ט"ז באייר תשע"ה 07:36

ר"ע כידוע, לא שהה בביתו במשך 24 שנים (כתובות סג, א; נדרים נ, א) בהן הוא למד תורה. גם על תנאים ואמוראים אחרים מסופר שעזבו את ביתם לתקופות ארוכות כדי ללמוד תורה, וביניהם על רשב"י שעזב את ביתו כדי להסתתר מפני הרומאים (שבת לג, ב; ירו' שביעית פ"ט סה"א).

בעקבות שרשורים על שירות צבאי ארוך מחוץ לבית כנשואים וכו', האם נראה לכם שבימינו שייך להיעדר מהבית לתקופה (קצרה או ארוכה)?

ט"ז באייר תשע"ה 07:56


ט"ז באייר תשע"ה 08:06
ט"ז באייר תשע"ה 08:12

בגמרא לא הוזכר גיל נישואיו..

ט"ז באייר תשע"ה 08:29
נניח שהוא התחתן בגיל 13 אז הוא חזר הביתה בגיל 37 זה כבר לא צעיר..
י"ז באייר תשע"ה 07:35
ממ...

עבדו עלי?
י"ז באייר תשע"ה 08:35

עם אשה כמה וכמה ילדים

י"ח באייר תשע"ה 04:10


י"ח באייר תשע"ה 12:25

לא ברור מהיכן המקור לדברי הרמב"ם שר"ע היה נושא כליו של בר כוזיבא אז קח את זה בעירבון מוגבל

ט"ז באייר תשע"ה 08:04
תלוי מה זה..אבל זה קשה, אין ספק. אני מכירה מישי שבעלה נוסע לחול כל כמה זמן ל3 חודשים בשביל לעבוד וזה נראה ככ ככ קשה..אני בהחלט מעריצה אותה על זה שהיא עומדת בזה..לוידעת איך הייתי שורדת.
ט"ז באייר תשע"ה 09:12
ארוכות חס ושלום לא שייך היום! לא מצד הבעל עצמו! לא מצד האשה! לא מצד הילדים!

[מי שעושה זאת היום, אני הולך בעקבות אמורא בגמרא בקידושין (ל.) וקורא עליו את הפסוק ביואל "ויתנו את הילד הזונה, והילדה מכרו ביין וישתו"]
ט"ז באייר תשע"ה 09:22
הגזמת עם התגובה שלך.
במקום להעריך גברים ונשים שעושים מה שבעיניך בכלל לא נתפס בשביל עמ"י, אתה מעביר עליהם ביקורת כזאת?
וגם אם זה לצורך פרנסה, צורת ההתבטאות שלך מוגזמת לדעתי.
ט"ז באייר תשע"ה 10:11

מתכון לבצק פריך בלי מרגרינה ובלי ביצים:

יש לי 2 מתכונים - בישול ומתכונים

ט"ז באייר תשע"ה 17:09

כי הדרכים לקחו זמן רב.

גם אז זה היה קשה מאד. ועובדה  שסיפור היעדרותו של ר''ע מסופר כמעשה של גבורת נפש (של רחל)

 

גם כיום יש אנשים שנאלצים להעדר מהבית,

אבל זה לא תקין על פי דרך הטבע ולא כדאי.

רק אם אין ברירה.

 

ט"ז באייר תשע"ה 23:53
זה נושא אחר לגמרי צבא ולימוד תורה.מבחינת שאלו ששפעם שנים לא היו זה כדי להיות גדולים בתורה ולמשל רבי עקיבא כבר מההתחלה אשתו זיהתה בו את הפוטנציאל גדולת מגודלי הדורות!
אנחנו לא במדרגות האלה ולא שייך שנעזוב את בנין החיים הטבעיים האנושיים מצד הערך שלהם הגדול, חיי הזוגיות, כשאנחנו לא מספיק חזקים כמו שהיו פעם כדי שיבנו חיי נישואים פנמיים וקשר עמוק בין בני הזןג גידול הילדים ןכו' גם כשלא בבית
י"ז באייר תשע"ה 00:04
אנשי צבא, אנשים מיוחדים שמסוגלים לכך(הגבר והאישה), עמ"י לא צריך?
י"ז באייר תשע"ה 07:31
בכל תקופה יש את הנורמלי, המסירות נפש והמעבר...
אז העדרות של שנה או קצת יותר הייתה בנורמה בגלל הדרכים.
עוד כמה שנים זו מסירות נפש.
24 שנים נראה לי משאיר אישה כאלמנה וילדים כיתומים.

לא, אין לי חס ושלום טענות על סיפור ר' עקיבא.
א. אני לא מבינה בדרגותיו..
ב. שמעתי ביאור מעניין על גילגול הנשמות שלו ושל רחל שמסביר את הריחוק הזה.

אבל אני חושבת שרוב האנשים לא יכולים להעדר למשך זמן מוגזם יחסית לתקופתם ומגזרם.
מעבר לרגיל, כמסירות נפש, בהסכמה משותפת, כן.
אבל לשמור על פורפורציה..

(ואת הקשר לרשבי לא הבנתי. הוא ברח כדי להציל את חייו. זה כבר לא נושא לדיון. מי שעומדים להרוג אותו אישית, שיברח :-d. )
י"ז באייר תשע"ה 21:18

אם זה ללמוד תורה כמו ר"ע אז הייתי מעדיפה שבעלי ילך על בית מדרש קרוב יותר;)

אבל רציני לפעמים יש דברים נחוצים שאין הרבה ברירות... וזה באסה.

י"ח באייר תשע"ה 12:41

גם רבי עקיבא וגם רשב"י היו יחידים בהיסטוריה ולא רק בדורם

ברור שיש בעולם מקום למסירות נפש למען ערכים נעלים

אבל

צריך לבדוק טוב טוב עלות מול תועלת, שהאשה והילדים לא מוסרים את הנפש עלדברים שאינם ערכים נעלים (כגון: גחמות, נורמות חברתיות, עצלות, חוסר יכולת לקבל החלטות או ליזום שינוי.)

בנוסף שבאמת יש לבית את הכוחות ולא יקרוס למען הערכים הנעלים

 

י"ח באייר תשע"ה 22:42
"כי הא דרב רחומי הוה שכיח קמיה דרבא במחוזא. הוה רגיל דהוה אתי לביתיה כל מעלי יומא דכיפורי. יומא חד משכתיה שמעתא. הוה מסכיא דביתהו: השתא אתי, השתא אתי. לא אתא. חלש דעתה, אחית דמעתא מעינה. הוה יתיב באיגרא, אפחית איגרא מתותיה, ונח נפשיה" (תלמוד בבלי, מסכת כתובות, דף ס"ב, עמוד ב')

בתרגום מוסבר לעברית:

רב רחומי היה מצוי אצל רבא במחוזא, ונהג לחזור לביתו בכל ערב יום כיפור. פעם אחת משכה אותו סוגיה תלמודית והאריך בלימוד, ולא בא לביתו בערב יום כיפור. אשתו, שחיכתה לו, אמרה לעצמה: "עכשיו הוא בא, עכשיו הוא בא", ולא בא. נעצבה אשתו, ומחתה דמעה מעיניה. באותו זמן ישב רב רחומי על גג בית המדרש, נפתח הגג מתחתיו, ומת.
י"ט באייר תשע"ה 14:37
י"ח באייר תשע"ה 23:51

אפילו כשהייתי תינוק רך. לא קרה שום דבר.

 

היום עם סלולרי ואפילו אפשרות לוידאו-קונפרנס יומי זה הרבה פחות נורא מתקופות קדומות. אנחנו דור של בכיינים.

אולי יעניין אותך