מה בין אושר להצלחה?/ מחשבות על פרק א בתהילים.נפש חיה.
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י"ד בסיון תשע"ד 12:12
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י"ד בסיון תשע"ד 12:11
עבר עריכה על ידי נפש חיה. בתאריך י"ד בסיון תשע"ד 12:09

 בשביל שנבין על מה שאנחנו מבקשים ומה אומרים...
בתפילה לפני שוכן מרומים...

מתוך עיון בחז"ל ובפרשנים...
 אנחנו רוצות לפתוח בסוג של פרוייקט שמבאר פרקי תהילים. מוזמנים להשתתף ולכתוב הסבר וללמוד אותו עם כולנו!

הנה התחלנו-
"אשרי האיש אשר לא הלך .. וכל אשר יעשה יצליח". בתחילת הפרק, המלבי"ם מסביר לנו על ההבדל בין 'אושר' [אשרי..] ל'הצלחה' [יצליח].

הצלחה- בדברים של העולם הזה. קבלתי מאה במבחן, כל החושים שלי עובדים ב"ה.. הדברים החומרים.

אושר- זו הצלחה בעניין הרוח - הנשמה. שלמות הנפש.ולמה זה נחשב לאושר, ולא סתם להצלחה?! כי זה מה שגורם לבנאדם להיות באמת מאושר.

תכלס, כמה פעמים אנחנו מפנטזים שאם יהיה לנו בית חדש, את הפלאפון הכי מצ'וכלל או כל דבר אחר - אז. רק אז נהיה שמחים. מאושרים. אבל ברגע שכבר יש לנו את הבית החדש, אט אט ההנאה שוחקת. וסבבה והכל, הצלחנו להנות מימנו. ועדין נהנים. אבל לא נהיה מאושרים מי זה, וגם אם נהיה - זה אושר מתכלה - נגמר.

זה טעים. זה נחמד. אבל זה לא אושר.

אושר אמיתי זה דבר שאינו חולף. הוא ניצחי! הוא לא נגמר! זה עמל והשקעה שבאמת טובים תמיד. ולא רק בעולם הזה.. גם לעולם הבא. אם קניתי מידה בנפש - התגברתי על נקודה. על הנקודה הקטנה ביותר - זהו! היא שלי לתמיד. אז יכול להיות שבעתיד אצטרך עוד להלחם עליה, ולתחזק אותה בנסיונות הבאים - אבל היא שלי. והיא גורמת לסיפוק אמיתי. לא כזה שחולף ונגמר.

 

וזאת גם מדרגה שמבדילה אותנו משאר בע"ח. הרי בהצלחה החומרית, יש בע"ח שרואים הרבה יותר טוב מימנו. רצים הרבה יותר מהר, מריחים הרבה יותר חזק והרבה יותר חזקים מימנו.

זה לא אושר אמיתי. המדרגה של האדם, והסיפוק הכי גדול שהוא יכול להגיע אליו - זה ברוח. זה בשלמות המידות.
 

נמשיך את המזמור..

"... אשר לא הלך בעצת רשעים, ובדרך חטאים לא עמד ובמושב לצים לא ישב".

שימו לב להדרגתיות.

בהתחלה רק הולכים..

ואז רק עומדים,

וזהו - התישבת.

וזה הכי גרוע. כי הישיבה היא קבועה. וזאת הבעיה.

מלא פעמים אנחנו רק הולכים, "ובקטנה.. אני אהיה שם רק קצת. או שאני אעשה משו ממש קצת זמן". ואז אנחנו כבר שם, וזה לא טוב.. אבל מה? ללכת. פאדיחה. אז רק עומדים. וחאלס, כמה אפשר לעמוד - התישבנו. שקענו בפנים.

 

הלוואי ונצליח לעצור עוד הרבה קודם. לא ללכת בכלל. בנוסף, על "דרך חטאים" המלבים מפרש שהחטאים באים מהתאוה. [בניגוד לרשעים שזה בזדון. ואסור לשמוע לעצתם] ואפילו שב"ה אנחנו מנסים להתרחק.. לא ללכת בעצתה ולהקשיב לה, צריך לנסות להזהר גם לא לעמוד בדרכה. אפילו קצת! כי זה מפיל.

כי אם אנחנו בדרך שלה, הרבה יותר קל לה לגשת ולהוריד אותנו למטה.

 

ועכשיו, על הלצים.

"ובמושב לצים לא ישב". לכאורה, מה הבעיה בלצים?! הם לא עושים רע. הם לא חוטאים. לא רשעים. סתם יושבים וצוחקים.. אז יכול להיות שהם לא ירדו עוד.. ולא עושים רע. אבל- אם לא עולים- אפשר רק לרדת.... ומכאן צריך להיזהר. איך? "סור מרע" לא מספיק. אנחנו צריכים גם "עשה טוב" ...

נשים לב להמשך הפרק. בהתחלה אומרים מה לא. לא להיות עם הרשעים, חטאים, לצים. ומה כן?

"כי אם בתורת ה' חפצו ובתורתו יהגה יומם ולילה".

אנחנו צריכים לחפוץ ללכת בתורת ה' - בדרך ה'. לחפוץ אותה באמת באמת! אפילו בלי לרצות שכר או לירא מעונש שאז ניכנס לפה קצת העניין של האינטרסים.

להיות שלו, בתורת ה'. מבוטל אליו. ואז מה יהיה? תורת ה' תהפוך ל'תורתו' - לחלק מימנו! מתורת ה' הגדולה, היא תהפוך להיות התורה שלי הקטן/נה .

 

ואז מה יקרה?
"והיה כעץ שתול על פלגי מים"- כמו עץ- שהוא קבוע ויציב ומוציא פירות
[גם לעתיד- שלא כמו עשב שנובל אחרי זמן קצר] כמו במשל של העץ
"ועלהו לא יבול". גם ההצלחה החומרית מההתחלה - תהיה לטוב.
"וכל אשר יעשה יצליח"- אצל הצדיק, גם ההצלחה הזמנית, גם החומר - הוא טוב. כי זה לא המטרה אצלו!
זה אמצעי שהוא מתרומם על ידו ומרומם את החומר איתו,
כמו שאומר הרב ראי"ה קוק "כל מה שאדם גדל- מתגדל העולם כולו עימו"
(שמונה קבצים, א', תנ"ד).

כל הטובה שקראנו למעלה מתייחסת לצדיק. אבל מה קרה עם הרשע? מטורלל
-אז לא רק שהוא לא מרוויח כלום ולא מאושר- ההפך!
הפסוק אומר- "לא כן הרשעים- כי אם כמוץ אשר תדפנו רוח"- הרשע הוא לא יציב- נע ונד והוא  "מסונן" כמו המוץ [פסולת החיטה] מן החיטה- כדי שלא יתערב עם הצדיק.
ולמה?
"כי יודע ה' דרך צדיקים ודרך רשעים תאבד" הקב"ה יודע שהצדיק רוצה להידבק בו, לכן -ה' משגיח עליו והוא מקבל  סייעתא דשמייא בשביל להישאר "חבוקה ודבוקה בך" לנצח! לעומת הרשעים שלא כל כך רוצים או מבינים את הדבקות הזאת...,ולכן מפסידים כי הולכים אל הבל וריק.. ודרכם תאבד בשאול תחתית... ....

[במאמר מוסגר- הקב"ה אוהב ומחכה לבניו שישובו אליו! ולכן אנחנו צריכים להתפלל ולבקש ש "ייתמו חטאים ולא חוטאים"]
נתפלל שנזכה לקנות את מידת הצדיק , להידבק בה' ולעבדו באהבה ובלבב שלם!גבעוני
שבת שלום ומבורך!!

 

נ.ב - זה בע"ה חלק מהניסיון שלנו ללמוד ביחד את התהילים. אמרנו שנביא- והנה זה פה.
פרחותודה רבה לטובי על ההכנה והסיוע. אשרייך!!פרח
תגובות- טענות- מענות- בשמחה!! פה או באישי.
גבעוני

 

יפה.כל הכבוד Look Smileאחרונה
מחפשים בני נוער לכתבהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

תודה  

כתבה לנוער על שמירת נגיעהדבדב

לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)

מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון 

על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.

 

אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.

 

אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411

 

תודה  

הנוער הדתי לאומי לאן הוא הולך בצבא ?אביגיל מלאך

האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?

הציבור הדתי לאומי - מגיע לכל היחידות והתפקידיםזמירותאחרונה

בדיוק כמו בחיים האזרחיים

הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.

ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר 

חיפוש קוראים לסיפור על נער מתבגר מאחורי מסך הברזלאורנשטיין

מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות. 

 

הסיפור באורך 38 עמודים. 

 

פרטים על הסיפור:

השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל. 

 

תקציר:

 

ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.

אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.

עד להימור הגדול מכולם. 

אני חדשההרהמורניק

סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!

משתתף בצערךסוורוס סנייפ
תודה רבה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ההרהמורניקאחרונה

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הפצות!!יהודי חסידי

ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.

 הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.

 

בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf

 

יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.

 

 

כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות

 

אשמח לתגובות....

וואודומיה תהילהאחרונה
מדהים!
שלוםטאטע מלך העולם

יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.

 

ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?

רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...

 

תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!

זו אכן שאלה ערכית שמצריכה חשיבהGini

אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.


כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.

האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?


האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?

או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?


העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.

מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה?  (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)


אולי  לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי? 

אמממטאטע מלך העולם

זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...

אני לא חושבת שזה סותר...טאטע מלך העולם

הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...

בד"כ זה כן סותריהודי חסידי

אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?

 

לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.

אני בעיקר חששתי ממצב של האוירה בסניף המעורבGini
אבל עכשיו שאת מציינת שהרמה הרוחנית של החבר'ה אצלכם די גבוהה - אני לא חושב שאת צריכה להימנע מהחיים החברתיים, עם החברות והחברים שלך. 
אני צרכה להבהיר משהו כנראהטאטע מלך העולם

זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...

אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...

 

עכשיו מבינים קצת יותר??

כן...יהודי חסידי

אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...

 

חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך. 

וואי תודה!טאטע מלך העולם

אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??

ולגבי הקרוב רחוקים...טאטע מלך העולםאחרונה

אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...

כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...

 

בקיצור מורכב ביותר...

בדידותהרשפון הנודד

למה אפשר לחוש בדידות ברמה כמעט משתקת והאם זה אמיתי ומה אפשר לעשות עם זה?

לכן לנוער יש תנועות נוער. מפגשים, פעילויותפ.א.
כן אבל זה מרגיש לי קצת בריחה משום מההרשפון הנודד
בריחה? אשמח שתסבירפ.א.

אתה מרגיש בדידות כי אין לך חברים? מה עם חברים לכיתה בלימודים?

אתה לא חבר בתנועת נוער? 

זה לא זההרשפון הנודדאחרונה

זה הנקודה יש לי חברים אבל אני לא רוצה לבנות את הקשר שלי רק בשביל להרגיש שיש לי חברים ואני לא בודד...(מוזמן להסתכל בשרשור החדש על ללכת לסניף מעורב שאתה לא כל כך מאמין בזה אבל צריך בסוף חברה..)

...הרמוניה

א- אדם בסופו של דבר מול עצמו גם כשהוא עם חברים וגם כשהוא לבד... האם אתה מהווה חברה טובה לעצמך? 

מעניין לך עם עצמך? האם אתה חבר טוב לעצמך (רגשית)?

תכנס פנימה. בכל אחד יש עושר פנימי וזה תענוג לגלות אותו.

ב- נסה לשים לב לזה שאתה אף פעם לא באמת לבד, תמיד מושגח בידי מישהו שאוהב אותך אהבת עולם...

אולי יעניין אותך