סיבה שלא אייצג את הדרך שלי בתקיפות וכפי שאני מאמינה!

 

נשמח שכשתבאי את התשובה של הרב יצחק,די"מ

תעתקי מילה במילה מה שאלת אותו.

אל תדאג, לא חשבתי לסלף!אלירז
לא לסלף,די"מ

אבל אין שואלים רב זה משנה את התמונה במיוחד אצל הרב יצחק,

חוץ מזה שדי ברור לי מה הוא יענה.

 

 

 

אבל אם מישהי תשאל את הרב ותסביר למה היא כל כך רוצה ללכת למאחז ולמה זה חשוב לה,

התשובה תיהיה שונה.

 

ועוד משהו,די"מ

תשאלי את הרב מה דעתו על הפורומים,אני ישמח מלעזור לנסח את השאלה...

כי לדעתי זה הרבה יותר פוגע בצניעות ובקדושה...

אז למה אתה כותב?עצור בית

אהה? דייב?

יצר הרע שמעת עליו?די"מ
נוסח השאלה לרב יצחק היה כזה:אלירז

שלום לרב!

עלתה שאלה בפורום אינטרנטי שעוסק במאבק על א"י - בנושא מציאות של בנות במאחזים.
בעבר נמצאתי במאחזים בתור רווקה, והשתדלתי להישאר בהם רק בשעות היום, ולא להגיע ללינה.
בדיון שעלה זה מה שהמלצתי לבנות צעירות-רווקות שרוצות להשקיע בתחום של ארץ ישראל דווקא דרך המקומות הנ"ל
מתוך הנחה שמאחז, גם אם יש בו מבנה מוגדר לנשים, הוא עדיין רשות הרבים
ולא רשות אביה או בעלה של האישה.. 
ובלילה בזמן שישנים - יכולים להגיע ערבים/ מג"בניקים בכל זמן נתון 
ולעשות ככל העולה על רוחם
ובכלל כי בתחושתי יש במאבק על הגבעות פגיעה בעדינות ובצניעות של האישה באופן הזה.
 
מפה לשם, הדיון הסתבך, החלטנו לשאול את הרב
האם באמת ראוי שבחורה רווקה תישן בלילה במאחז, בחברת בנות אחרות וכשמצויה הפרדה, מוחלטת ברורה ומרוחקת ממגורי הבנים?
האם יש בזה בעיה מבחינת צניעות פנימית של האישה?
ומה הדרך הנכונה והמובחרת ביותר מצד הצניעות - לאישה, לתרום בתחומים האלו?
 
תודה רבה רבה!
או בקיצור: "הרב, בבקשה תגיד שאסור."schk

ממש שאלת בצורה אובייקטיבית...

כואב לך שכתבתי את האמת על מה שכתבת?schk

התמונה הציגה לרב מציאות מעוותת.

 

 

מה גם שממש לא משנה מה דעתו של הרב יצחק בנושא. אני לא ממש בקטע של החסידות.

 

 

 

מה שמעצבן זה שאת משחקת אותה "אחת מהגבעות" ובעלך הוא ה[בה"א הידיעה]גבעון ומחלקת לכולם פקודות מה לעשות ומה לא. רוב הטיעונים שכתבת ללמה לא להיות בגבעות הם טיעוני נוחות. לא צניעות ולא נעליים. לא בא לך להיות בגבעות, סבבה. את לא צריכה לבלבל את הבנות הצדיקות שעדיין מגיעות לגבעות.

 

 

בינתיים הסוטה היחיד שהיה ברמת מגרון, פגע בבנים. והעיפו אותו די מהר...

 

 

הרמב"ם כותב שחז"ל גזרו שלא ישיא אדם את ביתו קטנה עד שתבגיר, אז כנראה שכן יש מצב שאישה ברשות עצמה. אני לא יודעת מאיפה המצאתם שאישה חייבת להיות ברשות האב או הבעל.

 

 

הסיכוי של אישה להיאנס ברמת מגרון, נמוך בהרבה מסיכוייה להיאנס באיזה מקום חשוך ביצהר.

 

 

נ.ב. נחנקתי כבר הרבה פעמים בחיים שלי, אבל אולי כדאי שתסתכלי על עצמך ותפסיקי לקחת אישית כל מי שכותב נגד דעתך משהו. זה גורם לך לצאת משפיות.

 

 

 

 

 

השאלה לא היתה אם בחורה תיאנס ברמת מגרון או לא..אלירז
עבר עריכה על ידי אלירז בתאריך כ"א באלול תשע"ג 13:22

השאלה היתה מה נכון למידת הצניעות העדינה שבנפשה של האישה -
והאם זהו מקומה ודרכה להועיל לעם ישראל!
לא הכרחתי אף אדם לחשוב כמוני!
כתבתי את זה מפורש ובמודגש - פעמיים ושלוש!

משום מה בחרת להתנגח בכל מה שכתבתי - כאילו הנחתתי לך הוראה מלמעלה -
מסתבר שהיחידה שהתחרפנה מכל הסיפור מהתחלה - היתה את!
עד לתגובתי האחרונה - עניתי לך במתינות ובעדינות.

לא אני, ולא בעלי - מכתיבים למישהו מה לעשות בחייו הפרטיים,
אנחנו מביעים את דעותינו, באופן נחרץ וברור - מי שבוחר לשמוע ולקבל -

כנראה מצא את עצמו מזדהה עם דרך המחשבה שלנו באופן מסויים.
(או יכול להיות שגם חשב זאת קודם בעצמו, ורק הצטרף לנאמר)
 

לעניין "טיעוני נוחות" - 

אני עשיתי את הלילות שלי במעצרים..

וכשאני הגעתי לגבעות - לא גרתי בירושלים/בנימין/שומרון..
ואפילו לא בקרית 4.
הדרך שעשיתי הייתה כפולה מאחרות,

וכללה הרבה מאוד לילות שהייתי צריכה למצוא לעצמי מיטה תחת קורת גג, שאינה המיטה שלי..
כי נתקעתי בטרמפיאדה כזו או אחרת.

ולא התלוננתי.
תאמיני לי - היה הרבה יותר קל להישאר לישון בגבעה.
 

היום אני ביצהר, וגם לשלוח את בעלי למאבקים ועימותים - זה לא פשוט.
והאמת?
שגם להחליט שאני לא יוצאת לעימותים בעצמי - זה לא פשוט.
קשה לקבל את המקום הנשי שלך, שתפקידך הוא להתפלל ולתת כוח לגברים לעשות את תפקידם.
אבל זה כנראה כבר נוגע לשיקולי אגו של כל אחת ואחת...
הכי קל לרצות לעשות את התפקיד שלא שייך לך.

אולי משם נובע הכעס שלך, 
כי את לא מוכנה לקבל את זה שנשים אמורות לפעול מאחורי הקלעים.

[דבר שגם לא הכרחתי אותך לעשות.. אז תנשמי]


בעלי עדיין עושה לילות במעצר כשצריך.
ויוצא כשצריך. 
החברים שלו יודעים שברגע שחסר משהו, בטח למאבק
הם יכולים לדפוק אצלנו בכל שעה.
בצלים, חלב - לטובת טיפול בגז פלפל - עומדים פה לרשותם.
מיטות וארוחות חמות אחרי לילה של מרדף
ויש דברים שלא אכתוב פה, בגלל האח הגדול שצופה..
נוח זה לא..

אני אגב לא קוראת לעצמי נערת גבעות.
בעלי הוחמא מאוד מלהיות גבעון בה' הידיעה..
אבל הגבעות, שהן חשובות מאוד - לא היו שוות כלום ללא הצורך שלנו בעולם לקיים את רצון ה'.
וחבל שאת מערבבת בין בעיות אישיות שלך איתי ככותבת, לבין הדיון הענייני.

לעניין הרמב"ם -
השאת האישה בגיל מאוחר יותר עד שתבגיר - לא כוללת הוצאתה מבית אביה..
ולכן אין במשפט שהבאת שום סתירה לעניין 'יוצאת מרשות אביה לבעלה'.
ואת מוזמנת גם לבדוק ברמב"ם מתי הוא חושב שאישה צריכה להינשא.
וכמה פעמים לדעתו בשנה אישה צריכה לצאת מהבית
(תבדקי את זה!! - כי הגבעות, זה המקום האחרון שהוא היה נותן לך לצאת אליהם)

נושא בית אביה ובית בעלה - הוא לא חדש.
אגב - הוא הבעיה העיקרית בגיוס בנות לצבא,

הבעיות של שירות עם בנים ומכנסיים - הן שוליות.

[כי אחרת מה הבעיה להתגייס כפקידה במשרד צבאי שבו יש רק חיילות, בחצאית, דוסיות ומדהימות...?]

ורק כדי לא להשאיר את הקצוות פתוחים -

רמב"ם, הלכות נדרים, פרק יא:
 

י  מֵת הָאָרוּס--חָזְרָה לִרְשׁוּת אָבִיהָ, וְכָל שֶׁתִּדֹּר הָאָב מֵפֵר כְּשֶׁהָיָה קֹדֶם שֶׁתִּתְאָרַס; מֵת הָאָב אַחַר שֶׁנִּתְאָרְסָה, וְנָדְרָה אַחַר מוֹתוֹ--אֵין הַבַּעַל מֵפֵר, שְׁאֵין הַבַּעַל מֵפֵר נִדְרֵי אִשְׁתּוֹ עַד שֶׁתִּכָּנֵס לַחֻפָּה.
 

יא  נַעֲרָה אֲרוּסָה שֶׁנָּדְרָה, וְשָׁמַע אָבִיהָ וְלֹא שָׁמַע אֲרוּסָהּ, וְנִתְגָּרְשָׁה בּוֹ בַּיּוֹם, וְנִתְאָרְסָה לְאַחֵר בּוֹ בַּיּוֹם--אַפִלּוּ לְמֵאָה--אָבִיהָ וּבַעְלָהּ הָאַחֲרוֹן מְפִירִין נְדָרֶיהָ שֶׁנָּדְרָה בִּפְנֵי אָרוּס רִאשׁוֹן:  מִפְּנֵי שֶׁלֹּא יָצַאת לִרְשׁוּת עַצְמָהּ שָׁעָה אַחַת, שֶׁעֲדַיִן הִיא בִּרְשׁוּת הָאָב.


אם לא ביררת את המקורות ואת הנושא התורני עד תומו - אולי כדאי שתלמדי - 
לפני שאת מאשימה אותי בהנפצות.
האפשרות שאישה יוצאת לרשות עצמה - הוא אם מתגרשת או מתאלמנת.
לא לפני זה. ושלא נדע! לא אנחנו ולא אף אחת מעם ישראל!

 

לעניות דעתי ומיטב הבנתי הדברים הבאים - הם שורש העניין:

מתוך מסכת עבודה זרה, דף ג ע"א:

דאמר ר' חנינא: גדול המצוּוֵה ועושה יותר משאינו מצוּוֵה ועושה".

 

והתוספות שם:
"מפני שהוא דואג תמיד לבטל יצרו ולקיים מצוַת בוראו."
 
והרא"ש כתב בתוספותיו למסכת קידושין:

"המצוּוֵה ועושה הוא עושה רצון קונו,

אבל מי שאינו מצוּוֵה ועושה,
לא שייך לומר ביה עושה רצון קונו"


 

וזה היה כל ענייני מלכתחילה -
עשו מה שתאמינו שהוא - רצון ה' השלם!!!
להבנתכן ולהבנת תלמידי החכמים שלאורם אתן הולכות. 

א. את מבלבלת בין נערה לבוגרת.schk

האב לא יכול להתיר את נדרי ביתו הבוגרת.

 

 

ב. באמת אין בעיה להתגייס למשרד כזה. רק שיש 2 בעיות.

1.אין כזה משרד.

2.השירות היום בצבא לא מועיל לאף אחד.

 

 

מעבר לזה וודאי שאישה חייבת לסייע למלחמה כמה שהיא יכולה במסגרת תפקידה.

"אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה".

 

 

מה ההבדל בין איזו דירת בנות שירות לגבעה?

את לא חושבת שזה בעייה שבחורה נגררת ע"י שוטרים?-משה ר-

וכבר היו בעבר מקרים של פגיעה מינית בבחורות, ומי שגרה בגבעה הרבה יותר פגיעה ממי שעושה ש"ל אם בכלל..

אין כאן איזה ביניש עם ראש על הכתפיים??אלירז
שיסביר לך את כל הטעויות ההלכתיות בדברים שכתבת
וגם יפקח את עינייך להבנה שאת לא פוסקת.
(נכון, גם אני לא, אני מביאה את הדברים מתוך דברי רבותיי!)

בין אם האב יכול להתיר את נדרי ביתו הבוגרת או לא
רק הוכחתי לך שהעיקרון של עוברת מרשות אביה לרשות בעלה הוא הלכתי, ולא מומצא.

ב. הבעיה להתגייס למשרד כזה, אם היה, והיה גם יעיל
היא שהבחורה נמצאת ברשות הצבא!
ובאמת נשאלת השאלה, אז מה ההבדל בשירות לאומי?
אין הבדל!
ובאמת יש הרבה רבנים שאוסרים לעשות שירות לאומי, גם בגלל זה!
אני אגב, עשיתי שירות לאומי, על אף שלא התכוונתי לעשות.
וזה היה בתקן בית!

ג. אישה מועילה למלחמה בעורף!!!
כמו שכתבת יפה - במסגרת תפקידה!
היא לחלוטין לא יוצאת לשדה הקרב.
ותבדקי מה אומרים פוסקים על "כלה מחופתה"
רמז: לא תואם את ההקשר שבו את הבאת את הדברים.
ברור שהעיקרון של אישה שעוברת מרשות אביה לרשות בעלהschk

הוא הלכתי. אבל אין לך שום הוכחה שחובה שזה יהיה כך.

 

 

ב. אף אישה היום לא באמת חיה "ברשות אביה" עד שהיא מתחתנת.

מישהי שלומדת באולפנה עם פנימייה, היא ברשות אביה בדיוק כמו מישהי ממאחז. 

 

 

ג. גבעה היא לא שדה קרב. היא קיום של "וישבתם בה". זאת מחשבה עקומה לחשוב שבניית בית בגבעה=מלחמה. במסגרת השהייה בגבעה, יש גם עימותים עם הערבים שזהו אכן תפקידם של הבנים ולא של הבנות. 

בחורה בפנימייה באולפנה נמצאת עדיין ברשות אביה!אלירז

אביה בעצם התשלום למוסד
מינה את המורים ואת ראש האולפנה - לשליחים שלו..
ומעבר לזה - אולפנה היא לא רשות הרבים.
לא כל אדם יכול להכנס ולצאת מתי שהוא רוצה.
ככה שהלכתית - פנימיה באולפנה נחשבת לרשות אביה.


גבעה היא שדה קרב ועוד איך...
אם כל המצווה בהקמת גבעות היא "וישבתם בה"
אז אין הבדל בין לשבת בגבעה ללשבת בבית-אל..
א-ממה?
שאם לא תשבי בגבעה, יבואו ערבים שישבו בה..
וזה מה שנקרא "וירשתם אותה"..
וזה חלק מכיבוש הארץ.
ואין דרכה של אישה לכבוש..
וזה לא תפקידה במלחמה.

[שמחה שלפחות על עניין העימותים עם הערבים - אנחנו מסכימות..
מה לגבי עימותים עם שוטרים ומג"ב?]

 

אין שום הלכה שמורה שאשה צריכה להיות ברשות אביה.schk

אין הלכה כזאת, נקודה.

אשה אגב גם לא מצווה להתחתן.

 

 

גם אם לא היו גרים בבית אל אז היו גרים שם ערבים ובכל זאת בית אל אינה שדה קרב.

המטרה היא להתיישב בכל הארץ.

 

 

השלב המקדים שלפני שהבריטים עזבו את הארץ היה שהם הוציאו מפה את הנשים והילדים שלהם.

טוב חביבתי. לכי תלמדי את הסוגייה.אלירז
עבר עריכה על ידי אלירז בתאריך כ"ב באלול תשע"ג 01:27

לאורך כל תגובותייך מההתחלה-
את פוסקת הלכה לעצמך -על סמך מקורות ראשוניים ולא מבוררים.

אני עשיתי את הבירורים ההלכתיים המדוייקים
בין מול הרב יצחק ובין מול אבא שלי
(שהוא גם תלמיד חכם וצדיק!)
הם הסבירו לי את משנתם ואת הפסיקה ההלכתית
וגם האירו את עיניי בעומק הדברים.

בנוסף, נמצא בדברייך זלזול
ופסילת הכותבים על רקע אישי, ללא דיון ענייני.
(לא רק כלפיי)

לכן אני לא רואה עניין להמשיך איתך את הדיון.
תעשי את הבירורים שלך - בהצלחה!
נראה לי שסיפקתי תשובות לכל השאלות
ואם יש מי שרוצה לברר עוד - בשמחה באישי.
למדתי את הסוגיה.schk

אבל את לא הבאת שום תשובה לשום דבר.

 

לא הבאת שום מקור לכך שאסור לבת להיות בגבעה.

 

 

מצטרף לאלירזאלעד

אם למדת סוגיה,

כנראה שלא מדובר בסוגיה הנכונה.

תענה בפשטות- אתה חושב שצנוע לבנות להיות שם?הדסדס
כן.schk
לא. בת צריכה לשמור על עצמה!מישהי=)
גם בן צריך לשמור על עצמו.schk
באותה מידה?אלעד
זה כלל לא אותו הדבר. תקראו היסטוריה.צו חיוך

או שפשוט תדברו עם מישהי שהייתה שם.

אני יודעת ממקור ראשון (משהי שהייתה שם שזה היא משהו אחר)

סתם נקודה קטנה..גאהלהיותיהודיה

בס"ד

 

כשאת מפוצצת ערבי באבנים באמצע ציר שישים ומולך פלוגת מג"ב שלמה,זה מצב צנוע?

לא הכי,נכון?

אבל את לא תעברי ותתני לו להמשיך ליידות אבנים על ישראלים.

 

מה ההבדל?

בשניהם מדובר בפיקוח נפש.

אז כאן זה מיידי וממשי,וביישוב גבעה זה אולי קצת פחות,

אבל את יודעת טוב מאוד שכשאת לא שם,ערבי שם.

 

תראי,מורייך ורבותייך פסקו לך ככה,מוריי ורבותיי פסקו אחרת.

במצב היום השאלה היא לא האם מלחתכילה זה מקומה של האישה, אלא האם עכשיו ובמצב הזה היא צריכה להיות כאן,

והתשובה (שלי לפחות) היא כן.

 

אני מאמינה שא"י היא הנקודה העיקרית וממנה נובע הכל,כפשוטו.

אני מאמינה שהעניין העיקרי הוא א"י; לא הערבים או אנערף..

עשי את מה שהורו לך רבותייך,וכך תעשה כל אחת.

 

יהודים בואו ורשו הארץ!

 

(מחילה אם חזרתי על דברים,לא קראתי את כל השרשור..)

 

יהרג ואל יעבור נאמר עלשִׁירָה

עבודה זרה,גילוי עריות ושפיכות דמים.

תקני אותי אם טעיתי.

מה הקשר?..גאהלהיותיהודיה

בס"ד

מחילה,אבל ממש לא הבנתי את הקשר..

גאהלהיותיהודיה - אני לא עומדת וזורקת אבנים כשמוליאלירז

פלוגת מג"ב שלימה.

כי זה לא התפקיד שלי כאישה!!

רק אם נקלעתי לתוך הסיטואציה שערבים זורקים עליי אבנים - אזרוק חזרה.

אני לא יוצאת בעצמי לפעולות תגמול או לבלאגנים - 

בדיוק מאותה סיבה.

לכן הדוגמא שלך לא נכונה, ולא מוכיחה דבר

כי גם היא סותרת את כל מה שהסברנו כאן..

ציר שישים,את נוהגת(\ברכב) וקולטת אבנים מעופפות באגאהלהיותיהודיה

בס"ד

 

באוויר,ובמקרה הם פוגעים ברכב..

יש מג"ב,זה לא אומר שהם עושים משהו.

 

את ממשיכה לנסוע כמו שעשה הרכב שהיה לפניי משפחת ביטון (אדל עדיין מחלימה..) או שאת יוצאת מהרכב ועושה את מה שצריך לעשות?.

 

 

אני יוצאת להחזיר,אבל אני לא עומדת ונלחמת גם בפלוגתאלירז

מג"ב שלימה.
[בד"כ לא נמצאים שם כאלה כמויות, במקרה הטוב ג'יפ, וגם אז אני לא נלחמת בהם או עומדת מולם!]

וההבדל העיקרי והחשוב הוא -
שפה מדובר בחזית שנקלעתי אליה

ולא בחזית שהבאתי את עצמי לתוכה.

אז יש עניין וחשיבות יתרה להגן על עצמי - פיקוח נפש.

 

אני שמחה שאת מסכימה איתי שזו מציאות לא הכי צנועה.

אותו דבר בגבעות.

פיקוח נפש וזה..שִׁירָה
אפשר לשאול איזה רב שאלת? מעניין אותיצו חיוך
מעניין שאם אני יחפש בהודעות שלך מלפני שנתיים הדברימעודכן

מעניין שאם אני יחפש בהודעות שלך מלפני שנתיים הדברים שרשמת שונים לחלוטין !!!! גם במעשים וגם בשירשורים שכתבת.

 

הן בנושא הצניעות והן בנושא "מאחז מקום לגור בו- או שדה קרב "

 

 

 

ברור שבן אדם יכול לשנות את דעותיו אבל לבוא ולצאת בנחרצות כזאת כשאת בעצמך כתבת ועשית דברים הפוכים לחלוטין מהכללים שאת רושמת. 

בנאדם מתבגר הרבה בשנתיים....י"ל
אולי אומרת את זה דווקא בגלל שהיא עצמה עשתה אתשִׁירָה

זה ויודעת מה זה?

 

אולי היא באה לעזור לנו?

 

ואולי אז היא טעתה?

 

מטעויות לומדים..

מעודכן - אתה מוזמן להביא לי דברים שכתבתי הפוכים..אלירז

בנוגע לצניעות בנות במאחזים - מאז ומעולם אחזתי באותה הדעה!!

אני גם לא זוכרת שרשמתי משהו שסותר את "מאחז מקום לגור בו".. או חשבתי אחרת..

אתה מוזמן להביא לי ציטוטים, אשמח להיזכר. - בכל הרצינות!

בכל אופן..מישהי=)

בת  הרבה יותר פגיעה מבן.

 

מי שרוצה להתווכח על זה זה לא כאן.

 

ובגלל שהיא הרבה פחות יכולה להגן על עצמה,

 

היא צריכה להתרחק ממקומות מסוכנים

 

ולילה לבת בגבעה, שתכלס זה מקום די פרוץ, זו סכנה.

 

 

 

 

 

הרב החזיר תשובה?-pnina-
לא.. וזו באמת שאלה למה.. שולחת מייל שוב.אלירז
חל"פ הגבעות - AI. מה דעתכם על זה?נ א

אשמח שתעבירו את התמונה בקבוצות. תודה רבהנ א
מי שמעוניין/ת לקבל את התמונה במייל, נא לשלוח מיילנ אאחרונה

לכתובת: chalaphagvaot@gmail.com

אפשר עדיין להשיג קפוצונים או חולצות לזכר אהוביה?הגבעות בלב תמיד

של יהודים בואו ורשו ארץ

ואם יש צמידים וכו גם יש ביקוש..

אני בת, מעדיפה לקנות מבנות כמה אם אפשר או שישלחו בדואר 

נירו ניר, שירו שיר, כבר הנצו ניצניםימח שם עראפת








יא! איזה יופי! אני מת על לראות נבטים נובטיםקעלעברימבאר

והעשבים גדלים. זה אחד הדברים היפים בחורף.

 

אפילו הטחב הירוק שגדל בין המדרכות אחרי הגשמים יפה בחורף.  (אגב רואים שהנבטים בתמונה העליונה הם דו פסיגיים)

עשית לי חשק לצאת ולחפש נבטים שנבטו מהגשםקעלעברימבאר
🤩פתית שלגאחרונה
גבעה או חווה על שם צ'רלי קירקאדם פרו+

הוא רוצה שננציח אותו

וגם אף שמאלני לא יתחיל עכשיו להרוס

חווה על שם צרלי

קדימה. מי לוקח את הכפפה.

לטרמפ יש ישוב,

למה שלצרלי לא יהיה?

(גבעון חובט במצח)ימח שם עראפת
הגבעון הנ"ל הוא השמש של בית הכנסת?קעלעברימבאר
קפיץאחרונה
כנסו >> החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל (חל"פ הגבעות)נ א

בשם ה' נעשה ונצליח

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל ומציבים בהם דגל ישראל לגובה רם

החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל בקריאה לכל מי שיכול, לצאת ביוזמה להקמת גבעה חדשה באזור מגוריכם, להציב דגל ישראל לגובה רם כדי שידעו כולם למי שייכת ארץ ישראל וכן, להביא ולרתום משפחות ואנשים למשימה החשובה הזאת.

להקים גבעה חדשה בזמן זה - זאת מטרה חשובה ביותר.

שלחו תמונות מהגבעה החדשה שהקמתם למייל של חל"פ הגבעות chalaphagvaot@gmail.com

חשוב!! להעביר הודעה זאת בכל קבוצה

🏡 החברה לפיתוח גבעות ארץ ישראל

בונים. מיישבים. גואלים.

מקימים גבעות חדשות בארץ ישראל!!!נ אאחרונה
סבתא לחיילת שאמורה לשמור בהגנשMalkaa

האם המקום מגודר. יש תנאי מגורים ומזון טוב לחיילים?

פשוט. מודאגת

באיזה מקום?משהאחרונה
איך אפשר לבדוק מתי תהיה העלייה הבאה לחומש ?דור ל

אשמח לעזרה

מה זאת אומרת 'עליה'?יו0י

יש שם ישיבה 24/7..

עליות מאורגנות המוניות, זה בדר"כ רק כשיש איזו סכנה גדולה שמסתמנת... 

הגיוני שתהיה ביום השנה ליהודה דימנטמן הי"ד.אריאל יוסףאחרונה


יש קבוצה בווצאפ..החיים מאושרים


שנים שאני חולם להקים מיזם כזה..יו0י

אולי יעניין אותך