מה דעתכם/ן על לפנות לרב של המדוייט לברר עליהם בלי לבקש רשות מהמדוייט? מקובל? מוזר? מה הייתם שואלים על המדוייט? או- איזה דרכים מקוריות או פחות יש לכם לברר על מדוייטים שלכם?
[אישית אני לא סומך על בירורים, אני אוהב להיפגש עם הבחורה עצמה ישירות בלי כל מיני אמצעים שמבחינתי הם מיותרים ואף לפעמים מטים.]
ומי הכי רע ? זה שהתחתן אמש !
זה פגיעה באמון הבסיסי
שדווקא להתייעץ עם חברים ולספר על פרטי הקשר, כשהצד השני לא יודע זו בגידה באמון
אבל להתייעץ עם רב זה לגמרי אחרת
מה גם- שמבררים על המדויט לפני הקשר ולא תמיד הוא מודע לאופן שבו הושג עליו הבירור..
אז למה כשזה באמצע קשר- פתאום זה נקרא בגידה באמון?
אם היא תשאל והוא ירשה, מצויין
אבל אם היא הולכת בכוונה מאחורי הגב זה לא בסדר
זה לגיטימי שמבררים על הצד השני, ולא חייבים לספר לו למי פונים ולמה..
ואם יש נקודה רגישה שלא נעים לשאול פנים אל פנים
מה החלופה שאתה מציע?
בקיצור- מאחורי הגב זה אולי כשנשואים שאז הבנפרד הופך לאחד
אבל כשזה בזמן הבירורים ( גם פגישות זה בירורים) לא הבנתי למה מבחינתך צריך להיות גלויים ולספר על כל צעד ושעל שעושים במטרה לברר..
במיוחד אם כבר התחלתם קשר
מה אני מציע?
דבר ראשון לנסות ללבן ולבדוק מולו, אלא אם כן את רוצה לבדוק אם הוא שקרן
ואם זה לא מספיק משום מה
תבקשי ממנו אם זה בסדר לדבר עם הרב/החבר וכו'
זה לגיטימי לחטט לו בפלאפון בזמן שהוא בשירותים?
לדעתך כן
לדעתי לא
כתבתי להתייעץ עם רב או כל אישיות אחרת תוך כדי הקשר, זה לגיטימי
בדיוק כמו שלגיטימי להתייעץ לפני הקשר.
הם אולי עתידים להתחתן, לגיטימי לברר. ואם יש נקודה רגישה, כמו למשל עניינים בריאותיים, או משפחתיים שלא תמיד נעים להציף אז הצורך הזה מקבל משנה תוקף גדול יותר
החובה שלה היא לעשות את ההשתדלות המירבית עם הרבה דרך ארץ כמובן על מנת שהיא תדע שהיא מתחתנת עם אדם טוב שמתאים לה! רב זה רעיון מצויין! בגרך כלל הוא יכול מאוד לעזור וחבל מאוד שככה אתה שולל...
דרך האדם עצמו זה לא מספיק וכדאי מאוד להתיעץ עם אנשים טובים ואמינים שמכירים אותו...
שיוצאים עם מישהו יש מחוייבות
אומנם קטנה וקלה לפירוק
אבל בהחלט יש מחוייבות
לגמרי וחשוב מאוד! ואל תוציא דברים שלא אמרתי, לצאת עם 10 זה סתם הגזמה לא במקום!
גם בציבור שלנו. זו הנורמה ולכן אין כאן שום גניבה.
אם מישהו חש שגונבים אותו - הוא החריג, והוא צריך למסור גילוי דעת מראש.
ולטעמי גם לא בסדר
עדיף שיהיה עם רשות
למה לעשות בלי רשות?
כמובן שיש מינונים, אבל הרוב מבררים.
אמור מעתה: אם מישהו לא רוצה שיבררו עליו - הוא צריך לדרוש זאת במפורש. אם כי לא ברור למה לו לעשות דבר כזה שמעורר חדשות מיותרים וסוגר דלתות לשוא.
בישיבתי הקדושה (לפחות נכון ללפני 6 שנים) בטופס של השדכנים יש שורה של פרטים של חבר שאפשר לברר אצלו.
ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.
בס"ד
אם הוא לא מרוצה מזה - או שיש לו מה להסתיר, או שהוא לא מבין את הנחיצות והחשיבות של זה. אני מכיר כאלו שגילו דברים שהסתירו מהם. לפעמים זה רק לא נעים ולפעמים זה גורם לשבר רציני.
אם אתה מברר רקע על הבנאדם...גובה, עדה (אם זה חשוב לך), באיזה כיוון הוא, מה הוא מחפש..
שאליות כלליות לראות אם שי בכלל מה לדבר...וזה לא לשון הרע.. נראה לי בסדר גמור
אבל להדחף לבנאדם יותר מידי...זה כבר מוגזם וגם לשון הרע יכול להיות...
מותר לצורך מסויים ובתנאים מסויימים להגיד גם דברים לא טובים על אנשים, עיין בהלכות לשון הרע...
חתונה זה לצורך חשוב ביותר ואם זה כולל לספר דברים לא טובים אז חשוב מאוד לספר ואפילו חובה! אך כדי לא לכשל באמת צריך פשוט ללמוד את ההלכות...
הופתעתי מעט, אבל לא נפגעתי בכלל, וגם היא לא.
המון פעמים אמרו לי בבירורים: אתה מוזמן להתקשר תמיד אם יש צורך, אז הבנתי שזו נורמה להתקשר לברר תוך כדי...
לעומת זאת, מישהי שאלה פעם שאלה עליי מקובל באמצע קשר ארוך בלי לשאול קודם - וזה ממש הרתיח אותי.
מה החילוק?
אולי ההבדל בין חבר שיש לי אמון בו,
אולי הרגשה של חוסר אונים,
אולי כי אחרי אמירה של חבר זה פחות חותך מאשר אמירה מגבוה,
ואולי סתם כי אני אשכנזי ליטווק, באופיי...
בהצלחה רבה לכולם!!!
שבם שלו' ומבורך!!!
אני שייכת למגזר החרדי ליטאי- ישיבתי , אצלנו זה רק ככה.
ההורים מקבלים את ההצעה משדכן (או איש קשר ) ,עם רשימת אנשי קשר לברור
(חברים, ראש ישיבה וכיוצ"ב).
אין מצב לפגישה בלי ברורים קודם
ככה זה חוסך הרבה זמן וכאב ראש ולב מיותרים.
בגדול, אני יודעת שעשויים לברר עלי בכל רגע נתון אצל מכרות שלי
מה מוזר בלברר על מישהו קודם? הרי הקשר הוא למטרת נשואין
ונשואין עם עניין גדול לכל החיים. מוזר יותר בלי לברר קודם
מבחינת הלכות לשה"ר
יש לציין שאתם פונים לברר למטרת שדוך
ושנית, אם בררו אצלכם אין לפנות למדובר ולומר לו "ביררו עליך" וכיו"ב.
שיהיה בשמחות אצל כולם