עכשיו שיש לך כבר תובנות אפשר לחפור קצת 
אז ככה,
יש זוגות שלשניהם הרגש מגיע מיידית (ברמות שונות),
יש זוגות שבתחילה יש רגש רק לצד אחד ,
ויש זוגות שאצל שניהם קודמת הנראות השכלית ואח"כ מגיע הרגש.
מה שברור ואין צורך לומר, שאין להתחתן ללא רגש בתקווה שהוא יגיע.
כשיש רגש חזק השאלה של התאמה לא מתחילה ולעיתים דווקא כאן יש
בעייה של חוסר התאמה שמחופה ע"י הרגש והנישואין מתפוצצים ח"ו
מאוחר יותר כשהוא נעלם.
נישואין הם תהליך דינאמי, הם יכולים להתחיל גבוה ולרדת,
ולחילופין, להתחיל ממקום נמוך ולעלות, הכל תלוי בעבודה,
הם אינם דומים לרכישת חפץ, דירה וכד' שבהם מה שרכשת
אותו קיבלת והוא לא ישתנה.
זוגות רבים התחילו ממקום של רגש בסיסי והגיעו לזוגיות
שזוגות שהיתה ביניהם התאמה ואהבה מטורפת יכולים
רק לקנא בהם ולהיפך.
לכן, אם יש התאמה בשאיפות ובמנטאליות, מוכנות לעבודה משותפת ורגש מתפתח, כדאי להמשיך,
כשמגיעים למקום של (לפחות) "קשה לנו להיפרד" "אנחנו מתגעגעים"
זה המקום שממנו ממשיכים למיסוד הקשר, השאר הוא תוצאה של עבודה.
שתי נקודות מדברי חז"ל:
א. אחד מהטעמים למצווה לשמח חתן וכלה הוא שמכיון שהם אינם בטוחים,
ושמחתם אינם שלמה, יש מצווה לשמחם.
ב. על הפסוק "תוחלת ממושכה מחלת לב" חז"ל דורשים שאין להשהות זמן רב את
הזמן מהאירוסין לחופה, זהו זמן בעייתי של שייכות אבל ללא אפשרות לעבודה אמיתית
וקרבה פיזית ומנטאלית, וזאת בשימת לב לכך שבזמן חז"ל אירוסין הם הקידושין
לפני החופה שלא כבזמנינו שהאירוסין כמעט אינם מחייבים.
התלבטויות תמיד היו ותמיד יהיו, הן חלק מהנסיונות של הזוגיות.
תפילה, שכל ישר וידיעה ומוכנות לעבודה זוגית הם המתכון לזוגיות מנצחת.