* איך יראה מרק העוף שלכם בערב שבת?*
[שאלה מכווינה- מרק אשכנזי (מכובס)/אחר (מרק אדום)]
נשמח לתגובותיכם המלומדות בהקדם..
בתודה מראש
אנוכי ו@איוושה
מי שותה מרק בערב שבת???
בכל אופן אנחנו עושים מרק עם קרפלעך, משהו טעיםםםם
באחדות ישראל נביא את הגאולה
כל יופי הבריאה הוא כדי לתאר את יופי הנשמה היהודית
אבל אם יש - אז הוא יהיה מהמרכיבים האיכותיים ביותר שאפשר למצוא.
בלי חומרים משמרים, בלי תחליפים למיניהם ובלי מונוסודיום גלוטומט.
תכלס, מה הקשר לזוגיות?
אגב בקשר לחתימה שלך,
הרב אבינר בעולם קטן השבת אמר על המשפט הזה ("עשה אותי כלי לשליחותך")
שהוא ממקור נוצרי ולא ראוי להשתמש בו.
תנאי ראשון: שהתוכן יעמוד בסתירה ליהדות.
תנאי שני: שאנשים יהיו מודעים לזה.
במה דברים אמורים: למשל, אנחנו לוחצים ידיים כביטוי לאמירת "שלום". זה לא בניגוד ליהדות. כלומר, לא בניגוד לתנאי הראשון.
וכן, שמעתי פעם שמקור המנהג ללחוץ יד ימין עם ידו הימנית של האדם השני [זה שממול], הוא, בעצם, כדי לוודא שאתה בא לפגישה "בידיים נקיות". כלומר -- נקיות מנשק שיכוון בדיוק נגד הבן אדם שאת ידו אתה לוחץ. זאת, מכיוון שרוב האנשים הם ימניים, כלומר שהיד החזקה שלהם היא היד הימנית. ברור, שאם זה באמת כך, זה איננו מנהג יהודי אלא מנהג של בני שבטים ועמים שונים שהיו לוחמים זה בזה בכל האמצעים, וזה היה בהחלט בסדר "להפיל בפח" את מי שאתה שונא, להעמיד פנים שאתה מקדם את פניו בברכת שלום, וכשזה מסתדר לך, למשל בעת שאתם מברכים זה את זה לשלום, אתה שולף במהירות את החרב שלך ודוקר אותו כך שהוא ימות. לכן, כדי למנוע דברים כאלה, הם הנהיגו את לחיצת היד הזאת. כך שהיד השולפת תהיה עסוקה בלחיצת היד השולפת ממול ושניהם לא יוכלו לשלוף... יתכן שזה אפילו לא מנהג נוצרי אלא חלק מתרבות אלילית שבה האמינו אותם שבטים לפני הופעת הנצרות. אבל, וזה העיקר, אנחנו לא חוששים לזה שהמקור הוא אלילי או נוצרי כי הדבר אינו ידוע ומקובל כמשהו אלילי או נוצרי. [ למשל, במקרה של עץ אשוח, אנחנו כן מתנגדים לזה כי זה ידוע ומקובל כחלק מהדת הנוצרית, ורבים אף מודעים לזה שמקור המנהג הנוצרי הזה הוא אלילי. הרי האשוח עצמו הוא סתם עץ מעצי היער שהקב"ה ברא בעולמו. למה להתנגד לו? כי הוא חלק מהדת הנוצרית והתרבות הזרה.] אנשים לא מודעים ולא משייכים את השיר שהוזכר כאן, "עשה אותי כלי לשליחותך" עם הנוצרים. להיפך. זה מעורר בנו רגש דתי יהודי.. אי אפשר לפסול כל דבר אנושי רק בגלל שגם הנוצרים עושים אותו.
לא יודע אם כל דבר (וזה גם לא אסור, רק לא ראוי)
אבל עדיף להתרחק מהנצרות כמה שיותר,
וכמו שהרב אמר שם- יש לנו משפטים הרבה יותר טובים ביהדות.
למשל, יהודים אורתודוקסיים באמריקה לא חוגגים את יום העצמאות האמריקאי מפני ש"זה לא חג יהודי". לגבי "חג ההודיה" -- יש בסיס להתנגדות כי אלה היו נוצרים שברחו מדיכוי דתי נגדם שהיה באנגליה של הימים ההם. הם ברחו לאמריקה וכשעברו בשלום את ההפלגה המסוכנת בים, אחר כך את החורף הקשה הראשון באמריקה, ובעזרת האינדיאנים הידידותיים למדו לאכול מ"עבור הארץ" החדשה, כלומר תרנגולי "הודו" [הם הלא חשבו שהם בהודו...], תירס [גם זה דבר שלא היה מוכר באנגליה ובעולם "הישן" בכלל], ו-cranberries, [סוג של פירות יער קטנים שלא היו מוכרים "בעולם הישן". עכשיו אנחנו קוראים לזה "חמוציות"]. עברה שנה והם שרדו. הגיע הזמן להודות ל-ה' על כל הטוב. לכן, קוראים לזה חג ההודיה. ה- pilgrims, [בעברית: "עולי הרגל". ככה הם קראו לעצמם!], הגיעו בשלום ל"ארץ המובטחת" [אמריקה] אחרי שעברו הרבה צרות -- עברו גם את "ים סוף" [האוקיינוס האטלנטי], את האנשים המקומיים ["הכנענים"?] שהיו עלולים לסכן אותם, את סכנת הרעב, כי האוכל שהביאו מאנגליה אזל, והנה הם זכו לאכול מ"עבור הארץ".
את כל זה הם עברו בגלל דבקותם בדבר ה', אז הם הודו לו והנהיגו את חג ההודיה. אף על פי שהיהודים גם כן הגיעו לאמריקה מתוך עזיבה של מקום שבו הם נרדפו בגלל דתם, ונראה שיש מקום שגם הם יחגגו את חג ההודיה שהוא חג אמריקאי [והם אזרחים אמריקאים], בכל זאת היהודים [האורתודוקסים] מתנכרים לו כי זה "חג של גויים" אבל, ההתנגדות לחג ההודיה היא ראוייה, כי מרחפת על החג הזה רוח נוצרית. אלה היו נוצרים שברחו מדיכוי של דתם הנוצרית..
לעיתים נדירות, כן. אבל גם זה- רק בחורף.
לא אוהב עוף מכובס
"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו
רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף"
(פתגם אינדיאני)
זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת
"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"
בוריך, שוליית הרוצח
מרק עוף אשכנזי כזה עם ירקות ועוף, למרות שאני לא מהמוצא....
אבל בעיקרון אנחנו בכלל לא אוכלים מרק בליל שבת..
מרק תימני . עם חוויג' של סופא ממושב זיתן זה החוויג הכי טוב !