$&%@##להקליט ילד בלי שהוא יודע- שאלה/סקר/דיון##@%&פייגליניזית

במסגרת העבודה אני צריכה להקליט תלמיד מנגן שיר שהלחין וביצע על המקום. 

התלמיד לא יודע שאני מקליטה אותו, הוא מנגן אישי ורגשי, בהתאם למה שסיכמנו. אני אמורה לנתח את היצירה שלו ולאחר מכן להגיש אותה לבעל מקצוע וכו' (וההמשך כבר לא משנה)

 

אני מרגישה פושעת. והשיעור מחר. מה עושים?

 

מוסרי בעינכם לעשות כזה דבר? לעבוד כך על ילד? ואם איכשהו מתישהו זה יתגלה *לו*?

ומה *איתי*? ילדים הם עם אומלל וחסר אונים... ואני מנצלת את זה?

 

 

(בעקרון אני נגד פסיכולוגיות... את כל הקטע של הניתוח אני מעבירה, וגם כאן אני לא נוגעת בו... רק את הנגינה אנחנו עושים יחד, ועכשיו אני משתפת פעולה אם איזו תיאוריה פסיכולוגית שטוענת שהיא תגלה על פי ההקלטה הזו דברים שלא ידעו קודם.. ושיעזרו לילד רגשית...מטורלל)

 

חבל שאת מתחבטתמופים

אני במקומך הייתי שואל רב

 

הרי יש לך כאן בעצם שאלה מוסרית

אז למה שרב לא יכריע לך אותה?

ממה נפשך

אם הוא יאמר שמותר - את תירגעי שעשית מה שצריך

ואם הוא יאמר אסור - פשוט תאמרי את זה למי שאת עובדת אצלו

הוא יאמר שמותר.פייגליניזית

ואעפ"כ. ההרגשה *שלי* מפריעה לי. 

 

 

 

(ואין לי טעם לשאול. נושא מידי חסר חשיבות בשביל שאלת רב)

למה חסר חשיבות?מופים

רגשות של ילד זה לא משהו חסר חשיבות

 

די צריך לזכור את זה כשמתעסקים עם ילדים...

 

ואם זה אסור - מסתבר שזה איסור דאורייתא.

אני לא רואה איך זה חסר חשיבות

 

אבל אם את בטוחה בעצמך, תרגישי שלימה עם עצמך, אם את עושה מה שצריך, אין סיבה להרגיש רע

מופים, בלי קשר להלכה.פייגליניזית

גם אם זה מותר הלכתית לכל הדעות. למה שזה ישקיט אותי נפשית? יש לי דילמה שהיא לא הלכתית. אני שואלת מה נכון  כבן אדם פרטי. נניח ואני גויה, לצורך העניין. תמיד יהיה מעניין לעיין במקורות ולבדוק אם יש משהו דומה, אבל בשאלת רב אני לא אשיג עיון נרחב ומעשיר במקורות...

אבל התורה היא לא רק הלכה יבישהמופים

התורה מבקשת שנהיה בני אדם

ואם דעת תורה שאת נוהגת כראוי במה שאת מקליטה - למה להרגיש רע? את בסדר גמור, את עושה נכון, וכך ראוי מוסרית לעשות

אני הבנתי מההתחלה שהשאלה שלך היא מוסרית ולא הלכתית, אבל גם במוסר יש לתורה מה לומר

 

קרה לאשתי שהיא פגעה בשכינה (היא היתה מראה סרטים לילדים, אז אשתי אסרה על הבת שלנו ללכת אליה לשחק, ואם הילדה רוצה שתבוא אלינו) והיא שאלה את הרב האם היא בסדר מוסרית

והרב אמר לה שהיא עשתה מה שצריך, והיא נרגעה. לא כי זה ההלכה, אלא כי אם המוסריות של התורה היא כך, אז עשינו מה שנכון.

כמדומני שיש תשובה בנידון דומהשום וחניכה

בשו"ת שבט הקהתי. ואמ"א עתה.

רוצה להסביר?פייגליניזית

במילים שלך כמובן ובלי ראשי תיבות מסובכים;)

אני לא יכול להסבירשום וחניכה

מכיוון שהספר אינו מצוי אצלי (אמ"א) עתה.

 

כתבתי בכדי שאם הוא בהישג יד של מישהו, שיואיל בטובו להביא את דבריו.

אני יכול לבדוק באוצרמופים

אבל איפה?, זה ספר גדול מאד

לא נכון. ישנם דברים רבים שהם מותריםברוך מאמסטרדם
אך לא מוסריים.

ולגבי מה מוסרי - אין הלכה. כל רב יענה כפי נטיית ליבו. ההלכה מכירה 'מותר ואסור'. ולא 'מוסרי או לא'.
יש דברים שהם "מותרים הלכתית"מופים

אבל "אסורים מוסרית"

 

אכן אין הלכה, והרב יענה לפי נטיית ליבו, אבל יש לרב את ההכונה של התורה, ואם הוא לומד תורה התורה תיישר את ליבו למוסר שמתאים למה שכתוב בה

 

וזה נקרא דעת בלשון הגמרא, שאדם מצליח לחשוב מעצמו על מקרה חדש שלא כתוב במפורש כי קלט את הגישה של התורה (כך מפרש רבינו יונה על משלי את המילה דעת שם)

אם האמירה תהרוס את הספונטניותטאבולה ראסה
היתי אומרת לו שהקלטתי- אחרי השיעור,
אולי אפילו משמיעה לו (אם יבקש)

ומותנת לו את כל הביטחון לאמר שהוא לא מעוניין (אם הוא אכן לא יהיה מעוניין)

מבחינת החוק אני חושבת שזה דורש אישור מההורים- כמו שאסור לעשות אבחון ציור/ טיפול כלשהו או להשתמש בתמונה שלהם ללא רשו ההורים. כי הם עדיין קטינים...
חוששת מהתפרצותפייגליניזית

אין לי מושג מה הוא יעשה אח"כ.

 

 

לגבי אישור הורים- וודאי, הם אלו שדירבנו לעשות את התרגיל הזה

מתחברת לטאבולה ראסהיעל מהדרום
לק"י

אני הייתי מאוד כועסת, אם הייתי מגלה שהקליטו אותי ועשו עלי איזו עבודת מחקר בלי רשותי.

אלא אם כן, זה נצרך לטיפול בילד, ואין דרך אחרת.
וודאי שזה לטיפול ולא למחקר,פייגליניזית

כמו שאמרתי

עדיין..השאלה אם דרך אחרת שהיא לא מאחורי הגב שלויעל מהדרוםאחרונה
לק"י

וכמה זה ירגיז אותו לגלות את זה אחר כך..
זה לטובתו?b.n
אם זה באמת! לטובתו ולעזור לו אז יש מצב שכן הייתי עושה את זה...

תלוי בסיטואציה המלאה.( הכרות עם הבעיה ומסביב )
כן, לטובתו...פייגליניזית

אבל קצת חוצפה שהוא מדבר אישי ואז מנתחים. כמו לקחת יומן של ילד ולנתח אותו פסיכולוגית. 

הרי לא מדובר בילד שעשה רע, מדובר בילד עם קושי מסוים... פשע לקחת ממנו 'נתח' ככ אישי ולעיין בו.

 

לא ככ נתקלתי בזה כי אני לא באה במגע עם פסיכולוגים, סולדת מזה.. אבל זה אולי בגלל הנקודה הזו, משתמשים במילים שלו ומפרשים אותם- בזמן שאני יכולה לפרש אותם איתו ביחד. ו*זה* יהיה הוגן... כביכול לוקחים יצירה של משהו- ובונים עליה תילי תילים של הנחות ותיאוריות- בלי הסכמת הילד. (הוא בן שמונה! הוא לא תינוק שרגשותיו חשופות)

למה את לא תנתחי איתו?b.n
כי אני לא מאמינה בזהפייגליניזית

ומנין לי הזכות ועוד אי-אלו שריטות שלא ממליצה לשמוע

את לא מאמינה בניתוח שלךb.n
או בניתוח הכללי? ?
בכל ניתוח שהואפייגליניזית
אזb.n
למה את עושה את זה?
אני לא עושה את זה.פייגליניזית

בעצם אני כן מאמינה בניתוח של הילד עצמו, אמונה גדולה (אין מה להאמין, זה מוכח שזה נכון ועוזר)

b.n
סיבכת...
בכל אופן תודה לכולכםפייגליניזית

עזרתם

 

השיעור בחמש, מן הסתם אחליט בדקה התשעים.

בהצלחה.b.n
אני לא הייתי עושה את זה בלי הסכמה שלו.יוני
אולי שינגן פעם פעמיים ואחרי שהוא יהיה יותר באווירה הנכונה תגידי לו בספונטניות שבא לך להקליט אותו בשביל להקשיב יותר מאוחר ולנתח מוזיקלית.
אם הוא יסכים אז אח״כ אני לא חושב שזה בעייתי להשתמש בזה גם בשביל לעזור לו ע״י בעל מקצוע. אבל עצם ההקלטה בלי ידיעה יכולה ממש לפגוע בו.
כל העניין הואפייגליניזית

שהוא עושה את זה לבד, בלעדי. לבד בחדר סגור.

 

מה שכן אפשרי זה לבקש ממנו לאחר מכן שיכתוב את הדברים על דף ונעבור עליהם. וזה כמובן תלוי במצב רוחו:-/

לא ראוי בעיניי ולא מוסרי כלל~א.ל

המוסר, לפי שאלתך, הוא בראש ובראשונה מוסר אישי שלך.

העניין של הילד, זה רק הסבת תשומת הלב מהדגש העיקרי:

 

האם זה שהוא ילד, ישנה משהו מבחינת ההתייחסות לדבר?

[אם הדבר לא ראוי, מה העניין לציין שהוא ילד? ]

וכן, רב בהחלט יכול לסייע לך.. ממליצה מאוד לנסות. 

 

מ"א?פייגליניזית

כי לילד אין שליטה עליי, מצד אחד הוא לא חסר אונים כתינוק, ומצד שני הוא נותן בי אמון כי יש לו תמימות של כל ילד רגיל.

התכוונתי שאם המעשה לא ראוי, אין זה לא משנה~א.ל

אם הוא ילד/ מבוגר/ נער

 

העניין שהוא ילד, רק מסב את הדעת מהעניין המרכזי ולא קשור לעובדה שזה מעשה לא מוסרי.

אוקי, היה עבר.פייגליניזית

לא הקלטתי, אבל ב"ה זרם טוב והוא שר לי את השיר אח"כ (קלטתי שהוא מנסה לעשות קצת שינויים, אבל הוא כזה צדיק וישר... שזה לא הצליח לו...חצי חיוך)

 

 

תודה לכולם על העיצות

 

 

לגבי ההקלטה- שיקפצו.. אני אעביר להם טקסט של המילים ואם זה לא טוב שילכו למישהי אחרתכאילו מוציא לשון

לאמיצים בלבדזיויק
אתם מחזיקים פה פצלשים? [אני לא]
מי שאמיץoo

לא מפחד לדבר בשם עצמו

וכנראה לא פותח פצלש

לפעמים לשאלות נקודתיות...הרמוניה
בדיוק חשבתי על זהזיויק
נשקול🙂
לא! עיניי יתהלך במישרים והייתי כשוכב בלב 'ים'.חסדי הים
איזו מן שאלה זאת?כְּקֶדֶם
#גם_פצלשים_בני_אדם@


כן. במקום אנונימי בפורומים שאיןיעל מהדרום
אני בעצמי😅פצל"פ

אבל היום אני כבר רק מפה כמעט

ולא כ"כ משתמש במקורי

כנ"ל חחפצלשי"ת
לא הבנתי את התגובהפצלשי"ת
שהשאלה הקפיצה את אלה שזה השם שלהםזיויק
בעוד אני כיוונתי לכלל משתמשי הפורום. קפיש?
לאנפש חיה.

היה לי כינוי בלי הנקודה ושכחתי את הסיסמא אליו

לפני הרבה שנים

יש לי פצלש בחיים האמיתיים.די שרוט
הבעיה שהוא תמיד מנצח בויכוחים.
מאחורי כל אישה עומד גבר שלא יודע מה קרה הפעםדי שרוטאחרונה
בערךמבולבלת מאדדדד
יש לי כמה שפתחתי כל פעם לשאלה ספציפית. אבל הם לא פעילים (ואני לא זוכרת את השמות שלהם בכלל😂
לאארץ השוקולד

מלבד אחד כמו מבולבלת, לא זוכר מה הפצלש

אה הא! תמיד ידעתי שאתה פצלש של מבולבלתדי שרוט
ארץ השוקולד

אוי, עלית עלינו🙈

@מבולבלת מאדדדד , באיזה ניק נשתמש?

אופס🫢מבולבלת מאדדדד
אני חושבת שנעבור להשתמש רק בפצלש השלישי שלנו, @די שרוט
בניגוד למה שחושבים אין לי הרבה..בנות רבות עלי

אומנם פתחתי הרבה בעבר אבל ברשמי אני קופץ מידי פעם לבנות מרכלות עלי אבל לא יותר מכך.

אני אפילו לא מכוון את זה.. אני פשוט מתחבר ומה שיוצא לי בהתחברות אני מתחבר.. חחח

מעניין ממה זה נובעזיויק
האם פצלש בניקים נובע מפיצלוש בנפש? 🫢
זהו?זיויק
כתיבה ברשתות חברתיות: מה אתם אומרים עלחסדי הים

הכלל לא לכתוב למישהו ברשתות החברתיות אלא אם כן הייתי אומר לו את זה בפנים או שדווקא המרחב נותן לבן-אדם אפשרות להביע את דעתו באמת מה שהוא לא יכל לעשות בפנים של הבן-אדם?

איזה צד עדיף.

תמיד עדיף לבחור באופציה הראשונה.בנות מרכלות עליאחרונה

זה מונע מהמצב להדרדר למקומות לא נעימים.

מנייני קרליבך ברחבי הארץשפתותנו שבח

בס"ד

 

שלום וברכה אני מחפש קישור לרשימה הכי מקיפה של מנייני קרליבך או אם מתאים לכם מי שמכיר אשמח שיפרט פה בשרשור

מה שאני מכיר בירושלים יש כמה  קריית משה (שגם בבוקר קרליבך שזה מיוחד יפה וקצת ארוך) , 
כמה בנחלאות מעיינות, קול רינה , בקטמון יקר , בכותל ואולי עוד כמה.
יש בגבעת שמואל את המניין המפורסם של לכו נרננה 
בצפת יש כמה אני מכיר את בירב שממש צפוף ומיוחד שם.
אני מכיר שיש הרבה  ישיבות שעושות קבלת שבת קרליבך  מרכז בית אל  רמת גן  מניח שיש עוד הרבה שאני לא מכיר.

מחפש קהילות נוספות  בערים ובישובים שעושות קבלות שבת קרליבך שיש אווירה של שירה חזקה ונוצר משהו מיוחד. 
ועוד משהו קצת יותר נדיר קהילות שעושות בבוקר מניין קרליבך כמו בקריית משה למי שמכיר . 
אשמח לשמוע.

וואי לכו נרננה מדהימים!!צע
במודיעין יש בבית הכנסת "איילת השחר"נפש חיה.אחרונה
חכמת ההמונים: קרה לכם שכעסו עליכם ולא רצו להסביר?זיויק
נגיד והשדר הוא "תבין לבד" כשזה באמת לא לגמרי מובן, או שמורגש שיש כאן משהו מעבר. מה עשיתם?
בטח, קרה ליפצלשי"ת

אבל לצערי מהצד השני, כעסתי על מישהו ולא רציתי להסביר...

כשמישהו מכעיס אותי כל כך ואח"כ עוד שואל למה אני כועסת, זה עוד יותר מרגיז ומתסכל וגומר את הסבלנות. כאילו... אתה עושה דבר כל כך מציק ולא ברור לך על מה אני כועסת?? זה מעלה את התחושה שמדובר בהיתממות ולא באמת ברצון כנה להבין למה כעסתי..

 

אני חושבת שהפתרון במצב כזה הוא פשוט להתרחק ממי שכועס עליך, אם אתה חשוב לו, כשהוא ירגע הוא יפנה אליך בעצמו...

מעניין ללמוד מהמקרה שלךזיויק

ומה עשית כשזה קרה לך? פשוט חיכית?

לא חשבתי על האופציה הזו למרות שחז"ל אמרו "אל תרצה את חברך בשעת כעסו".. כי שם בסוף מדובר בחברך שבסוף ישקף לך את המצב.

לדעתי גם אם זה חבר וגם אם לאפצלשי"ת
אם רואים שאי אפשר לדבר- עדיף תמיד לקחת צעד אחורה.
זה ברור... במצב שאין ברירהזיויק
מה שניסיתי להבין פה מכם זה אם יש ברירה כדי לא להשאר בפער עצוב כזה 🫥
זה קורה ל100% מהגברים הנשואיםדי שרוטאחרונה


המקום שלכם בעולםזיויק

הוא קיים בכלל? הוא ברור לכם?

יהיה ברור אי פעם?

איך אחרים רואים את המקום שלכם?

זה למעשה תפקיד? שליחות? כישרון?

רק מי שהבין את השאלה שיענה. תודה 🙂

אולי הבנתי, אז-הרמוניה

אין לי "מקום" בעולם... אני כאן כל רגע שה' מחליט שאהיה כאן, כל רגע מחדש. 

שליחה, כל מה שיש לי זה מה', ממה שהוא נותן לי משתדלת לתת.

אחרים רואים את מה שאני באמת מכוונת. כשאני מצליחה באמת לכוון ולהיות בתודעה של מה שכתבתי לפני- אנשים רואים את זה, זה ממש כאילו "שם ה' נקרא עליך ויראו ממך". יראת כבוד כזו.

אבל לא תמיד אני ככה, וכשאני פועלת ממניעים אגואיסטים זה ניכר.

זה לא יוצר פיזור? לא עדיף מיקוד? יש דבר כזה בכלל?זיויק
תלוי אולי בסוג האנשים? איך הקב"ה עובד עם היצורים שברא?
לא, כיהרמוניה

אין לנו תפקיד אחד בעולם חוץ מלעשות את רצון ה' ולהתקרב אליו.

וזה כן בא ביחד עם מודעות עצמית, לראות מה הכלים שה' שם לך.

אם זה יכולת לשמח אנשים, אם זה לימוד שאתה צריך להפיץ... מבינים את זה לפי מה שקורה איתך, אתה יודע במה אתה טוב, ועדיין כל פעם ה' שם אותך בסיטואציה אחרת, כל רגע בפני עצמו. 

יכול להיות שאתה אדם תוסס ואתה יודע איך להשתמש בזה לטוב אבל עכשיו ה' רוצה אותך בפקק ולראות איך אתה מגיב ואם תתעצבן. זה מלא דברים. המגמה היא אחת.

בלבלתזיויק
כי אישרת שבאופן כללי יש מיקוד בתכונה, גם אם יש יוצא מן הכלל.
התכונה היא לא המיקוד בעינייהרמוניה

היא הדרך, לא המטרה. 

מי שמתקבע על התכונה שבעיניו היא התפקיד שלו עלול לחטוא לעיקר.

הטלת כאן פצצהזיויק

כי תמיד חשבתי שכישרון ויעוד קשורים זה לזה.

תוכלי לבאר את כוונתך?

אין לי כוחהרמוניה
בעיהזיויקאחרונה
😆
היעוד שליoo

ברור לי מאד

לעשות טוב לעצמי ולאחרים

ללמוד ולהשתפר מיום ליום


אני לא מוטרדת ממה אנשים אחרים חושבים על התפקיד שלי

את התפקיד שלי רק אני קובעת ושאחרים יתעסקו בתפקידים שלהם

זה לא יעוד של כל אחד?זיויק
חשבתי יותר בכיוון של משהו ממוקד: לדוגמא חסד, רפואה, שליחות ציבורית, יצירה, חינוך, ביטחון, קדושה וכאלה
זה יכול להיותoo

יעוד של כל מי שרוצה בזה

לא רואה צורך לתחום את תפקידי לתחום מסוים 

רעיונות למשחקי קופסאהרמוניה
עבר עריכה על ידי הרמוניה בתאריך כ"ג בכסלו תשפ"ו 20:09

מגבשים וכייפים ששווה לקנות?

 

תודה

אליאסדרור אל
קטאן כמובןריבוזום
טיקט-טו-רייד שיחקתי פעם אחת ומאוד נהניתי אבל אין לנו בבית, אז אין לי ניסיון אישי אם הקסם שלו מחזיק מעמד. לפי מה ששמעתי מסביב נראה שכן משחק שווה. 
נראה ככה...הרמוניה
שם קוד!ריבוזום
איך שכחתי (דורש לפחות ארבעה שחקנים)
זהוו גם אליאס...הרמוניה
סיאנס. לא משחק קופסא אבל מגבש.די שרוט
ואם יש בעיה הלכתית של עבודה זרה אז טוויסטר. ואם יש בעיה הלכתית של נגיעה אז טלפון שבור. ואם יש בעיה הלכתית של במושב ליצים אז תלמדו הלכות לשון הרע.
אני בוכה😂Shandy
אציע כמה שונים:ארץ השוקולד

שם קוד,

אליאס,

דיקסיט,

עידן האבן,

טיקט טו רייד,

Robo rally,

The crew,

Avalon,

Shadows over Camelot,

Nefarious,

Colloretto,

סושי גו,

אזול,

Draftasorus

 

יואוהרמוניה

מה זה השמות האלה אתה בטוח שזה בישראל?😂

 

ממש תודה!

מה ה3 הכי מומלצים בעיניך? (חוץ משם קוד ואליאס)

הרבה משחקים הם באנגלית במקורארץ השוקולד

ולא יודע אם תרגמו אותם, בכל מקרה, בכלל המשחקים שפירטתי אין מלל כמעט.


תלוי מה הסגנון שאת מחפשת?

האורך? מספר השחקנים?

אה וואלה...הרמוניהאחרונה

טוב אז יש לי שיעורי בית לחקור.

 

לא משנה הסגנון והאורך העיקר שיהיה אפשר גם בשני שחקנים ומעלה ולא מ-4

שנאת עצמית: "כי כמה שונאים יש לו לאדם, ובראשםחסדי הים

שנאת האדם בעצמו, כי האדם שונא לעצמו יותר מכל שונאיו"

(אמר דודי זקני רבי פנחס הורוביץ זצ"ל בדרשתו הידועה בשם 'כל המפרשים וספרי המוסר')

איך אתם מבינים את המשפט? איזה תחושות יש לכם סביב זה?

הוא מתאר הפרעה פסיכיאטרית כאילו זה המצב הרגילפשוט אני..

כלומר שנאה עצמית היא לא הפרעה בפני עצמה, אלא תסמין של הפרעות ומחלות שונות, בעיקר דיכאון מג'ורי והפרעות חרדה למיניהן.

או שהוא מדבר על בעיה נפוצה אצל רוב בני אדם, שרובנוקעלעברימבאר
מלאי ביקורת עצמית על עצמינו, אכזבה מעצמינו, תחושת פספוס, כעס על עצמינו על דברים שעשינו/לא עשינו בעבר, רגשי אשמה. או קנאה באחרים והרגשה שאנחנו לא שווים, או שאין לנו מה שצריך להיות, או תחרות עם אחרים והרגשת נחיתות
כן. הוא התעסק בזה בכמה מקומות לגביחסדי הים

מכמה היבטים לגבי קנאה וכעס שמבלבלים את הדעת.

בפירושו לתורה 'פנים יפות' בכמה וכמהחסדי היםאחרונה

מקומות מהיבטים שונים.

בכללי הוא כותב עמוק עם המון מקורות והסברים קצרים, וכדי להבין את השפה שלו ואת הרעיונות שהוא מנסה להעביר, צריך הרבה יגיעה. גם צריך להשוות בין כמה וכמה מקומות.

אתן לך דוגמית מהפרשה שהייתה:

"שענין הפגם שהוצרך לתקן הוא בחינת חטא עץ הדעת כמבואר אצלינו בהרבה מקומות, ופגם עץ הדעת הוא בג' בחינות קנאה ותאוה וכבוד המוציאין את האדם מן העולם [אבות פ"ד מכ"א], והוא נתקן ע"י ג' אבות שהם בבחינת אהבת ה' ויראתו ותפארתו כמש"ה [ישעיהו מט, ג] ישראל אשר בך אתפאר שהוא תיקון ג' בחינות אלו, והרמז לזה כי ג' אבות עם הכולל כמספר עץ הדעת".

ביקורת היא שנאה? אכזבה היא שנאה?פשוט אני..
הוא אומר שם בפירוש שזה לא אידיאליחסדי הים

כלל וכלל ושצריך להתגבר על זה, רק הוא מציין תופעה. הוא אומר בלשונו שדווקא צריך להפוך את המחשבות עלמא דחירות.

משפט נכוןשם פשוט

הרבה פעמים (לרוב) לאדם יש דימוי עצמי נמוך

זה גורם לו לשנאה עצמית, תיעוב עצמי מוסתר או יותר גלוי.

וזה הרבה ממה שהורס לאדם בחיים, זה התעללות עצמית.

בלי מודע האדם בעצמו מחבל לעצמו בחיים. 

כן. לצערנו זה קורה.חסדי הים
תהיות פילוסופיות של ליל סערהאוי טאטע!

הטוב


מה זה בעצם אומר שמשהו הוא טוב?

מה מגדיר משהו כטוב?

מה בעצם מיוחד בדברים טובים?

ומה בעצם אנחנו מתכוונים שטוב לנו?


מנסה טיפה להעמיק מה זה בעצם אומר הטוב הזה

זה מושג יומיומי אבל הוא חמקמק

אשמח למחשבות שלכם

את שלי אשתף בהמשך בעזרת השם ובלי נדר, כשהם קצת יותר יתבשלו

מעניין ממשאוי טאטע!

תודה


האמת שאני כתבתי טוב לא התכוונתי דווקא לטוב במובן של נכון מוסרית אלא גם לטוב במובן הנעים והמועיל

כלומר גם מסעדה טעימה היא מסעדה טובה למרות שאין בה שום דבר מוסרי

אבל ברור שהמוסריות היא גם חלק מהטוב הזה

כש...נחלת

כשחיים את האדם שאנחנו בכל המובנים. כשמחים בחלקנו אבל משתדלים

לדייק יותר במה שממלא אותנו סיפוק. בנתינה לעצמנו ולאחרים בצורה מאוזנת,

כשמצליחים להתגבר על משהו אצלנו, ולו אחת ליום ומבחינים בזה.

כשמצליחים לגרום למישהו (במיוחד במשפחה) שמחה. כשמצליחיףם

לבטא את הכשרונות שבנו, כשבסוף היום, כשמתבוננים אחורה, מרגישים

שהיום מוצה. היטב ולא בוזבז. מוצה נכון. כשזוכרים שהשם מלווה אותנו

תמיד בכל זמן ובכל מקום.

את אומרת הרבה דברים נכוניםאוי טאטע!
אבל אני מנסה למצוא איזה מכנה משותף יותר יסודי ושורשי
כי האל ציווה כמהר"ל, לא כמו הרמב"םחסדי הים
במו"נ, וגם הוא מודה כשעובדים את ה' ולא עוסקים בפילוסופיה, עושים את זה שהאל ציווה כמבואר במשנה תורה.
בהחלטנחלת

מותר לשאול ולתהות כפי שהיא תוהה (בליל סערה...). בטוחה שיש הרבה ספרי קודש שמדברים על זה והוגים בזה.

צריך למצוא אותם.  אולי תנסי לשמוע שיעורים של הרב אהרן לוי בהידברות. מאוד מתקבל על הדעת שגם הנושא

הזה עולה באחד השיעורים, או ביותר.  אפשר גם לשאול אותו בתגובות. הוא עונה, אמנם בקצרה, אבל זה יתן

כיוון מחשבה...

 

מה עם הרב נויגרשל? אם לא טועה, בימי שלישי בערב (22.00?). שואלים אותו כל מה שמעניין, מטריד,

מעלה תהיות....מאוד ממליצה. הוא גם יכול להפנות לשיעורים ו/או ספרים העוסקים בזה.

הוא עמוק וירא שמים ויודע ה מ ו ן.  

 

אולי אפשר לחפש גם באינטרנט , כמובן, עם ביקורת ולא לקבל כל דבר  - עם ביקורת ומחשבה.

להשוות לחכמינו, לדרך התורה.

 

בצורה שטחית אולי, שהטוב הוא הקב"ה. הוא מקור הטוב וכל מה שנובע ממנו הוא טוב.

ועדייןנחלת

מו"נ נחשב לספר פילוסופיה, לא?

כן. לכן שם הוא טוען שיש סיבות וטעמים למצוותחסדי הים
מה שמראה חיות רוחנית וגשמית בצורהחסדי הים
הרצויה לאל.
בתמצותבמשפנחלת

במשפט אחד, למצוא חן בעיני אלוקים ואדם.

 

אולי, זה הטוב.

אני מבין את זה בעומק כדברי דודי ההפלאהחסדי הים
כתובות קיא ע"ב: "וכמו שבקבלת התורה מסרו נפשם בדביקות להשי"ת וירד עליהם ט"ל והחיים, כן האדם בעסקו בתורה לשמה ומיחד כל איבריו וכל עצמות בחינותיו בעין השכלי לאמתות אחדות הבורא יתברך שורש נשמתו אז הטל הוא מחייהו ומתפשט בכל בחינותיו ובכל איבריו חיות פנימי, והוא שאמר הכתוב [דברים ד ד] ואתם הדבקים בה' אלהיכם חיים כולכם היום, רצ"ל כולכם כל בחי' רמ"ח איברים ושס"ה גידים מתפשט בהן מצות עשין ולאוין כמ"ש חז"ל את האלקים ירא זו מצות ל"ת ואת מצותיו שמור זו מצות עשה כי זה כל האדם באיבריו וגידיו ומחייה אותם. ומ"ש היום הוא ענין שאמר עולמך תראה בחייך שמרגיש בנפשו חיות פנימי הוא בחינת התחיה אשר יהי' לעתיד נגלה לעין כל."
טוב - טוב אנושי שמבטא את הטוב האלוקי המוחלטזיויק
נכון.נחלת
אם הבעיה היא שאתה לא נרדםשלג דאשתקד

אני מציע לך לקרוא את הדיאלוג האפלטוני הידוע "אותיפרון", או למצער לקרוא את "פרוטגורס". הם עוסקים ממש בנושא הזה.

אני לא בטוח שתצא מהם תשובה חד משמעית, אבל אני בטוח שתירדם די מהר

לכאורה ככל שמשהו הוא יותר קשור לחייםנקדימוןאחרונה
ככל שמשהו מוסיף חיים, בכמות או באיכות, אז זה טוב. ככה חשבתי פעם. זו שאלה עמוקה מאוד.


ולגבי איפה ה' בסיפור? ובכן, הוא זה שיצר את המערכת ואת האדם, ולכן הוא יודע מה עובד הכי "טוב" כלומר מה מתאים לחיים בצורה המושלמת.


מרגיש לי קצת שטחי, אבל אולי זה מועיל כנקודת פתיחה כלשהי.

אולי יעניין אותך