י"ד באב תשע"ו 16:26

מה לדעתכם יותר חזק מבחינה דתית? ישוב דתי ששם זה תורני ואפשר לשמור על עצמנו

ולא מתפתים לכל דבר(בארור שכן אבל לא כמו בעיר שהכל פתוח)

או עיר,שיש שם קהילה דתית אבל לא הכל דתי.יש הרבה חילונים וחברה כזאת והכל..

 

י"ד באב תשע"ו 17:45
עבר עריכה על ידי נער גבעות מצוי בתאריך י"ד באב תשע"ו 17:59

אבל זה טוב בשביל ההתחלה, כדי לא להיפגע. אבל כשחזקים ומאירים, לא אידיאלי או הכי טוב להסתגר ביישוב!! צריך וחובה! לצאת לערים, להפיץ דתיים ואורה בכל הארץ.

י"ד באב תשע"ו 18:01
ואידיאליסטים אבל הילדים בחברת הנוער של הישוב נהיים קצת פחות דוסים. מה שלדעתי לא קורה לילדי גרעין תורני וכאלה
י"ד באב תשע"ו 18:14

כי אז הנוער לומד להיות חזק בדעה שלו גם אם לא כל הסביביה דוסית, ובהרבה יישובים דוסים- הנוער פחות דוס...

כ"ה באב תשע"ו 22:44


י"ד באב תשע"ו 18:47

אני מכירה ישובים שהאנשים שמה ממש לא דוסים ואני גרה בעיר שרוב האנשים דתיים ובלי קניונים וכאלה אז החילוניים פחות משפיעים....

ט"ז באב תשע"ו 23:43


י"ז באב תשע"ו 23:15
אבל בד"כ ישוב
י"ז באב תשע"ו 23:39
י"ח באב תשע"ו 00:29

ביישוב, אבל אם יש לאדם אופי חזק העיר תשפיע עליו הרבה יותר טוב.
כי הוא ילמד לעמוד בלחצים על הדוסיות (וכוולם נתקלים בזה מתישהוו)

בני דודים שלי גרים בעיר חילונית והם הילדים הכי מהממים בעולם!! ודוסים, והם לא גרעין תורני

י"ח באב תשע"ו 00:29
תלוי בבן אדם.לגמרי.
כ"א באב תשע"ו 11:42
אני גר בעיר וזה זבל של דבר עם אין גרעין או ישיבה שמחוברים אליה כי עם לא יש חברים רעים או סתם..וזה לא כיף לעומת זאת ישוב כולם צומחים ביחד!!ואין ירידות לכולם יש את אותו מסלול..
כ"א באב תשע"ו 12:19
אם כולם עושים אותו דבר,חושבים או דבר.
מתלבשים אותו דבר,פועלים אותו דבר.
לאדם אין בחירה חופשית למעשים שלו.
הוא הולך כמו רובוט.
יש יתרונות-שככה פחות לחץ חברתי.
וחסרונות שלאדם אין בחירה חופשית לברור של מה שהוא עושה.
זו הכללה,בעיר יש הרבה אנשי תורה שמחזקים את הנוער. אלפים חוזרים בתשובה! ומלא דוסים.
אז להגיד שעיר זה רע.לא נשמע טוב בעייני.
יש ויש.
ידוע שבחברה של יותר דוסים,כמו יישוב,פחות קשה לתמודד עם החברה. אבל לא,גם אצל הדוסים יש נפילות ויצר הרע כמו לכל אחד. אנחנו בני אדם.
זה שידוע שיש יותר דוסים ביישוב
זה לא אומר שמי שגר בעיר,הוא פחות דוס.
האדם נשאר אותו אדם.בהתאם לעצמו בעבודת ה',הסביבה והחברה זה משהו אחר.
עבודת ה' היא בכל סביבה,בחילוניים,בדתיים ובחרדיים בכל מקום.הכל תלוי באדם עצמו.
זה דבר אחד,
אבל מצד שני אתה צודק,צריך שבמקום כזה כמו עיר,יהיה את החיבור לתורה ע"י רבנים,שיעורי תורה.
אבל לגבי יישוב/עיר זה אינדיבידואלי.
אין לי דעה בנושא איפה כדי לגדול.
אני חושבת שזה מאוד תלוי.
כ"א באב תשע"ו 13:43
לא התכוונתי שמי שגר בעיר פחות דוס אפשר להיות הרבה. יותר דוסים אבל אין כזה אווירה של חבר´ה וזהה..ויש הרבה יותר בקשות חלד בישוב שמח מכל דבר
כ"ב באב תשע"ו 12:16

כי אני למשל גרה בירושלים,ודוקא זה סבבה...

כ"ב באב תשע"ו 13:12
העיר היחידה לדעתי שאני אשמח לגור בה...יותר מהרבה ישובים
כ"א באב תשע"ו 18:21

ביישוב כולם דתיים יש יותר ויש פחות ואפשר להידרדר בלי לשים לב.

בעיר אתה נזהר מזה.

(גרתי ביישוב ובעיר)

כ"א באב תשע"ו 18:37
משום מה יש לי הרגשה שכל אחד אמר שאיפה שהוא לא גר זה יותר דוס
כ"א באב תשע"ו 18:44
כ"א באב תשע"ו 18:52


כ"א באב תשע"ו 19:32
התאוריה שלי לא נכונה 8-)
כ"א באב תשע"ו 21:24


כ"א באב תשע"ו 18:57

ואז כשמישהו מגלה פתאום שיש עולם מחוץ לחממה אז הוא מורד בהכל....(וזה קורה לא קצת בישובים)

או עיר שמקבלים הכל לאט לאט ויודעים מה נמצא בחוץ אבל זה לא מלהיב פתאום...

כ"א באב תשע"ו 20:56
יש הרבה ישובים דתיים, תורניים, חממתיים.. והרמה הדתית שם היא סבירה וסבירה מינוס.
ויש הרבה ערים עם גרעינים תורניים מטורפים עם החבר'ה הכי דוסים שיש ברמה תורנית באמת גבוהה!

עכשיו, כמו שכולם פה מכירים ת'משפט - שמור אותי מאוהבי, משונאי אשמר בעצמי (או משהו כזה) הוא מתגלם גם פה..
בחור דתי ממוצע יכול לגור ביישוב, ב'חממה דתית' והחברים שלו יהיו החבר'ה מהיישוב.. והחבר'ה האלה הם חברים טובים שלו אבל הם יכולים לדרדר אותו.. והוא הולך אחריהם כי הוא בדיוק כמוהם, גם הם דתיים..
לעומת זאת, בעיר, הסיכוי שבחור דתי ממוצע יתדרדר מהחברה החילונית שבעיר היא פחות סבירה (נראליי.. כמובן שבכל מקום זה תלוי גם במשפחה, והחינוך מהבית ולא כל יישוב ועיר הוא כמו מה שכתבתי פה, אפילו הרבה לא) כי בעיר זה מאוד פשוט, בעיר אפשר להבדיל בין מה שנוגד את החינוך שקיבלתי מהבית, וכשבחור חילוני יגיד לי ללכת איתו לבאולינג ואני אדע שאני אפסיד מנחה אז אני לא אלך.. וכשזה יהיה חבר דתי מהיישוב הסיכוו כנראה שאני כן אלך, כי אז זה כבר בעיה משותפת ואולי איכשהו נסתדר.. ובסוף גם שמה הוא יפסיד מנחה.

ברור שזה לא תקף לגבי כולם.. רק רציתי להגיד שיש מלא מקומות שהם ככה.
לא כל יישוב הוא פסגת השאיפות הדתיות שיש..

ובאמת יכול להיות שגרעין תורני ממוצע חזק יותר מבחינה דתית מיישוב דתי ממוצע.

אבל.. כל דבר לגופו, ברור שיש ערים שהם יותר דתיים או פחות וכנ"ל לגבי היישוב.


ואני גר ביישוב.. ונראליי שגם בעתיד אגור ביישוב.. אם זה משנה
כ"ה באב תשע"ו 12:41

רוב היישובים באמת מדרדרים מבחינה דתית בשנים האחרונות אבל לא בגלל שזה יישוב, בגלל שזה המצב הארצי..

 

אני גרה ביישוב שהחממה שלו כ"כ אטומה שליישוב אין בעיה להיות פתוח..

 

הרמה הדתית ביישוב כ"כ גבוהה מי שהולך עם חצאת בברך + מרים לה גבה..

 

מי שעם טלפון תץ' בז' ח' ט'  מוזרה..(גם אחרי זה לא טיבעי תץ'..)

 

אני אישית חזרתי ממעינות בהלם ממה שקורה בחוץ..

 

לא כל כך משך אותי ואני לא חושבת שמי שמגלה תבחוץ רוצה להיות שם...

 

תאמת שבשנה האחרונה היישוב די התחלק לשנים..  החדשים מהעיר והישנים והמתנחלים..

 

רואים בברור מי יותר דוס ומושפע (לרעה ) ומי בתוך הבועה שאפשר לראות ממנה הכל אבל לא לגעת..

 

כ"ה באב תשע"ו 13:52
אני בעד, ככה צריך..
מאמין שילד צריך לחיות בבועה דתית כל עוד הוא בשלב הזה שהוא צריך חינוך.. אח"כ שיראה עולם וידע שיש עוד דברים, אבל שיבוא לכל זה עם בסיס דתי ותורני חזק.

הזרם היום מושך לזה שהיום יש לילדים סמארטפון שיותר גדול מהראש שלהם עוד ביסודי, ושמי שהולכת עם יותר קצר היא יותר נחשבת..


וסתם.. ניחוש שלי.. בטח את מאיזה חור בבנימין
כ"ו באב תשע"ו 12:51


כ"ו באב תשע"ו 14:20
גם יישוב צריך להיות פתוח לעולם שבחוץ,
נגיד, הקומונרית שלי הגיעה מיישוב שהוא סוג של בועה, כאילו החבר'ה שיצאו לעיר להתנדב במד''א וזה, היו משוגעים כאלה...
וגם לה לקח זמן להבין לאן הגיעה, מה הולך בעיר, מה אפשר.מה פחות וכל זה...
זה קצת מוגזם לדחות את כל העולם של בחוץ.
אני גר בבית שאן, עיר קטנה אבל גם בה יש כמה סוגי אוכלוסיות. יש את הקהילה המאוד מאוד מטופחת של הגרעין שלנו ובני נוער מצויינים, אבל עם כל זאת יש את החבר'ה הפחות טובה (לא מאלה שתרצי/ה להשתייך אליה) ובכל זאת.הנוער שלנו תותח ושומר על עצמו מדברים לא כלכך טובים.
כ"ז באב תשע"ו 23:42

וכן יש ישובים ליד חילונים..

חוץ מזה שבגיל 14  אתה כבר יוצא מהבועה ככה שזה לא באמת סגור..

כמו שאמרתי מקודם, זה בועה שקופה..

כ"ח באב תשע"ו 07:15
כ"ב באב תשע"ו 10:43
אבל פעם אמרתי משפט חצי בטעות ומאז הוא הולך איתי.
בסופו של דבר, הכל מתחיל בחינוך. ההורים יכולים לחנך מעולה וזה לא קשור למקום המגורים.. וחינוך זה לא 100℅ הצלחה..בכל מקום יש חבר'ה שבחרו בדרך שונה.
יש גם משל שמסמל כל מיני דרכים להשפיע.
איך ממלאים קערה באמצעות כוס?
אפשרות אחת היא למלא ולשפוך. שזה לגדול , להתמלא ואז לצאת ולהשפיע.
אפשרות שניה היא לגזור את התחתית של הכוס, ולשפוך מים.. הכוס היא רק צינור.
ואפשרות שלישית, היא לשים את הכוס באמצע הקערה ולמלא אותה ברגע שהיא מלאה היא תתחיל להישפך החוצה ותוך כדי שהיא ממשיכה להתמלא היא משפיעה.
בעיני זה גרעין תורני.. לעמוד באמצע להתמלא ולמלא!
עוד דבר שהרבי מלובביץ' אמר של השלוחים שלו, שכשכלי עסוק בפליטה הוא לא קולט.. (כלל הלכתי בהגעלת כלים.. כשהכלי פולט החוצה הוא לא יכול לקבל טומאה)
כאדם עסוק בלתת ולהשפיע הוא לא מושפע.

זה לא בדיוק עונה על עצם השאלה של מה יותר דוס.
כי בעצם השאלה קצת בעייתית. מה שניסיתי להגיד הוא שהכל מתחיל ונגמר בחינוך ובדרך שבה אתה בוחר ללכת, ולפעול. ולכן אין מקום שהוא יותר דוס. יש אדם שהוא יותר דוס
כ"ב באב תשע"ו 12:36

להורים עם חינוך מעולה וגם למוסדות חינוך טובים יש ילדים שנטשו את הדרך. בסופו של דבר הנער בוחר את דרכו, והיא לא תמיד תהיה עפ החינוך הטוב שקבל. 

כ"ג באב תשע"ו 20:30
ואצטט כדי לעזור לך: " בסופו של דבר, הכל מתחיל בחינוך. ההורים יכולים לחנך מעולה וזה לא קשור למקום המגורים.. וחינוך זה לא 100℅ הצלחה."
מדגישה את המילים: חינוך זה לא מאה אחוז הצלחה..

כ"ד באב תשע"ו 09:03


כ"ב באב תשע"ו 12:27

אבל אני "גר" שנתיים ביישוב, וגדלתי כל חיי בעיר.

 

צאו מהסרט שלגדול ביישוב זה חממה שלא יודעים כלום. הכל ידוע וברור, ובני נוער מיישובים יודעים לבלות ולעשות דברים שאנשים בעיר זה יותר נגיש להם. השאלה זה כמה דתיים אתה רואה בפרצוף. זה בערך ההבדל. ואולי השקט ואיכות החיים..

 

דווקא ילד בעיר מתמודד עם דברים שיש הרבה פחות ביישוב ואם זה מגיל קטן-ההתמודדות שלו אחרת ולדעתי יותר חזקה מיישוב. הוא פחות "מתלהב" מהדברים הללו. אם כי זה לא סותר שיותר קל לו להימשך אחרי זה. אין פתרון קסם. זה הכל תלוי בחינוך ובכח של הילד. 

 

יש מספיק יישובים שבהם האנשים ה"לייטים" הם רבים וכבר פג כח היישוב. 

 

זה תשובה מעצבנת אבל היא נכונה, שאין דבר מושלם. יש פה חסרונות ופה, תלוי מה יותר חשוב להורה בדברים האחרים.

אני נראלי אגור ביישוב כי קצת נמאס עלי העיר..אבל לא יודע

כ"ב באב תשע"ו 13:17
אבל יש ישובים מסויימים שלדעתי שם יותר חזקים מהמעט שאני יודע...מעדיף לא לפרט בפורום שמות לכאן או לכאן אבל אפשר להבין לבד...
הייתי בישוב מסויים לא מזמן וראיתי את הילדים שם...איך הם גדלים..את ההתנהגות שלהם...לא יודע להסביר את זה אבל בעיר באותה משפחה לא מאמין שהיו ככה...
כ"ב באב תשע"ו 14:40
כאילו נראה לך שבישוב הם יותר דוסים?
כ"ד באב תשע"ו 15:00
גם דוסים וגם משהו באופי שגדל איתם...
כ"ב באב תשע"ו 13:54
כ"ב באב תשע"ו 16:04

אבל אי אפשר לקבוע, מכיוון שהגרעין ברמת גן הם דוסים מאוד, ויש יישובים שהם מוציאים המון דתל"שים. לדעתי תלוי בעיקר בחינוך

כ"ה באב תשע"ו 12:49

בעיר  אין כ"כ מי חוץ מהמשפחה..

כ"ב באב תשע"ו 18:07

היישוב הוא כמו חממה סגור ו(לכאורה)מוגן. יש נטיה לסמוך על האחרים, בין אם זה ההורים ובין אם זה הילדים. להורים (לכאורה) אין שום סיבה לחשוש, הרי הוא משלנו(חלק מה'אנחנו'). לילדים (לכאורה) אין את הכלים להבחין בבעיות שיכולות להיות אצל השכן שהוא לומד איתו בביה"ס/מתפלל איתו בביה"כ וכו'(שוב הוא חלק מה'אנחנו').

עיר ככל שהיא יותר חילונית ככה ההבחנה בין 'אנחנו' ו'הם' יותר גדולה.

בעיר שלי (אגב אני כבר מזמן לא נוג"ה) יש אוכלוסיה הולכת וגדלה של ערבים. לילד הגדול שלי(5.5) ברור לחלוטין שהוא צריך להתרחק מכל דבר שקשור אליהם (כי הם לא יהודים/לא כשר אצלם/ אין להם כיפה/הם מחללים שבת וכו'). בנק' המוצא הזאת מאוד קל לי להגדיר את ה'אנחנו' וה'הם' כי יש פה חוויה מאוד מוחשית שעכשיו הרבה יותר קל להשליך אותה על רוסים ושאר מגדרים אחרים שיש בעיר.

אגב, יש בגן הממ"ד ילדים שיכול להיות שאני לא ארצה שילדי ילכו אליהם הביתה כי..., ופה יכולה להיות את אותה הבעיה כמו בישוב (אבל הוא חבר שלי מהגן!)

ולמי שחלק דברי (התרחקות מרוסים ושאר מגדרים) קצת צרמו אוסיף עוד נק' אחת.

אני במסגרת העבודה שלי נפגש אם כלל המגדרים שבעיר ובסביבה (ערבים, רוסים יהודים ושאינם, חבדניקי"ם ושאר יהודים) יש כבוד בסיס כלפי כולם (חלק מזה כדי שלא יפטרו אותי). המגזר היהודי לסוגיו יקבל יחס של קירוב לדת עד כמה שנכון ואפשר. היחס הזה מתאפשר לאחר שנק' ה'אנחנו' וה'הם' מבוררת היטב. לגבי הילדים צריך יותר זהירות וד"ל.

כ"ה באב תשע"ו 09:47

בעיר עלולים לאבד את הקשר הפנימי הרוחני האידיאלי  לכנסת ישראל המטפיזית, המתעצמת במלוא רוחב עומקה עצמתה ואהבתה לנשמה הישראלית הכללית.

כ"ה באב תשע"ו 11:56
שמי שגר בעיר היה צדיק (שזה במילים אחרות מה שכתבת בפיסקה הזאת) ומי שגר בעיר היה לאט לאט מאבד את הקשר מכנסת ישראל..

מסתמא שלא.
ויש מקומות שזה בדיוק הפוך..
אין פה נוסחה קבועה שביישוב יש פחות סכנות דתיות, זה לאו דווקא נכון ולפעמים זה באמת ההפך [כתבתי את זה גם למעלה בתגובה]

אני אגלה לך סוד, גם ביישובים יש חבר'ה שהכיפה עפה להם.. ולא, לא בגלל הרוח.
הכל תלוי בחינוך מהבית.. כל השאר הרבה פחות משנה
כ"ה באב תשע"ו 12:29

החברה שהבנאדם נמצא בה גם משפיעה המון,

לא משנה אם זה בעיר או יישוב.

כ"ה באב תשע"ו 13:43
החינוך בבית הוא רוב רובה של ההשפעה.
גם הסביבה והחברה משפיעה.. אבל פחות
כ"ד באב תשע"ו 22:18


כ"ה באב תשע"ו 16:17


כ"ה באב תשע"ו 22:44

יש משהו בעיר שזה באמת עולם אחר מהישוב שהוא משהו שונה לגמרי....אבל יש דברים שבעיר אין ביישוב זה לגדול ולהתחנך נטו מאבא ואמא וביישוב זה משהו קהילתי הילדים כל היום בחוץ...והם  מיתחנכים לפי דרכי ההישובב..

 

כ"ז באב תשע"ו 01:20
כ"ח באב תשע"ו 14:13
אני גר בעיר וההשפעה החברתית היא במקום מאוד גבוהה, יש לי חבר שהגיע מישוב היה סגור וביישן, היום אלחרי שהוא נכנס לחברה וזה, הוא הכי לא כזה.
יש עוד המון חבר'ה שמשנים לבוש, דיבור ודברים כאלה בגלל הסביבה.
לפעמים זה גם לטובה
כ"ח באב תשע"ו 14:21
לבחור בית ספר
וכשאתה לא בסניף ולא בית ספר אתה פשוט נשאר בבית
ביישוב לעומת זאת הרבה יוצר קשה להיות שונה מהחברים שביישוב ואין לך בחירה
כ"ח באב תשע"ו 22:59

אולי יעניין אותך