כ"ב בשבט תשע"ז 22:48
שיער פזור/ אסוף/ כל צורה אחרת- זה מעיד על משהו?
רמה דתית? אופי? סתמי לחלוטין?
כ"ב בשבט תשע"ז 22:55

בימינו ההלכה הזאת אינה ידועה בכלל וכיום יש הרבה רבנים שלא פוסקים כך להלכה  משלל סיבות כך שבאמת לא חושב שזה מעיד על משהו.. ובכ'מ פרופורציות, בימינו שיש המון חוסר צניעות בתרבות הכללית והיא חודרת אלינו, יש דברים בסיסיים יותר לשאיפה.

כ"ב בשבט תשע"ז 23:28
בס"ד

האם זה רע? בעיניי לא.
האם זה מתאים לכל אחד? בעיניי כן ומי שפוסל על זה הוא טיפש אבל אני נותנת לאחרים לטעות בעצמם.

בכל מקרה, רבנים מתירים היום שיער פזור (כמובן תלוי איזה ותלוי איפה וכו וכו וכו) אז יש גם דוסיות שהולכות ככה.

לרוב אני מניחה שחרדלניקים לא יילכו ככה.
אבל כל השאר כן.

ב"הצלחה.
כ"ב בשבט תשע"ז 23:29
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
כ"ב בשבט תשע"ז 23:48


כ"ג בשבט תשע"ז 00:21

יש גם חרדיות שאחרי הגיל של הסמינרים וכו' לא ממש הולכות ככה למיטב זכרוני...

 

אני סתם חושב שאסוף יפה יותר, אבל לא חושב שיש לזה הרבה משמעות (יש מצב טוב שאני טועה).

כ"ג בשבט תשע"ז 00:22

העיקר שהשיער יהיה אסוף. לא משנה איך .

צמה זה כבר מנהג חסידות.



לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

כ"ג בשבט תשע"ז 00:24

אם אין בעיה בגילוי שיער בכלל, מה הבעיה בשיער פזור?

יש מספיק פוסקים שמתירים את זה

כ"ג בשבט תשע"ז 00:26
כ"ג בשבט תשע"ז 00:28

מאוד מלהיות נכון.

אם היא עושה מעיקר הדין משהו שמותר וזה לא דעה דחוקה או איזה קולא אין בזה בעיה וזה לא מעיד על ירא"ש בעיניי

כ"ג בשבט תשע"ז 00:29



מענין שדווקא *אתה* כותב את זה

תינוק

כ"ג בשבט תשע"ז 00:29


כ"ג בשבט תשע"ז 00:29


כ"ג בשבט תשע"ז 00:30
כ"ג בשבט תשע"ז 00:30
כ"ג בשבט תשע"ז 00:31

@געוואלד

@פה לקצת

@לצלול לעומק

 

@ציף נראה לי קצת לא יפה לרמוז שאני ממציא החמרות. אם זאת ההלכה, זאת ההלכה.

די פוגע אפאטי

כ"ג בשבט תשע"ז 00:37
הגישה נשמעת שונה לחלוטין מהגישה שלך בדיונים אחרים. זה הכל.
כ"ג בשבט תשע"ז 00:37

כן מתווכחים עם הלא-פוסקים...

כ"ג בשבט תשע"ז 00:38
די שנויה במחלוקת. לכן לך זה פשוט, אבל למתבונן מהצד זה לא עקבי.
כ"ג בשבט תשע"ז 00:39

אם לא, אז לא.

התנאי הראשון הוא לדעת את כללי ההוראה וללכת לפיהם.

כ"ג בשבט תשע"ז 00:41
אין לי כוח להיכנס לדיון.
כ"ג בשבט תשע"ז 00:41


כ"ג בשבט תשע"ז 07:42
כ"ה בשבט תשע"ז 18:02


כ"ג בשבט תשע"ז 00:29
להגיד לאלה שאומרות שלאסוף זה יותר צנוע שיכסחו את הראש זה גם רחוק מאוד מלהיות הגיוני....
כ"ג בשבט תשע"ז 00:32

נהרא נהרא ופשטיה. זה שאני לא נוהג כמו המנהג שלך לא עושה אותי פחות.

כ"ג בשבט תשע"ז 00:34
אם על זה הדיון אז בסדר. לא נכנסת אליו

חשבתי שאתה אומר שאין בכלל עניין בלאסוף את השיער
כ"ג בשבט תשע"ז 00:35

ומי שנוהג כמנהג שלו ע"פ ההלכה הוא בוודאי לא פחות ביראת שמים

כ"ג בשבט תשע"ז 00:35
שעוד תגיד ל @ענבל שזה בסדר שהיא לומדת גמרא...

תיזהר עם המדרון החלקלק הזה!
כ"ג בשבט תשע"ז 00:35


כ"ג בשבט תשע"ז 21:29
כ"ג בשבט תשע"ז 23:39


כ"ג בשבט תשע"ז 00:27
העיקרון אומר
בת צריכה ששער הראש יהיה בצורה צנועה.

כלומר
אסוף ולא מתבדר ברוח.
מספיק ברור?

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

כ"ג בשבט תשע"ז 00:28

מחמירה על עצמך?

מחילה, זאת לא דרך.

כ"ג בשבט תשע"ז 02:30

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

כ"ג בשבט תשע"ז 02:31

צריך להזהר לא להוציא לעז על גדולי עולם.

כ"ג בשבט תשע"ז 07:49

לא מתכתב עם נשים בפרטי.

כ"ג בשבט תשע"ז 11:07

שער פזור לבנות - שאל את הרב - כיפה

 

משנה ברורה (סימן עה יב) מביא בענין זה מחלוקת בין המגן אברהם שסובר כי אין ללכת בשער פזור אלה בצמות וכד' ומביא גם את דעת המחצית השקל והמגן גבורים שמקילין בזה.

כ"ג בשבט תשע"ז 11:08

לא מתכתב עם נשים בפרטי.

כ"ג בשבט תשע"ז 00:29
ששאלה כזאת נשאלת.
אחרי זה חשבתי עם עצמי ויש בזה משהו.
לכתחילה ברור שזה לא אומר כלום.אבל ככל הנראה בחורות שכן אוספות את שיערן ולא מפזרות בכלל(מדברת על זה שהן תמיד עם קוקס או קוקו) ככל הנראה מקפידות על צניעות ברמה גבוהה ומסוימת.
אישית ממליצה לא להיכנס למקומות האלה..כל כך יש דברים יותר חשובים לבדוק.
זאת אומרת החלטה שלך כמובן כמה משקל לתת לנתון הזה..
קח בחשבון שיש בנות שפשוט אוהבות אסוף ולכן ילכו עם אסוף תמיד, ולא מתוך צניעות אלא מתוך העדפה.
בהצלחה רבה
כ"ג בשבט תשע"ז 00:48

מי שהולכת באופן שאינו פזור בגלל שנוהגת כדעת ה"מגן אברהם" (מן הסתם לא דווקא יודעת שזה הוא..), זה יכול להעיד על הקפדה בצניעות. אבל לא בהכרח.

 

אבל - מי שלא הולכת כך, לא בהכרח מעיד על ההיפך.

 

שהרי המשנה ברורה מביא אחרי דעת המג"א, את ה"מחצית השקל" ועוד שהקלו בכך. וזה דבר נפוץ למדי כיום. לפחות במקומות שלא רובן-ככולן נוהגות אחרת.

 

 

אז כמו עוד דברים, לפעמים מעיד על הטעם האישי, לפעמים על משהו, לפעמים על שום דבר..

 

מכירים לפי האישיות והמידות והירא"ש וכו' - ואז יכולים לעתים לראות אם יש קשר כלשהו, או לא..

 

דומני שיש בנות מעולות עם כל הסוגים של הענין הזה, בגבולות  הטעם הטוב.

חינוך תורני בדרך חיובית – תכנים תורניים לילדים, מאמרים, ניגונים ועוד

 

 

 

כ"ג בשבט תשע"ז 00:53
אם התחנכתי לשיער אסוף, שיער פזור ירגיש לי פחות צנוע. תחושה אישית, בלי קשר למה ההלכה, מה נכון או מה אחרות חושבות.
כ"ג בשבט תשע"ז 01:19
אהה.. ויופי
כ"ג בשבט תשע"ז 01:50

זה כבר נכנס לכל המגזרים..

תלוי אולי באורך..

לאדעת..לא

כ"ג בשבט תשע"ז 02:19

בד"כ לדייטים לא הייתי הולכת עם שיער פזור. כי אני יודעת שיש שמקפידים על זה. בעיקרון עדיף כמה שפחות פזור

כ"ג בשבט תשע"ז 09:07

והוא אמר שיש דעות מקלות ודעות מחמירות, ומהדעה המקלה שהוא הביא הוא אמר שצריך לפחות לאסוף קצת עם סיכה מלמעלה.

בעיני בכל מקרה אסוף יותר צנוע, אבל אם מישהי לא אוספת זה לא מראה על הרמה הדתית לדעתי.

מה שמראה זה אם החצאית לא מספיק ארוכה שלא לפי ההלכה. וזה אף פוסק לא מתיר.

כ"ג בשבט תשע"ז 09:18
אבל. כן צריך לזכור שיש חיוב לאישה לכסות את ראש לאחר נישואיה ולא סתם
כי שיער הוא אחד הדברים היפים באישה
ומכאן צריך לשאול
אם שיער באישה ערווה
איך זה שמתירים לבחורה רווקה ללכת ללא כיסוי ראש.?
זאת השאלה מצד האמת ולא הפוך.
אסוף צנוע יותר, בלי ספק . אבל לא כל מי שאוספת עושה זאת משיקולי צניעות .
ולכן זה לא בהכרח מעיד.
כ"ג בשבט תשע"ז 09:22
מי אמר שאישה נשואה צריכה לכסות את ראשה? מה פירוש "ופרע את ראש האישה"? אולי הייתה לה צמה והכהן התיר את צמתה? אולי השיער שלה גלש פזור ומהמם על מותניה (האוויר החם של המדבר שימש להן פן...), והוא בלגן אותו?
כ"ג בשבט תשע"ז 09:35
מדאורייתא אין חיוב לכסות את הראש אלא לאסוף את השיער וכל זה בנשואה
כ"ג בשבט תשע"ז 09:37
וחוץ מזה, איןסיכוי שהכהן הצדיק התיר את צמתה
מסתבר יותר שהסיר ממנה את הכובע או המטפחת המהממת..
כ"ג בשבט תשע"ז 10:07
כ"ג בשבט תשע"ז 15:59

אחד הדברים שמלמדים על יראת שמים..

(מדברי מרן הרב עובדיה זצ"ל)

כ"ג בשבט תשע"ז 16:24
על פי בבלי שבת קנו:, ובבלי קידושין לא.
כ"ג בשבט תשע"ז 09:12
יש נשים שאוספות ובכל זאת לא הייתי מגדיר אותן יראות שמים מכיוו שעינן צרה בחברותיה או שמדברות לשון הרע ועוברות על ארור מכה רעהו בסתר. יש נשים שאוספות ונוהגות בצניעות בכל דרכיהן וקדוש יאמר להן. יש נשים שלא אוספות וגם נוהגות בפריצות ועינןן צרה כנ"ל. ויש נשים שלא אוספות וצנועות כנ"ל וקדוש יאמר להן. אבל כמדומני שלא זאת השאלה כשבאים לבחור בת זוג. קודם כל דרך ארץ קדמה לתורה והייתי ממליץ לבדוק התאמה רגילה תכונות מועדפות נשיאת חן וכד
כ"ג בשבט תשע"ז 10:39

שיער פזור כן מעיד על פתיחות כלשהיא! לדעתי גם עם סיכה שאוספת קצת..

בנות חרדליות לרוב לא ילכו עם סיכה..

השאלה אם יש בזה משו רע בפתיחות הזו..? אולי לא צריך להיות חנוקית לגמרי ואין שום דבר לא צנוע בללכת כך..

זה כבר שאלה אחרת..קורץ

 

כ"ה בשבט תשע"ז 18:05


כ"ג בשבט תשע"ז 11:26
לדעתי לגבי רמה דתית, לא בהכרח,תלוי ברמת המודעות שלה לעניין.. אלא אם כן זו תסרוקת שרואים שמושכת תשומת לב באופן מיוחד..

על אופי זה בוודאי מעיד. בדיוק כמו לבוש ואופן דיבור. וזה לא קשור דווקא לבנות..
כ"ג בשבט תשע"ז 11:36

יכול להיות שמישהי עם שיער פזור לגמרי והיא תשדר צניעות מוחלטת, כי זו הפנימיות שלה ויכול להיות אחרת עם שיער אסוף ובכל זאת...

כ"ג בשבט תשע"ז 12:12
לא חושבת שזה מראה על רמה דתית.

כן מראה על השתייכות תת מגזרית.

יש ציבורים, בתוך המגזר הדתי לאומי כמובן, שבהם לא רואים בנות שהולכות פזור. יש כאלה שכן רואים, וזה מעיד עליהן שהן בוחרות להיראות חיצונית סגנון פתוח יותר, ויש כאלה שזה לחלוטין נורמה אצלם ולא מראה על כלום. אבל הציבור שאצלו זה לא מראה על כלום, זה ציבור שמלכתחילה מוגדר פתוח יותר.

כלומר, שורה תחתונה, זה מראה חיצוני של פתיחות יחסית. לא מחייב על הנפש, בדיוק כמו שאורך החצאית לא מחייב, אך בכ"ז מראה שהבחורה בחרה להראות פן מסויים.
כ"ג בשבט תשע"ז 12:14

זה בדיוק מה שהוא שאל- האם זה מעיד על משהו,

ואת כתבת שלדעתך זה לא מעיד על רמה דתית אלא על השתייכות.

כ"ג בשבט תשע"ז 12:15
משדר, פתיחות ויופי.
[ככה אני מקבל את הרושם]

אמנם זה תלוי בבחורה. יש בחורות, שממש מתאימות להן אסוף, או ממש מתאימות להן פזור.
כ"ג בשבט תשע"ז 12:46
בדיוק מה שתהיתי לעצמי.
לא חסר בכלל בחורות חכמות ורציניות עם שיער פזור.

ולגבי השאלה, אני חושבת שזה לא יכול להעיד על הנפש/רמה דתית אבל כן>>> יכול *לשדר* פתיחות בבחורה,וכמובן זה נורא תלוי במכלול,כלומר אם זה מתווסף למראה פחות צנוע,לבוש לא צנוע לצורך העניין אז סיכוי גדול שזה מגבש דעה מוצקה יותר שהרמה הדתית אינה גבוהה.
לכן אם המראה הכללי נראה צנוע והשיער פזור,לא הייתי ממהרת להסיק שזה מעיד על רמה רוחנית, כיוון שלפעמים אפילו בחורות עושות עבודה עם עצמן בהקשר הזה,כלומר הן יודעות שנראה יותר צנוע לאסוף מעט מקדימה ורוצות בכך..רק שקשה תמיד להקפיד ע"כ.
כ"ג בשבט תשע"ז 13:42
בעיניי שיער אסוף, יותר משדר ומדגיש את הצד של חכמה. שיער אסוף, יותר משדר ומדגיש את היופי.

יכולה להיות בחורה חכמה ויפה. אמנם בעולם החילוני, יגידו לה לבוא לראיון עבודה עם שיער אסוף, ולדייט עם שיער פזור.
כ"ג בשבט תשע"ז 13:53
כ"ג בשבט תשע"ז 23:49

אם מישהו בוחר לשדר משהו, אז זה מעיד על כוונה פנימית (בד"כ).

כ"ד בשבט תשע"ז 00:04
אז זו הנקודה אצל בנות שהן מקפידות על מראה כללי צנוע והשיער פזור(,לא מדברת על רעמה כמו של אריה,כן?!) .
כ"ד בשבט תשע"ז 00:11

אם נדבר על הדוג' שחסדי הים הביא (וגם על זה הגבתי מראש),

מי שבוחרת לבוא לראיון עבודה עם פזור אז כנראה שזה מעיד עליה שהיא פחות רצינית,

אין פה עניין של "קשה".

 

ובקשר למה שאת כתבת- לפעמים זה נכון, ולפעמים היא מ"אידאל" הולכת ככה,

ברור שמישהו מבחוץ בד"כ לא יכול לדעת, אבל צריך לראות מה היא בעצמה אומרת על זה.

כ"ד בשבט תשע"ז 00:12
כ"ד בשבט תשע"ז 00:13
כ"ד בשבט תשע"ז 00:59
צריך פשוט לראות איך הבחורה מרגישה ביחס לזה, אם זה לגיטימי בעיניה והמראה הכללי כפי שציינתי לא מעיד על צניעות אז מובן למה הפרט של 'פיזור שיער' מותיר רושם של חוסר צניעות.
כ"ד בשבט תשע"ז 01:01
כ"ג בשבט תשע"ז 13:56
אכתוב יותר קיצוני, שהטבע של הגבר לראות יותר יופי באשה שמשדרת פחות חכמה.
מכאן הגיע, המשל על הבלונדיניות.
כ"ג בשבט תשע"ז 14:24
כ"ג בשבט תשע"ז 14:29
כ"ג בשבט תשע"ז 18:35
איוונקה טראמפ <צ>

בתפילת השל"ה על הבנים, יש בקשה לזיווג בעלת חכמה ויופי. הלוואי שיתקיים בי!

[אם ה' יציב בפניי התלבטות, יותר חכמה או יותר יופי, ברור שארצה יותר חכמה.]
כ"ג בשבט תשע"ז 19:25
חח איוונקה יש רק אחת
מקרוב אפשר לראות שבעלה גם מדהים בקטע השכלתי ואשיותי...
כ"ג בשבט תשע"ז 19:58
גם אחותי שלא מבינה בפוליטיקה, עוקבת אחרי איוונקה.
היא באמת, מעלה תמונות מעולות.
כ"ג בשבט תשע"ז 20:11
כ"ג בשבט תשע"ז 20:41
לדעתי אישה ששומרת על השיער היפה שלה ולא מראה אותו לכל הגברים ברחוב, היא האישה הכי יפה והכי חכמה בעולם!
היא מבינה עד כמה היא יפה ושומרת על היופי שלה לבעלה שיזכה להיות הגבר היחיד בעולם שרואה את השיער המהמם שיש לה, שהיא שומרת שנים רק בשבילו.
אני ממליצה לך להסתכל יותר על הפנימיות של הבחורות שתצא איתן!
כ"ג בשבט תשע"ז 20:49
צריכה לשמור את יופיה לבעלה.
זאת אומרת, שכאשר היא שמה כיסוי ראש, היא לא משדרת יופי כלפי העולם. רק כאשר, היא מסירה את הכיסוי ראש שלה, ונותנת לשערה להיות פזור בפני בעלה, אז בעלה מכיר ביופיה.

[הדגשתי, שאני מדבר על מה היא משדרת, לא מה שבפנים.
יכולה להיות אשה מאוד חכמה ויפה, ותשדר את אחד הדברים, או לא תשדר כלום.
אני משתדל להסתכל לבפנים. לא תמיד זה אפשרי.]
כ"ג בשבט תשע"ז 20:55
צודק, לכך התכוונתי.
כאשר האישה רווקה, ככה אני הבנתי, אם יש לה שיער ארוך אסור לה ללכת כשהשיער פזור.
אז היא יכולה ללכת עם צמה וכו..
ואז כשהיא נשואה היא תוכל להראות את שיערה המלא לבעלה.
כ"ג בשבט תשע"ז 20:57
לבית כשנוח סבבה..לבחוץ?😕
כ"ג בשבט תשע"ז 21:03
זה יפה.
כ"ג בשבט תשע"ז 21:25
ואי אתם מצחיקים פה היום
כ"ד בשבט תשע"ז 00:33
הרי מפורש פה שמעל 20 זה צמע!!

לא מתכתב עם נשים בפרטי.

כ"ד בשבט תשע"ז 00:43
כ"ד בשבט תשע"ז 01:47
וברצינות, אני חושבת שצמה זה אצילי ויפה. צריך לדעת איך להתעסק איתה, אבל סה''כ, המצאה גאונית!
כ"ד בשבט תשע"ז 02:21


"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

כ"ה בשבט תשע"ז 18:16


כ"ה בשבט תשע"ז 18:17


כ"ה בשבט תשע"ז 18:30

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

כ"ה בשבט תשע"ז 18:35
(מעדיפה פזור בכלל הרבה יותר פשוט בחיים)

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

כ"ה בשבט תשע"ז 18:39

למה זה נראה שצמה יותר אצילי?

אני לא מצליח להבין את זה צוחק למרות שזה נשמע הגיוני

כ"ה בשבט תשע"ז 18:40

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

כ"ה בשבט תשע"ז 18:42

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

כ"ה בשבט תשע"ז 18:44


כ"ה בשבט תשע"ז 18:44

לא הבנתי מה אני רואה בהתחלה בוכה/צוחק

כ"ה בשבט תשע"ז 18:46
ב. זה קוקו מושקע, אתה צריך לראות את הקוקו שלי אחרי יום עבודה.

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

כ"ה בשבט תשע"ז 18:47
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
כ"ה בשבט תשע"ז 18:49
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
כ"ה בשבט תשע"ז 18:52
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
כ"ה בשבט תשע"ז 18:55
ובכל אופן, יש כאלה שאוהבות מרושל (אצלי זה ממש תלוי מצב רוח)

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

כ"ה בשבט תשע"ז 18:56


כ"ה בשבט תשע"ז 18:56
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
כ"ה בשבט תשע"ז 18:57


כ"ה בשבט תשע"ז 18:58
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
כ"ה בשבט תשע"ז 18:59


כ"ה בשבט תשע"ז 19:00
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
כ"ה בשבט תשע"ז 19:00

או שלא...

כ"ה בשבט תשע"ז 19:03
בין הנסתר לנגלה
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
כ"ג בשבט תשע"ז 13:57
|סייג: בתנאי שהבחורה יפה|
כ"ג בשבט תשע"ז 19:44
הכי יפה. גם אסוף יפה. הלכתית אין בעיה, ואם אין בעיה אז זה רק פלוס לאופי
כ"ג בשבט תשע"ז 20:23

לא היו מביישים חדר אוכל צבאי (ולא את השולחן של פלוגת הבייני"שים). איכסה. 

כ"ג בשבט תשע"ז 20:26
לא אהבתי את הדיון אבל הוא לא כ"כ נורא



(הבהרה: לא דיברתי עם המנהלות ואני מייצג רק את עצמי ולא כאן בתור מנהל)
כ"ג בשבט תשע"ז 20:33

זה שלא הזכירו בשום מקום איברי גוף מוצנעים לא הופך את השיח לאינטלגנטי יותר, רוחני יותר או פחות בוטה. 

 

מה אני אגיד - זו הפעם הראשונה ש'זכיתי' להבין את דברי חז"ל ששער באשה ערווה. 

כ"ג בשבט תשע"ז 20:37
אבל השיח שם הרבה יותר דוחה ומגעיל מכאן
לא אומר שזה יותר רוחני, אולי פחות בהמי
כ"ג בשבט תשע"ז 20:38

ובכל אופן, מבחינת סקסיזם והחפצת נשים - זה אותו דבר בדיוק. גועל נפש. 

כ"ג בשבט תשע"ז 20:51
יש כאן הרבה שירשורים על זקנים של בחורים, גבהים, מבנה גוף ושאר ירקות על בחורים.. הפורום מפוצץ בהם חדשות לבקרים
אז יש נושאי דיון יותר איכותיים, אז?
מה ההבדל בדיוק?
כ"ג בשבט תשע"ז 20:53

מה הגובה של הבחור אומר עליו. זה נתון, יש כאלו שנמשכות לזה, יש כאלו שזה פחות מפריע להן. זה אכן רדוד - אבל ניחא. 

 

להתחיל להסביר למישהי שאם היא אוספת את השער או מפזרת אותו זה מלמד משהו על הפנימיות שלה, מעיד עליה משהו, אני יכול עכשיו להסיק עליה דברים - זה הזוי ברמות אחרות. משול בעיניי לניסיון להסיק אם מישהי 'זורמת' או לא. סליחה על הבוטות, אבל ככה כל הדיון הזה התנהל. 

כ"ג בשבט תשע"ז 21:01
בקצרה?
גובה מעיד על גבריות, משדר ביטחון וכו... מוזמן לגלגל..(גילוי נאות: פתחתי את הניק כדי להתייעץ על נושא גובה שהפריע לי..)
וזקן או זיפים- משגר דוסיות או אי דוסיות..חסר?
?
זה קיים כאן כל הזמן!
אני לא מבינה מה ההזדעקות הזאת כשזה נוגע לבחורה?
מבחינתי אותו דבר.
כ"ג בשבט תשע"ז 21:04

גם החפצת גברים היא גועל נפש.

כ"ג בשבט תשע"ז 21:16
עקביות זה דבר חשוב ומוערך בעיני.
כ"ג בשבט תשע"ז 22:03


כ"ד בשבט תשע"ז 21:29
כ"ג בשבט תשע"ז 21:01
כ"ג בשבט תשע"ז 21:04

כמו שכנראה אני לא קראתי את כל השרשורים ההם, לפי טענתה של גמדיתלאגמדה.

כ"ג בשבט תשע"ז 21:21
בין מעיד על x
לבין משדר x


כיפה וזקן משדרים יראת שמים.
כיפה וזקן לא מעידים על יראת שמים.
כ"ג בשבט תשע"ז 21:28
אני כתבתי, רק מה זה 'משדר', ולא דברתי על הפנימיות בכלל.
כתבתי, על פי חוויה אישית שלי, ומה שקראתי שאחרים מרגישים שזה משדר.

אני לא רואה בעיה לדבר באופן כללי מה תסרוקת משדרת, או סגנון לבוש, או כל דבר אחר. (במיוחד אם אנחנו לא מדברים על מישהו או מישהי ספציפיים.)
זה בכלל לא החפצת האשה או הגבר, זה לדון איך דברים חיצוניים שאנחנו עושים משפיעים על הראייה של אנשים אחרים.
למדתי על זה בפסיכולוגיה חברתית.
כ"ג בשבט תשע"ז 20:43
כ"ג בשבט תשע"ז 20:53
כ"ג בשבט תשע"ז 20:51
אבל אין ספק שזה חרג מתחום הטעם הטוב..

לא מתכתב עם נשים בפרטי.

כ"ג בשבט תשע"ז 22:43
כ"ג בשבט תשע"ז 22:10
ועוד יותר לא צנוע לדבר על שיער של אישה שככה וככה ומה זה אומר.
צניעות אמיתית מתבטאת בדיוק כאן.
כ"ה בשבט תשע"ז 01:35
מקסימום מחלקה עכשיו רציני, אותי לא מעניין כל העסק הזה של איך היא תלך, ציירה גבות/שפם/זקן הולכת עם פזור/צמה/קוקס/קוקו שקר או אנא ערף עם מה, אבל אני מכבד את האלו שזה כן חשוב להם כי וואלה אם זה מפריע להם זה יוצר בעיות במציאת חן. ( מסייג, אני חושב שההתעסקות המיוצרת הזו בחיצוניות פוגעת מאוד אבל ניחא, כל אחד בדרכו) ולכן אני חושב שאם זה מפריע להם הם יכולים לדבר על זה כאן ואין פה חוסר צניעות או החפצה, יש פה סגנון מסויים שאנשים מחפשים וזה לגיטימי.
כ"ג בשבט תשע"ז 21:23
כ"ג בשבט תשע"ז 21:31

כתוב "כל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה"  

 

גם אם נאמר (אני לא יודע) שיש פוסקים שמתירים שיער פזור,

עדיין בחורה שהחליטה לאסוף את השיער מתוך רצון לצניעות זה יותר יראת שמים. 

 

אבל אם זה בא מהרגל,קדושה אני מאמין שיש.. אבל אם הבחורה עצמה יותר יראת שמים זה לא בטוח בכלל

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

כ"ד בשבט תשע"ז 01:25

זה היה שלב ההלם שלי. והכעס שלו....

"את יוצאת עם בחור כדי להתחתן, אפשר בבקשה שתעשי מאמץ להיות יפה?

שעות עשיתי את הצמת שורש הזאת... השקעות...

חחח

הוא למד בהר המור.... לא חפיפניק

כ"ה בשבט תשע"ז 00:55
לבקש ממישהי שלא אשתך לפזר את השער בצורה שכתבת נשמע ממש מוזר אם זה לא לפני האירוסין או בשלב דומה...
כ"ה בשבט תשע"ז 01:37
כ"ד בשבט תשע"ז 21:41
כ"ד בשבט תשע"ז 22:04
יש עניין ללכת עם שיער אסוף. כי כן, שיער פזור בדרכ יותר מושך תשומת לב ותחושה 'משוחררת'
מבחינתי באידיאל ללכת תמיד אסוף (קליפס שתופס קצת את השיער לא מוגדר מבחינתי אסוף( ואם השיער שלי היה יותר קל לסידור תמיד הייתי הולכת אסוף (חח נשמע סתם תירוץ אבל רציני שזאת המציאות(

מה שכן, לא הייתי פוסלת על זה . כי הלכתית יש מקום להקל בזה. לא כמו חצאית קצרה/פתח חולצה וכו' שיותר בעייתי. מה שכן, הייתי בוחנת את זה בתוך מכלול הדברים ,היחס הכללי להלכה והערכים שמובילים את אותה הבחורה
כ"ה בשבט תשע"ז 00:52
לא הייתי שופט ומקבל החלטות לפי זה, אבל הנכונות של אישה לאסוף את השיר נראית לי דבר שמאוד מעיד על הרצון שלה לצניעות ועל המסירות שלה לזה- על דרך החיוב כלומר: כשזה קיים זה מדהים כשמישהי לא אוספת זה לא אומר רע בעיני...
כ"ה בשבט תשע"ז 01:16
אסור להסתכל באשת איש
ואם אתה מתבונן ונהנה מיופיין של נשים ואפילו רווקות, לפחות תתבייש ואל תשתף את כולנו. זה אתר דוס בדיון שאמור להתחיל ולהסתיים מהסתכלות של יראת שמים
כ"ה בשבט תשע"ז 01:32

לא הבנתי את השרשוריאדה פה

כ"ה בשבט תשע"ז 01:32


כ"ה בשבט תשע"ז 01:45
כשגם על הסתכלות ברווקות היה עליו להתבייש מפני ה' ומפני בני אדם ולפחות לא לכתוב זאת כאילו זה לגיטימי (חסדי הים פירט איזו אשת איש יפה בעיניו ותיאר שמתבונן בתמונותיה)
כ"ה בשבט תשע"ז 01:47

קצת הזוי לקלוט את זה פתאום

כ"ה בשבט תשע"ז 01:52
אני מסתכל על בריות נאות של הקב"ה. [תעייני בריטב"א שציינתי]
רב גדול שהוא דיין, התיר לי אישית.
כ"ה בשבט תשע"ז 02:23
הוא מדבר על מציאות של ענקי התנאים והאמוראים שלא מעניין אותם מה הם רואים, אלא כל מיני עניינים רוחניים (אני צודק?).
כמו, אם תחפש דוגמה בדורנו, האדמורים שרוקדים בחתונות עם הכלה, כשהיא עומדת בלי לזוז, מחזיקה בחבל, והאדמו"ר במרחק עשרות מטרים מחזיק בצד השני של החבל ורוקד. מה שמעניין אותו זה הזיווג העליון שנעשה למעלה כשפה יש איזה זיווג פחות מעניין. ובכל זאת תראה כמה הרחקות הם עושים.
לא יודע אם הייתי משווה את עצמי לדברים האלה, בטח בלי כל ההרחקות הראויות.

עריכה: מוסיף את הראי"ה במידות הראי"ה, צניעות:
מדת האהבה והידידות, בכל הסימנים והדבורים הנוחים, הי' ראוי להיות שוה בין המינים, אבל מפני יקרת ערך הצניעות נדחית מדת דרך-ארץ ממקומה עד שלא לשאול בשלום אשה. הצנוע מכיר כי לא מפני שנאה על המין הוא מתרחק ועושה גדרים כי-אם מפני התכלית הכללי היפה.
(זה לא הכל אבל זה העיקר)
כ"ה בשבט תשע"ז 02:26
עבר עריכה על ידי צקון לחש בתאריך כ"ה בשבט תשע"ז 02:58

שהרג את היצר הרע שלו וכן הלאה קדושי עליון.

 

יש להוסיף גם שהאדמו"רים שעושים את המצווה טאנץ לא רואים את הכלה בכלל. היא מוקפת בבדים בגודל שלא יביישו אוהל סיירים. לא רואים לא פנים ולא תואר הגוף.

 

חייב לדייק כמה דברים.

לשון הריטב"א שם:

"אלא שאין ראוי להקל בזה אלא לחסיד גדול שמכיר ביצרו ולא כל ת"ח בוטחין ביצריהן".

 

עריכה: קיצור, תמצות, והמנעות מדיון מיותר.

כ"ה בשבט תשע"ז 12:12
הוא בצורה של תאווה, וכמו שכותב הרמב"ם "דרך תאווה".
נכון שבזמן הגמרא, לא הסתכלו בכלל, כדי שלא יגיעו לידי תאווה. אמנם בדורנו, שנשים נמצאות בכל מקום, זה לא הגיוני. יותר מכך, אנשים נורמלים כבר לא מהרהרים במראה סתמי של אשה, כי הם רגילים בכך. לכן צריך בדורנו, להתמקד שהמחשבות יהיו נקיות, ולראות בזה בריה של נאה של ה', כמו שבירך רבי עקיבא על אשה נאה, ולא לחשוב כלל בכיוון של תאווה.

אלו שבדורנו שמנסים לברוח לא להסתכל, דווקא מבעירים בקרבם רוח תאווה, כי כידוע בפסיכולוגיה האדם שמנסה לברוח במחשבתו מתופעה שנמצאת לפניו, זה עוד מגביר בקרבו את רוח התאווה.

כ"ה בשבט תשע"ז 12:44
אלו לא סברות הלכתיות.

לא נותר לי אלא להסכים עם צקון בצחוקו...

לא מתכתב עם נשים בפרטי.

כ"ה בשבט תשע"ז 14:33

עצמו והוא דאורייתא.

 

דבר שני, לגבי הפסיכולוגיה, לא יודע על איזה פסיכולוגיה אתה מדבר.

אני למדתי ההפך.

קל וחומר שיש את דברי חז"ל "משביעו רעב, מרעיבו שבע". מה שנכון לגבי כל התאוות.

כ"ה בשבט תשע"ז 14:49
*יש לפחות אחרון אחד, שמביא את הריטב"א להלכה, ובאותו דפוס של שולחן ערוך שפתחתי עם הדיין, האחרון הזה הובא בשוליים של השו"ע. על כל פנים, לומדים ממנו את הסברא הבסיסית, שעיקר האיסור הוא "דרך תאווה", וזה גם מובא ברמב"ם ובשו"ע, כפי שהזכרתי לעיל.

*לגבי התלמוד בבלי בסוכה: "מרעיבו שבע", זה דווקא על התאווה עצמה, פה אנחנו מדברים על מעשה חיצוני שלפני התאווה בכלל.
אז כשהיה מציאות, שאין הרבה נשים ברחובות, אז חכמים הזהירו לא להסתכל, כדי לא להגיע לידי התאווה. היום שהרגילות שיש הרבה נשים בסביבנו, ואנשים נורמלים לא מהרהרים כשמסתכלים עליהם, כי זה כבר דבר הרגיל, לכן מותר להסתכל לא דרך תאווה, ובד"כ אלו שנמענים בכוח, בדורנו הם אלו שמגיעים למחשבות תאווה.
כ"ה בשבט תשע"ז 15:06

המרעיבו וכו' זה לא דווקא על התאווה עצמה, פשוט לכל אדם שעבד על המידות שלו.

אם אתה רוצה ללכת ע"פ הפסיכולוגיה (שאין לי מושג איפה למדת), תהנה.

 

אם אתה מתעקש לא לשמוע מה שאומרים לך, אשריך, לך בדרך שלך וחזק ואמץ.

אני את שלי עשיתי

כ"ה בשבט תשע"ז 18:05

אולי יעניין אותך