לי זה קורה הרבה..
אני חושבת הרבה שאני קריצה, נודניקית ומסריחה.
אני חברותית וממש לא שקטה- ולכן אני הרבה מאשימה אותי שאני תופסת מקום של אחרים ולא נותנת לאחרים להתבטא.
אני מאשימה את עצמי שאני רעה ושלא אוהבים אותי ועוד..
מה עושים??
לי זה קורה הרבה..
אני חושבת הרבה שאני קריצה, נודניקית ומסריחה.
אני חברותית וממש לא שקטה- ולכן אני הרבה מאשימה אותי שאני תופסת מקום של אחרים ולא נותנת לאחרים להתבטא.
אני מאשימה את עצמי שאני רעה ושלא אוהבים אותי ועוד..
מה עושים??
בס"ד
לא רק שאסור, גם אין שום סיבה בעולם!
כדאי לחפור בעצמי ולהבין מה גורם לי לתחושה כזאת, מה מתדלק אותה, ולטפל בשורש הזה.
תנסי לחשוב - מה גורם לי לשנוא את עצמי? אחרי איזה סיטואציות זה קורה?
אולי מפגש עם אנשים מסויימים או שהייה בחברה מסויימת?
מצד שני- מה גורם לי לתחושה טובה? האם יש זמנים שאני מעריכה את עצמי ואוהבת את עצמי? מה גורם לזה?
אחרי מציאת הנקודה כדאי לנסות להפוך אותה. אולי אפילו להעזר בחברה טובה שמעריכה אותי, ביועצת, או משהו כזה..
נניח בדוגמאות שנתת - ח', תנסי לחשוב בכנות איזה אנשים כן אוהבים אותך. איזה דברים טובים את עושה ואת יכולה לעשות עם האופי הזה שלך. שימי לב איזה מדהימה את שאת שמה לב לא לתפוס מקום של אחרים!! מדהימה!!
בכולנו, אבל בכולנו, יש מידות לא מתוקנות, יש חולשות וקשיים.. ועבודת המידות היא מתנה. אבל היא צריכה לבוא מתוך שמחה, מתוך אמונה בעצמי, מתוך אהבה ועיניים טובות.
מחשבות שגורמות לך לבחון את דרכך ולשפר את מעשייך הם נהדרות! אבל אם המחשבות האלה גורמות לך להתרחק מהי"ת (שנאה עצמי זה ריחוק מאוד גדול מהי"ת!) זה היצר הרע! לא נותנים למחשבות האלה להכנס!
תזכירי לעצמך דברים טובים שבך, תזכירי לעצמך שד' אוהב אותך ומאמין,
תבחני בש-כ-ל את ההתנהגות שלך. תבקשי אולי מחברה שתשקף לך "נראה לך שהייתי שלטתנית מידי בשיחה קודם?" אנחנו נוטים להחמיר עם עצמנו ולהקצין לכיוון השלילי.
תדוני את עצצמך לכף זכות ותזכירי לעצמך שאת טובה, ובפעם הבאה תהיי טובה יותר!
חג שמח!!
"כאשר האדם מבין
כי העולם מתחדש תמיד, בכל רגע,
הוא עולה אל מעל מציאות הזמן,
מעל החשבונות הישנים של מה שקילקל
ושוב יכול לחיות את חייו מחדש" (משיבת נפש ה')
![]()
![]()
אבל תכלס זה באמת היצר הרע ואני מנסה לא לתת לזה להפיל אותי.
נגיד באות מחשבות כמה אני דדפוקה בהכל אז אני מרגיעה את עצמי שנכון אני לא מושלמת ושנפלתי, אבל לא נורא.. בהמשך אני יהיה טובה יותר.. לנסות לאהוב את עצמי כמו שאני ..
אבל אולי ביום מן הימים כשאהיה קשיש פנסיונר בפורום הורות חחח...
אז נפתח דיון אם שווה לנסות
אולי באמצע הלילה כשמנסים להרדים את הילדים...
ח' יקרה
95200



)

כל הישיבה מלאה בפינות ביטוי עצמי שלך ![]()

עלה נידף
ענבל
.
) ואם הוא אוהב אותך אז למה שמישהו ישנא אותך?
.
.
.
.
.תודה![]()
שמחה שעזרתי..ענבל
שִׁירָה
סתם סתם.זה בסחוק.
לא יודעת מה להגיד..אמרו כבר הרבה
Tal.המשפט של "אפילו רשע גמור צריך לחפש ולמצא בו איזה מעט טוב "
זה שלפעמים אנחנו חושבים שהרשע הגמור זה אני .
אז חשוב לחיים הטובים לדעת את המידות הטובות שלך ופשוט לאהוב
- רבנו מביא עוד המון בחינות וחיזוקים שווה ללכת וללמוד
נ.ב- היתי במצב כזה מלא זמן ורק רבנו הצליח לחלץ אותי ממקומות כאלה
וחשוב לדעת שזה מעגל ,אם את לא אוהבת את עצמך קשה לאהוב אחרים וגם את בורא עולם
אוהבת אותך אחותי
ואל תשכחי שאת נשמה של מלך![]()
מושפעת מזה שאדם מרגיש שיש לו דברים חשובים לתת לעולם או שהוא יכול לעזור לתקן דברים מסוימים ואין לו כלים מסודרים לעשות את זה, אז הוא פשוט מנסה לגלגל את המחשבות שלו הלאה לאנשים אחרים.
אם תכירי בזה זה יוכל לעזור לך לראות נכון יותר את הרצון לתפוס מקום, שתביני שאת לא תופסת מקום בשביל עצמך, אלא בשביל אותם דברים שאת רואה בהם ערך.
אמנם גם אחרי ההבנה הזו שמזככת את הנטיה המדותית הזו, עדין צריך לנסות להכנס לאיזון, ולראות שאת באמת נוהגת בהגיון.
וגם תנסי לראות אם יש דברים שאת מנסה להשתמש בחברה כדי לקדם אותם, ואת יכולה לעשות אותם בכחות עצמך, יתכן שזה יחסוך לך חלק מהרצון להדחף לחברה (הרצון הזה לא שלילי, אלא שאם הוא אכן מוגזם-אחת הדרכים לאזן אותו היא עבודה עצמית).
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
מעניין אתכם?
כתבו לי ואשלח לכם את המסמך:
יהודית אורנשטיין -
0553075722
yehuditorens@gmail.com
האם אתם חושבים שכל הנערים של הציבור הדתי לאומי מכוון ליחדות עילית או גם למקומות רגילים אחרים ?
בדיוק כמו בחיים האזרחיים
הציבור הדתי לאומי לא מתרכז בגבולות גזרה צרים - אלא נמצא בכל מגוון החיילות והתפקידים, קרביים, תומכי לחימה, ג'ובניקים, אנשי מחשוב, כלכלה, הנדסה, המון עתודאים שמתפזרים בכל יחידות הצבא עם סיום התואר בכל מגוון התפקידים הפתוחים בעתודה האקדמאית.
ובהמשך בחיים האזרחיים- בכל ענפי המשק, הכלכלה, התעשייה, האקדמיה, חקלאות, מסחר
אבל בוודאי שיש הרבה הכוונה בציבור הדתי לאומי לצאת דווקא לתפקידים משמועתיים ומובילים בכל מקום ובפרט בצבא
ב"ה אנחנו זוכים להקים ארגון שיעודד את כולנו ביחד לצאת להפצות, להתחבר לצמא הגדול שיש בעם ישראל להתחבר לאבינו שבשמיים.
הארגון הוקם אחרי שבסוכות האחרון היה אירוע גדול בתל אביב - 'טולולולב - נוטלים לולב בתל אביב' שהשתתפו בו למעלה ממאתים בחורי ישיבות מישיבות שונות, ולמעלה מ-10,000!! יהודים זכו ליטול לולב.
בעז"ה ביום חמישי הקרוב יהיה אירוע השקה בהתוועדות 'צמאה' של הישיבות גבוהות __מגיעים ומתחברים דפוס .pdf
יצא עלון יפה, עלון (6).pdf מוזמנים לראות.
כמו כן יש אתר נחמד מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
אשמח לתגובות....
אחד הפעילים זיהה אדם שהניח תפילין בשבוע שעבר והציע לו להניח שוב. להפתעתו, האיש ענה: "לא". כשנשאל מדוע, הוא הסביר בחיוך: "בפעם הקודמת שהנחתי אצלכם, הרגשתי התעוררות כל כך גדולה, שלא רק שקיבלתי על עצמי להניח בכל יום – אלא שכבר הזמנתי דוכן תפילין קבוע למספרה שלי!"
הופכים את העולם!
מתחברים - הנקודה היהודית שלי | קירוב לבבות והפצת יהדות
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
לכתבה על שמירת נגיעה לנוער דתי לעולם קטן (השבועון)
מחפשים: שני בנים ובת (דתיים) - לראיון קצר בטלפון
על איך הם רואים את הדברים, מה המצב בשטח בנושא ועוד מספר שאלות.
אפשר גם אנונימי אם לא נוח בשם המלא.
אם מתאים לכם - אנא פנו לנדב בווטאסאפ בלבד 0545645411
תודה
מחפשת קוראים/קוראות מהמגזר הציוני-דתי, כדי לקרוא סיפור זכרונות קצרצר מהווי נערותו של יוצא ברית המועצות לשעבר, ולענות על כמה שאלות.
הסיפור באורך 38 עמודים.
פרטים על הסיפור:
השעון המתקתק במרתף - סיפור מהווי נערותו של הרב מיכל וישצקי, מאחורי מסך הברזל.
תקציר:
ברית המועצות, תשט"ו. סדרי הלימוד של מִיכֵל וישצקי די רגילים: לימוד גמרא בבוקר, ולימוד חסידות עם אביו אחר הצהריים – שחזר מגלותו בקזחסטן חודשיים קודם לכן.
אלא שאז החסיד האגדי, ר' מענדל פוטרעפאס גם משתחרר ממאסר פתאום. הוא מאתגר את מיכל בסדרי לימוד חדשים – המובילים בקלות לרצף סיכונים חדש.
עד להימור הגדול מכולם.
סתם אני לא אבל משעמם פה רצח!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
יש לי שאלה לכל החברה שהם בתנועת נוער.
ב"ה אני מדריכה בסניף בנ"ע עקיבא נפרד בעירי הנחמדת ובמקביל גם בחבב של הסניף המעורב... השאלה היא האם לעזוב את הסניף המעורב?
רוצה להוסיף שאם אני לא ילך לחבב סביר להניח שלא יהיה לי חברה אחרת...
תודה מראש לכל העונים ברכת ה' עליכם!
אין תשובה "נכונה" אחת לשאלה הזו, וההחלטה צריכה להתבסס על סדרי העדיפויות, הערכים והצרכים האישיים שלך.
כמדריכה בסניף הנפרד, המחויבות שלך היא לבנות ולהעביר תכנית הדרכה מתאימה לערכים שאת דוגלת בהם. ואף להוות דוגמא אישית לבנות שאת המדריכה שלהן.
האם העיסוק המקביל בחב"ב בסניף המעורב יוצר אצלך קונפליקט פנימי או מסר בעייתי?
האם האופי והרקע הדתי של הבנים המגיעים לסניף המעורב מקשים עליך?
או שיש פעילויות שהאופי שלהם סותר את הערכים שלך?
העובדה שציינת שאם לא תלכי לחב"ב, "סביר להניח שלא יהיה לך חברה אחרת" היא נקודה קריטית. קשרים חברתיים הם דבר בסיסי וחשוב מאוד. אם החב"ב המעורב הוא הדרך היחידה שלך כרגע לשמור על קשרים משמעותיים, עזיבה עלולה לגרום לבדידות ולקושי.
מדוע שלא יהיו לך קשרים חברתיים מחוץ לסניף המעורב? החברות שלך רק שם? אין דרך אחרת לשמר את הקשר עם החברות האלה? (מפגשים מחוץ לסניף, פעילויות אחרות?)
אולי לצמצם הגעה לסניף המעורב, לא להפסיק לגמרי?
זהו הבעיה היא שאני חייבת את זה... זה כאילו השחרור שלי מכל הלחץ והבלאגנים של השבוע...
הרמה הרוחנית של החברה אצלנו היא די גבוהה ובאמת שלא נראלי זה משפיע... פשוט אני חוששת שזה קצת מוזר...
אם הרמה גבוהה מה הבעיה לנסות לעשות הפרדה?
לא כי אני מכיר את הנושא מקרוב, סתם נראלי שזה אמור להיות ככה.
זה מאוד מורכב כי הרמה הרוחנית שלהם גבוהה יחסית לחברה בעיר שלנו...
אני מדייק קצת יותר, חלקם מגיעים מבתים מסורתיים וחלקם חוזרים בתשובה... אני בכלל מהקצה השני, למי שמכיר אני לומדת באולפנת תפארת שזה אולפנה יחסית דוסית וזה פחות או יותר הכיוון שלי...
עכשיו מבינים קצת יותר??
אם כן, המצב יותר מורכב ויש יותר על מה לדון, גם בגלל הצד של הקירוב רחוקים שבעניין, ושזה מחזיק את המתחזקים בתור דתיים, ומראה להם שאפשר להיות שם ולהיות דתיים...
חוץ מזה יש על זה לרב שניאור הרבה דיבורים בעניין, היו כאלה שאחרי בירור אישי מלווה ברבנים גדולים (כדוגמת הרב שמואל אליהו), הרב שניאור הסכים להם להשתתף בפעילויות של סניף מעורב, בכל מקרה אם זה מעניין אותך יש יהודי שעוסק בכל ההקלטות של הרב שניאור ע"פ נושאים, כנראה שיהיה לו הקלטה בנושא, מוזמנת לשלוח לו מייל harav.shneor.ketzשטרודל גימייל נקודה קום. את יכולה לבקש ממנו חומרים בנושא, אם זה מעניין אותך.
אתה יודע על איזה עוד נושאים יש??
אני ממש מפחדת שבסוף זה גם ישפיע עליי...
כאילו לכו תדעו מה יקרה, זה יכול חס וחלילה לדרדר...
בקיצור מורכב ביותר...