ד' בכסלו תשע"ו 11:02
כלומר האם בעצם גיוסי לצהל אני מקיים את מצוות (וחובת)להגן ישראל מיד צר?
ד' בכסלו תשע"ו 14:01

זו עיקר פעילותו של הצבא.

ד' בכסלו תשע"ו 15:58
תפקידו היא לשמור על שקט משני הצדדים. ובפועל הוא ממש מגביל אפילו, מלקיים זאת בכל מיני הוראות פתיחה באש וכניסה רגלית למקומות שלא צריך.. למה?? כדי לא לפגוע באזרחים של האויב.. כלומר חיי אזרחי האויב, במידה מסויימת יותר חשובים לצבא/מדינה מאשר חיי החיילים שלהם!! עובדה שכשאשר חייל נלחם באומץ ובגבורה באיזה מבצע מסויים הוא נחקר על כל מיני דברים הזויים... ועוד המחבל מעיד נגדו... לאן הגענו?? עוד איזה מדינה נוהגת בכזאת רפיסות???
אני בא לומר שיכלנו לסיים נגיד התפרעויות של אבנים ושל בקתב"ים ביותר עוצמה וקלות שלא היתה מצריכה את החייל להיכנס לסכנה ממשית על כלום! בגלל איזה תפיסה שמלאנית של שר הביטחון! לכן זה שאתה עכשיו במציאות הזאת של, זה לא בטוח מלחמת מצווה כי יכלת למנוע את זה.

דבר שני, אם תאמר שזה כן מלחמת מצווה, למה לא כולם מתגייסים?? הרי חתן יוצא מחדרו וכו?? לכאורה היינו צריכים להישאר כל החיים בצבא!!
אשמח לתשובות..
ד' בכסלו תשע"ו 17:03
תפקיד הצבא הוא להגן על על המדינה ועל האזרחים.
הבעיה היא שהמדינה הגדירה אמות מוסר לא יהודיות שמנחות אותה, ולכן לוקחים סיכונים מיותרים עד גבול מסוים.
נכון שיכולנו למנוע חלק מהמצבים מראש, אבל כרגע כשהם קורים החיילים מצילים חיים ממש.

יכולה להיות מלחמת מצווה שלא צריך בשבילה סד"כ מלא, יש לך מקור אחר?
אני הבנתי שאם יש צורך אז מוציאים את החתן, לא שזה מחויב


בקשר לשאלה הפותחת, אני לא חושב שכל מי שלובש מדים מקיים את המצווה אוטומטית, תלוי מה התפקיד שלו. תזכור שלפעמים עצם קיומם של החיילים מרתיע אויבים, לא חייבים איקס בשביל לקיים את המצווה.
ד' בכסלו תשע"ו 22:08
הערבים יודעים שהם לא יכולים לעשות להם כלום, לכן הם מעיפים לו את הנשק וזורקים להם חופשי אבנים על ג'יפים.. דבר שני החזו"א כותב מפורש שמגייסים את החתן גם כשלא צריך ממש אלא אפילו שיעזור להם בכל שהוא.. כי אחרת זה כמו כל המצוות שדוחה לימוד תורה מתי שאין אחרים עושים אותה..
י' בכסלו תשע"ו 08:31
ודאי, המון אויבים צרים רוצים שלעם ישראל לא תהיה מדינה ואתה צריך למנוע זאת מהם!! אין םה שאלה בכלל
י' בכסלו תשע"ו 11:54
בסופו של דבר הצבא מגן עלינו, אתם יכולים להתווכח על כוח הרתעה או על פקודות שאתם לא מסכימים איתם אבל הצבא מגן עלינו. תדמיינו מציאות שאנחנו חיים פה בלי צבא- רוב הפיגועים נעשים לחיילים שבדרך כלל מצליחים להגן על עצמם ולנטרל את המחבל/ת, עכשיו אלו אנשים שאומנו לכך רוב האנשים כנראה לא היו שורדים מתקפה כזו ומתים זכות היא לנו שתוקפים את אלו שיכולים להגן על עצמם. דבר שני מי שומר לנו על הגבולות?? מי בודק בכניסות לעיר? מי מבצע מעצרים של אנשים מסוכנים? מי יוצא למבצעים שוב ושוב כדי להרתיע את האויב? מי מונע עכשיו פלישה של מצרים/ירדן/סוריה/לבנון?? את כל אלו הצבא עושה ולא היינו מסוגלים לחיות כאן בלעדיו.
אני מבקש קחו דברים בפורפורציות ותבינו ששירות צבאי הוא הצלת חיים גם באופן עקיף. בגלל כל אלו אני חושב שמובן שמדובר כאן על מלחמת קיום ולכן מלחמת מצווה
י' בכסלו תשע"ו 14:50
שצריכים להיות בצבא עד הפנסיה..
י"א בכסלו תשע"ו 11:57
עד גיל מאוחר יש מילואים כי ההגנה היא לא נגמרת ואדם צריך לחיות.
צריכים להקפיד ולהגיע למילואים ולא לחפף ולהתחמק. ברוך ה' שלציבור הדתי לאומי יש אחוזים גבוהים של שירות מילואים אשרינו
כ"ב בטבת תשע"ו 13:44

כלומר בהגנה יומיומית על א"י-אז צריך להישאר גם בסדיר!!

כ"ב בטבת תשע"ו 13:45

תכל'ס-זה נחשב מלחמת מצווה-על כל הלכותיה וסעיפיה-או לא.

י"ג בכסלו תשע"ו 01:27

י"ג בכסלו תשע"ו 08:03
מי שמתחיל להתפלסף פה צודק שיש מלא חסרונות בצה"ל אבל זה לא משנה את העובדה.
בלי צה"ל היינו מתים.
י"ג בכסלו תשע"ו 12:12
כמו שכבר צינו לפני אם אכן מדובר במלחמת מצווה חייבים לגייס את כולם - כל מי שמועיל. לכאורה לחייל סיירת שמבקשים ממנו לחתום שנה נוספת אסור לסרב.
כמו כן פשוט שאם מדובר במלחמת מצווה הרי שהצבא עצמו היה צריך להתיחס למצב כאל מלחמה - דהינו נסיון לפגוע במטרות מסוימות על מנת להשיג מטרות אחרות. במצב שהצבא לא נלחם אקטיבית אלה לכול היותר עוסק באבט"ש א"א להגדיר את זה כמלחמה. אולי אנו במלחמה אבל בטוח שלא צה"ל הוא הלוחם.
יש כמובן חיוב להגן על חיי יהודים ואם אתה מאמין שצה"ל הוא הנתיב המהיר לשם אז תתגייס אבל זה לא מלחמת מצווה.
בהקשר למצוות כיבוש הארץ (מצוות הורשה) אנחנו צריכים יותר לשאול את עצמנו האם שלטון ששוטפים בו גויים אכן נחשב כיבוש
א' בטבת תשע"ו 18:46

ברור שלהתגייס לצבא זו מצווה -  ברור שכל הזמן אנחנו נמצאים במלחמת מצווה מכיוןן שאנחנו תמיד נמצאים במצב של עזרת ישראל מיד צר. בכל מקרה לעבור בצה:ל זו הדרך היחידה כרגע לממש את הציווי של עזרת ישראל מיד צר- בין אם אנחנו מסכימים עם הדרך ובין אם לא. 

דבר שני טענה של 'אז למה לא כולם מתגייסים' זאת לא טענה שהרי באמת כולם צריכים להתגייס. וזה שיש כאלו שחושבים שיש להם פטור כזה או אחר הם טועים.

לגבי הטענות עצמם, כמעט כל תפקיד בצה"ל כיום הוא חשוב בשביל שהמערכת תפעל, יש מי שתורם יותר ויש מי שתורם פחות אבל הרוב המוחלט תורם. 

לסיכום אנחנו אוהבים להישמע מאוד חכמים ולהגיד מה יביא שקט בסופו של דבר אנחנו חיים במדינה שחשוב להאמין לשלטון לפחות ברוב הדברים ולנסות כמה שיותר לחזק אותו ואת שליחיו.

א' בטבת תשע"ו 18:47

לא חייבים להיות בצבא עד הפנסיה - לזה נועדו המילואים, כאשר הצבא צריך אותך הוא יקרא לך. 

ב' בטבת תשע"ו 09:38

אני אולי מקבל את זה שצריך שכל הציבור יעבור טירונות אם יש בכך צורך

אבל מלחמה ללא יעדים מוגדרים לי זה לא נשמע מלחמה

ואם אפשר לשחרר הרי שאפשר גם לא לגייס, כל אחד מבין שעדיף לצבא לכפות שרות ארוך מאוד לקצת אנשים מאשר שרות ארוך להרבה. מציאות כזו חוסכת את העלות והזמן של ההכשרה של החיילים (ונהוגה באמת בחלק מהמקצועות למשל טייס) 

לשטתך שאכן קריטי שכל האוכלוסיה תתגיס יש פרכה מציאותית פשוטה - רבים מאוד לא התגיסו ותמיד זה היה ככה ולכן לפי ההגיון המדינה היתה צריכה ליפול כבר

טענת "כמעט" כל תפקיד - נחוץ, שוב מדובר בדמגוגיה זולה -אם לא כולם נחוצים אז אני מאלו שלא. אל תשכח את עשרות אם לא מאות מלירדים שהצבא מוציא בכול עשור על דברים לא נחוצים (החל מהסעיפים הקטנים כדוגמת חיל חינוך או גללי צהל, וכלה בסעיפים הרצחניים של נשק שנועד לא להזיק או פנסיות מוגזמות מעל מה שמקובל בשוק,)

 

לסיכום אנחנו חיים אומנם במדינה הכי פחות אנטישמית בכול המזרח התיכון ואי אפשר להכחיש זאת

אבל אנחנו חיים במציאות שהשלטונות מסואבים מושחתים וחרי נאמנות לציבור - המשמעות של זה היא שכמה שהם יהיו יותר חלשים אנחנו כתושבים נוכל לקבל יותר - ככה שהפשיזם שלך הוא לא רק דרך חיים מעוותת אלה גם טעות ברמה המציאותית

י"ח בטבת תשע"ו 21:28

צר לי לאכזב אותך המומחה לצבא ולביטחון הוא מי אם לא --- צה"ל. לא הרבנים לא הביינשים ולא אף אחד אחר. וכשצה"ל אומר שזו אינה מצווה שיכולה לעשות בידי אחרים אז זו אינה מצווה שיכולה לעשות בידי אחרים.

ואם צה"ל החליט שכל הצבא יתנהל בצורה כזו שמגייסים בגיל 18 ומשחררים כנראה זו השיטת פעולה הכי טובה - אגב זו באמת שיטת הפעולה הכי טובה. בסופו של דבר מי שמגן עלינו במלחמת ממש אלו כוחות המילואים הסדירים עושים את עבודותם הסדירה ואותם צריך להחליף אחת לזמן מסויים(לשיטתך - שד"א אני לא רואה איך אפשר להגיד שמה שקורה בחוץ זה לא עזרת ישראל מיד צר שהרי כל יום יש עשרות פיגועים ועוד עשרות ניסיונות). 

ולא טירונות זה לא מספיק- הצבא (ששוב כרגע הוא הכי מבין בעניין לחימה) קבע שהכשרה מינימלית ללוחם (טירונות ואימון מתקדם)היא בערך 9 חודשים תלוי איפה. ונקבעה פשרה לישיבות ההסדר של שנה וחמש. אז למה להיות יותר חכמים מכולם? יש לך אופציה לעבוד את ההכשרה המינימלית כדי שבעת צרה (שחיילי הסדיר לא מספיקים) יקראו לך.

 

אבל אני שב ומדגיש - הצבא עדיין אומר שחסרים לו חיילים קרביים בסדיר. אם זה ישתנה אז זו מצווה שיכולה לעשות בידי אחרים וצטרך להתגייס רק ל9 חודשים אם לא תצטרך לעשות מה שהצבא מבין שהוא צריך אותך.

 

י"ט בטבת תשע"ו 06:47

(אם הש.ב.ק./ק.ג.ב. לא יעשו זאת קודם)

 

אבל אי אפשר להכחיש דבר פשוט - כל עוד חסרים קרבים אסור לשיטתך לא לחתום על קבע. 

היום שיטת הפעולה בנויה על כך שאנשים לא יהיו מונים ליותר אז זה לא טענה

אכן יש בצהל אנשים שמבינים בביטחון (ולכן הם משחררים מחבלים שמעירים את השטח - לפחות הם הפסיקו לממן את החמאס) השאלה היא מה זה אומר מבינים -בטקטיקה הם המוכים ולכן בשאלות פשוטת של "נקודת" הם המבינים. בהבנת האוייב ומניעיו הם לא מבינים ולכן פעמים רבות הם מזיקים ומי שהולך אחריהם בעיניים עצומות הוא זה שגורר את "המלחמה" ולא פלא שהוא צורך בשבילה עוד אנשים. אבל האם הוא נאמן עלי - ברור של. וברגע שהוא ישנה את תפיסת הלחימה המעוותת שלא אז גם לא תהיה בעיה של מחסור באנשים

כ"א בטבת תשע"ו 21:25

חיילים בסדיר גם חסרים - אבל אחרי שלוש שנה הם פשוט לא אפקטיביים לצה"ל. ולכן מגיע שחרורם ויצטרכו אותם במילואים. בדיוק כמו שקורה עכשיו.

מה שאתה אומר עכשיו זו דמגוגיה זולה ביותר. 

כי לא הצבא הוא המחליט היחיד בשיטת הפעולה אלא הדרג המדיני. 

והדבר הכי פשוט שצריך לעשות זה לפתוח את העיניים העצמות שלך ולראות כמה פיגועים נמנעים בזכות הצבא הזה שלא נאמן עליך. וכשאני אומר שצה"ל מבין אני אומר שהוא יודע מה הוא צריך כדי להמשיך להלחם ואם הוא אומר שהוא צריך חיילים בסדיר (ששוב זה רק עד 3 שנים כי אח"כ הם כבר לא פרקטיים) וחיילי מילואים, אז זה מה שהוא צריך. מי שמנסה להתחמק ולומר שאין פה מצווה או שאין פה מצוות לחימה, או שהוא בן לוי שהוא לומד תורה (כאילו לוויים לא יצאו למלחמת מצווה) או שאר טענות שמונעות ממנו את אחת המצוות הכי חשובות שיש לנו אני מאחל לו להתעורר.

ואני ממש ממליץ לך להסתכל בחתימה שלך ולשנן אותה גם בנושאים כאלו.

כ"א בטבת תשע"ו 22:00

אחרי שאתה מסכים שהצבא לא קובע אלה הדרג המדיני אז מניין הבטחון שהם מבינים בזה?

אם מדברים על דמגוגיה אז תסביר לי איך חיילים קשישים בני 21 משתחררים כי הם "לא אפקטיבים" אבל אם הם לא התגיסו עדיין אז הם ממשיכים לקבל צווי גיוס - הם לא זקנים מידי?

 

דרך אגב השאלה היא לא כמה הצבא מונע אלה הוא יכול היה למנוע

ובזה אנחנו חלוקים - אני חושב שהצבא בשם אידאלים זרים (כולל הדאגה לחיי האויב וילדיו) לא מונע את כל הפיגועים שניתן למנוע ולא נלחם כראוי ועל זה הוויכוח אם לא הבנת

כ"א בטבת תשע"ו 22:11

אבל הדרג המדיני קובע. ויש לו עוד פרספקטיבות מלבד מה שצה"ל נותן. צה"ל ערוך לכל דבר שהדרג המדיני יחליט. 

לשאלה השניה - הם לא אפקטיביים לא מבחינת גיל שאת זה כמובן אפשר לראות את טווח הגילאים הרחב שיש בשירות מילואים. הם לא אפקטביים כי הם לא נשחקו במשך שלוש שנים אז כן אולי הם מיומנים אבל יש להם פחות כוחות לעשות עבודה כזו בשגרה.

ושוב חשוב מאוד שתהיה ביקורת כלפי גופים ציבוריים. אבל היא לא תמיד צריכה להיות מהאדם הקטן אלא מגוף מוסמך ואם האדם הפרטי עושה זאת הוא צריך לעשות זו בענווה גדולה אחרי הרבה ידע. 

דבר אחרון  גם במשפט האחרון שלך - זה לא הצבא זה המדינה. ובסופו של דבר זה שהוא לא מונע עד הסוף זה לא אומר שיש פטור מהמצווה (אולי נגיד שאם הצדקה שנתת לא עוזרת לעני אז יש פטור ממנה?)

אני מקווה שהציבור הדתי יתאחד (בבחירות האחרונות זה לא הצליח בגלל שיש בציבור כאלו שחושבים שהם נעלים יותר) ויוכל להשפיע מהמקום הכי קרוב על העמדות הבטחוניות של המדינה.

כ"א בטבת תשע"ו 22:53

אני לא מבין אתה הרי מסכים שהצבא ערוך להכי מעט נפגעים במצב שמטילים עליו אבל אם הוא לא הקובע - ולכן גם לא המומחה

ליטעון שאנשים לא יכולים להלחם אחרי שלוש שנים זה דבר שאנחנו לא מסכימים עליו והיות שהצבא (במקרה הזה בברור) מונע ע"י פוליטיקה - הרי שאי אפשר כנראה להגיע לעמק השווה

אני לא מאמין בגוף מוסמך שיבקר בעיקר אם לפי דעתך כל מי שמבין מספיק הוא בוגר של הגוף המבוקר וברור שאין שקיפות (ובצדק) - אני לא מבין איך אפשר להאמין לבוקורות הללו

השאלה כמובן היא היכן אני מניע ומשפיע יותר - לדעתי עצם העובדע שהציבור הד"ל מונח בכיס של המערכת היא הגורם המרכזי לרדיפה שלו וזה מה שעלול להביא את ההנתקות הבאה דבר שלטעמי מסוכן הרבה יותר מאם מצרים תלחם בישראל או לא - לכן החשוב ביותר זה לעמוד ולפתח עמוד שדרה מול המערכת

 

אין סיכוי שאני אתאחד עם מעני ילדים ילדים יהודים - אני אולי לא טוב יותר מאחרים אבל יש לי קווים אדומים ומי שאין לא יקבל את הקול שלי

כ"א בטבת תשע"ו 23:38

לצבא יש כל מיני דרכי פעולה (בכולם הוא ערוך להכי מעט נפגעים) והוא מציג אותם בפני הדרג המדיני שמקבל את ההחלטה (כל עוד תהיה צודק ולא תהיה חכם דרך הפעולה שלך לא תגיע לכנסת ולא תהיה המובילה).

לא אמרתי שאנשים לא יכולים להלחם אחרי שלוש שנים. אמרתי שאנשים לא יכולים להשאר בשירות סדיר יותר משלוש שנים - אתה יכול לא להסכים אבל זו מציאות בשטח.

צריך לעשות חלוקה מאוד מאוד גדולה בין מילואים לסדיר. כאש הסדיר דואג לבט"ש (וגם מתאמן כדי שיוכל בעתיד להיות כוח מילואים) והמילואים למקרי חירום . שניהם נחוצים ולכן מצווה להתגייס לצה"ל.

המפלגה הדתית לאומית לא מונחת בכיס של המערכת אלא מנסה לעשות הכי הרבה עם מה שציבור נתן לו.

נכון שיש רדיפה אחר הציבור הדתי לאומי אבל זה לא בגלל זה זה בגלל פחד ממנו. מההתחזקות שלו. מהגעתו לעמדות מפתח ב"ה.

וזה שיכולה או לא יכולה להיות התנתקות לא קשורה לשאלה האם צריך לחזק את צה"ל ולהתגייס (כל הזמן יש לך בריחה משם).

ובשורה התחתונה שלך אני לא מסכים - אין צורך לפתח עמוד שדרה 'מול המערכת' כי זה לא עובד כמה שתעשה שריר חזק מבחוץ אתה לא תשנה כלום. צריך להכנס לתוך המערכת ולעשות זאת בכל הכוח.

 

ולדבר האחרון - השאלה אם היה עינוי או לא היה עינוי צריך לחקור אותה ולבדוק אותה לפני שמנופפים בה. אנחנו נהנים מאוד להטיף לארגון שוברים שתיקה שמגיע עם כל מיני הוכחות (לא שאני אומר שאין הוכחות לעינויים אני רק אומר שצריך לבדוק) על עינויים וחוסר מוסריות בצד שלנו כך אנחנו צרכים להיות בטוחים ב100% לפני שאנחנו אומרים תופסים עמדה ברורה. 

דבר שני המפלגה הזו לא עינתה ילדים יהודים - שוב שימוש זול בדמגוגיה. אל תתאחד איתה אבל אל תצפה שיכול שינוי. 

כ"ב בטבת תשע"ו 09:22

היות שברור כי השיקולים הם לא רק צבאים נטו - אז אין סיבה לסמוך על הצבא אפילו לשיטתך (שלא לומר לשיטתי כי הצבא לא מבין את האויב ולכן מפסיד לו כבר 20 שנה)

המפלגה שלך אכן מונחת בכיס - והראיה היא איך שהמילכוד מתיחסים אליה (המפלגה היחידה שאיש לא טורח לקיים את ההסכמים הקואליציונים איתה - שלא לדבר על הבטחות לפני בחירות)

רואה את עצמו כחזק מספיק כדי לקחת סיכונים מוגזמים ככה שאני יכול לומר שאני לא רוצה צבא חזק, לפני 25 שנים אם היה חשש לנשק בכפר היו מכניסים מסתערבים - היום מכילים החברים שלי נפגעים

הציבור הד"ל לא השיג דבר בעשורים האחרונים ככה שדבריך נשמעים מצחיקים. 

התנתקות נוספת תלויה בהחלוט בכמה הצבא בטוח בעצמו - ואי אחן מעדיף כמה פיגועים בת"א מאשר התנתקות נוספת (לצערי מנקודת מבטי אלו האפשרויות)

כמו שכתבתי לבנתיים חוץ מאוכל כשר לחיים שאם לא היו מתגייסים היו אוכלים אותו בבית - ההפעה מבפנים שלכם לא השיגה כלום עד היום

 

אני מכיר את המצב וחלק מהעצירים ואני אומר לך בידיעה שאכן היו עינויים - עצם העובדה שיש משש לזה היא חמורה ביותר - ואין סיבה ששבככם לא יוציא את הסרטות החקירות (ללא פס קול) אם לא

המפלגה שלך יושבת בממשלה ובכך חתומה על כל מה שנעשה בשמה - אפשר לטעון כי זו לא סיבה לפרוש, וששוה להיות חלק מזה -אני לא חושב כך

כ"ב בטבת תשע"ו 14:33

של צבא ומדינה.

הצבא הוא גוף הכפוף למדינה. ואני אישית סומך על צה"ל שיגן עליי כי הוא הוכיח את עצמו ב25 שנים האחרונות ככזה. אתה מחפש איזה 100% של שקט ואני לא מאמין שדבר כזה יקרה על ידי צה"ל.

האמירות שלך מאוד לא מדוייקות להבטחות שקויימו או לא קויימו למפלגה שלי או לשאר המפלגות ואני יודע שמפלגת הבית היהודי עושה הרבה עם כוח ההשפעה הדל שיש לה (שוב בגלל אנשים כמוך שחושבים שלהיות צודק עדיך מלהיות חכם). 

אתה טוען שאן היום פעולות כאלו ואני אומר לך שיש - אתה פשוט לא שומע עליהם. אתה יודע מתי שומעים על פעולה? כשהיא נכשלה - שיש פצועים או הרוגים. אם היא הצליחה כנראה שלא תשמע עליה לעולם.

ושוב אני אומר את מה שיש לי להגיד - כל עוד אנשים בציבור הד"ל או שאנסח את זה בצורה יותר ברורה- החרדל"ים יתנשאו ויחשבו שהם יותר טובים באמת נשאר כלום ושום דבר.

 

אני לא יודע על איזה עינויים מדובר ואכן יש לשב"כ סמכות להפעיל כוח מסויים על עצורים מסויימים. הזלזול הזה במדינה וב'שבככם' מגעיל אותי אני חושב שיש דרך להעביר ביקרות אבל כשאתה מוציא את עצמך מהכלל (רשע מה הוא אומר - מה העבודה הזו לכם?, מה ההבדל בינו לבין החכם? גם הוא שאל מה עושים.

מה עונים מתוך שהוציא את עצמו מהכלל כפר.) אל תוציא את עצמך מהדבר הנפלא שנקר מדינת ישראל ומוסדותיה חשוב לתת עליהם ביקורת אבל לא בצורה של אני לא חלק מהדבר הזה.

כ"ב בטבת תשע"ו 18:24

אני לא מבלבל - אני טוען שאתה מנסה להפריד דברים קשורים. אם הצבא כפוף למערכת הפוליטת שלה אין הבנה  בביטחון - הרי שהדרגים הקובעים בצבא אינם מבינים בביטחון. מה לא ברור בזה???

 

אני צריך להבין ותתקן אותי אם אני טועה, האם לא הבטיחו לבית שלכם את המנהל האזרחי האנטישמי במסגרת ההסכמים?? האם לא מדובר בנושה שאמור להיות חשוב לציבור הדל?? האם לא גם כאן הוא נכנע כרגיל בלי שום תמורה??

הבית שלכם פועל רק בתוך הגבולות שקובעים לו בלי קשר לכוחו - וככזה השפעתו דלוחה

אתה מוזמן להראות לי מתי בפעם האחרונה דפקתם על השולחן וקיבלתם משהו שלו רצו לתת לכם - לא משנה באיזה נושא

 

בנוגע לצבא שלכם - ברור שהוא עושה השאלה היא האם זו הדרך או לא 

 

לשבככם אין סמכות לענות בטח שלא יהודים בטח שלא ילדים בטח שלא לא פצצה מתרתקת

 

אכן נגעת בנקודה חשוכה אם מי שכופר במדינתכם הוא כופר בעיר - הרי שאיני שוטף לעבודת המולך שלכם, שהיא אין לה גוף ואין לה דמות הגוף ולה תערכו וכו'

כ"ב בטבת תשע"ו 20:46

פה איבדת אותי. ואני לא רוצה להמשיך לדון איתך. 

אני חושב שיש לך ראייה מצומצמת על המציאות. 

חוסר הכרת הטוב בסיסי למה שקורה פה. כן גם למדינה וגם להקב"ה שנתן לך מנהיגות יהודית בארץ ישראל! תתבייש לך! 

הלוואי שתזכה לפקוח עיניים במהרה.

כ"ג בטבת תשע"ו 04:42

אני מבין שאי אפשר לדון עם מי שכופר בעיקרי דתך - חבל שזה לא היהדות

כ"ג בטבת תשע"ו 19:55

במקום שבו אני נמצא לא מתאים לי לדון עם אדם כמוך.

יש אנשים שמסוגלים.

אני לא.

חיים יפים.

כ"ג בטבת תשע"ו 00:25
כתבת-"אמרתי שאנשים לא יכולים להשאר בשירות סדיר יותר משלוש שנים - אתה יכול לא להסכים אבל זו מציאות בשטח."
אבל אני אומר, שאם המצב היה באמת שחסרים חיילים בשטח והיה ממשיך פעולה נגדית של האויב, אז בגלל קצת שחיקה בצבא לשחררם ממלחמת מצווה מובהקת??
כ"ג בטבת תשע"ו 19:53

וגם אם כן אתה כנראה לא מבין מציאות צבאית מה היא, חייל לא ישמור טוב בשנה השלישית לשירות שלו וכן הלאה. פשוט לא יהיה רלוונטי שהוא יהיה שם יותר - זה לא רק 'קצת שחיקה'

ולא רק מצד שחיקה אלא גם מצד זה שחסרים חיילי מילואים וזה נובע בעיקר מזה שחסרים חיילים בסדיר. 

 

כ"ד בטבת תשע"ו 19:26

זה כמו שתשאל אותי על אנשי קבע.

הם לא עושים את אותה עבודה כמו סדיר.

כ"ו בטבת תשע"ו 00:28
עדיין, יעשו כמה שיכולים! כי זה מלחמת מצווה!!
כ"ו בטבת תשע"ו 21:54

זה לא פרקטי לצבא להתמודד עם חיילים בסדיר שנה רביעית וחמישית. זה כן פרקטי לצבא שיהיו חיילים חדשים ותחלופה כמה שיותר גדולה. ככה זה. זה לא שאלה.

וד"א יכול להיות שאתה צודק מי שיש לו את היכולות להמשיך בצבא לקבע וקצונה בהחלט צריך לשים מול השיקולים שזוהי מצווה שאינה יכולה לעשות בידי אחרים. (אבל פה אתה נכנס לשאלה של התאמה לא כל אחד יכול להיות קצין ואיש קבע ולא לכל אחד מתאים להמשיך במגרת כזו).

כ"ב בטבת תשע"ו 13:48

אם מלחמת מצווה היא לא רק בשעת מלחמה, אלא גם בסדיר-בהגנה על א"י ועל עם ישראל- אז גם שם היית חייב להישאר! 

ג' בטבת תשע"ו 23:17
זה טענה חזקה שכיום הצבא לא מאפשר בקושי להילחם.. דבר שני עדיין לשיטתך צריך להתגייס כל הזמן!!
י"ח בטבת תשע"ו 21:32

לא צריך להתגייס כל הזמן - צריך לעשות מה שהצבא דורש ממך לכל הפחות 9 חודשים. או שנה וארבע. כי הצבא הוא זה שמבין ויודע כיצד להלחם. 

וזה שהצבא לא מאפשר להלחם זה לא טענה חזקה בכלל כי היא פשוט לא נכונה. אנחנו חכמים גדולים להגיד מבחוץ דברים שאנחנו לא יודעים. העובדה בסוף היום שעשרות פיגועים נמנעים במהלך כל יום ובשביל זה הצבא הסדיר קיים. (כל אחד בתורו - גם הצבא מבין שאי אפשר להשאיר כל הזמן את אותם אנשים בסדיר כי זה לא מבצעי)

י"ט בטבת תשע"ו 15:44

אתה באמת חושב שחוקי הצבא של הרואות פתיחה באש עכשיו הם תקינים?

 הכל מבוסס על מוסר נוצרי כמו שכתוב בירמיה וּבְאַחַת, יִבְעֲרוּ וְיִכְסָלוּ; מוּסַר הֲבָלִים, עֵץ הוּא.(זה לא הפשט, אך לתוספת) בכל מקרה הנה, במלחמה האחרונה כבר מתו 70 חיילים!!! אתה יודע מה זה??? ועוד מאות פצועים!!! על מה??? על זה שחששו שאולי יש בבית שם אזרחים המכונים "חפים מפשע"!!! לאן הגענו???

היום אם רוצח  עם דם על הידיים שונא ישראל זורק ממטר אבנים או בקבוק תבערה וכן אם ירה ואפילו הרג יהודים צדיקים ועכשיו הוא הפסיק את המעשה, אסור לך לפגוע בו!!!!!! אתה עדיין חושב שזה בסדר????????

כ"א בטבת תשע"ו 21:17

אני חושב שמי שלא נורמלי הוא אתה בעצמך. אתה לא יודע מה זה צבא. מנסה להצדיק את זה שלא עושים צבא בראיה מעוותת של התמונה. כפוי טובה כלפי צה"ל והמדינה. ברמה שהיא מגעילה. תעשה חשבון נפש טוב טוב עם עצמך על הדברים שאמרת.

ולגוף הטענות - אני לא אומר שצה"ל הוא מושלם ואני מסכים עם כל פיפס שהוא עושה או לא עושה, כנ"ל המדינה. אני חושב שכל גוף אף פעם לא חף מטעויות ובהחלט צריך ביקורת. אבל לא ממך וכנראה שגם לא ממני. 

דבר שני רוב המוחלט ההורגים בצוק איתן ממש לא נהרגו בגלל מה שאמרת (וכמובן כאב גדול וחשבון נפש על מי שכן נהרג). ברגע שצה"ל ראה שזה עלה לא בדם הוא שינה את צורת הלחימה תוך כדי לחימה.

וגם לגבי הטענות שלך על הפיגועים - גם שם עשו חשבון וחלק מהוראות הפתיחה באש שונו (שים לב כמה מחבלים הרוגים יש).

אז עם גישה כזו אני מאחל לך הצלחה גדולה בחיים. וגם מקווה שיום אחד תהיה לך הכרת הטוב כלפי המדינה ושליחיה.

 

כ"א בטבת תשע"ו 21:33

דבר ראשון זה לא אני מביא את הביקורת זה רבותי. שכצת יותר חכמים ממני וממך והם כמובן מביאים שיקול הלכתי.

דבר שני, זה לא דבר שולי , זה לא שהצבא בככלי סבבה אבל יש לו פשלה קטנה-של הוראות פיחה באש. ממש לא!!

דבר שלישי בצוק איתן כן נהרגו ככה אבל אה"נ שנהרגו יותר מדבר יותר(?) גרוע שזה הפצצות בשטחי כינוס באמצע הפסקת אש!!! ככה חמש הפסקות אש הפרו, והמדינה ה... שלנו כל פעם הסכימה לךעשות איתם עוד הפסקה ועוד הסכמה. הפרה אחרי הפרה.

דבר רביעי-כנראה אתה לא מעודכן-יעלון והיועץ המשפטי רק החמירו את ההוראות. ואף איימו בעונש על העובר עליהן.

דבר חימשי-זה שיש הרבה הרוגים זה לא אומר ששינו את ההראות. זה אומר שיש יותר מחבלים. 

דבר שישי-יש לי הכרת הטוב לחיילים שמגינים עלי. אך זה לא מונע ממני לבקר את מחליט ההחלטות.

כ"א בטבת תשע"ו 21:47

אני עדיין חושב שצה"ל מבין בלחימה יותר מרבותיך. צר לי. וזה לא מזלזול גם עם  תכניס אלף שיקולים הלכתיים אי אפשר לפסוק בלי לדעת את המצב בשטח (ורק מי שנמצא בשטח מבין אותו - רבותיך בבית המדרש )

דבר שני לא אמרתי שבצוק איתן לא היה מספר הרוגים כזה - אלא שהם לא נהרגו מהסיבה שטענת אלא בקרבות שהיו צריכים להתקיים. 

דבר שלישי צריך לעשות הפרדה בין הדרג המדיני לבין צה"ל שצה"ל מבצע את החלטות הדרג המדיני. ובגלל שהציבור הדתי על כל גווניו לא יודע להתאחד אז למה אתה מצפה? כן אני מאשים את רבותינו בפיצול בבחירות האחרונות אני חושב שהייתה לנו עמדת השפעה יותר רחבה היינו יכולים לבטא אותה גם בענייני ביטחון. 

אם היה מתרחש פיגוע כזה בתור בודד לפני גל הפיגועים האחרון אני דיי בטוח שרוב המחבלים היו נשארים בחיים.אני לא יודע אולי החמירו את ההוראות למרות שלא שמעתי על דבר כזה אני יודע שביו"ש הקלו. ואני לא חושב שאיימו על העובר עליהם.

אני שמח שיש לך הכרת הטוב ואני מקווה גם שתצטרף אליהם. אני חושב שחשוב להביע ביקורת אך היא צריכה להיות מידתית ובענווה.

ודבר אחרון- לגוף ההודעה שנכתבה - כל מה שאמרת עדיין לא מסביר למה לא להתגייס לצבא שיום יום מציל חיי יהודים וצריך אותך וכל אחד ואחד מאיתנו. כל מה שאמרת זה התחמקות אחת גדולה. ועצוב לי אם רבותיך יגבו אותך באמירה שלא צריך להתגייס. 

כ"ב בטבת תשע"ו 00:00
לומר 'אי אפשר לפסוק בלי לדעת את המצב בשטח" וכן "אני עדיין חושב שצה"ל מבין בלחימה יותר מרבותיך" זה ספין.
זה ממש לא נכון! התורה נכנסת עד עמקי ההחלטות בצבא! ואם אומרים על ההוראות פתיחה באש המעוותים האלה-"תסמוך עליהם,הם מבינים בכל ההחלטות, אז תסמוך עליהם שהם מחליטים נכון" זה ממש לא נכון! אין הצדקה לעדיפות אזרחי אויב על פני חיי -ואף חשש הכי קטן-של חיילנו ואזרחינו!. נקודה.דבר שני, גם אם הם לא מתו מהבחינה של ההרואות אש, אז זה מעוד משהו מעוות שזה הקטע על ההפסקות אש שכתבתי אותו כבר ועיי"ש.
ואני בא לבשר לך שיהודה ווינשטיין היועץ המשפטי לממשלה הודיע, שמי שירה במחבל מנוטרל הוא ייענש קשות. על מה??? על זה שהוא האויב שלי שהרגע ניסה לרצוח אותי??? חוץ מזה קרו מקרים שהמחבל אחרי ש"נוטרל" קם להמשך הרצח.
ועוד שהשר יעלון הורה להחמיר את ההוראות בתחילת האירועים כדי "שלא לערער את השטח"
עוד דבר, אני בעז"ה הולך להתגייס עוד איזה חצי שנה. באמת מהקטע הזה שאני הולך לעזרת עמ"י וארץ ישראל, ולא לטובת שום מדינה. אך עדיין ליבי לא נקי לגמרי מהצפון הנ"ל.
כ"ב בטבת תשע"ו 00:55

כמה דברים שהתערבבו יחד. 

אין העדפת חיי יהודי על העדפת חיי ערבים. השאלה היא יותר מורכבת ממה שאתה חושב. אתה באמת חושב שמקבלי ההחלטות אומרים יש פה הרג של ערבים או שחיילים ימותו עדיך חיילים? אם כן אז תתבגר. יש עוד כל כך הרבה שיקולים וצה"ל יודע לשנות גישה כשהוא מבין שאין דרך אחרת.

התורה בהחלט נכנסת עד עמקי ההחלטות בצבא אבל ופה נכנס אבל גדול - פוסק גדול ככל שיהיה (או סביר להניח ככל שהוא יותר גדול) מבין שיש מי שיותר מבין ממנו וגם לרוב הוא מתייעץ איתו בנושאים שהוא לא מכיר. כנ"ל פוליטיקה - שנינו מסכימים שהתנתקות זה דבר לא טוב אבל גדולי הדור לפעמים לא חשבו ככה כנ"ל אוסלו. ולמה? כי זה לא התחום שלהם. ברור שמי שזה התחום שלו צריך להיות אדם יר"ש ולהתייעץ עם רבנים אבל אוי לנו אם זה יעבור את קו ההתייעצות. סיפור קטן על רה"י שלי כשרצה לפסוק הלכות הנוגעות לנסיעה באוטובוס אתה יודע מה הוא עשה? עבר ממכונית פרטית לנסיעה באוטובוסים. במשך כמה חודשים. אתה יודע למה? כדי להבין את המציאות של נסיעה באוטובוס. היה לו פשוט שכדי לפסוק הלכה צריך להכיר על בשרך את המציאות. 

בנוגע למה שהיועץ המשפטי לממשלה אמר צריך שוב לקרוא את המשפט - לא מדובר על הוראות פתיחה באש - אלא על הוראות סיום אש. גם אני בעד עונש מוות למחבלים(אבל אנחנו מדינת חוק ובמדינה החוק אומר שאסור להרוג מחבל מנוטרל (שאגב לא בטוח שההלכה חושבת ההפך). ואני לא בטוח שכל כך חכם להתיר להרוג מחבל מנוטרל פשוט כי חבל על סיכון שלפעמים נלקח  אני בעד שהעונש מוות יהיה מסוד ולא על ידי אזרחים.

ושוב אני לא יודע מה יעלון אמר אני יודע שבשטח יש נהלים פחות קשים לפתיחה באש גם נגד זורקי אבנים ובקבוקי תעברה. 

אני שמח שאתה מתגייס. מקווה שתתבגר קצת ותבין שהמדינה חשובה ויש בה הרבה יותר טוב מהרע שאתה רואה. מקווה שתבין שההשפעה בידיים שלנו ושאין דרך אחרת לנו בתור ציבור, שכל פעם מחדש מתפצל ומאבד מנדטים בגלל אנשים כמוך שלא חושבים בדיוק בדיוק בדיוק כמו זה שלידם ולכן צריכים מפלגה חדשה ,מלבד להכנס לבפנים ולהשפיע.

כ"ב בטבת תשע"ו 13:28

אם עכשיו נניח שיש מציאות כזאת שההנהגה מעדיפה במיתת חיילים במקרה שאו חיילים ימותו או ערבים.

אז למה אתה נכנס לתוך מקבלי ההחלטות??????

מי אמר לך שזה רע??????

הרבנים???? מי הם בכלל!!!!!!

ההלכה????? נדרג המדיני מבין יותר מהם מה נכון!!!

מי אתה שתכנס לתוך כלל השיקולים???

 

עד כאן ציניות.

מכאן, האם אתה חושב כך?? אני מאמין שלא.אז למה בכל מקרה? כי זה משהו ברור שאף אחד לא יכול לסבן אותי ולומר "אתה לא מבין בתוך כלל השיקולים" פשוט אי אפשר לומר כך!! נקודה. כי זה דבר שברור שלא יכול לקרות. ככה אותו דבר לגבי ההוראות המטומטמות האלה שאומרות(כבר אמרתי) שאם המחבל זרק כבר את הבקבוק תבערה מהיד אסור לך לפגוע בו!!! או שבצוק איתן היו צריכים לפנות אזרחים ערביים כדי לא לפגוע בהם!!! מה שסיכן והרג רבים מבנינו!!( מהשעוד המחבלים מסתתרים שם בכוונה תחילה.)

אז סלח לי. כך לא אומרת ההלכה. התורה האלוהית שמדריכה אותנו בחיים על הצד הטוב ביותר. זה ממש מפקיר את חיליך(ודרך אגב אם באמת יהיה מלחמה אני בשיקולים גדולים אם בכלל להיכנס. לא בגלל שאני מפחד. אלא מהבחינה הזאת) וגם אם קובעי ההוראות האלה יותר מבוגרים ממני, זה לא אומר כלום!!!

 

חוץ מזה אני צריך להגיב לך על הקטע הזה שהמציאות מראה שהחיילים לא חשובים מספיק בעיני קובעי ההחלטות. וזה בפעם אחרת.. 

כ"ב בטבת תשע"ו 14:39

אני באמת מאמין במה שכתבתי. הבאתי לכך ראיות מההיסטוריה. החל מהרב עובדיה ועד הרב אבינר שליט"א שאמר 'אסור להצביע למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה' - אני הקשבתי לו ואכן לא הצבעתי ליחד (אני לא בטוח שהרב אבינר עצמו לא הצביע ליחד).

זה שאתה מתאר לי מצבים שהם כנראה פחות סבירים לא הופך את הטענה שלך לנכונה אלא רק מגחך אותה. אני לא מדבר על מצבי קיצון שבהם כל אדם עם עיניים בראשו יכול לבחון את המציאות. 

ברור שחשוב לתת ביקורת וחשוב ללמוד את המציאות אבל יש דברים שרק מי שנמצא בתוך המציאות יבין. בענייני צבא שאולי מתנגד עם הלכה אני אלך לשאול רב צבאי ולא רב שמעולם לא עשה צבא או שכרגע הוא לא בצבא. וגם הוא לא יוכל לענות לי על כל דבר כי יש דברים שאולי הוא לא יודע. 

 

 

כ"ב בטבת תשע"ו 14:59


כ"ב בטבת תשע"ו 13:43

עובדה שצהל עד שלא מפנים את האזרחים מהמקום, אסור לך לירות גם אם הוא מחבל והאם אמא של המחבלים!! ככה עשו בצוק איתן שהיה מלא שיגורים של טילים והיה אסור לירות עליהם למרות שזיהו אותם בגלל אזרח או שניים שהועמדו בכוונה תחילה במקום מהסיבה הזאת. לאן הגענו??

וכן בכלל,למה צריך להיכנס רגלית לעזה?(חוץ מהקטע הזה של המנהרות שדרך אגב יכול להיות שגם אותו היה אפשר לפתור מהאוויר) מילא זה היה כדי לכבוש אז אני מסכים- ככה למרות שבוודאות ימותו לנו חיילים -סו"ס כבשנו את עזה-אין עוד טרור. אבל פה זה די על פארש. כל שנה וחצי להיכנס עוד פעם לסיבוב של רק לרוקן להם את התחמושת שצברו בזמן הזה. ועוד הרבה דוגמאות מחיי היום יום שידי החיילים כבולים.

לא אמרתי שאם יביאו חייל או ערבי לההירג ויחליטו שאחד לפחות צריך לההירג. אז לא אמרתי שיהרגו את החייל(למרות שלא בטוח שיהרגו את הערבי. למה מה הוא שונה ממך???)

אמרתי שבמציאות הנוכחית, שברור שימותו עוד חיילים מהחוקים הדבילים האלה-אז זה בעיני אותו דבר.

מה עוד, שאתה כתבת "אין העדפת חיי יהודי על העדפת חיי ערבים"-זה בעצמו גרוע!!! ברור שצריך להיות זכות קדימה לחיים אצל היהודים, (גם הוא לא חייל) אך פה במדינתך, לא כך המציאות.

כ"ב בטבת תשע"ו 14:42

אתה באמת חושב שמלחמה אפשר לנצח מהאוויר. אתה טועה.

אתה חושב שלכבוש את עזה יפסיק את הטרור. אתה טועה (כשהיינו בתוך עזה לא ירו טילים על גוש קטיף?)

וזה רק מוכיח את הטענה שלי - שמי שלא מבין בביטחון לא בטוח יכול להגיד שכל מה שעושים הוא לא נכון.

אני מסכים איתך שהייתה הרגשה בעזה שלא סיימנו שם את הפעולה. השאלה היא מה עדיף היה ועל זה כרגע קשה לענות.

 

ג' בטבת תשע"ו 23:00
אך בכל זאת, כמו שהזכירו פה, הצבא בסופו של דבר כן מגן עלינו.. וזה הפשט של "להגן ישררל מיד צר"!
י"ח בטבת תשע"ו 00:43

אולי יעניין אותך