כ"ה בתמוז תשע"ז 20:26

היי צריכה את עזרתכן,

אחותי הקטנה רוצה להתנדב לשירות לאומי, אבל שהתפקיד יהיה מאתגר כמו תפקידים שמוצעים בצבא. התקנים בשירות לאומי הולכים ונסגרים והיא קצת מרגישה מבולבלת ואני דואגת לה שלא תתאכזב בסוף משירות לאומי. אחותי בחורה מאוד שאפתנית שרוצה להוכיח את עצמה. אשמח אם מישהי שמבינה קצת יותר טוב בכל הנושא תוכל לעזור ולשתף אותי במידע בנושא. תודה מראש (:

כ"ה בתמוז תשע"ז 21:31

יש כמה דברים שחשוב לדעת לגבי שירות לאומי.

א. מגוון התפקידים הוא עצום. כדאי להשקיע זמן בלמצוא את התקן ואת המיקום האידיאלי. יש תקנים מאוד מתאגרים, אפילו יותר מהצבא מבחינות מסוימות....

ב. בעיניי, לא צריך לדאוג על כך מתקנים שהולכים ונסגרים. יש יותר תקנים מאשר מתנדבים. בנוסף, לא פעם קורה שבשלבים מאוחרים, ולפעמים אפילו בתוך השנה, מתנדבים עוזבים תקנים, כך שגם תקנים 'מבוקשים' יתפנו בשלב זה.

ג. איך לא מתאכזבים? בעיניי, מבררים כמה שיותר. כלומר, לדבר לא רק עם הרכזת מטעם אגודת השירות, אלא עם המתנדבות בשנה החולפת, ועדיף גם עוד שנה-שנתיים אחורה. לברר מה הדרישות של המקום מהבנות, בשגרה ובחופשות, מבחינת סוג העבודה והשעות, הגמישות שלהם, הדירה וכד'.

 

כדאי להכווין אותנו יותר לסוג התקן - עבודה משרדית או עבודה עם אנשים? קהל קבוע או משתנה? ילדים, נוער, מבוגרים, קשישים? חינוך מיוחד? קידום נוער? בעלי חיים? משרד ממשלתי? בית הנשיא? מוזיאון או הדרכת טיולים? חשוב השירות עם בנות אחרות בתקן או שגם תקן אישי זה סבבה? מגורים בבית או בדירה? 

ואפשר להמשיך את הרשימה הזאת עוד ועוד...

כ"ט בתמוז תשע"ז 20:47

תודה רבה על התגובה וההסבר המפורט, מעריכה את זה מאוד.

כ"ו בתמוז תשע"ז 23:35

יש להם הרבה תקנים במקומות איכותיים, הם יוכלו לייעץ לה וילוו אותה לאורך כל התהליך. גם אחותי מאוד חששה בהתחלה, אבל הם עזרו לה להגיע למקום שהיא רצתה. אם את מעוניינת אני יכולה לתת לך את הטלפון של הרכזת שטיפלה בה, היא ממש מקסימה. 

כ"ט בתמוז תשע"ז 20:48

תודה רבה אני אבדוק את זה.

אולי יעניין אותך