י"ז באב תשע"ה 04:07

אם היתה לכם אפשרות להציע למנהל/ת של הילדים שלכם או למנהל/ת של בית הספר בו למדתם הצעת ייעול או טיפ לשיפור בית הספר (דברים שבתחומי אחריותו/ה) מה הייתם מציעים לו?
בהקשר הניהולי, לא בהקשר של תכנים. (תוכניות לימוד למשל)
תודה רבה!

י"ז באב תשע"ה 05:32
עבר עריכה על ידי אוריה, בתאריך י"ז באב תשע"ה 10:10
השעה...
י"ז באב תשע"ה 06:31
שיקבע כלל אין בנים של אנשי צוות
הבן של המנהל או המחנך יכול להפריע בלי לחטוף - וזה לא באמת קל להתנהג אל כולם שווה.
ואח''כ אתה גם אם פחות יכולת לטפל בבעיות יותר קלות של שאר הכיתה - בקיצור זה עלול להרוס משמעת ברמות מטורפות
י"ז באב תשע"ה 10:48

נרשם

י"ז באב תשע"ה 10:37
סתם,
לדרוש שהתנהגות של תלמיד בשיעור תשתקף בציון שלו
בצורת ניקוד פשוטה ושקופה
י"ז באב תשע"ה 10:49

על השורה הראשונה

וההערה השניה גם נרשמה. תודה!

י"ז באב תשע"ה 11:24

לשקף את ההתנהגות באמצעות ציון?

י"ט באב תשע"ה 04:44

ועל סמך הנתונים שצבר.

לתת ציון על סמך התנהגות זה פתח לא טוב לאיפה ואיפה ולציון לא הוגן.

 

במקרים חריגים  של צורת התנהגות, כמובן שיש צורך להתנהל אחרת כמו כל דבר שהוא יוצא מין הכלל.

 

י"ז באב תשע"ה 13:40
להעלות ציון בגלל התנהגות זה סבבה, אבל להוריד זה סתם לדפוק אותו.
אם לא התנהגתי יפה בשמינית אני צריך להסחב אח"כ עם בגרות גרועה לאוניברסיטה?
י"ח באב תשע"ה 02:02
הבעיה שאין למנהלים אינטרס לחפש איך להוריד
י"ח באב תשע"ה 14:05

לפחות לא מספיק כדי לשפר את ההתנהגות,

ואחר כך כשהם צריכים ללכת ללימודים אקדמאים וכבר כן אכפת להם כבר אין להם מה לעשות עם העניין ואיך לשפר

וחוץ מזה זה כר נרחב למורים להתנקמויות אישיות (דיברת קצת בשיעור\עשית משהו שלא מוצא חן בעיני המורה\הברזת מהשיעור לצורך מסויים= המורה מוריד מהמגן).

לא תמיד זה במודע, אבל העדפה אישית לתלמיד משפיעה ומורידה ממש מההגינות בנושא.

ואין אפשרות לגרום לכך שלא תיכנס פה העדפה אישית, כי המורה תופס התנהגות מסויימת כמפריעה או לא לפי אהדתו או סלידתו מהתלמיד.

 

אצלנו בהחלט הורידו בגלל התנהגות וזה יצר מצבים לא הוגנים (הבדלים בציונים בין בנות אהובות על המורות לעומת בנות שלא אהובות עליהן)

כ"א באב תשע"ה 19:01

על מורה שחושש שיתן יחס מפלה מבלי משים בבדיקת מחברות הבחינה, שיבדוק שאלה שאלה מבלי הסתכל בשמו של התלמיד (כך תופתעו שתלמידים טובים ומצויינים לא תמיד מקבלים את הציונים הגבוהים). בנתינת הציון, שיתן פרמטר שקוף שיאפשר לתלמיד להתווכח על הציון (למשל ממוצע הציונים + 4 נקודות לפחות), ותלמיד שמשקיע יקבל יותר תוספת. היה לי תלמיד שציונו היה נכשל והגשתי אותו לבגרות בציון 90 כי הוא השקיע יותר מכולם.

זה במצב סטנדרטי ונורמטיבי. אבל.. תלמיד שנעדר פעמים רבות משיעור ע"ד עצמו או שהוא מתנהג בצורה פרועה להכעיס, אחד כזה ייקבל טיפול בנפרד (כאן רצוי שהמנהל יפעיל את כוח השפעתו יחד עם טרטור ההורים למוסד וטרטור התלמיד לבית).

י"ח באב תשע"ה 05:51
תראה המהירות שבה כיתה ממוצעת לומדת היא קצת פחות מהממוצע של רמת התלמידים (זה חישוב פשוט שמשאיר את רוב הכיתה בעניינים) - הבעיה היא שזה פשוט משעמם לתלמידים האחרים (בעיקר לחכמים יותר) דבר שגורם לעיתים קרובות להפרעות.

אני יכול להעיד על עצמי שלא הייתי תלמיד ממוצע - היו מקצועות שהיה לי נורא קשה (בחלק גם קיבלתי קצת עזרה) עד כדי כך שאפילו בהקבצה ב היתי הכי גרוע, במקצועות אחרים לא למדתי חצי מהשיעורים ועדין הייתי מהמצטינים בכיתה
וההורים שלי היו צריכים פעם לגבות את אח שלי שדאג שמורה חצוף יקבל סטירה

אז נכון אלו מקרים נדירים מאוד - אבל הם מסבירים למה הורדת ציון (ופגיע בעתיד הילד) פשוט לא באה בחשבון על התנהגות - פעמים רבות האשמה - אם בכלל ישנה כזו - היא מצד המערכת ולתת לה כלי כזה שעלול לפגוע עוד יותר בעתיד הילד זה לא רטוי ולא מוסרי
י"ח באב תשע"ה 21:30
מה עם אלה שלא יכולים לשבת בשקט?
י"ז באב תשע"ה 10:55

ובלי תלות וכפיפות לכל הבלגן המטורלל של משרד החינוך...

י"ז באב תשע"ה 12:18
עבר עריכה על ידי שירוש16 בתאריך י"ז באב תשע"ה 12:30
היה פותר הרבה בעיות ומונע נשירות ממסגרות החינוך.
אבל...
זה לא בידיוק בסמכות המנהל/ת לקבוע.
י"ז באב תשע"ה 12:21

ע"י יצירת מפגשים יזומים עם קבוצת תלמידים, כל פעם קבוצה אחרת
(ובתקופתי;) היה את זה ,כך שזה לא רחוק מהמציאות)
י"ז באב תשע"ה 12:22
להפליל או להעדיף תלמיד כזה או אחר על רקע מצב משפחתי/עדתי/דתי כו'.
אם המורים רוצים לחנך לערכים משפחה וכו' שלא יעשו זאת על חשבון התלמידים.
י"ח באב תשע"ה 00:40

אתם מ-מש עוזרים לי.

 

(אני צריכה את זה לאיזה עבודה..)

י"ח באב תשע"ה 11:23

שאינו מורים (מנהלה). מנהלים רבים נוטים לשכוח זאת.

י"ח באב תשע"ה 13:40


י"ח באב תשע"ה 14:25

מנהל שלא דורש ולא בודק הוא מנהל גרוע.

י"ח באב תשע"ה 18:28

ככה שההצעה שלי באה יותר מהצד של המורים בצוות:

תדאג שמי שמנהל את בי"ס לא יהיו ההורים. שלא יהיה מצב שהורים יגרמו לפיטורים של מורה.

קודם כל- הרבה פעמים מדובר על הורים צעקניים שלא משקפים באמת את דעת כלל ההורים.

דבר שני- זה נותן לצוות המורים תחושה מאוד חזקה שיש להם גיבוי- זה יוסיף למוטיבציה שלהם לעשות את העבודה הכי טוב שאפשר.

צריך להקשיב להורים, לתת תחושה שבאמת אכפת (וזו האמת!) אבל ברור מי מחליט ומה הקריטריונים להחלטה.

ראיתי בתי ספר שלמנהלים היה חשוב למצוא חן בעיני הורים מסוימים והבי"ס הפך לקרקס. יריבויות בין המורים, חנופה, שיקולים זרים.. לא מה שהייתי רוצה בבי"ס שלי.

 

כשאני חושבת על זה- העיקרון זה לשמור שבי"ס יהיה עצמאי. גם מול משרד החינוך- עד כמה שאפשר.

 

ולפרגן.

י"ט באב תשע"ה 19:38
יותר עם נסיון בגן, אבל העיקרון זהה...

שההורים לא יהיו ההנהלה ומקבלי ההחלטות, אחרת השיקולים שלהם הם לא טובת המערכת אלא טובת הילד האישי שלהם...
כ"א באב תשע"ה 00:20
כ"א באב תשע"ה 19:05

בכיתתי למד בן המנהל. באסיפת הורים המנהל 'פרפר' בין הכיתות וקיבל הורים. במשוב על אסיפת ההורים הודעתי לו שהבן שלו לא אשם שהוא המנהל... לא היה צריך להכביר במילים, שבוע אחרי קבעו המנהל ואשתו פגישת השלמה לאסיפת הורים, ובאסיפת ההורים השניה הם התייצבו לאספה ככל ההורים.

המנהל שעבדתי תחתיו שנים רבות היה חומת המגן של המורים. כשהתלוננו על מורים שלו בדברים של שיקול דעת אפשרי הוא הרגיש כאילו פגעו בבנו יחידו. מורים הרגישו מוגנים ברמה שאיפשרה להם לספר על קשיי התמודדות מבלי לחשוש למעמדם.

י"ט באב תשע"ה 04:15
להיות יותר מעורה ומעורב בנעשה, לשפר בדחיפות את שיטת המגנים שנעשית באופן מאוד לא שווה, ליצור קשר אמיתי ואכפתי עם התלמידים ע"י פגישת קבוצות ללימוד או דיון או כל דבר אחר, להכנס יותר לשיעורים ולבדוק את ההוראה של המורה, לקבל אנשים איכותיים ברמה האישית גם כאלה שהם לא 'מחנכים' אלא מורים מקצועיים.

מממ בטוחה שיש עוד
כ' באב תשע"ה 10:20

יש הרבה מאוד בתי ספר שהם אפורים מבחוץ וזה כזה מדכא לבוא שם בבוקר. ממש הייתי רוצה לבוא לבית ספר צבוע

כ' באב תשע"ה 10:35
בעעע
כ' באב תשע"ה 11:18

באמת שהלוואי והיה לנו את זה מאשר אפור משעמם

כ' באב תשע"ה 14:42

רק 9 שנים בקראוונים(גן- ח')

כ"א באב תשע"ה 00:18
שתניההלמדה מד התלמידים.

מג ות לימוד וחוגים שתלמידים מעבירים לחברהם כל אחד בתחום התעניינותו.

אולי יעניין אותך