כ"ו בטבת תשס"ט 16:55

השאלה איננה אם הדור ראוי כפי מה שהוא נראה לנו כעת. א- איננו יכולים לאמוד זאת, וב- המדרגה של "ראוי" אינה רק מעשית-התנהגותית. בשבת הבאה נקרא על יציאת מצרים - דור אשר נגאל מעומק הטומאה לרום הגאולה בזכות 2 מצוות...

הדור יהא ראוי ברגע שהוא ירצה את הגאולה כראוי. כאשר באמת נרצה אותה - והלוואי שלא יהא זה כמו במצרים (או בשואה) בגלל שרע לנו ח"ו- אלא בגלל שזה האידיאל שלנו, זה המימוש שלנו, ללא גאולה אנחנו חיים בסרט לא באמת... אם נרגיש כך ומתוך כך נבקש את הגאולה "כי פשוט אי אפשר בלעדיה", "זה פשוט לא זה!.." אז עם בקשה אמיתית כל כך של הגאולה היא תפתח מייד והמשיח יתגלה לנו כאן בתוכנו - כי הוא תמיד כאן מוכן להתגלות. כך כותב רבי יהודה הלוי בסוף ספרו "הכוזרי": "ירושלים לא תבנה עד שיכספו אליה בניה בתכלית הכוסף" בתשוקה שאין למעלה ממנה. ואז היא תבנה מיד.

האם פעם התפללנו על משהו בכל הלב? - כן, כאשר נסינו למנוע את הגרוש הנורא מגוש קטיף (יבב"א). אכן הכרנו את המקום והאנשים וחווינו את חוויית ההתישבות והחלוציות הנפלאה שהיתה שם - כולם היו משלנו, מוכרים וקרובים וחברים, חיינו את הגוש ולכן מתוך קשר אמיתי בקשנו באמת.

כיצד מגיעים לכך? פשוט מאוד - לבקש ממורינו ומהרבנים\יות ללמד אותנו על נפלאות הגאולה, עוד ועוד. מספר מיכה, מסוף יחזקאל, מנבואות הגאולה השלמה, מהמדרשים ומהקבלה. כיצד תראה ארץ ישראל בגאולה, מים מתוקים בכל הארץ, פירות נפלאים,שלוה ללא כל אוייב. תחית המתים - איזה יופי יהא לנו כשכולם יחזרו, כיצד יחזרו ומה נעשה עמם. יש לעורר את הגעגועים העזים לגאולה על ידי טפוח התקוות אליה - בדיוק כמו שנעשה בארץ בתקופת המנדט הבריטי - לכולם היה חזון אחד "מדינה יהודית". כך עלינו לראות ולהרגיש את הגאולה. ואז משיח מתגלה מיד.

כך אפשר להבין את עמרם במצרים - שכאשר גזרו להשליך ליאור את התינוקות הזכרים- גירש את אשתו ובכך גרם לגזירה שגם לא תהיינה תינוקות נקבות - כי כולם גרשו את נשותיהם והפסיקו הלידות בכלל...! וכך אפשר להבין את רבי ישמעאל בן אלישע (בסוף פ"ג במסכת ב"ב) שגוזר שבגלל הגלות והצרות אסור לישא נשים ולשמוח בחתונות - האם באמת הם התכוונו שלא יהא המשך לעם ישראל??? אלא הם יודעים שברגע שעם ישראל מבקש את הגאולה באמת - היא מיד כאן  כי היא הטבע האמיתי שלנו.

יהי רצון שנזכה להכיר ולבקש את הגאולה והמשיח בכל לב, והוא יהא כאן כבר היום.

(אפשר לפנות לתוכן נוסף לדוד מירושלים [email protected] )

 

כ"ו בטבת תשס"ט 17:20
שם הרב כהנא כותב שיש שני סוגי גאולות גאולה של בעתה ול אחישנה
עיין כאן
כ"ו בטבת תשס"ט 17:21
כ"ו בטבת תשס"ט 19:17
כ"ו בטבת תשס"ט 19:31

אבל כנראה הרב כהנא הביא את הגמרא...

 

כ"ו בטבת תשס"ט 21:46
מוטב לנו כי נחיש את הגאולה ואו אז היא תיקרא "גאולת אחישנה" ע"פ האלטרנטיבה הכלל לא אלטרנטיבית (...) הכוללת בתוכה פיגועים והתנתקויות...
כ"ח בטבת תשס"ט 20:07
התעלות מעל תסביך מסתורין.
כ"ט בטבת תשס"ט 10:14
כ"ט בטבת תשס"ט 14:02

אולי יעניין אותך