רמה דתית? אופי? סתמי לחלוטין?
רמה דתית? אופי? סתמי לחלוטין?
בימינו ההלכה הזאת אינה ידועה בכלל וכיום יש הרבה רבנים שלא פוסקים כך להלכה משלל סיבות כך שבאמת לא חושב שזה מעיד על משהו.. ובכ'מ פרופורציות, בימינו שיש המון חוסר צניעות בתרבות הכללית והיא חודרת אלינו, יש דברים בסיסיים יותר לשאיפה.
האם זה רע? בעיניי לא.
האם זה מתאים לכל אחד? בעיניי כן ומי שפוסל על זה הוא טיפש אבל אני נותנת לאחרים לטעות בעצמם.
בכל מקרה, רבנים מתירים היום שיער פזור (כמובן תלוי איזה ותלוי איפה וכו וכו וכו) אז יש גם דוסיות שהולכות ככה.
לרוב אני מניחה שחרדלניקים לא יילכו ככה.
אבל כל השאר כן.
ב"הצלחה.
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
יש גם חרדיות שאחרי הגיל של הסמינרים וכו' לא ממש הולכות ככה למיטב זכרוני...
אני סתם חושב שאסוף יפה יותר, אבל לא חושב שיש לזה הרבה משמעות (יש מצב טוב שאני טועה).
העיקר שהשיער יהיה אסוף. לא משנה איך .
צמה זה כבר מנהג חסידות.
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
אם אין בעיה בגילוי שיער בכלל, מה הבעיה בשיער פזור?
יש מספיק פוסקים שמתירים את זה
מאוד מלהיות נכון.
אם היא עושה מעיקר הדין משהו שמותר וזה לא דעה דחוקה או איזה קולא אין בזה בעיה וזה לא מעיד על ירא"ש בעיניי
כן מתווכחים עם הלא-פוסקים...
אם לא, אז לא.
התנאי הראשון הוא לדעת את כללי ההוראה וללכת לפיהם.
נהרא נהרא ופשטיה. זה שאני לא נוהג כמו המנהג שלך לא עושה אותי פחות.
ומי שנוהג כמנהג שלו ע"פ ההלכה הוא בוודאי לא פחות ביראת שמים
בת צריכה ששער הראש יהיה בצורה צנועה.
כלומר
אסוף ולא מתבדר ברוח.
מספיק ברור?
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
מחמירה על עצמך?
מחילה, זאת לא דרך.
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
צריך להזהר לא להוציא לעז על גדולי עולם.
שער פזור לבנות - שאל את הרב - כיפה
משנה ברורה (סימן עה יב) מביא בענין זה מחלוקת בין המגן אברהם שסובר כי אין ללכת בשער פזור אלה בצמות וכד' ומביא גם את דעת המחצית השקל והמגן גבורים שמקילין בזה.
אחרי זה חשבתי עם עצמי ויש בזה משהו.
לכתחילה ברור שזה לא אומר כלום.אבל ככל הנראה בחורות שכן אוספות את שיערן ולא מפזרות בכלל(מדברת על זה שהן תמיד עם קוקס או קוקו) ככל הנראה מקפידות על צניעות ברמה גבוהה ומסוימת.
אישית ממליצה לא להיכנס למקומות האלה..כל כך יש דברים יותר חשובים לבדוק.
זאת אומרת החלטה שלך כמובן כמה משקל לתת לנתון הזה..
קח בחשבון שיש בנות שפשוט אוהבות אסוף ולכן ילכו עם אסוף תמיד, ולא מתוך צניעות אלא מתוך העדפה.
בהצלחה רבה
מי שהולכת באופן שאינו פזור בגלל שנוהגת כדעת ה"מגן אברהם" (מן הסתם לא דווקא יודעת שזה הוא..), זה יכול להעיד על הקפדה בצניעות. אבל לא בהכרח.
אבל - מי שלא הולכת כך, לא בהכרח מעיד על ההיפך.
שהרי המשנה ברורה מביא אחרי דעת המג"א, את ה"מחצית השקל" ועוד שהקלו בכך. וזה דבר נפוץ למדי כיום. לפחות במקומות שלא רובן-ככולן נוהגות אחרת.
אז כמו עוד דברים, לפעמים מעיד על הטעם האישי, לפעמים על משהו, לפעמים על שום דבר..
מכירים לפי האישיות והמידות והירא"ש וכו' - ואז יכולים לעתים לראות אם יש קשר כלשהו, או לא..
דומני שיש בנות מעולות עם כל הסוגים של הענין הזה, בגבולות הטעם הטוב.
בד"כ לדייטים לא הייתי הולכת עם שיער פזור. כי אני יודעת שיש שמקפידים על זה. בעיקרון עדיף כמה שפחות פזור
והוא אמר שיש דעות מקלות ודעות מחמירות, ומהדעה המקלה שהוא הביא הוא אמר שצריך לפחות לאסוף קצת עם סיכה מלמעלה.
בעיני בכל מקרה אסוף יותר צנוע, אבל אם מישהי לא אוספת זה לא מראה על הרמה הדתית לדעתי.
מה שמראה זה אם החצאית לא מספיק ארוכה שלא לפי ההלכה. וזה אף פוסק לא מתיר.
כי שיער הוא אחד הדברים היפים באישה
ומכאן צריך לשאול
אם שיער באישה ערווה
איך זה שמתירים לבחורה רווקה ללכת ללא כיסוי ראש.?
זאת השאלה מצד האמת ולא הפוך.
אסוף צנוע יותר, בלי ספק . אבל לא כל מי שאוספת עושה זאת משיקולי צניעות .
ולכן זה לא בהכרח מעיד.
מסתבר יותר שהסיר ממנה את הכובע או המטפחת המהממת..
אחד הדברים שמלמדים על יראת שמים..
(מדברי מרן הרב עובדיה זצ"ל)
שיער פזור כן מעיד על פתיחות כלשהיא! לדעתי גם עם סיכה שאוספת קצת..
בנות חרדליות לרוב לא ילכו עם סיכה..
השאלה אם יש בזה משו רע בפתיחות הזו..? אולי לא צריך להיות חנוקית לגמרי ואין שום דבר לא צנוע בללכת כך..
זה כבר שאלה אחרת..
יכול להיות שמישהי עם שיער פזור לגמרי והיא תשדר צניעות מוחלטת, כי זו הפנימיות שלה ויכול להיות אחרת עם שיער אסוף ובכל זאת...
כן מראה על השתייכות תת מגזרית.
יש ציבורים, בתוך המגזר הדתי לאומי כמובן, שבהם לא רואים בנות שהולכות פזור. יש כאלה שכן רואים, וזה מעיד עליהן שהן בוחרות להיראות חיצונית סגנון פתוח יותר, ויש כאלה שזה לחלוטין נורמה אצלם ולא מראה על כלום. אבל הציבור שאצלו זה לא מראה על כלום, זה ציבור שמלכתחילה מוגדר פתוח יותר.
כלומר, שורה תחתונה, זה מראה חיצוני של פתיחות יחסית. לא מחייב על הנפש, בדיוק כמו שאורך החצאית לא מחייב, אך בכ"ז מראה שהבחורה בחרה להראות פן מסויים.
זה בדיוק מה שהוא שאל- האם זה מעיד על משהו,
ואת כתבת שלדעתך זה לא מעיד על רמה דתית אלא על השתייכות.
[ככה אני מקבל את הרושם]
אמנם זה תלוי בבחורה. יש בחורות, שממש מתאימות להן אסוף, או ממש מתאימות להן פזור.
לא חסר בכלל בחורות חכמות ורציניות עם שיער פזור.
ולגבי השאלה, אני חושבת שזה לא יכול להעיד על הנפש/רמה דתית אבל כן>>> יכול *לשדר* פתיחות בבחורה,וכמובן זה נורא תלוי במכלול,כלומר אם זה מתווסף למראה פחות צנוע,לבוש לא צנוע לצורך העניין אז סיכוי גדול שזה מגבש דעה מוצקה יותר שהרמה הדתית אינה גבוהה.
לכן אם המראה הכללי נראה צנוע והשיער פזור,לא הייתי ממהרת להסיק שזה מעיד על רמה רוחנית, כיוון שלפעמים אפילו בחורות עושות עבודה עם עצמן בהקשר הזה,כלומר הן יודעות שנראה יותר צנוע לאסוף מעט מקדימה ורוצות בכך..רק שקשה תמיד להקפיד ע"כ.
יכולה להיות בחורה חכמה ויפה. אמנם בעולם החילוני, יגידו לה לבוא לראיון עבודה עם שיער אסוף, ולדייט עם שיער פזור.
אם מישהו בוחר לשדר משהו, אז זה מעיד על כוונה פנימית (בד"כ).
אם נדבר על הדוג' שחסדי הים הביא (וגם על זה הגבתי מראש),
מי שבוחרת לבוא לראיון עבודה עם פזור אז כנראה שזה מעיד עליה שהיא פחות רצינית,
אין פה עניין של "קשה".
ובקשר למה שאת כתבת- לפעמים זה נכון, ולפעמים היא מ"אידאל" הולכת ככה,
ברור שמישהו מבחוץ בד"כ לא יכול לדעת, אבל צריך לראות מה היא בעצמה אומרת על זה.
מכאן הגיע, המשל על הבלונדיניות.
בתפילת השל"ה על הבנים, יש בקשה לזיווג בעלת חכמה ויופי. הלוואי שיתקיים בי!
[אם ה' יציב בפניי התלבטות, יותר חכמה או יותר יופי, ברור שארצה יותר חכמה.]
היא באמת, מעלה תמונות מעולות.
היא מבינה עד כמה היא יפה ושומרת על היופי שלה לבעלה שיזכה להיות הגבר היחיד בעולם שרואה את השיער המהמם שיש לה, שהיא שומרת שנים רק בשבילו.
אני ממליצה לך להסתכל יותר על הפנימיות של הבחורות שתצא איתן!
זאת אומרת, שכאשר היא שמה כיסוי ראש, היא לא משדרת יופי כלפי העולם. רק כאשר, היא מסירה את הכיסוי ראש שלה, ונותנת לשערה להיות פזור בפני בעלה, אז בעלה מכיר ביופיה.
[הדגשתי, שאני מדבר על מה היא משדרת, לא מה שבפנים.
יכולה להיות אשה מאוד חכמה ויפה, ותשדר את אחד הדברים, או לא תשדר כלום.
אני משתדל להסתכל לבפנים. לא תמיד זה אפשרי.]
כאשר האישה רווקה, ככה אני הבנתי, אם יש לה שיער ארוך אסור לה ללכת כשהשיער פזור.
אז היא יכולה ללכת עם צמה וכו..
ואז כשהיא נשואה היא תוכל להראות את שיערה המלא לבעלה.
"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו
רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף"
(פתגם אינדיאני)
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
למה זה נראה שצמה יותר אצילי?
אני לא מצליח להבין את זה למרות שזה נשמע הגיוני
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
בין העולם הבא
לעולם הזה
(ארז לב ארי)
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
לא היו מביישים חדר אוכל צבאי (ולא את השולחן של פלוגת הבייני"שים). איכסה.
(הבהרה: לא דיברתי עם המנהלות ואני מייצג רק את עצמי ולא כאן בתור מנהל)
זה שלא הזכירו בשום מקום איברי גוף מוצנעים לא הופך את השיח לאינטלגנטי יותר, רוחני יותר או פחות בוטה.
מה אני אגיד - זו הפעם הראשונה ש'זכיתי' להבין את דברי חז"ל ששער באשה ערווה.
לא אומר שזה יותר רוחני, אולי פחות בהמי
ובכל אופן, מבחינת סקסיזם והחפצת נשים - זה אותו דבר בדיוק. גועל נפש.
אז יש נושאי דיון יותר איכותיים, אז?
מה ההבדל בדיוק?
מה הגובה של הבחור אומר עליו. זה נתון, יש כאלו שנמשכות לזה, יש כאלו שזה פחות מפריע להן. זה אכן רדוד - אבל ניחא.
להתחיל להסביר למישהי שאם היא אוספת את השער או מפזרת אותו זה מלמד משהו על הפנימיות שלה, מעיד עליה משהו, אני יכול עכשיו להסיק עליה דברים - זה הזוי ברמות אחרות. משול בעיניי לניסיון להסיק אם מישהי 'זורמת' או לא. סליחה על הבוטות, אבל ככה כל הדיון הזה התנהל.
גובה מעיד על גבריות, משדר ביטחון וכו... מוזמן לגלגל..(גילוי נאות: פתחתי את הניק כדי להתייעץ על נושא גובה שהפריע לי..)
וזקן או זיפים- משגר דוסיות או אי דוסיות..חסר?
?
זה קיים כאן כל הזמן!
אני לא מבינה מה ההזדעקות הזאת כשזה נוגע לבחורה?
מבחינתי אותו דבר.
כמו שכנראה אני לא קראתי את כל השרשורים ההם, לפי טענתה של גמדיתלאגמדה.
לבין משדר x
כיפה וזקן משדרים יראת שמים.
כיפה וזקן לא מעידים על יראת שמים.
כתבתי, על פי חוויה אישית שלי, ומה שקראתי שאחרים מרגישים שזה משדר.
אני לא רואה בעיה לדבר באופן כללי מה תסרוקת משדרת, או סגנון לבוש, או כל דבר אחר. (במיוחד אם אנחנו לא מדברים על מישהו או מישהי ספציפיים.)
זה בכלל לא החפצת האשה או הגבר, זה לדון איך דברים חיצוניים שאנחנו עושים משפיעים על הראייה של אנשים אחרים.
למדתי על זה בפסיכולוגיה חברתית.
לא מתכתב עם נשים בפרטי.
צניעות אמיתית מתבטאת בדיוק כאן.
כתוב "כל מקום שאתה מוצא גדר ערווה אתה מוצא קדושה"
גם אם נאמר (אני לא יודע) שיש פוסקים שמתירים שיער פזור,
עדיין בחורה שהחליטה לאסוף את השיער מתוך רצון לצניעות זה יותר יראת שמים.
אבל אם זה בא מהרגל,קדושה אני מאמין שיש.. אבל אם הבחורה עצמה יותר יראת שמים זה לא בטוח בכלל
"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו
רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף"
(פתגם אינדיאני)
זה היה שלב ההלם שלי. והכעס שלו....
"את יוצאת עם בחור כדי להתחתן, אפשר בבקשה שתעשי מאמץ להיות יפה?
שעות עשיתי את הצמת שורש הזאת... השקעות...
חחח
הוא למד בהר המור.... לא חפיפניק
מבחינתי באידיאל ללכת תמיד אסוף (קליפס שתופס קצת את השיער לא מוגדר מבחינתי אסוף( ואם השיער שלי היה יותר קל לסידור תמיד הייתי הולכת אסוף (חח נשמע סתם תירוץ אבל רציני שזאת המציאות(
מה שכן, לא הייתי פוסלת על זה . כי הלכתית יש מקום להקל בזה. לא כמו חצאית קצרה/פתח חולצה וכו' שיותר בעייתי. מה שכן, הייתי בוחנת את זה בתוך מכלול הדברים ,היחס הכללי להלכה והערכים שמובילים את אותה הבחורה
ואם אתה מתבונן ונהנה מיופיין של נשים ואפילו רווקות, לפחות תתבייש ואל תשתף את כולנו. זה אתר דוס בדיון שאמור להתחיל ולהסתיים מהסתכלות של יראת שמים
רב גדול שהוא דיין, התיר לי אישית.
כמו, אם תחפש דוגמה בדורנו, האדמורים שרוקדים בחתונות עם הכלה, כשהיא עומדת בלי לזוז, מחזיקה בחבל, והאדמו"ר במרחק עשרות מטרים מחזיק בצד השני של החבל ורוקד. מה שמעניין אותו זה הזיווג העליון שנעשה למעלה כשפה יש איזה זיווג פחות מעניין. ובכל זאת תראה כמה הרחקות הם עושים.
לא יודע אם הייתי משווה את עצמי לדברים האלה, בטח בלי כל ההרחקות הראויות.
עריכה: מוסיף את הראי"ה במידות הראי"ה, צניעות:
מדת האהבה והידידות, בכל הסימנים והדבורים הנוחים, הי' ראוי להיות שוה בין המינים, אבל מפני יקרת ערך הצניעות נדחית מדת דרך-ארץ ממקומה עד שלא לשאול בשלום אשה. הצנוע מכיר כי לא מפני שנאה על המין הוא מתרחק ועושה גדרים כי-אם מפני התכלית הכללי היפה.
(זה לא הכל אבל זה העיקר)
שהרג את היצר הרע שלו וכן הלאה קדושי עליון.
יש להוסיף גם שהאדמו"רים שעושים את המצווה טאנץ לא רואים את הכלה בכלל. היא מוקפת בבדים בגודל שלא יביישו אוהל סיירים. לא רואים לא פנים ולא תואר הגוף.
חייב לדייק כמה דברים.
לשון הריטב"א שם:
"אלא שאין ראוי להקל בזה אלא לחסיד גדול שמכיר ביצרו ולא כל ת"ח בוטחין ביצריהן".
עריכה: קיצור, תמצות, והמנעות מדיון מיותר.
נכון שבזמן הגמרא, לא הסתכלו בכלל, כדי שלא יגיעו לידי תאווה. אמנם בדורנו, שנשים נמצאות בכל מקום, זה לא הגיוני. יותר מכך, אנשים נורמלים כבר לא מהרהרים במראה סתמי של אשה, כי הם רגילים בכך. לכן צריך בדורנו, להתמקד שהמחשבות יהיו נקיות, ולראות בזה בריה של נאה של ה', כמו שבירך רבי עקיבא על אשה נאה, ולא לחשוב כלל בכיוון של תאווה.
אלו שבדורנו שמנסים לברוח לא להסתכל, דווקא מבעירים בקרבם רוח תאווה, כי כידוע בפסיכולוגיה האדם שמנסה לברוח במחשבתו מתופעה שנמצאת לפניו, זה עוד מגביר בקרבו את רוח התאווה.
לא נותר לי אלא להסכים עם צקון בצחוקו...
לא מתכתב עם נשים בפרטי.
עצמו והוא דאורייתא.
דבר שני, לגבי הפסיכולוגיה, לא יודע על איזה פסיכולוגיה אתה מדבר.
אני למדתי ההפך.
קל וחומר שיש את דברי חז"ל "משביעו רעב, מרעיבו שבע". מה שנכון לגבי כל התאוות.
*לגבי התלמוד בבלי בסוכה: "מרעיבו שבע", זה דווקא על התאווה עצמה, פה אנחנו מדברים על מעשה חיצוני שלפני התאווה בכלל.
אז כשהיה מציאות, שאין הרבה נשים ברחובות, אז חכמים הזהירו לא להסתכל, כדי לא להגיע לידי התאווה. היום שהרגילות שיש הרבה נשים בסביבנו, ואנשים נורמלים לא מהרהרים כשמסתכלים עליהם, כי זה כבר דבר הרגיל, לכן מותר להסתכל לא דרך תאווה, ובד"כ אלו שנמענים בכוח, בדורנו הם אלו שמגיעים למחשבות תאווה.
המרעיבו וכו' זה לא דווקא על התאווה עצמה, פשוט לכל אדם שעבד על המידות שלו.
אם אתה רוצה ללכת ע"פ הפסיכולוגיה (שאין לי מושג איפה למדת), תהנה.
אם אתה מתעקש לא לשמוע מה שאומרים לך, אשריך, לך בדרך שלך וחזק ואמץ.
אני את שלי עשיתי