כ"ה בתמוז תשע"ד 16:18

בתור  אחד  שלא  גדל  במסגרת  של  תורה  והתחיל  את  דרכו  ליהדות דבשנים מאוחרות של  החיים  מעונין  לשואל   כיצד  יש  לבחור  דרך ? חרדי?סרוג?חרדל? ליטאי?  חסידי? בקסלב ?חבד?כל  הרבנים  בעצם  מייצגים  את  התורה   ואפשר לומר  70  פנים  לתורב=ה  ובכל  אופן  בחיי  היום  יום  צריך  מורה  דרך-רב  שבעם  מדריך  אותנו  ביהדות  ומכאן  באה  השאלה כיצד  לנהוג  בנושא  כשרות ? ושאר  נושאים  חשובים   אשמח  אם  אקבל  תשובה  רצינית

כ"ה בתמוז תשע"ד 16:25

את ההשתדלות שלך ללכת במנהג אבותיך ורבותיך אתה צריך לעשות, כל השאר ה יעשה.

 

 

כ"ה בתמוז תשע"ד 17:01

בעצם  אין  את  מי  לשאול    אני יודע  שהמוצא  הוא  אשכנזי   מזרח  אירופה  וזהו 

כ"ה בתמוז תשע"ד 17:21

כדאי לדעת מיהו הרב הנכון בשבילך תבקש ותתפלל מהקב"ה שיסייע בידך ויכוון

אותך אליו.

כ"ה בתמוז תשע"ד 18:00
אם זה ארגון כמו ראש יהודי הידברות ודומיו אז תראה לאיזה דמות שאתה מעריך אותו וכו ותבקש צמנו להיות רבך
כ"ה בתמוז תשע"ד 18:28
לשאול, להתארח, ללכת לשיעורים.
תברר ותבדוק עד שיתבהר לך ההבדל בין הזרמים, כשתבין מה מייחד כל זרם יהיה לך הרבה יותר קל לבחור.



ועוד משהו, אל תמהר עם זה. לבחור דרך חיים זה עניין רציני, קח את הזמן שאתה צריך

המון ב"הצלחה!
כ"ה בתמוז תשע"ד 21:12
הפסקתי לעסוק בה והחלטתי שאני פשוט אני טועמת מהכול מכל החסידויות
כ"ה בתמוז תשע"ד 23:38
בס"ד

אני חושבת שאפשר לחלק את השאלה הזאת לשניים,
1. למה אני הכי מתחברת, סגנון אישי וכ'

2. איך אפשר לדעת מה 'נכון' מה ה' באמת באמת רוצה?

מה הדרך, לא דווקא מה שהכי מתחברים אליו,
מה ה' באמת רוצה?

שנצא ונשמח את עם
ישראל ונעלה להם את המורל ונחבר אותם לה' דרך השמחה?

שנשב ונהיה כל היום בעולמה של תורה בכובד ראש?

שנהיה אנשי אדמה ותורה?

שנחכה למשיח בחו"ל או שנביא בעצמנו את הגאולה בעשייה בארץ ישראל?


איך יודעים באמת ? איך?
נכון כל אחד חושב שהוא צודק ויש לו טיעונים טובים, אבל איך יודעים באמת?
איך??????????
כ"ה בתמוז תשע"ד 23:30

ה' יתברך יתן בלבך מה שהכי טוב לך

 

וגם דמו הנה נדרש! רוצחי הקדוש אהוביה סנדק הי"ד לדין!

"אֶרְאֶ֤ה נִקְמָֽתְךָ֙ מֵהֶ֔ם כִּ֥י אֵלֶ֖יךָ גִּלִּ֥יתִי אֶת־רִיבִֽי׃" (ירמיהו הנביא)

כ"ו בתמוז תשע"ד 10:26

כשקיבלנו תורנ בסיני קיבלנו את הדבר האמיתי. פשוט זה נגד האמונה להגיד כאילו הבעל שם טוב או מי שלא יהיה אחריו בא עם משהו יותר פנימי ויותר גבוה ויותר טוב.  פשוט לא.

 אז לפי החסידות מי צריך חסידות? מסבירים גדולי החסידות כמו הרבי ממונקץ' והאבני נזר שזה בשביל יהודים שהרמה התורנית שלהם ירדה.  אבל את חדשה ביהדות והרמה שלך רק עולה , אז חסידות לר בשבילך ותשמרי מרחק בעיקר מכאלה שחושבים שהן מעל התורה ושהם תורה פנימית כמו ברסלב וחבד . 

 

שבעים פנים לתורה אומר שמפסוק אחד אפשר ללמוד הרבה דברים. אבל בשום אופן לא אומר שהכל נכון והכל בסדר.

 למשל נאמני תורה ועבודה , מישהו רציני יגיד שזה בסדר המשחקים שלהם ?

 החרדים  מקפידים על המון מצוות אבל מוחקים למעשה את כל הענין של ארת ישראל שבתורה היא מרכזית .

 אז תראי מה נשאר ומה שנראה מתאים לך לכי לפי זה.

כ"ו בתמוז תשע"ד 13:12

לכן בשום אופן  אי אפשר לומר  שמה שגדולי החסידות הביאו לעולם זה איזשהו  חידוש שאין לו מקור ובסיס. וכבר אמר רבי נחמן מברסלב- "אני קנקן חדש מלא ביין ישן", כלומר גדולי החסידות פשוט הורידו לעם דברים נשגבים (המבוססים בעיקר על זהר ותורת האר"י שעליהם אין חולקים) כי ראו שזהו צורך הדור. ישנם רעיונות בחסידות שהם הכרח למי שרוצה להיות ולהשאר מחובר לקב"ה בדור המטורף הזה.

ובאשר לשאלה עצמה- אני חושבת שהחלטות הרות גורל מעין אלו אינן יכולות לקבל הכרעב דרך הפורום. ישנן קריטריונים איך לבחור דרך ואיך יודעים שהיא אמיתית כאשר הבסיס הוא 1. אמונה בי"ג עיקרי אמונה 2. הקפדה על שמירת הלכה לפי שולחן ערוך וללא פשרות. 3. זוהי דרך/ ציבור שיש עליו הסכמה מגדו"י המקובלים על כל הזרמים. ובתוך זה כמובן י שאת העניין שלימד אדם תורה ממקום שליבו חפץ.

 

"אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן"

עם ישראל חי!!!

כ"ו בתמוז תשע"ד 14:51

כמובן רק אם הדרך הזאת לא חולקת על יסודי התורה ומצוותיה, ושהיא מקרבת אותך לה' ית'.

 נ.ב.

א. אף אחד לא אומר ש"הבעל טם טוב בא עם משהו יותר פנימי ויותר גבוה ויותר טוב", אלא שזה דרך בעבודת ה' שקיבלנו בסיני ונשכחה כשגלינו מארצנו.

ב. הראשונים שהלכו בדרך החסידות (תלמידי הבעש"ט) היו כולם גדולי תורה, א"א לומר שהחסידות היא רק בשביל יהודים שהרמה התורנית שלהם ירדה.

ג. ברסלב וחב"ד לא חושבים שהם תורה פנימית נפרדת ושהיא מעל התורה, אלא שהתורה הפנימית הזאת היא חלק מהתורה.

וגם דמו הנה נדרש! רוצחי הקדוש אהוביה סנדק הי"ד לדין!

"אֶרְאֶ֤ה נִקְמָֽתְךָ֙ מֵהֶ֔ם כִּ֥י אֵלֶ֖יךָ גִּלִּ֥יתִי אֶת־רִיבִֽי׃" (ירמיהו הנביא)

כ"ו בתמוז תשע"ד 16:08

אני חושבת שאתה צריך לנסות את זה בתכלס להיות בישיבות או בביתי חב"ד או כל מקום ולראות  לאיפה אתה נמשך  יש כאלו לדוגמא שהיו נניח בדתל או חרדי ואז הכירו נניח לדוגמא חבדניק והרגישו חיבור והיום הם שם ..

 

כ"ו בתמוז תשע"ד 17:09
עבר עריכה על ידי נולאית בתאריך כ"ו בתמוז תשע"ד 17:18
בס"ד

אחד את השני הרבנים מנטורי קרתא
לעומת רבני צהר.

ואני לא מדברת על ספרדי - אשכנזי.

אלא על ממש נקודת מבט על החיים.

הרבנים שלא מתירים לעלות להר הבית לעומת אלה שכן.

הרב שמעדיף שהתלמידים שלו יתגייסו או שילמדו תורה?

הרב שאומר לחייל לסרב פקודה או הרב שאומר לחייל ללכת עם המגרשים כדי לשמור על האחדות של העם


אלה ואלה רוצים לעשות את עבודת הבורא,
וכוונתם של כולם בוודאי רצויה,
אבל מה גם המעשה הרצוי?
כ"ו בתמוז תשע"ד 19:13

ועל זה נאמר שבדור האחרון "האמת נעדרת"- האמת נעשית עדרים עדרים. בכל דעה ובכל קבוצה יש צד של אמת ויש עוד צדדים שהם פחות אמיתיים...

הלוואי שנזכה לחשוף ולראות את האמת שאצל האחרים, ולהודות על חוסר האמת שאצלנו...

כ"ו בתמוז תשע"ד 19:11

להורות לאחרים לא להתקרב לחסידות??      (על סמך קביעות שנויות במחלוקת)

להורות לאחרים לא להיות חרדים?               (על סמך הכללות בוטות)

או בכלל- להורות לאחרים מה לא לעשות, רק כי לפי דעתך יש בהם משהו חסר?

 

מחילה, אבל זו שטות.

ראוי ורצוי שמי שמחפש יחפש היכן שליבו חפץ. ואם ליבו חפץ בחסידות- מה טוב,

ואם ליבו חפץ להיות חלק מהעולם החרדי- מה טוב.

במקום שיש אמת שם הלב שקט.

ורק הלב יכול להורות לנו, גם אם אחרי דרך פתלתלה וארוכה, מה המקום שלנו.

כ"ד באלול תשע"ד 16:33

כל המהות של ארץ ישראל היא לימוד תורה ושמירת המצוות בהקפדה

הארץ היא שלנו רק בהשאלה ורק בתנאי שתהיה כאן מקסימום תורה ומצוות! ואם לא אז כולנו ניבעט ח"ו החוצה ממנה וכבר היו דברים כאלו בשנים האחרונות

אז לדאוג לארץ ישראל ובד בבד חמישים אחוז מהצעירים שלכם זורקים את הכיפה בצבא? 

שלא לדבר על כך שגם בני ברק היא ארץ ישראל, בדיוק כמו רעננה וגבעת שמואל וקרית משה!

זו המציאות אחי, אל תתכחש לה!

 

י"ג בתשרי תשע"ה 01:47

אמנם ישנן מצוות התלויות בארץ,

אך הארץ אינה תלויה במצוות...

 

אתה מציג את פני הדברים כאילו אי-אפשר לקיים מצוות ובמקביל לשרת את עמ"י בצבא.

דבר שהוא לא רק לא נכון, אלא אף מוציא לעז על הרבה תלמידי-חכמים בוגרי צה"ל.

 

בקשר לשאר הדברים: בתור אדם שניכר שמחזיק מעצמו ירא שמים, הייתי ממליץ לך על סדר קבוע בשמירת הלשון.

כ"ה בתשרי תשע"ה 03:36
ארץ ישראל היא שלנו רק כל עוד אנו היהודים מקיימים בה מקסימום תורה ומצוות, ואם לא - וודאי אם ייזמו כאן חוקי חיי חטא לאומיים כמו שלפיד ושותפיו חתמו בהסכם הקואליציוני - או אז הארץ תקיא ממנה את יושביה "ולא תקיא הארץ אתכם כאשר קאה את הגוי לפניכם"!
הכל מגובה בפסוקים מפורשים - ארץ ישראל שלנו אך ורק בתנאי של קיום מקסימום תורה ומצוות בה !
כ"ה בתשרי תשע"ה 19:44
כ"ה בתשרי תשע"ה 21:16
אולי ד.הרשאחרונה
אם הארץ לא מקיאה זה אומר משהו?
א' באב תשע"ד 08:56

וזה אחרי הרבה לימוד , חקירה ושאלות...

אני יכולה לומר לך שהתשובה היא רק אחת:

ללמוד תורה.

כמה שיותר ללמוד תורה לעומק- יותר טוב(-:

תלמד תורה מרב ברסלבר, תלמד תורה מרב חבדני"ק, תלמד תורה מרב חרדי ליטאי או חרדי-ספרדי(תלוי מה העדה שלך) ותלמד תורה מרב דתי לאומי-תורני. יש גם את סאטמר כזרם ביהדות- גם אופציה לבדיקה.

את כל אחד מהם תשאל טוב טוב את כל השאלות שיש לך ושמציקות לך,תשווה בין התשובות ואז הרב/הדרך שתתן לך את התשובות שיתנו לך את הרוגע הנפשי הכי מלא- איפה שתרגיש הכי שלם והכי שמח, אליו תחבור.

 

דבר נוסף שכדאי לבדוק אותו  : הקהילה. אני מציעה לך ללכת לשבתות בקהילות של כל אחד מהזרמים הללו ותראה איפה אתה מרגיש הכי טוב ונעים בשבת. יש לזה משמעות ענקית כי בע"ה באותה דרך שבה תבחר- שם תחייה וההתנהלות היום יום של אותה קהילה- היא זו שתלווה אותך בחייך. בשורה תחתונה לא חיים רק בתוך בית המדרש כל הזמן אלא גם  ובעיקר בחיי המעשה- בשגרת היום יום. תבדוק את הנושא של חסד, חינוך הילדים, בין אדם לחברו, ללא לשון הרע וכו' בכל אחת מהקהילות הללו שתלך לבדוק...

 

מה שאני כותבת זוהי דרך ארוכה וקצת מייגעת, אבל מניסיון אישי- לא כדאי לעשות בזה קיצורי דרך.

אין כמו להיות בזרם שאתה שלם בו באופן מלא ושמח באמת להיות בו.

נ.ב. תמיד אפשר להחליף זרם. גם אחרי כמה שנים אבל אם אתה כבר מתחתן- זה באמת נהיה קשה מאוד ולכן כדאי לעשות את הברור הזה, הכי טוב שאפשר- עוד לפני החתונה בע"ה.

 

בהצלחה רבה ושה' יצליח את דרכך!

 

 

ה' באב תשע"ד 08:51

בס"ד

 

אנחנו חזרנו בתשובה לפני כארבע שנים וזאת אחת השאלות המרכזיות מבחינתי. אני לא מוצאת דרך אחרת חוץ מללמוד ולגלות מה מאיר לך את הנשמה שלך. בדרך פגשתי אנשים טובים מכל מיני זרמים אבל זה לא אומר שאני מסכימה עם דרך החיים שלהם (בעניינים עקרוניים של השקפה כמו שציינתם ארץ ישראל, עמדה כלפי הרבנות, גיוס לצהל וכו)

 

השאלה גם באיזה גיל מתרחש התהליך - הבן שלי זכה לחזור בתשובה בגיל שעדיין הספיק לבחור ישיבה ואז הדרך יותר קלה. אנחנו כבר כמעט בני חמישים אז יש עבודה ובית והזמן פחות פנוי לחיפוש ולמידה כך שאני עדיין מרגישה קושי רב בתחום.

 

הכי חשוב מבחינתי זה לא להתבלבל - ביון מה שבתוך ההלכה ומה בחוץ. כי היום יש כל כך הרבה אופציות בתוך העולם הדתי  שזה לא תמיד ברור

 

 

 

כ"א באב תשע"ד 18:10
ז' באב תשע"ד 20:56

החל מהגלות לא הייתה שאלה,כולם היו שומרי תומ"צ בגלות (היו שינויים קלים) אך עם התעוררות העם לגאולה אותה אנו חיים,וחווית המאורעות הגדולים והמורכבים בשנים האחרונות,צריך לדעת ללמוד מן תלמידי החכמים ש'עין בעין' רואים,ויש להם ראייה כללית וכוללת על המציאות, אם תרצה ללמוד תורה זו ועליה אתה מוזמן למכון מאיר,וכן לאתר מכון מאיר.

בהצלחה!

ט"ז באב תשע"ד 17:26
כ"א באב תשע"ד 08:55

באנו לעולם כדי לעשות את רצון ה'

תחשוב איזה מגזר משתדל לקיים את רצון ה' בדיוק כמו שכתוב בתורה

בהצלחה ותתפלל על זה 

כ"א באב תשע"ד 13:47
עבר עריכה על ידי שלומי20104 בתאריך כ"א באלול תשע"ד 19:59
(רמב"ם הלכות ת"ת פרק ד').
אני חושב שזרם כללי זה לא מה שחשוב בהתחלה.
בהתחלה יותר חשוב למצוא לך רב.
בכל מקרה בעולם המאוד מבולגן שיש לנו אתה תייצר לך זרם עצמאי משלך, ובעקבותיו תשייך אתעצמך לקבוצה שתהיה לך הכי נכונה(לדוגמא חרד"ל או דת""ל? באותה משפחה, גרעם בית ליד בית באותו ישוב אפילו באותו בי"ס משני התתי זרמים אלו).
יש מצוות עשה לך רב, אין מצוות עשה לך מגזר..
י"ג בתשרי תשע"ה 17:26

אך בד בבד גורעים הם בבחינת מה, כאשר התקרבותם נעשית מתוך תהפוכה רגשית נפשית ובלתי שכלית, שכן בזה הם פותחים פתח לכל המתפקרים למיניהן.

אם אכן החזרה בתשובה נעשית מתוך הכרת השכל האמיתי אזי לא תתכנה עוד ספיקות באשר למקום המצאותה של הקדושה.

אם אכן החזרה בתשובה היא אמיתית אזי שגור בלשון השב המאמר, אין ספק מוציא מידי ודאי.

במקום להדבק בדרך הבעש"ט שדרכו מוטלת למחלוקת וספק, יפנה אותו השב לדרך התנאים והאמורים, אשר לגבי סמכותם ישנו קונצנזוס מלא מכל העדות והמחלקות. וילמד אותו השב גמרא כפשוטה כאשר נתנה בהר סיני, לבלי לכת אחר חוויות הלב הסורר. ואחריהם יסור אותו השב אחר הראשונים המקובלים והמוסמכים ומתוכם ילמד דרך האחרונים. ובזה יקנה ארחות ימיו. 

אולי יעניין אותך