והחפץ חיים לא ממליץ לסמוך על המתירים
אבל בנתיב חיים כתב שזה רק כשרק ידוע בפני שלושה אבל אם זה ממש מפורסם כמו בטלויזיה, יהיה מותר לכו"ע
(ולכן מותר לומר שיגאל עמיר ניסה לרצוח את רבין...)
אבל אבל, כתב החפף חיים שגם כשמותר זה רק כשאתה מספר את הדברים לתומך, ולא כשאתה מתכוין לגנות.
להתכוין לגנות זה איסור נפרד גם אם אין נזק בזה, ואפילו אם שני אנשים ראו את המעשה, אסור לאחד להזכיר לחבירו את הסיפור אם כוונתו לגנות.
לגבי על מי מותר לדבר, זה קשור לשירשור השינאה שנחסם
מותר לדבר לשה"ר על רשע שעושה עבירות ולא חזר בתשובה, אם כוונתך לתועלת - להכפיש את הרשע בעולם, ולהגביר כבוד שמים. אבל יש לזה את כל התנאים ש לשה"ר לתועלת...
מותר לדבר לשה"ר גם בלי תועלת על אדם שיצא מכלל עמיתך (מחלל שבת בפרהסיא, כופר באחד מעיקרי הדת, וכו') אלא אם כן הוא תינוק שנשבה.
(האמת היא שראיתי הרבה אנשים שחושבים שכל החילונים בימינו הם תינוקות שנישבו, ויש בהם פנימיות טובה וכו', ואעפ"כ לא מקפידים לא לומר לשה"ר על פוליטיקאים. אבל לצערינו לשה"ר זה עבירה נפוצה מאד, שקשה ללמוד עליה מהמנהג)