ד' בתמוז תשע"ז 13:58

הייתי באיזה מקום שפעל שם ערוץ נשיונל ג'יאורפיק...

וכל הזמן בסוף קטע, הם האשימו את האדם בהרס של עולם בעלי החיים, (יערות, שטחי גידול וכדומה)

בכך שהוא לוקח לעצמו הרבה משאבים והרבה שטחים שהוא לא באמת צריך (?)

שלא כמו בעלי החיים, שמסתפקים רק במה שנחוץ להם באותו רגע ולכן העולם נשמר..

 

ותהיתי לעצמי... אולי זו טענה נכונה אחרי הכל?

מה דעתכם?

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

ד' בתמוז תשע"ז 14:00

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ד' בתמוז תשע"ז 14:18


"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

ד' בתמוז תשע"ז 14:38
[אמנם זה לא קשור לקפיטליזם בריא, כי הדחף לייצר ולהגדיל את נתח השוק, לא צריך להעביר אותנו על דרכי המוסר ולפגוע בטבע, וצריך להיות יצירתי איך לעשות זאת.
דווקא לפי דעתי משטר סוציאליסטי, נוטה לגזול מהאמצעים הטבעיים של העולם, בטענה שזה עוזר לעניים ולחלשים. אמנם משטר קפיטליסטי, תייצר דרכים חדשות, בלי לפגוע בטבע, כדי שהחלשים והעניים יבואו על סיפוקם.]
ד' בתמוז תשע"ז 15:34

ראה מעשי כמה נאים ומשובחין הן,

וכל מה שבראתי בשבילך בראתי,

תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי,

שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך.

(מדרש רבה, קהלת ז, א)

ד' בתמוז תשע"ז 18:10
מי שיתקו אחריך".
יש אפשרויות מגוונות לתקן את הנזק הנעשה לטבע, אם אנחנו רק רוצים.
ד' בתמוז תשע"ז 18:54

כלומר חוץ ממך.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ד' בתמוז תשע"ז 18:56

תשמור.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ד' בתמוז תשע"ז 19:02


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ד' בתמוז תשע"ז 19:03


לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ד' בתמוז תשע"ז 19:17
הריסת הראשונים.
נגיד, בדור הזה אנחנו לא רק הורסים, אנחנו עושים הרבה טובה לסביבה בכמה תחומים, שלא היה בדורות לפנינו.
ד' בתמוז תשע"ז 19:18

שלא נגיע למצב של החרבה טוטאלית.

מסתדר לי מצוין עם כל סרטי הדיסטופיה למיניהם.

 

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ד' בתמוז תשע"ז 22:26

זה עיניין של עשרות שנים אם לא יותר

בע"ח שבסכנת הכחדה ואלה שכבר נכחדו

רק לשקם נחלים מזוהמים לוקח כמה שנים טובות

ד' בתמוז תשע"ז 20:37

בואו נגיד שמשהו שאני באמת לא צריך אז אני בעצם הורס את העולם בחינם..

 

אבל מה יהיה במקרה שזה מוסיף נוחות אבל זה הורס?  דוגמאות..

 

נניח שרוצים לסלול כביש (להגברת נוחות), הקמת שכונה חדשה,

מסתבר שזה עומד בדיוק במעבר של בעלי חיים, וזה הולך לשבש להם את החיים, הרביה, וכו'... מה עושים?

 

שימוש במוצרים מעץ שמייצרים בכמויות ובינתיים הורסים בתי גידול שלמים

 

נרד לפרט יותר קטן..

לחיות הרי אין שעון, לכן מבחינתם הם מתנהלות לפי אור =יום וחושך =לילה

לכן התאורה שעובדת בלילה גורמת להרבה שיבושים אצל חיות שלפעמים גם גורמת מוות בכלל אכילת יתר, נדידה לפני הזמן וכו'..

 

אדם יכול לחיות בלי אור בלילה.. כמו פעם.  

 

מה אומרים? 

@ימ''ל @נפש חיה.@פסידונית @חסדי הים

 

 

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

ד' בתמוז תשע"ז 20:47
לאחרונה בנו בארץ כמה גשרים לבע"ח כדי שיוכלו לחצות כבישים ראשיים, לא ברור לי אם שמירה על הטבע שווה את הסכום שהוציאו על זה
ו' בתמוז תשע"ז 00:36
מנהרות יש מתחת לכבישים, אבל גשרים??
ו' בתמוז תשע"ז 08:07
גשר די רחב שהוא לא מחלף אלא פשוט מחבר את ההרים משני הצדדים
ו' בתמוז תשע"ז 08:28
ד' בתמוז תשע"ז 21:13

הזה.
אישית- התרשמתי.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ד' בתמוז תשע"ז 21:52
אמנם לפעמים אין ברירה והחיות יצטרכו להסתגל אלינו, גם במחיר של תמותה או נזק מסויים.
ה' נתן לנו את הזכות לרדות בהם.
ד' בתמוז תשע"ז 23:07
אי אפשר שלא להזיק בכלל, זה טבע העולם. אבל מצד שני צריך שתהיה במודעות השאיפה להזיק כמה שפחות.
אז יהיו דברים שנעשה קצת אחרת ונמצא פתרונות כדי להינות מהעולם באותה צורה רק בלי להזיק (חומרים מתכלים, אנרגיה ירוקה, גשרים ביולוגיים וכו'), יהיו דברים שלא נצליח ואם אין ברירה אז נזיק אבל נשתדל להמעיט, ויהיו הנאות שנותר עליהם בשביל לא להזיק. הכל מתוך איזון ושיקול דעת.


ה' בתמוז תשע"ז 09:29
אקולוגיים, אני חושב
ו' בתמוז תשע"ז 16:37

על מה לדעתך היה אפשר לוותר?  (מתוך הדוגמאות או מחוץ..)

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

ז' בתמוז תשע"ז 21:43

הוא

 

"כל מה שבראתי בשביל בראתי"

דהיינו, הצדקת כל הבריות בעולם היא קיום האדם.

 

"תן דעתך שלא תקלקל"

את מעשיך.

 

"ותחריב את עולמי"

ובכך ההצדקה לקיום כביכול נחסרת, ואיתה נחסרת הצדקת כל העולם.

 

"שאם קלקלת אין מי שיתקן אחריך"

והאדם צריך לעשות תשובה ואי-אפשר שאחרים ישבו בשבילו (כמו 'אח פדה לא יפדה איש').

 

נמצא במסילת ישרים.

ז' בתמוז תשע"ז 21:52

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ז' בתמוז תשע"ז 21:54


ז' בתמוז תשע"ז 21:57

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ד' בתמוז תשע"ז 17:36

התפקיד הראשון שלשמו נוצר האדם הוא לשמור על העולם - "לעבדה ולשמרה" או בלשון חז''ל "תן דעתך שלא תחריב את עולמי". זה נאמר בעיקר במישור הרוחני אבל גם במישור הפיזי (ושני המישורים קשורים זה בזה).

 

שנזכה להיות אכפתיים ואחראיים לסביבה.


ד' בתמוז תשע"ז 18:54

אני לא אוהבת את העניין שהם מאשימים את האדם . אחרי הכל- העולם נוצר בשביל שהאדם ישכלל ויתקן אותו [לא מדברת על הדת וכל זה]
ובאמת יהנה ממנ "בריות טובות ואילנות טובים להנות בהן בנ"א "

צריך רק לדעת שהאדם אחראי לפיתוח כמו גם להרס [נניח כל החור באוזון וכל זה.... ]- אבל ברור שהתחסדות של הרס הטבע לעומת פגיעה בערכים חשובים יותר או מהותיים יותר
זה משוואה לא נכונה....

קיצור אני לאיודעת אם הצלחת להבין אותי

אני כן בעד לשמור על העולם שהשם ברא
אני לא אוהבת שהם מאשימים את הבנאדם בו בזמן שהעולם עדיין לא מתוקן מהרבה בחינות.

באמת אפשר לאמץ הרגלים נכונים ובריאים וככה לשמור על הבריאות, על העולם והכל
אבל בינתיים
רוב העולם לא כזה
ולא יודעת מה יעזור החמש אחוז או לאיודעת כמה מהעולם שכן מקפידים על הפרדת פסולת ומיחזור וכל זה.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ד' בתמוז תשע"ז 20:46

כתבת משהו חכם, מבחינתם הם לא רואים את האדם שווה יותר מבעל חיים,  ואין לא זכות לקחת לעצמו על חשבון חיה אחרת

על זה אני בוודאי חולק!    לכן גם שאלתי אם למרות הכל הם צודקים...

 

 

אז לפי זה שצריך לשמור על העולם, אני חושב שזה יכול לעזור שכל אחד יקח את עצמו בידיים.

אולי אחרים יראו אותו וישתנו...

 

 

 

 

 

 

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

ד' בתמוז תשע"ז 21:14


לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ו' בתמוז תשע"ז 10:19
עבר עריכה על ידי מבקש אמונה בתאריך ו' בתמוז תשע"ז 10:45


"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

ו' בתמוז תשע"ז 13:53

צמחנות כאידאל לעומת המצוי היום.
והיחס הכללי לבעלי החיים לעומת האנושות- ועניין אכילתם כן או לא ולמה.

הנה המאמר - חזון הצמחונות והשלום מבחינה תורנית / כהן, דוד / תשכ"ט - אוצר החכמה
יש פה שיעורים הלכתיים ורעיוניים על זה-
חזון הצמחונות והשלום,
וגם-
http://www.yeshiva.org.il/midrash/12406


בהצלחה רבה!
ותהנה

נ.ב- [בתחילת המאמר-] קולתורה-קולטורה= תרבות. מהמילה באנגלית.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

ד' בתמוז תשע"ז 20:14

כל מה שבראתי לכבודך בראתי. תן דעתך שלא תקלקל ותחריב את עולמי שאין מי שיתקן אחריך"

 

אדם יכול לבחור גם להרוס. לטעמי יש אמת בטענה

ד' בתמוז תשע"ז 20:50

לרב שרקי יש שיעור יפה מאוד בנושא. הוא מדבר בו על השקפות העולם שעומדות מאחורי "הירוקים". 

 

http://www.meirtv.co.il/site/content_idx.asp?idx=13540&cat_id=4029

ו' בתמוז תשע"ז 10:21

מה שהספקתי לשמוע זה שהוא יוצא נגד הירוקים... הוא עונה על השאלה שלי?

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

ה' בתמוז תשע"ז 11:47

תן דעתך שלא תחריב את עולמי???

ה' בתמוז תשע"ז 12:44

ברור שהטענה נכונה

ו' בתמוז תשע"ז 09:51
במיוחד בארץ הקטנה שלנו, אישית מתחרפנת מאנשים שלא זורקים בפח! למה זה כ''כ קשה?

אח''כ אפשר להתרחב להגנה על הטבע, לכבד את מה שהקב''ה העניק לנו, לאהוב את העולם הפשוט והטבעי. לא צריך לשכלל כל דבר.
ו' בתמוז תשע"ז 14:39

קודם כל- לכל שקר יש יסוד של אמת, לכן ברור שיש אמת בדבריהם.
השקר לא מונע את האמת שבתוכו, אלא שבמקום לתקן הוא מקלקל עוד יותר.

 

הטענה הזו- היא טענה נכונה ועמוקה. שורשה בנושא שאנחנו קוראים לו צניעות.
הבעיה המרכזית היא שאנחנו לא מכירים את המושג צניעות באמת, ולכן אנחנו מתבלבלים

לחשוב שהצניעות שייכת ללבוש. הצניעות היא נקודה מרכזית בחיינו, היא מתבטאת בכל פן

מההתנהגות שלנו, והיא משפיעה גם על צורת הלבוש שלנו, אבל היא לא מתחילה שם.

הצניעות היא דרישה, לא פחות מזה, מהאדם, כפי שמופיע בנביא מיכה- "אגיד לך אדם מה טוב

ומה ה' דורש ממך

כי אם עשות משפט ואהבת חסד והצנע לכת עם אלקיך"

 

הדמויות הצנועות בעם ישראל תמיד שייכות למלכות. שאול המלך, רות, אסתר, הם דמויות

שזכו להיות מוגדרות כצנועות. 
בתיאור הצניעות של רות, אנחנו פוגשים שלוש דוגמאות-
הראשונה- כל הבנות היו שוחות והיא לא, כל הבנות היו מתערבבות עם הקוצרים והיא לא, כל

הבנות היו לוקטות מהעומרים והיא רק מההפקר.

את שתי הדוגמאות הראשונות קל להבין. צניעות של לבוש וצניעות בין בנים לבנות. אבל למה המדרש מגדיר

הימנעות מגזל כ"צניעות"?
באותה מידה הצניעות מוגדרת כמביאה חכמה- "בא זדון ויבוא קלון ואת צנועים חכמה"- כלומר, עם זדון הלב

מגיע הקלון, ואילו עם הצניעות מגיעה חכמה.
לצניעות יש נקודת מרכז עמוקה בנפש שלנו. וחוסר ההבנה היא נוראית, כי היא מזיקה לנו בכל התחומים,

גם בצדדים שאנחנו רואים את הצניעות, ויותר במקומות שבהם אנחנו לא מזהים את הצניעות.
 

אני אחזור לרות- מדוע הימנעות מגזל היא צניעות?
צניעות היא יושר פנימי. במילים פשוטות יותר- צניעות היא דיוק.
כלומר, הצניעות היא עניין שבו גם כשאין מי שרואה אותך, אין מי שידע להבחין ולבחון מבחוץ, האדם מתוך עצמו

מדויק ושוקל את מעשיו בפלס. כאשר מלקטים בשדה, בתוך בלאגן והמולה של הקצירה והליקוט, קל מאוד לא

לשים לב, או לא לדקדק מאיפה בדיוק מלקטים, אם מההפקר או מהעומרים שאינם של הפקר, הם הרי אחד ליד השני.
הצניעות של רות גורמת לה שלא לקחת דבר שהוא לא שלה. שלה לצאת מהגבול שלה למקום לא ראוי.
אותו עיקרון חוזר גם לעניין הלבוש והעירבוב.
 

אם הבנו את העיקרון הזה- 
לקחת מעבר למה שאני צריך- זה פריצות. כלומר זה לפרוץ את הגבול, הפך הצניעות.
וזה דבר מזיק מאוד. אם אני פורץ את גבול הצורך שלי, אז אני מזיק לעצמי ומזיק לאחרים.
כמובן שכשכל האנושות פרוצה(כמעט בכל נושא למעשה) והעיקר בחיים הוא שיהיה לי הרבה,
הרבה כסף, הרבה כבוד, הרבה יופי, הרבה וכו'... 
אז מגיעים לנזק עצום ונורא לעצמנו ולכל שאר העולם.
באנגלית- מפונק נקרא spoiled, שזה בתרגום חופשי רקוב, הפריצות מרקיבה את הנפש.
כל דבר שהוא מעבר לגבול שלו הוא מזיק.
גם מים, גם אוויר. החיים שלנו תלויים בדיוק עדין ואיזון מדוקדק למעשה. 
כשאנחנו עוברים את הגבול, אנחנו מזיקים לאיזון הזה.

 

הבעיה עם המקומות הללו היא כהגדרת הרב קוק "אוהבי החיות ושונאי האדם"- הם בעצמם לא מדויקים מספיק

בשביל להביא אותנו למקום של אמת, כי הם לא מבינים את האיזון הדק שבין האדם לעולם.
אז גם אם בשורש דבריהם קיימת טענה של אמת, כשהיא מגיעה למעשה, היא מזיקה מאוד.
אבל הם צודקים, וכל כוחם מגיע מכך שאנחנו באמת לא מתקנים את הנקודה הזו בתוכנו פנימה,
וגם בהנהגות החיים שלנו.

ו' בתמוז תשע"ז 16:16
ו' בתמוז תשע"ז 16:36

אז איפה אפשר לדעת מהי האמת הנכונה?  כי זה מאד מעסיק אותי...

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

ו' בתמוז תשע"ז 17:19
אנכי - אנא נפשי כתבית יהבית.
כלומר, הקב"ה נתן לנו את "עצמו" בתורה.
מי שעוסק בתורה ועמל בה, פוגש את הקב"ה ואת האמת.
ז' בתמוז תשע"ז 21:54
היסוד שפוגשים כביכול את השם בלימוד התורה.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

אולי יעניין אותך