וכן לבנות, בנו של הרב או בנו של הגביר?
ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.
וכן לבנות, בנו של הרב או בנו של הגביר?
ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.
הייליגע שמאטע
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
מחייב נורא.
הלוואי והייתי מרגיש ראוי לזה...
אבל אם חייב לבחור, יש פער עצום בין בת ת"ח לבין שאר הבנות.
גם מי שכתב פה למעלה על ההתרסה, אני מכיר כמה כאלה, שעם כל ההתרסה וכו' הן עדיין מעולות במידות (ומתכחשות לזה)
הייליגע שמאטע
כבר היה דיון על ה"ישא בת תלמיד חכם" בין גדולי ישראל של הדורות הקודמים, ואמרו שכל אחת שלמדה במסגרת תורנית אמיתית נכנסת להגדרה הזאת...
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".
מנהל פורום שcool.
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".
מנהל פורום שcool.
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".
מנהל פורום שcool.
לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!
*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.
הייליגע שמאטע
"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".
מנהל פורום שcool.
ועוד יותר חשוב שלאבא שלה תהיה יראת שמיים
"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".
מנהל פורום שcool.
"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".
מנהל פורום שcool.
באחדות ישראל נביא את הגאולה
כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי הנשמה היהודית
הייליגע שמאטע
"האדם היחיד שאתה צריך להיות טוב ממנו הוא מי שהיית אתמול".
מנהל פורום שcool.
למרות ה"חחח" בכותרת, אני לא צוחק עקרונית. יש איזה עמותה שאני מכיר שצריכה תרומות
לא פחות מבנו של רבי...
רציני?? לא מסתכלת על הנתון הזה...
"מושון, אתה רוצה את הבת של הרב או את הבת של השמש?"
"את הבת של הרב"
"לך מהר תלמד את כל תורה בעל פה"
"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו
רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף"
(פתגם אינדיאני)
יוצאים מכאן שני דברים:
א. היא אינה ההלכה עצמה. היא הבסיס, ומכאן צריך ספרים שישתמשו בבסיס הזה כדי לפסוק על פיו.
ב. אם המקרה הנידון לא בדיוק מה שפסק הפוסק, יש לדון על פי המקרה הדומה לו ולכלול את השינויים הרלוונטיים. במקרה כזה הגמרא מאוד רלוונטית משום ששורשי הדברים נמצאים שם, ויכול להיות שנחשוב שהמקרה הנידון דומה ל-א' כשבאמת הוא שייך ל-ב', ורק בגלל סיבה חיצונית או טכנית לא ידענו זאת. אם חוזרים אל הגמרא אפשר לשייך את הדברים אל שורשם ביתר דיוק.
למשל: חשמל בשבת.
עד שגילו את החשמל לא היתה ספרות הלכתית בנושא. אם כך, האם החשמל מותר או אסור בשבת ומדוע?
כאן עיון בשו"ע לא יועיל הרבה. הוא פוסק מה דין הבערה, בניה והולדה בשבת - אבל מנין לנו לאיזה תחום שייך החשמל?
לכן פותחים גמרא ובודקים לאיזה הגדרות אפשר לשייך את החשמל, ואחרי שהגענו למסקנה שהוא שייך למוליד, או בונה, או הבערה, או לא לאף אחד מהם (מחלוקת) - נחיל את הדינים של אותו תחום שכתובים בשו"ע על החשמל, בהסתייגויות הנדרשות.
מכיון שרוב המקרים לא מופיעים בדיוק כפי שהם קרו בשו"ע, צריך לפתוח גמרא לעיתים קרובות למדי. לכן עדיין יש צורך ברבנים, ותמיד יהיה צורך.
*הגמרא היא דוגמא. יש עוד הרבה ספרים שצריך לפתוח, הכל לפי העניין.
לא מתכתב עם נשים בפרטי.
ה"ישר".
קלטת את הקריצה?
לא מתכתב עם נשים בפרטי.
לא מתכתב עם נשים בפרטי.