שמאלנות זה לא מצב של חוסר ידע, אלא מחלה נפשית.
יש לי חברים שמאלנים. מעט מאוד ליתר דיוק. אך אותם אלה לפחות לא צבועים: הם מודים כי הם חסרי זהות יהודית. וחשוב להבין את הנקודה הזאת [וכאן הקטע הבאמת קשה. כי אפשר לשכנע אדם לקיים מצוות, אך הוא יקיים אותן כמו רובוט... קורה גם לנו. לפחות לי, לפעמים], כי היא היא הבעיה מס' אחד שלנו שנובעת מחינוך קלוקל / חסך בחינוך יהודי ברוח הרעיון היהודי ולא ברוח הגלות. [הווה אומר: ללמוד ע"מ ללמוד ולא ללמוד ע"פ להוציא מהמח אל הפועל].
לומר שהשמאלנים רוצים ברעתנו? ברעת היהודים? זה לא לגמרי מדוייק. יש מעט מאוד שמאלנים שהם ממש עוכרי ישראל במלוא מובן המושג, כאלה שעליהם נאמר: מיתתן של רשעים טובה להם וטובה לעולם, של צדיקים טובה להם ורעה לעולם". הרוב חיים בלי זהות יהודית, ומבינים שאבותיהם ניצלו את המקומיים בקום המדינה, נישלו את אדמותיהם, אין קיבוץ אחד של השומר הצעיר שלא שילש את השטח שלו שלא ע"י אדמות עם בתים מיושבים של ערביים. אז הם במוקדם או במאוחר אומרים לעצמם במודע או שלא [-"בתת מודע"] כי הם יעזבו לחו"ל [ראו את משפחת אולמרט: אשתו חצי לסבית ושמאלנית מטומטמת, בתו לסבית מוצהרת וקראה לרצח הרמטכ"ל, שני בניו ירדו מהארץ ולא שירתו בצה"ל, אחד מהם סרבן גיוס, כשאחד מהם 'עליז'...] ולעת עתה הם מנסים 'לכפר' על מעשי אבותיהם [אך קל להם ונוח להם להאשים את 'הבעיה הנוכחית' - המתנחלים ש"ממשיכים לנשל את אדמות הערבים"] ע"י מסירת שטחי מולדת לערבים.
כך שלבוא ולומר "מתי ראית שהיא לא עשתה דברים רעים???" בוודאי שהיא עשתה דברים טובים. ונכון שהיא לא עשתה אותם לשם דברים טובים - לשם קידוש ה', לשם לומדי התורה, לשם מיישבי הארץ, אלא אך ורק משיקולים אישיים וסקטוריאליים, אך נהוג לומר במחוזותינו "מתוך שלא לשמה - בא לשמה".
הבעיה שלנו היא האליטה ששולטת בהון-שלטון-עיתון וכבר הבעתי את דעתי בפורום לפני מס' ימים כשהמשלתי את פסל מיכה דהיום למסגד על הר הבית, כשאלו שהקימו את הפסל זה הבג"צ. הם האויב שלנו. האליטה שמתחילה בזרועות השלטון בשלושת הרשויות הגדולות: מחוקקת [כנסת], שופטת [בג"צ, פרקליטות] ומבצעת [כל הכוהב"ט למיניהם]. הם האויבים שלנו.
במשך שישים שנה אנחנו מנסים לפעול באהבה, אהבה בחינם, אהבה עם דורון, אהבה עם דאודורנט, אהבה עם אהבה, אהבה עם פינוי, אהבה אהבה אהבה ובלה בלה בלה... רצוי שנלך ונתקין את עצמו בדרכו של יעקב אבינו ע"ה שאמר "הצילני נא מיד
אחי מיד עשו" והתקין את עצמו בשלושה דברים ע"פ הסדר הבא: תפילה, דורון ומלחמה. כמה תפילות עשינו למען סיני? פרשיית ילדי תימן? קצבאות ילדים וישיבות? ארוחות חמות? נגד מצעדי תועבה? פתיחת ההר הבית ליהודים? נגד המיסיון והצלה מטמיעה? וכו' וכו' וכו'...? הרבה הרבה. וגם ניסינו ללכת לקראת המדינה ע"ע 'דורון'. אך דבר אחד שכחנו, שלפעמים ה"עשו" הוא "אחי" [או שמא מפלגת 'אח"י'?] וצריכים לבער את הרע מקרבנו. וידוע שכשאין ברירה והרופא חייב לכרות או לבצע טיפול כואב בפציינט - הוא חייב! אבל זה לטובתו של החולה. כך גם לגבי אותה אליטה. תמיד אנחנו שוכחים או רוצים לשכוח את השלב המשלים.
אוריין, ממה שזהיתי בהודעות שלך את משתדלת ללכת ע"פ ההנהגות או הדרך והגישה אותה קרא בקול מו"ר המכב"י זצ"ל הי"ד, אותו הספיד הגר"מ אליהו באמרו כי הנ"ל היה בבחינת מב"י!
אני אפילו לא האחרון שיכול להיות בתור כתובת להבהרת ו/או הדגשת מי מרעיונותיו, שהרי לא די בכך שלא הייתי קרוב אליו, [להוציא ברכה שקיבלתי ממנו בגיל חצי שנה כשעוד היינו גרים באמ"ש] אני לא בקי בתורתו. יש מספר אנשים ידועים שאפשר לשאול אותם על הנהגות אישיות, אם כי לגבי תורתו רצוי לעיין בספרו הגדול "אור הרעיון". [אנשים לדוגמא: הרב יהודה קרויזר, הרב אליצור סגל, לני גולדברג (תפוח) ועוד רבים]
אך דבר שלמדתי על הרב כהנא: כמו כל אדם היו נושאים בהם הוא גילה שהוא טעה. רק בשונה מהרבה בנ"א: הוא הודה בטעות שלו ובעיקר - פעל לשנות. ידוע הסיפור על החסידות ****** בא הרבי [לא הכוונה לחב"ד!] הלך לבית-הכסא ושכח את הדלת פתוחה. לאחר מס' ימים ראו החסידים את חברם הולך לבית הכסא וסוגר את הדלת. מייד כשיצא נידוהו מהחסידות ותירצו לו את זה במשפט: "וכי לא ראית את ההנהגה החדשה של הרבי???" אני לכשעצמי [וגם תלמידים מסויימים של הרב] הבנתי כי [לדוגמא] הרב כהנא בערוב ימיו [מעט לפני 'ערוב ימיו' - לאחר הפסילה בבג"צ] הבין כי מכנסת המינים לא תגיע הישועה ואף אסור להשתתף בכל התהליך הזה שנקרא דמוקרטיה. ש"ידוע" כי הקב"ה התחרט שברא את המושג [הגיב"ן שם:שם] ואמר כי הוא לא רואה פתרון למצב שלנו להוציא את אחד משתי האופציות הבאות: משאל עם / מהפכה. וברור לנו שהמדינה לא תאפשר משאל עם. מאחר ואני רוצה עוד להתגייס לצה"ל, אני לא אכתוב מה האופציה שנשארה לנו...] כך שלא ללכת כמו חסידים-שוטים-סוטים אחרי הרבי ולעשות כמו ש"הוא אמר ועשה" אלא לבחון את דרך הרבי שלך, את הרעיון, בהקבלה למצב הנוכחי. ואל לנו ללמוד מהעוף הטמא פרס שאמר כי "אין ללמוד מההיסטוריה" - וד"ל!
הסתייגות קטנה: שלא יובן מתוך המילים דלעיל כי אני תומך בזלזול באנשים כמו מרזל שמנסים להתמודד לכנסת. התנגדותי בעינה עומדת. אך חוץ מזה שמרזל הוא אדם יקר עם זכויות רבות בפעילותו למען עם ישראל, יש לו את הגישה שלו בה הוא רואה את הדרך. כל עוד הוא עם היושר האינטלקטואלי שלו - אני לא תוקף אותו. ועד לרגע זה לא מצאתי אותו עושה משהו רק כי "זה מצטלם טוב" - הוא מאמין במה שהוא עושה, ייאמר לזכותו. ייאמר או שמא ייכתב?
עניין קטן לגבי הפסקאות הפותחות את ההודעה הזאת. רצוי לעיין במאמר של הגאון הרב משה צוריאל בנושא "תינוקות שנשבו" ותבינו כי כל הכופרים של היום ממש לא עומדים בקריטריונים.
קישור:[ובמאמר מוסגר: אני לא "לא אוהב חילונים ו/או שמאלנים". אני אוהב, או לפעמים משתדל לאהוב - לא תמיד מצליח. פשוט כי חובה עליי לאהוב ממש [!] כל אחד/ת מישראל [-כל אחד שנולד לאימא יהודיה בעת הלידה (ז"א לא שהיא מתגיירת לאחר הלידה כמו עם אריק שרון)]. וגם עם אח שלי אני לא תמיד מסכים, וגם איתו רבתי מספר פעמים. לעולם לא שנאתי אותו. היום אני כבר בשלב שאני לא שונא אף אחד. אולי זה דפקט - אני פשוט לא מצליח. לא את שרון [אני בכלל לא מכיר אותו באופן אישי. אבא שלי כן] ולא מישהו שהרביץ לי או את יריב אופנהיימר. אצל חלק מהאנשים עברתי לשלב בו אני בז להם - זה מבזה יותר משנאה. גם שוטרים אני לא שונא. או מרחם או מתעב. - לא שונא.]