כ' באב תשע"ז 21:44

האם יכול להיות שאדם מתחתן (זיווג ראשון) - שלא עם הזיווג האמיתי שלו?

נגיד אם היה למישהי מאוד חשוב מראה חיצוני, יכול להיות שהיא "הורידה" את הזיווג האמיתי שלה על זה?

מהכרות עם מישהי שכל היום אוכלת את עצמה על זה שהיא קיבלה מישהו לא ברמה שלה (רוחנית), ואולי היא הורידה את מי שהגיע לה בגלל שהוא לא היה נראה מספיק טוב...

כ' באב תשע"ז 22:32
שגם אם זה לא הזיווג בשעה החופה הקב"ה מתקן ומקדש את הזוג.
אפשר אולי לעודד אותה שגם רחל אישתו של רבי עקיבא התחתנה עם מישהו "לא ברמתה הרוחנית" אבל בזכותה הצליחה להשפיע עליו עד שהפך להיות צדיק עצום. אם יש מישהי שיכולה לחזק ולתמוך בבעלה זו רק היא, פשוט היא צריכה למצוא את הדרך ללב שלו וכמובן הרבה תפילה לקב"ה שיסייע בידה
כ' באב תשע"ז 22:44

יש בכך, במקרים שהשאלה היא כמו זו, סוג של "בטלנות".. לברוח לחשבונות שמיימיים של זיווגים.

 

ראשית, מובא שגם זווג ראשון מעשית, לא בהכרח, בדורותינו, שהוא "זיווג ראשון" במובן ש"הכריזו עליו" מול "לפי מעשיו" (שמזה הנושא הרי בא. שהגמ' מקשה שמצד אחד מזווגים לאדם לפי מעשיו - ומצד שני, מכריזים כבר קודם לידתו, ומתרצת שזה הבדל בין זיווג ראשון לשני). כי לפי סוד הנשמות, מצוי שגם מי שמתחתן כאן פעם ראשונה, זו לא "נשמה חדשה". 

לא שבאמת אנחנו נעשה חשבונות מעשיים לפי זה, אלא כדי להראות שההיתלות ב"האם יכול להיות שבזיווג ראשון לא מתאים", לא בהכרח רלוונטית.

 

אלא מה? על זיווג שני נאמר, "לפי מעשיו", ובכלל ראוי לאדם שיקח אחריות, "לפי מעשיו" ולא יתלה בחשבונות מסטיים. אם כי, למפרע, אחרי שכבר קורה משהו - ברור שהכל בהשגחה מה' ויש תפקיד לעשות בכל מציאות, כדי לעשות רצון ה', כדי לעלות והתברר מתוך המצב (אגב,  הרמח"ל אומר שגם אם אדם לא התחתן עם "הזיווג שלו", כשזה רלוונטי, אם יתאמצו מאד - ה' בונה להם "בית חדש").

 

אשר על כן, בחורה ש"מאד היה חשוב לה מראה חיצוני" ובגלל זה היתה מעדיפה הצעות "יפות" על  הצעות איכותיות - אז בלי לשפוט, באמת ה"מעשים" שלה אז, היו בעייתיים... אם כי, יתכן שממש לא יכלה לסבול אז מראה שלא "בדיוק" כפי שרצתה, ואז גם הבחורים שפסלה בגלל זה, אכן לא היו צריכים לסבול בגלל שהמראה שלהם לא מוצא חן בעיני מישהי - וגם לא מתחתנים "בכח".

 

אלא מה?..

 

שהיום, קיבלה שכל כביכול, ואומרת: אה... בעצם איכות יותר חשובה. ו"רמה רוחנית"..

 

אז לכאורה, בלי להכיר פרטים, היא צריכה לא לרדוף כל פעם אחרי הרכבת של אתמול..

 

לפי שהתחתנה - היה לה (עם כל "הרמה הרוחנית" שלה..), כנראה ראש קצת שטחי, "מאד חשוב מראה חיצוני".

כעת, נראה לה שהוא מספיק יפה - אבל לא "ברמה הרוחנית"..

 

התפקיד שלה היום, לכאורה, הוא לא לחשוב אם אז היתה אמורה להתחתן עם מישהו אחר, פחות יפה ויותר "ברמה", אלא להיות בעצמה ברמה - ולהבין, בלי חשבונות מסטיים, שמה שהיא חיפשה, זה מה שהיא קיבלה.

ואם כעת תחשוב שנישואין זה איזה משהו "קליל" שאפשר להחליט שבעצם אני כעת רוצה מישהו יותר ב"רמה רוחנית", היא עלולה שוב לחזור על אותה טעות.

השלב כעת, הוא לנסות לבנות את הבית. לא "לחשבן" אולי היתה צריכה מישהו אחר. זו לא פחות טעות מאשר אז לחשוב שצריכה מישהו "יפה מאד" במקום מישהו ברמה. אולי זו יותר טעות - כי כעת היא כבר נשואה.

 

אז שתאמין, למפרע, שהכל בהשגחה מה', וגם אם היא בחרה אז מישהו בגלל היופי ע"ח רמה, שלכתחילה זה חשבון לא הכי גבוה, הרי שלמפרע גם זה בהשגחה מה' - ותתמקד איך היא יכולה המקסימום לבנות איתו חיים ערכיים ומאושרים.

 

ואולי אם היא תעלה ב"רמה הרוחנית" שלה בעצמה - ע"י כך שלא תחשוב כשהיא נשואה אולי היה עדיף עם מישהו אחר - אז גם יתברר לה פתאום שיש איכות במי שהתחתנה איתו, יותר ממה שהיא חושבת. לפעמים המבט על הזולת משפיע על הפידבק ממנו.

 

שתנסה..

חינוך תורני בדרך חיובית – תכנים תורניים לילדים, מאמרים, ניגונים ועוד

 

 

 

כ' באב תשע"ז 23:14
באמת נראה לך שמישהו כאן מבין בענייני נשמות?
ומבחינה הגיונית- אם היא בחרה מישהו על סמך מראה חיצוני, כנראה הרוחניות שלה מתאימה לרמה של בעלה, ואם כך ה"ה זיווגה המתאים.

ויש הרבה בעל-שמדיק'ע סיפורים על אנשים שנראה היה שהתחתנו עם מישהו שלא מתאים להם, שבסוף התברר כאדם המתאים להם בדיוק.

אחרי החתונה אין מקום למחשבות" אולי יכולתי למצוא משהו יותר טוב. " למחשבות כאלו אין סוף.
מה שקיבלת משמיים- זה מה שטוב לך מהקב"ה ועליך לשמוח ולהתמודד עם האתגרים.

(חוץ מזה, השאלה הזו יכולה להישאל על זוגות שמתגרשים, האם זוג שמתגרש התחתן בראשונה עם זיווג לא נכון ולכן צריך להתגרש כדי להתחתן עם הזיווג שלו?)

הש''א והמסרים שלי לא עובדים.

ניתן להעביר לי הודעות דרך @הנורמלית האחרונה.

כ"א באב תשע"ז 00:51
הנסתרות לה אלקינו
כ"א באב תשע"ז 05:55
נכון שלפעמים יש גירושים אבל גם זה " מה שמתאים לך" כלומר זה רצון ה'.
עדיף להשקיע בקיים מאשר לחשוב על אולי ואילו
כ"א באב תשע"ז 08:15
האם הקב"ה יכול לברוא אבן שהוא לא יכול להרים
ושאלת הבחירה החופשית שאם הקב"ה יודע את העתיד אז מה שבחרתי בסופו של דבר זה לא היה בחירה חופשית שהרי הוא ידע/כיוון את זה מראש...

בקיצור אם ה' סובב שהזוג הזה יתחתן אז כנראה שהם יכולים להוריד לעולם נשמות מיוחדות שרק הם יכולים להוריד. ומצד שני יש להם תפקיד כל שהו בעולם שהם צריכים להגשים יחד.

אם הם לא יסתדרו .או לא מסתדרים זה גם חלק מהעבודה והתהליך שהם צריכים לעבוד עליו.

לגבי פערים רוחניים תמיד תמיד יהיו לאחד משני הכיוונים אין מצב שלא יהיו הרי יש כל כך הרבה שגעונות והקפדות וחומרות ודקדוקי הלכות שאחד מקפיד עליהם והשני אפילו לא יודע שהם קיימים וברגע שמתגלה ההבדל אז יש פיצוץ של וואוו אנחנו לא באותה רמה רוחנית/דתית...

יש דברים בסיסיים
תלמוד תורה
שבת ומועדים
כשרות
טהרת המשפחה

וגם בהם יש המון רמות שונות כל שאר הדברים כל אחד חי את חייו מתוך התחשבות בשני וניסיון להגיע לעמק השווה וכמובן שלא לפגוע אחד בשני על חשבון חומרה הלכתית כל שהי ולהיפך...
כ"א באב תשע"ז 10:45

שלום לך. יש כמה זיווגים שיכולים להתאים לך. הרמח"ל כותב שמחטא אדם הראשון אין האיש נוטל את בת זוגו. לא ניכנס לעומק האמירה, אבל לכל בן אדם יכולה  להיות כמה בנות שיתאימו לו, או כמה עבודות, או כמה בתים.(הרמח"ל באדיר במרום, כך שמעתי מהרב יהושע ויצמן.)

 

בהצלחה רבה!

כ"א באב תשע"ז 11:45

התשובה לשאלה ב"לאחר מעשה" היא חוזרת לראש, על הגמ' בסוטה.

כ"ב באב תשע"ז 08:58
לאחר החופה, לדעתי, אין מקום לשאלות כאלה.
יש צורך להבין שה' הוא זה שזיווג את הסיווג
ולהתחיל לעבוד!!!
אני, לאחר החתונה עברתי המון יסורין, הרגשתי שזה ממש לא זה, ופשוט כל היום פימפמתי לעצמי מה' אישה לאיש. זה מאוד עזר לי.
היום ב''ה הרבה הרבה יותר טוה
כ"ב באב תשע"ז 12:06

ולכן, ע"פ דעת האר"י דלעיל, כל השאר הם לא רק התעסקות בחשבונות שמים אלא גם התעסקות בחשבונות שגויים (עצת היצר).

 

עם כל זאת צריך לזכור את דברי חז"ל שאפשר לגרום לנזק לעצמך בעניין הזה, ולכן צריך להזהר מגאווה בשידוכים, אבל מצד שני לזכור כי "כל עוד הנר דולק, אפשר לתקן". ושום דבר הוא לא סופי ופטאליסטי

כ"ב באב תשע"ז 23:47

יש מימרא מאוד מפורסמת בגמרא וזהו תוכנה:

אמר רב יהודה אמר רב: ארבעים יום קודם יצירת הולד, בת קול יוצאת ואומרת: בת פלוני לפלוני בית פלוני לפלוני שדה פלוני לפלוני.

 

אז זהו, לפי האמירה הזאת, לכל אחד ואחת יש את המיועד/ת שלו, ואם התחתנת עם מישהו אחר יכול להיות שאכלת אותה. שהרי לא התחתנת עם מי שראוי לך.

 

אבל בגמרא במסכת מועד קטן כתוב דבר קצת שונה:

אמר רב יהודה אמר שמואל: בכל יום ויום בת קול יוצאת ואומרת: בת פלוני לפלוני, שדה פלוני לפלוני.

 

ההבדל הוא פשוט, מחלוקת בין האמוראים רב ושמואל.. האם כל יום ויום בת קול יוצאת ומתאמת את הדברים, או רק פעם אחת בחיינו.. האם יש לנו מיועד או מיועדת אחת, או שבכל יום המצב יכול להשתנות.

 

והנה כתוב באוצר המדרשים: 

ג' פעמים בכל יום הכרוז יוצא מלפני הקדוש ברוך הוא ואומר בת פלוני לפלוני אשת פלוני לפלוני.

 

מדברי המדרש נראה שלא רק "בת פלוני" שלא התחתנה מותאמת מן השמים לזיווגה, אלא גם אישה שנשואה "אשת פלוני" בכל יום, שלוש פעמים עוברת התאמה מחדש!

 

מדברים אלו נראה העניין הזיווג נעשה פרגמטי וגמיש במהלך החיים. אז רגע, נקבע לנו עם מי נתחתן מההתחלה? או שזה משתנה..? וגם, על פי מה זה משתנה? למה בכל רגע הזיווג האידיאלי לנו משתנה?

 

אומר תוספות הרא"ש על מועד קטן בעניין הזה:

מכל מקום, פעמים עת רצון הוא והתפלה מבטלת הגזירה.

 

התפילה שלנו משפיעה על מי יהיה הזיווג המתאים לנו ביותר, לפני הנישואים וגם אחריהם.

ומוסיפה הגמרא בסוטה:

אין מזווגין לו לאדם אשה אלא לפי מעשיו

 

לפי המעשים שלנו הקב"ה מתאים לנו זיווג. וכדי שבאמת נקבל את הראוי והרצוי לנו, עלינו לשפר את המידות, ולהתפלל לזיווג הנכון וההגון לנו.

 

אם אדם נותן לגורל לסחוב אותו, הוא יפגוש את הזיווג שיועד לו עוד לפני יצירתו ברחם אימו, לטוב ולרע. ואם אדם מחליט לשנות את גורלו למוטב, ומתפלל, ופורץ דרך, ומשתפר במידותיו, יפגוש את הזיווג הכי מדהים והכי מתאים לו בעולם. ומוכר הוא המדרש על לאה אימנו:

וְעֵינֵי לֵאָה רַכּוֹת.. וּמַהוּ רַכּוֹת? רַכּוֹת מִבִּכְיָה, שֶׁהָיוּ אוֹמְרִים כָּךְ הָיוּ הַתְּנָאִים, הַגְּדוֹלָה לַגָּדוֹל וְהַקְּטַנָּה לַקָּטָן, וְהָיְתָה בּוֹכָה וְאוֹמֶרֶת יְהִי רָצוֹן שֶׁלֹא אֶפֹּל בְּגוֹרָלוֹ שֶׁל רָשָׁע!

אָמַר רַב הוּנָא קָשָׁה הִיא הַתְּפִלָּה שֶׁבִּטְלָה אֶת הַגְּזֵרָה, וְלֹא עוֹד אֶלָּא שֶׁקָּדְמָה לַאֲחוֹתָה.

 

בהחלטת כל אחד מאיתנו האם לשנות את הגזירה, באמצעות התפילה ועבודת המידות. ובמיוחד, כמו לאה, בעניין כה חשוב כמו הזיווג.. כמו שאומר הגרי"ד שיכולים אנחנו להיות "איש הגורל" ולשאת את גורלינו לטוב ולרע, או "איש היעוד", ולשנות את גורלינו, ככל שנוכל, למוטב.

 

בהקשר לאותה בחורה, כדאי שתתפלל שהוא והיא יתאימו, ושתתפלל שרמתו הרוחנית תעלה עוד ועוד לגובה, ושתדבק בו, ובכל יום תכריז בת הקול ששניהם מתאימים זה לזו 

 

מקווה שעזרתי, רק בשמחות

כ"ב באב תשע"ז 23:49


כ"ג באב תשע"ז 02:02


אולי יעניין אותך