אולי בגלל התופעות לוואי?! חשבת על זה?!ילדה מיוחדת!!
זה וחוסר תאבון..
^^צבי-ליזציה
זו התופעת לוואי הכי מעצבנת (לדעתי)שרבוב
זה גרם לי לא לקחת כדור כשידעתי שבאותו יום יש משהו חברתי.
ומצטרפת לצבי-ליזציה
תביני שזה בגלל הכדור..אל תהיי מתוסכלת
ריטלין = מינון נכוןמגילה 8
אנונימי יקרה! חשוב להתאים את המינון הנכון לכל אחד הלוקח ריטלין (עפ"י גובה, משקל, גיל).. הרי סה"כ הרעיון של הריטלין לעזור לאדם בשעות בהם עליו להתרכז אם בלימודים בביה"ס יסודי - תיכון, או אוניברסיטה וכו'. . מחקרים רבים הוכיחו לקיחת ריטלין = רגיעות. הרי שאיפת כל אדם להתקדם ולעלות מעלה מעלה. התלמידים בכיתתי ב"ה מאוד מתוקשרים ומתפקדים יפה כל עוד חלה עליהם השפעת הריטלין. יהי רצון שתהא רפואה שלמה לכולם!
אמנם פתחת את השרשור לפני יותר מחודשמירימי
אני מכירה שני מיקרים: ילד שלקח ריטלין LA של השמונה שעות והיה מנותק חברתית וכשעבר לרגיל התופעה עברה ושל ילד אחר אותו הדבר אבל להפך, כשלקח רגיל היה מנותק וכו'.
אולי תנסה/י לשנות סוג?
למה? כל הפרטים שאני יודע וההסבר המדויקטוקבק
כולנו יודעים שזה תקלה במעבר הדופמין במוח (סוג של קצר חשמלי) אבל מה זה עושה :
אני אתוודה על האמת התחלתי לקחת ריטלין בגיל מאוחר יותר, מפוקח יותר, ונכון יש תופעות לוואי (שעוברות לאחר שימוש רציף) ויש את ההתכנסות הזאתי פנימה כמו איזה מערה שרק אני כאן (ואז פחות חברותיים) זה כי פתאום אנחנו יותר ממוקדים
ההגדרה השלי למה שהיה זה שכמו שנוסעים באוטו בגשם ואז מפעילים את המגבים... רואים הכל הרבה יותר טוב.
תחשבו על זה, אנחנו בעצם רואים את העולם בהילוך מהיר יותר מכל אחד אחר... בכמה "מסכים" - פיצול קשב.
ופתאום כיבו את הכל ושמו רק סרט אחד עם הילוך נורמלי. אז זה שקט, חסר לי משהו בעין/אוזן אבל כשמתרגלים כל הריכוז בא למקום אחד ואני אסביר.
(סבתא שלי מאבחנת היא אמרה את זה ככה... עוד לפני שידענו שאני כזה)
לכולם יש 100% ריכוז הם ממקדים 70-90% במשהו אחד וכל השאר בהסחות דעת.
אנחנו עם 400% אבל מפוזרים ל8 חלקים (לא מדוייק, +-) ואז כל אחד=50 אבל החברה שמדברת עם זאת שלידה מקבלת את אותו ריכוז כמו המורה שמלמדת ואותו ריכוז כמו הציפור בחלון.
הריטלין עוזר למקד את זה לאחד גדול. והשאר קטנים.
הייתרון הגדול הוא שהאחד הגדול שלנו שווה 300 פי שלש מאחרים ולכן מרגישים את ההתכנסתו לתוך עצמנו אנחנו מאד מאד ממוקדים!
הסכנה היא שנתמקד בכל ה300 על הציפור בחלון ואז המצב יותר גרוע מאשר ללא ריטלין. כך שזה לא קסם צריך לבחור במה להתרכז
אז נכון אם לומדים (ולומדים עם השנים) להתרכז במה שרוצים, גם בלי הריטלין ואז אפשר להתרכז בכמה דברים במקביל שזה ממש כיף, שימושי ומפתיע אנשים אחרים זה נקרא פיצול קשב
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל
אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.
הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה
הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)
לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו
מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים
אשמח ממש להמלצות!!
תודה
מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול
דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.
בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו.
קודם כל תודה שהגבתברכה אפל
אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק
התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים
מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"
מספיק נוירולוגadvfb
אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם
אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה
קרובות באיזורים יותר פריפריאליים
..ADHD
שלום,
אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.
הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה
וואלה.. מעורר מחשבה...
והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....
הפרעות קשב וריכוזענבר 2
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
ריכוז בלימוד גמראyyl
הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...
כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...
ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...
וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...
אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?
חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...
התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה
יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה
יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ
שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?
הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו
שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם,
אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.
כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.
עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ
אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו
היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,
וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.
