עוד לפני שנכנסים לגדרי וחשבונות ההלכה היבשים,
יש לשים לב לאווירה הקיימת שם. וכמו לגבי שבת שיש
את דין 'זילותא דשבתא'. וכן בדיני ממונות יש את מושג
'דין מרומה' וכן הרבה דוגמאות. והצד השווה שבכולם,
שמבחינה פורמלית פרטנית הכל נקי, אך משהו בו מסריח.
כך גם כאן. עצם זה שנשים וגברים מתכנסים לשם שירה
לא מריח טוב. פורום עם אופי כזה הוא אנטיתטי למגמת
התורה בכלל ורוח ההלכה בפרט.
ובאופן ממוקד יותר:
טענת זקנת בציבור או העובדה שהם נשואים - אינה מחזיקה
מים מבחינה הלכתית. לא מצאנו חילוק בהלכה באיסור קריבה
בין צעיר לבין זקן או בין נשוי לבין רווק (למעט מקרים בודדים כמו
בסוף קידושין וכד', אך וודאי שלא כאן).
לגבי הטענה של ריבוי קולות - לדעת רוב הפוסקים לא שייך
ההיתר מצד תרי קלי לא משתמעי, שהרי סייגה הגמרא דבחביבא
ליה יהיב דעתיה (כמו במגילה וכד'), וקול אשה חביבא ליה
(עי' בנדה ל: ובברכות נו: ע"ש ברש"י). ועי' שו"ת שרידי אש
בח"א (סי' קכא).
נמצא א"כ שהכינוס הוא כנסייה שלא לשם שמיים מבחינת ההלכה,
וא"כ יש איסור אף בעצם השהייה שם, וכמו שהוכיח בשו"ת אגרות
משה (חיו"ד ח"א סי' קנו) מיומא (ע.) ע"ש.
ויש לציין שכבר מרנא החת"ס (חחו"מ סי' קצ) כינה מעשה הרבה
יותר מתון ועדין מזה בשם: "תועבה". ודין בזה למבין.
וקיצרתי מאוד.