א' בכסלו תשע"ז 20:42

הכביש מתעקל לשמאל ואתה מרגיש שהחלק האחורי של הרכב רוצה ללכת ימינה

לאן אתה מסובב את ההגה? על איזה דוושה אתה לוחץ?

ב' בכסלו תשע"ז 02:16


ב' בכסלו תשע"ז 09:47
אם כביש יבש ומהירות סבירה תלחץ על הגז ותחזיק חזק את ההגה. בשום פנים ואופן לא לבלום!
כביש רטוב זה ממש בעיה ואם אתה לא מקצוען זה שטויות מה שמספרים לך לסובב את ההגה לכיוון השני. אם יש לך רכב חדיש אתה במצב טוב יחסית. לדעתי הפיתרון הכי פחות גרוע ללחוץ חזק על הבלמים ולהתפלל (האמת שזה תלוי עד כמה אתה מחליק, אם אובדן שליטה אז תלחץ אם אתה עדיין בשליטה אז תמשיך, ברכבים חדישים יש חיישנים שעוזרים לרכב להישאר בשליטה)
ב' בכסלו תשע"ז 13:22
רכבים חדשים זה מבלבל, כל רכב עם מערכת בקרת יציבות.

ולסובב את ההגה לכיוון השני זה בנהיגת מרוצים, ומאוד מורכב.
ב' בכסלו תשע"ז 14:53
מקרה שהיה...אנונימי
נסעתי על כביש רטוב במהירות גבוהה ביותר נכנסתי לסיבוב בהילוך חמישי מאה קמש האוטו סטה לנתיב הנגדי סובבתי את ההגה בחדות ימינה חזרה לנתיב שלי ואז שמאלה כי עמדתי להתנגש במעקה שליד הנתיב שלי, הרכב עשה כמה סיבובים סביב עצמו ואז נעצר בנתיב הנגדי באלכסון...
מה עושים באידיאל אין לי מושג... אבל זה מה שעשיתי בשטח...
ג' בכסלו תשע"ז 18:56

זה יגרום להתהפכות. למרות שיש היום חיישנים ובקרות. אבל יש פיזיקה גם..

א. אם אין רכב מולך /גדר הפרדה סע בנתיב הנגדי ויישר את ההגה לימין מתון יותר.במהירות

   שהרכב מאפשר לך.

ב. הסיבובים זה כבר מצב שכנראה הגלגלים שלך ננעלו (נכנס מים בין הצמיג לכביש ואין אחיזה)

    ליציאה ממצב כזה צריך לתרגל את זה במסלול רטוב.

 

 

ו' בטבת תשע"ז 13:43
אבל...
לך תעשה את זה כשהמקרה מגיע לך בפיתאומיות... אין זמן לחשבו אם יש רכבים או אין רכבים בנתיב הנגדי,
הייתי בלחץ אטומי לפחות יצאתי בשלום
ו' בטבת תשע"ז 13:45
זה סיבוב שמשני כיווני הנסיעה לא רואים מי בסיבוב...
אם הה מגיע רכב הוא פשוט היה מתנגש בי
ב' בכסלו תשע"ז 15:02
בעיקרון,!אנונימי
אם הזנב בורח לך זה לחיצה על דוושת הדלק ותרומה מעבירה את משקל הרכב לאחור ויש יותר משקל על הסרן האחורי. אם אתה נמצא בהיגוי יתר כלומר שהראש של האוטו מחליק יותר מידי ימינה או שמאלה בסיבוב, הדבר הנכון לעשות זה לחיצה מבוקרת וחזקה על דוושת הבלם. זה יותר מצב שבו משקל האוטו נזרק קדימה ויש יותר כוח על הגלגלים ואז הם נצמדים יותר טוב לכביש.

חשוב!: כמובן כל זה בתאוריה, ואני לא ממליץ לשום אדם לנסות זאת. רוב האנשים לא מכירים את המכוניות שלהם מספיק טוב ולא יודעים איך להתנהג במצב חירום במיוחד שהיום המערכות בטיחות של הרכב עושות את העבודה ולא ממולץ לנסות זאת בכוונה שהמערכת בטיחות עובדת.
השאירו זאת לאנשים שמבינים. מכונית היא לא משחק!
ג' בכסלו תשע"ז 18:47

להגיד להם תשאירו את זה למבינים. שכולם ישדרגו את הידע ואת ההבנה!

ולבקרת יציבות אין מגבלה שאחריה צריך לדעת מה לעשות ומה לא לעשות? בטח שיש.

כמו שאתה יודע לתאר את המצב כל אחד צריך לדעת. כי במצב אמת יש חצי שניה להתגבר על האינסטינקט

ולדחוף ברקס בסיבוב ואז להפוך את האוטו.

ד' בכסלו תשע"ז 00:21
אכן אבל..אנונימי
רוב האנשים לא מכירים את מערכות הרכב יותר מידי חוץ לשים דרייב ולהניע לצערי.
ורוב האנשים לא יכולים לעשות במצבי לחץ דברים שלא אומנו אליהם והם לא מכירים אותם
ג' בכסלו תשע"ז 18:48

מפני שאני מניח שאת ורוב הפורום נוהגים ברכב הנעה קדמית אענה לסוג ההנעה הנל

 

המצב המתואר על ידך (היגוי יתר)

וקשה לתיקון למי שמיומן ולמי שאינו מיומן בנהיגה

 

 ולכן אענה את התשובה הקלה ביותר והטובה ביותר למי שאינו מיומן (גם מי שנוהג 30 שנה ברכבי ספורט אינו נחשב למיומן  עד שיעבור לפחות קורס נהיגה מתקדמת והבנת התאורייה על בורייה )

בלימה חזקה לפחות לכמה שניות 3+  אמורה לעזור

כל נסיון של בלימה עדינה רק תחריף את המצב

נסיון לסובב את ההכה להיגוי הפוך יכולה להסתיים בצל"ש או טר"ש ולרוב בצורה השנייה

אם המצב שתארת הרכב בסוף הסיבוב כבר אז עדיף לחיצה קלה וממושכת על דוושת התאוצה (גם במחיר של פירפור הגלגלים הקדמיים) והכב יתייצב חזרה 

ד' בכסלו תשע"ז 21:50
שמעון ממליץ מאוד בשבילך לא לומר דברים שאתה לא יודע בטח שלא מסכנים חיים.
לא בולמים בזמן החלקה בטח לא חזק
ד' בטבת תשע"ז 15:38

(האוטו מוריד אף +הכוח הצנטריפוגי)

או שאתה גורם לאיבוד מגע עם הכביש עקב נעילת הגלגלים

ואתה מסתובב סביב עצמך.

תבחר.

ג' בכסלו תשע"ז 18:53

תלוי במהירות והקיצוניות של זריקת הזנב.

 

אם זריקת הזנב היא קיצונית - לדעתי פשוט תן לרכב לסיים את מה שהוא רוצה, אא"כ אתה מיומן למצב...

לפעמים היציבות של הרכב לא מופרת אע"פ שנכנס למצב קיצוני - עד שהנהג מתערב...

 

אם זריקת הזנב היא חלשה, הרכב רק "נמשך" טיפה לאחור לכיוון הזנב - אז להרפות טיפה מההיגוי ולהמשיך גז עדין.

 

אם לא ברור מה לעשות הכי טוב זה להמשיך בדיוק עם מה שאתה עושה ובלבד שאתה לא מתחיל להתהפך.

אם הרכב חו"ח מתרומם - כדאי להפוך כיוון היגוי.

לגבי בלימה קיצונית לדעתי זו טעות קריטית כי אם ההגה לא מיושר - יש מצב להחריף את הסיבוב ולהתהפך.

 

ומה שלא תעשה, הכי חשוב לא לעשות משהו קיצוני (בלימה, האצה או היגוי) כי אז השליטה לחלוטין בורחת ממך ואפשר להגיע לסיבסוב וגם להתהפכות.

יש מצב של היגוי יתר וזריקת זנב (לפעמים אני אוהב לעשות את זה בכוונה בכניסה לכיכר שוממת  ) אבל תגובה אינסטקטיבית ועדינה(!!!) היא הדרך הנכונה לנהל אותו.

 

במאמר מוסגר: כל ה"קורס נהיגה מונעת" של משרד התחבורה הוא קישקוש חסר תועלת!

שעה אחת במגרש החלקה מביאה את הידע והנהיגה למקום אחר לגמרי! 

מי שיכול להרשות לעצמו ללכת - שווה כל פרוטה!  מניסיון...

ג' בכסלו תשע"ז 22:47
ההמלצה של אנשי מקצוע כפי שאני צער וגם ניסיתי היא לפנות קצת עם ההגה לכיוון ההחלקה(החוצה מהסיבוב)
ואז כשהרכב מתייצב לחזור לכביש בזהירות-
ד' בכסלו תשע"ז 06:14
נוסע על כביש רטוב לאט יותר.
מאיט לפני סיבוב ולא בתוכו.
ולא מנסה להתרגש מנסיעהברכב.
ואני עברתי קורס נהעגה קרבית ותרגול של היגוי יתר וירידה לשול וכו.
בקיצור תתבגר
ד' בכסלו תשע"ז 09:24
מסובב את ההגה יחד עם הסיבוב.
ד' בכסלו תשע"ז 21:48
ברגע שהתחלת להחליק בכביש רטוב זה אומר שאין חיכוך ולכן שום פעולה שתבצע ברכב לא תשפיע.
כל מי שאומר אחרת לא החליק אף פעם.. ובטח שלא מבין מה זו החלקה.
השלב היחיד שיש לך אפשרות לתקן זה בחיכוך חלקי לפחות.
אם אתה ממשיך להחמיר את ההיגוי אתה מסתכן בהתהפכות.
אם אתה לוקח נגד כיוון ההחלקה אתה צריך לעשות זאת לאט ובעדינות. להרגי את המינימום הנדרש רק כדי להישאר על המסלול.
בשום פנים ואופן לא לוחצים ברקס בזמן החלקה.
לא עדין ולא בטיח.
רק אחרי היציאה מההחלקה.
עדיף להשתפשף על המעקה מאשר להתהפך או להגיע לצד השני

ד' בכסלו תשע"ז 23:39

במקום לשאול בפורום ולסמוך על ידע כללי מוסמך או לא. פתח ספר תאוריה ותראה מה כתוב שם. או תרשם לקורס נהיגה מונעת. תדע תשובה לזה ולעוד כמה דברים.

ג' בטבת תשע"ז 17:48
מתאנונימי


י"ב בטבת תשע"ז 15:44
מקפיץאנונימיאחרונה


אולי יעניין אותך