הכביש מתעקל לשמאל ואתה מרגיש שהחלק האחורי של הרכב רוצה ללכת ימינה
לאן אתה מסובב את ההגה? על איזה דוושה אתה לוחץ?
הכביש מתעקל לשמאל ואתה מרגיש שהחלק האחורי של הרכב רוצה ללכת ימינה
לאן אתה מסובב את ההגה? על איזה דוושה אתה לוחץ?
זה יגרום להתהפכות. למרות שיש היום חיישנים ובקרות. אבל יש פיזיקה גם..
א. אם אין רכב מולך /גדר הפרדה סע בנתיב הנגדי ויישר את ההגה לימין מתון יותר.במהירות
שהרכב מאפשר לך.
ב. הסיבובים זה כבר מצב שכנראה הגלגלים שלך ננעלו (נכנס מים בין הצמיג לכביש ואין אחיזה)
ליציאה ממצב כזה צריך לתרגל את זה במסלול רטוב.
להגיד להם תשאירו את זה למבינים. שכולם ישדרגו את הידע ואת ההבנה!
ולבקרת יציבות אין מגבלה שאחריה צריך לדעת מה לעשות ומה לא לעשות? בטח שיש.
כמו שאתה יודע לתאר את המצב כל אחד צריך לדעת. כי במצב אמת יש חצי שניה להתגבר על האינסטינקט
ולדחוף ברקס בסיבוב ואז להפוך את האוטו.
מפני שאני מניח שאת ורוב הפורום נוהגים ברכב הנעה קדמית אענה לסוג ההנעה הנל
המצב המתואר על ידך (היגוי יתר)
וקשה לתיקון למי שמיומן ולמי שאינו מיומן בנהיגה
ולכן אענה את התשובה הקלה ביותר והטובה ביותר למי שאינו מיומן (גם מי שנוהג 30 שנה ברכבי ספורט אינו נחשב למיומן עד שיעבור לפחות קורס נהיגה מתקדמת והבנת התאורייה על בורייה )
בלימה חזקה לפחות לכמה שניות 3+ אמורה לעזור
כל נסיון של בלימה עדינה רק תחריף את המצב
נסיון לסובב את ההכה להיגוי הפוך יכולה להסתיים בצל"ש או טר"ש ולרוב בצורה השנייה
אם המצב שתארת הרכב בסוף הסיבוב כבר אז עדיף לחיצה קלה וממושכת על דוושת התאוצה (גם במחיר של פירפור הגלגלים הקדמיים) והכב יתייצב חזרה
(האוטו מוריד אף +הכוח הצנטריפוגי)
או שאתה גורם לאיבוד מגע עם הכביש עקב נעילת הגלגלים
ואתה מסתובב סביב עצמך.
תבחר.
תלוי במהירות והקיצוניות של זריקת הזנב.
אם זריקת הזנב היא קיצונית - לדעתי פשוט תן לרכב לסיים את מה שהוא רוצה, אא"כ אתה מיומן למצב...
לפעמים היציבות של הרכב לא מופרת אע"פ שנכנס למצב קיצוני - עד שהנהג מתערב...
אם זריקת הזנב היא חלשה, הרכב רק "נמשך" טיפה לאחור לכיוון הזנב - אז להרפות טיפה מההיגוי ולהמשיך גז עדין.
אם לא ברור מה לעשות הכי טוב זה להמשיך בדיוק עם מה שאתה עושה ובלבד שאתה לא מתחיל להתהפך.
אם הרכב חו"ח מתרומם - כדאי להפוך כיוון היגוי.
לגבי בלימה קיצונית לדעתי זו טעות קריטית כי אם ההגה לא מיושר - יש מצב להחריף את הסיבוב ולהתהפך.
ומה שלא תעשה, הכי חשוב לא לעשות משהו קיצוני (בלימה, האצה או היגוי) כי אז השליטה לחלוטין בורחת ממך ואפשר להגיע לסיבסוב וגם להתהפכות.
יש מצב של היגוי יתר וזריקת זנב (לפעמים אני אוהב לעשות את זה בכוונה בכניסה לכיכר שוממת ) אבל תגובה אינסטקטיבית ועדינה(!!!) היא הדרך הנכונה לנהל אותו.
במאמר מוסגר: כל ה"קורס נהיגה מונעת" של משרד התחבורה הוא קישקוש חסר תועלת!
שעה אחת במגרש החלקה מביאה את הידע והנהיגה למקום אחר לגמרי!
מי שיכול להרשות לעצמו ללכת - שווה כל פרוטה! מניסיון...
במקום לשאול בפורום ולסמוך על ידע כללי מוסמך או לא. פתח ספר תאוריה ותראה מה כתוב שם. או תרשם לקורס נהיגה מונעת. תדע תשובה לזה ולעוד כמה דברים.