כ"ח באב תשע"ז 21:27

זאת אומרת אפשר לראות\ לחוש חיצונית שיש פה יהודי, נשמה של יהודי?

ומאידך התנהגות שאפשר להגיד זה אין לו נשמה יהודית?

 

דוגמא, חיפוש כזה של משמעות. קיים רק ליהודי? לא. נכון? אני מאמינה שגם לגויים יש את זה (יצא לי לקרוא ספר של גויה שהחיפוש משמעות מוזכר שם וכו')

או שלא? מה דעתכם?

 

אז קיים רק שוני שאנו לא רואים אותו? או שכן יש דברים בפועל שאפשר לראות את השוני?

כ"ח באב תשע"ז 21:42
כ"ח באב תשע"ז 21:49

בס"ד

 

בכל תחום - מהיחס לעניינים רוחניים גדולים עד רמת תווי הפנים (כך שמעתי מפי בני חו"ל שמנוסים בעניין).

 

אמנם בכל אחד ואחד הדברים באים לידי ביטוי אחרת, ובמינונים שונים, כך שהשוואה של שני פרטים לא בהכרח תמצא את ההבדלים הללו.

 

 

(בניסוח אחר- יש הבדל מובהק בתוחלת אך הוא מוסווה על ידי סטיית תקן גדולה).

כ"ח באב תשע"ז 22:15
אבל לצדיקים שזיככו את עצמם ברור שיש יותר יכולת להבחין בין יהודי לגוי ובין טומאה לטהרה.
כ"ח באב תשע"ז 22:38


כ"ח באב תשע"ז 23:09

אבל במובן מסויים כן.

 

(אני ארחיב אולי מחר)

כ"ח באב תשע"ז 23:41

נכון להגיד גם שהשורש של גוי הוא רע?

כ"ט באב תשע"ז 00:07


כ"ט באב תשע"ז 00:11
כ"ט באב תשע"ז 00:14
כ"ט באב תשע"ז 17:47


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 19:32

מסתבר שקראתי את המילה בניקוד הלא נכון

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 23:45


א' באלול תשע"ז 15:49

כי מציון תצא תורה וכו'. למי? לעם ישראל שאמור לשבת בארץ ישראל?! כמובן  שהכוונה שתורה תצא אל העמים האחרים. ביתי בית תפילה לכל העמים. חביב אדם וכו' בעצם, עם ישראל שהוא ממלכת כוהנים וגוי קדוש, תפקידו להביא את האור לשאר העמים. כשם שהכהנים בתוך עם ישראל תפקידם לשרת את עם ישראל באמצעות התפקידים השונים שלהם כגון העלאת הקורבנות ואיבחון הנגעים. כך גם עם ישראל הוא הכלי שבאמצעותו הקב"ה מקרב את האדם אליו מכיוון שהוא , האדם, חביב עליו. חז"ל גם למדו למשל על איך שצריך לכבד את ההורים מהתנהגותו של גוי מסויים, שכיבד מאוד את אימו.

מאידך, הרבה גויים עשו לעם ישראל הרבה מאוד רע. לכן, זה מאוד טבעי שיהיה לנו יחס שלילי אליהם. יותר גרוע מכבדהו וחשדהו. יחס של כבדהו וחשדהו הוא יחס שנותנים למי שאין איתו נסיון רע מהעבר. אבל, מי שיש איתו נסיון רע מהעבר, לא רצוי שלא להרגיש כלפיו רגשות של נקם וכו'. אומנם, יש בעיה שאין לנו נסיון עם כל אינדיווידואל בפני עצמו, ואנחנו דנים אותו לפי הקבוצה שאליה הוא שייך. כלומר באופן סטראוטיפי. יש אומרים שזה לא הוגן. אבל, מה לעשות, אנחנו לא מלאכים וככה ה' ברא את האדם  כדי לגונן על הקבוצה שהוא שייך אליה וכדי שהקבוצה תשרוד ובסופו של דבר גם היחיד הזה ישרוד עם משפחתו כי הקבוצה,או השבט, או העם שהוא שייך אליו ילחמו בשבילו ויגנו עליו. מה שלא בסדר זה שחלקים בעם שלנו מפעילים את הכלים הללו כלפי יהודים אחרים. כי אחרי שגלינו מארצנו  כל עדה פיתחה מאפיינים משלה -- מעצם זה שהיא היתה לבדה במשך הרבה מאוד זמן.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

כ"ט באב תשע"ז 01:19
בישנים רחמנים וגומלי חסדים.

לא מתכתב עם נשים בפרטי.

כ"ט באב תשע"ז 11:40

אחרת - במקום לשלוח לבירורי יהדות ולעשות גיור לחומרא - היינו עושים את הבדיקה הזאת...

כ"ט באב תשע"ז 12:15
כמו שאומר ר' צדוק (צדקת הצדיק נד) "עיקר היהדות בקריאת שם ישראל" - ההבדל המהותי היחיד בין יהודי לגוי הוא השם שבו הוא מכונה. ר' צדוק ממשיך שם "כמ"ש (ישעיה מד, ה) "זה יאמר לה' אני וזה יקרא בשם יעקב וזה יכתב ידו לה' ובשם ישראל יכנה", שלא יהיה לו רק מעלה זו שמכונה בשם ישראל, די". עכ"ל.

הוא ממשיך שם להוכיח את זה מגמרא במס' שבת ומתשובה של הרדב"ז שפוסק שהמרה לאיסלאם היא נכללת ביהרג ואל יעבור למרות שהרמב"ם כתב שהם אינם עובדי ע"ז וכד'.
אפשר לעיין שם.

השאלה היא מה ההשלכה של זה על דעות שסוברות שיש אהבה מסותרת בלב כל ישראל כמו שאומר לדוגמה בעל התניא "...שהיא אהבה מסותרת שבלב כללות ישראל".
כ"ט באב תשע"ז 12:20

יש סיפור על צדיק אחד (שכחתי את שמו) שיום אחד נכנס אליו גוי לישיבה (בלבוש יהודי) שרצה לעקוב אחרי מה שמתנהל שם... 

ואותו צדיק נכנס לישיבה וראה את כולם לומדים, פתאום הוא ביקש שיוציאו אותו החוצה..

כששאלו אותו איך הוא ידע, הוא ענה שהוא ראה את כולם מתנדנדים בלימוד והוא מסתכל על הספר כמו גולם.

 

אם זה כולל אני לא יודע.

 

אז עכשיו אני אביא תורה של ר' נחמן בעניין שאומר שאפשר להבחין בין גוי ליהודי בתנאי מסויים (אולי מישהו כאן זכה להבין)

ליקוטי מוהר"ן חלק ב' תורה כח

 

דַּע, שֶׁיֵּשׁ חִלּוּקִים בֵּין הַתּוֹרוֹת
כִּי יֵשׁ תּוֹרָה שֶׁלּא נִתְּנָה אֲפִילּוּ לִדְרשׁ
וְיֵשׁ תּוֹרָה שֶׁנִּתְּנָה לִדְרשׁ וְלא נִתְּנָה לִכְתּב
וְיֵשׁ שֶׁנִּתְּנָה לִכְתּב
וּכְמוֹ שֶׁמָּצִינוּ שֶׁאָמְרוּ רַבּוֹתֵינוּ, זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה .
'דְּבָרִים שֶׁבְּעַל פֶּה אִי אַתָּה רַשַּׁאי לְאָמְרָם בִּכְתָב' וְכוּ'
וּמִי שֶׁיּוֹדֵעַ לְהַבְחִין וּלְהַכִּיר בֵּין הַתּוֹרוֹת
אֵיזֶהוּ נִתְּנָה לִכְתּב, וְאֵיזֶהוּ לא נִתְּנָה לִכְתּב
הוּא יָכוֹל לְהַכִּיר אֶת אִישׁ יִשְׂרְאֵלִי בֵּין הָאֻמּוֹת
וַאֲפִילּוּ אִם אֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל עוֹמֵד בֵּין כַּמָּה אֻמּוֹת, יָכוֹל לְהַכִּירוֹ

וְסוֹד זֶה מְרֻמָּז בַּפָּסוּק: "אֶכְתָּב לוֹ רֻבֵּי תּוֹרָתִי כְּמוֹ זָר נֶחֱשָׁבוּ"
הַיְנוּ כְּשֶׁכּוֹתְבִין רֻבֵּי תּוֹרָתִי
הַיְנוּ רַב יוֹתֵר מֵהָרָאוּי דְּהַיְנוּ שֶׁכּוֹתְבִין מַה שֶּׁלּא נִתָּן לִכְתּב כַּנַּ"ל
אֲזַי "כְּמוֹ. זָר נֶחֱשָׁבוּ"
הַיְנוּ שֶׁאֵין יוּכַל לְהַכִּיר אֶת הַיִּשְׂרָאֵל
וּכְמוֹ זָר נֶחֱשָׁב אֶצְלוֹ, שֶׁנִּדְמֶה לוֹ לְזָר וּלְנָכְרִי
וְכֵן לְהֵפֶך, שֶׁיּוּכַל לִטְעוֹת עַל הַנָּכְרִי שֶׁהוּא יִשְׂרָאֵל כַּנַּ"ל
כִּי עִקָּר הַהֶבְדֵּל שֶׁבֵּין יִשְׂרָאֵל לָאֻמּוֹת
הוּא בִּבְחִינַת מַה שֶּׁלּא נִתָּן לִכְתּב, בְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה
'שֶׁבִּשְׁבִיל זֶה נִתְּנָה תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה
מֵחֲמַת שֶׁצָּפָה שֶׁיִּהְיוּ יִשְׂרָאֵל בַּגָּלוּת וְיַעְתִּיקוּ הָאֻמּוֹת לְעַצְמָן תּוֹרָה שֶׁבִּכְתָב
עַל כֵּן נָתַן לָנוּ תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה
שֶׁזֶּה אֵינָם יְכוֹלִים לְהַעְתִּיק, מֵחֲמַת שֶׁהוּא בְּעַל פֶּה'
נִמְצָא שֶׁעִקָּר הַהֶבְדֵּל וְהַיִּתְרוֹן שֶׁל יִשְׂרָאֵל עַל הָאֻמּוֹת
הוּא בִּבְחִינַת תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, שֶׁלּא נִתַּן לִכְתּב
וְיֵשׁ בְּכָל אֶחָד וְאֶחָד מִיִּשְׂרָאֵל
חֵלֶק מִבְּחִינַת תּוֹרָה שֶׁבְּעַל פֶּה, שֶׁלּא נִתַּן לִכְתּב
וְעַל כֵּן מִי שֶׁמַּכִּיר בֵּין הַתּוֹרוֹת שֶׁנִּתְּנוּ לִכְתּב וְשֶׁלּא נִתְּנוּ לִכְתּב
הוּא יָכוֹל לְהַכִּיר בֵּין יִשְׂרָאֵל לָאֻמּוֹת
כִּי זֶה עִקָּר הֶבְדֵּלָם כַּנַּ"ל

"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

כ"ט באב תשע"ז 16:17

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

כ"ט באב תשע"ז 16:17
שזו שאלה ממש טובה

אני חושב שלא הרבה שואלים את עצמם מה ההבדל בכלל בין יהודי לגוי שאנחנו כ''כ אמורים להתבדל מהגויים וכו'... ככה שהשאלה בדיוק במקום👍

אז חשוב לדעת שבמבט חיצוני רגיל אין הבדל- גם הגוי וגם היהודי חותרים למשמעות בחיים ולחיי משפחה, חינוך, ערכים וכו'... רואים את זה בצורה ממש בולטת

אבל יש נקודה מסויימת שהיא קצת יותר פנימית ונסתרת ששם יש הבדל ממש גדול ומהותי בין היהודי לגוי, ויש סיכוי שאי אפשר למצוא את זה בצורה גלויה בכל אחד ואחד, אלא רק כשמסתכלים על מכלול- העם היהודי מול אומות אחרות: לדוג' צרפת, איטליה, ארה''ב וכו'

ופה אפשר לראות שהעם היהודי מביא איתו מדרגה מוסרית- בעצם נטייה יותר חזקה לעשות טוב ולהאיר את המציאות, נגיד בזמן מלחמה: העם היהודי- צה''ל בשונה מכל מדינה אחרת, יעשה הכל כדי לא להרוג חפים מפשע אצל האוייב אפילו במחיר של חיי אדם שלנו.... ''אובר מוסריות''...,
וגם האחווה שיש בתוך עמ''י אחד כלפי השני בזמן מלחמה זה ממש נדיר: כ''כ הרבה תרומות לחיילים ותפילות שכולם יחזרו בשלום... אפשר לחשוב כבר שהשכנה ממול היא אמא לחייל בשדה הקרב מרוב הדמעות שלה על החיילים...
אז מצד אחד זה דבר גדול ומצד שני יש כאן ממש עיוות... אבל עיוות ממדרגה ממש גבוהה של רצון להיטיב לאחרים.

אז אם נסתכל על בן אדם ספציפי לא בטוח שנראה את ההבדל, אבל בהסתכלות ''על'' אפשר ממש לראות התנהלות שונה.. אני חושב שאפשר גם לצרף את מה שאומרים חז''ל שחכמה בגויים תאמין, אבל תורה לא... כי הגרעין שלהם שונה, אבל עדיין חשוב לזכור שצלם אלוקים נמצא גם בגויים, רק במדרגה נמוכה יותר👌
כ"ט באב תשע"ז 16:23

התיאוריה הקבלית גורסת שהיו נשמות "יהודיות" , שהייתה להן צורה מיוחדת.

 

היום זה כבר לא קיים.

ההבדל בין גויים ליהודים הוא ביורוקרטי.

יש אנשים שהרבנות הגדירה "יהודים" ויש כאלו שהגדירה "לא יהודים"

 

זו הגדרה לגמרי מלאכותית , אין מאחוריה שום דבר "רוחני".

כ"ט באב תשע"ז 16:31

אל תשליך את חוסר ההבדל שאתה רואה בסביבה שלך על כל עם ישראל.

יש הבדל שמים וארץ. ואני אומר את זה מהיכרות רבת שנים עם גויים מכל רחבי העולם

כ"ט באב תשע"ז 16:33


כ"ט באב תשע"ז 16:43

בסה"כ גויים יכולים להיות נחמדים מאוד, אנשים נעימים מאוד, וחלקם אפילו חסדי אומות העולם כפשוטו.

אבל בעומק יש פערים גדולים בין איך שיהודי מתנהג לבין איך שגוי מתנהג.

בגדול, גם אם כלפי חוץ זה נראה אותו הדבר, המניע הפנימי שונה. ה"למה?".

אנחנו לא נבין את דרכים בלי עיון מעמיק, והם לא יצליחו להבין את דרכנו גם באותה הדרך.

 

לגבי הנקודה שפתחתי איתה את התגובה, רגעי האמת, אפשר לשים לב לזה באותה צורה שבוחנים אנשים ביום יום.

למשל כשקורה משהו שלא נוח לאדם איתו (ביטול האגו), או כשאף אחד לא מסתכל.

יהודים מגיבים אחרת לגמרי מגויים.

אפשר לראות כל מיני "ניסויים חברתיים" שנעשו בעולם שהוציאו את האנשים ברחוב מכוערים ביותר מבפנים, ומצד שני כאלה שעשו אותם גם כאן בארץ שביניהם רק בודדים "ביישו את הפירמה" (לא מדובר על גזל בסגנון יצאת צדיק של חיים הכט, כי בענייני כספים יש יצר הרע יותר גדול).

 

ברור שיש יהודים בעייתיים (מכמה סיבות), וברור שיש גויים שהם אנשים טובים מאוד.

אבל בזמנים של מסירות נפש, הנקודה היהודית מתנוצצת הרבה יותר חזק

כ"ט באב תשע"ז 16:39


"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

כ"ט באב תשע"ז 21:38
יש מקובלים שטוענים שתאוות הבצע היהודית מקורה בנשמה שהיא "כלי" טהור, מה שמעיד על כך שהיא מסוג הנשמות היהודיות המיוחדות.

אבל זה לא חייב להיות נכון.
היהודים היו מנועים מהחזית בנדל"ן במשך מאות שנים, לכן יש להם מורשת ארכיטיפית שהכסף הוא הדבר היחיד שחשוב.

אבל ההבדל הזה, הוא תוצאה של מורשת היסטורית. הוא לא מעיד על שורשים רוחניים אמתיים.

גם גוי גמור להלכה, אם יגדל מינקות בסביבה כזו, יהיה יותר מעוניין בכסף מגויים שגדלו בסביבה כפרית טבעית.

לכן מדובר בהבדל שהוא אמיתי, אבל הוא לגמרי לא רוחני. גם זו הסיבה שיהודים התבוללו בקלות רבה מאוד ברוב הארצות.

הצוענים לדוגמא התקשו הרבה יותר להתבלבל באירופה.
כ"ט באב תשע"ז 22:22

אבל גם אם נניח ש"מיין קאמפף", שהוא ודומיו המקור לדבריך, הוא מקור אמין, הרי שזה שייך אך ורק במחוזות אשכנז.

אבל כידוע מ"יין קאמפף" אינו מקור אמין, לא מחקרית, לא תורנית ובוודאי לא מוסרית.

כ"ט באב תשע"ז 23:10
אם כי הגמ׳ או תוס׳ בבבא בתרא אומרים שרובא דגנבי מישראל.
האם זה דווקא בגלות? או שזה מהותי יותר?
האם שייך דווקא בבבל או בארצות אשכנז? (בהתאמה למשפט פתיחה של התגובה).

אני באמת לא מבין את הפשט בעניין הזה אבל האמירה הזו קשה אפילו רק מצד הניסוח שלה.
כ"ט באב תשע"ז 23:24

הזאת, אלא שהעניין הממוני הוא עניין תרבותי ונקודתי ולא שייך ליהדות וכדומה.

לגבי הגמרא עצמה, בוודאי שרוב הגנבים לא גונבים משום מורא מלכות, ועם ישראל ניחן בעזות ("עזים שבאומות ישראל"), לכן הגיוני שדווקא היהודים יהיו כך.

למרות שצריך לעיין שם, מה שכתבתי היה מהמותן.

 

אבל שים לב למשל בהווה, בארץ ישראל, כשמורא המלכות בענייני גזל הוא לא כזה נפוץ, מי רוב הגנבים, הרוצחים וכו' (ביחס למספרת באוכלוסיה)?

ולמרות שבענייני "ביזנס" יש הרבה שראו שדווקא ההפך הוא הנכון, כאן כבר יש את העניין של כל הגדול מחברו יצרו גדול הימנו וכל זה...

 

בכל אופן, כתבתי להוציא מליבם של צדוקים, ועל כן החריפות

כ"ט באב תשע"ז 23:10
לכן פליאה גדולה על כך שאתה מדבר בלי הפסק
כ"ט באב תשע"ז 23:25


ל' באב תשע"ז 14:37

קודם הוא היה בטוח שאתה קורא נלהב של ספרות קלוקלת גרמנית, ואחר כך הוא נאלץ לאכול את הכובע כשלימדו אותו קצת תלמוד.
כמה אלימות ובוטות.

ל' באב תשע"ז 15:48

ואני הבעיה? אשריך שצידדת בפיצול של שפיפול .

ולגבי הגמרא, אענה לך, כי יצאת קצת עם הארץ. הדיון שם בגמרא היה לכל הדעות רק על בבל, ולפי המראה של הסוגיה רק על פומבדיתא.

שזאת בדיוק הטענה שלי, אין שום שורש יהודי בזה.

ל' באב תשע"ז 19:02

כל קורא עם דעת יראה שלא הייתי מעורב בדיון, ולכן כל פרשנות שלך לגביי כאן היא לא תקפה - אני לא חלק מהדיון בכלל.
אתה אכן הבעיה - בעיה בהתנהגות.

ל' באב תשע"ז 19:04

וקיימת בעצמך מתעבר על ריב לא לו.

יש לך בעיית attitude קשה.

לא די שאתה תוקף את כל מי שזז, כנראה בגלל בעיה רגשית כלשהי, אתה עוד מאשים במומך אחרים.

עשה לי טובה, טפל בעצמך לפני הפעם הבאה שתגיב לי.

ל' באב תשע"ז 19:17

אתה יודע, מותר לאנשים לפי החוק לעיין באתרי רשת, כולל נניח בדיון הזה. מר שארקי פירסם כאן כמה דברים מעניינים, אז קראתי אותם, מה שאתה מכנה "מתעבר על ריב". תאר לעצמך, בניגוד גמור למתקפה המכוערת שלך, דווקא לא קפצתי להגיב לכל הודעה כאן. בעצם אני מניח שלא ברור לך איך אפשר.

ל' באב תשע"ז 19:22

מי שיוזם כל הזמן תקיפות הוא אתה.

למשל כאן, "כמה אלימות ובוטות".

 

ועוד דוגמאות לתגובות המלאות בדרך ארץ ואין בהם משום הבוטות והאלימות...

למשל: התלבטתי רבות איך לענות לך כך שתסכים להקשיב. - צעירים מעל עשרים

למשל: נשמע כמו שלב חדש בדרך לפונדמנטליזם פנאטי בסגנון אפגניסטן. - לקראת נישואין וזוגיות

למשל: רק כי אי אפשר להשאיר דבר כזה ללא תגובה. - חיסכון השקעה וצריכה

וזה מהסתכלות של דקה בכרטיס האישי שלך

 

ואז אתה כותב דברים כאלה...

מרבים באהבת חינם - נוער וגיל ההתבגרות

ממש נאה דורש נאה מקיים

 

בכל אופן, מבחינתי אתה לא קיים.

לא מכבודי לדון עם אנשים שמחפשים לריב עם אנשים, ועוד מחפשים שכר כפנחס.

ל' באב תשע"ז 19:31

ולא חייבים לחטט בכרטיסים.
ובאמת כדאי להרבות באהבת חינם.

ל' באב תשע"ז 19:32

אולי בזכות החודש תצליח לעשות תשובה.

בהצלחה מעומקא דליבא

ל' באב תשע"ז 19:38

אני עם עט ביד, בדיוק רושם!

א' באלול תשע"ז 08:22
יכול להיות כאן טרול אלים, שחצן ונבער אבל אם הוא מחזיק בדעות הנכונות ותומך בלאומנות קיצונית ובדעות של רבני החרד"ל, אז אף אחד לא ימנע ממנו להמשיך להשתולל.
א' באלול תשע"ז 08:19
אני מאמין בתורה , כמובן שאני לא מאמין שהרבנים החרדלים או החרדים מייצגים את התורה, חס ושלום.
אבל בתורה אני מאמין.
לפי התורה היהודים באמריקה היו צריכים להיות נרדפים ועניים. ככה כתוב בתוכה. רובם לא מקיימים שום מצוות גם לא מצוות דאורייתא. אז לפי מה שכתוב בספר דברים, הם היו צריכים נרדפים ומסכנים.

מה לעשות שהפך הוא נכון?
לפי הנתונים בערך 36 אחוז מההון הפרטי בארצות הברית נמצא אצל היהודים.
זה אומר שליהודי ממוצע יש פי 18 כסף מאשר לגוי ממוצע.
אילו הוא היה באמת יהודי, משבט יהודה מתוך בני ישראל, הוא היה צריך להיות עני ומסכן, ככה כתוב בתורה.
אם מאמינים בתורה , ברור לחלוטין שהיהודים האלו אינם "יהודים אמיתיים" אבותיהם לא "עמדו על הר סיני". היהודים האלו, שהם אנחנו הם איזו קבוצה אתנית שיש לה מאפיינים תרבותיים מסויימים. זה הכל .
יש עוד קבוצות כאלו.
יש את הצוענים, יש סינים בהודו, יש את הג'יינים. בקיצור זה לא שיש הבדל מהותי בין יהודי לגוי. יהודי הוא סוג של גוי.
אולי יש לו חוש יותר טוב לעסקים.
כ"ט באב תשע"ז 17:37
על יהודי שהוא וחבריו ו/או משפחתו חיים (או חיו) כמו גויים בחו"ל, ללא שום סממן יהודי. |חלק בסיפור שאני לא זוכר|. ואז הוא אמר שגם בסביבתו אפשר להבחין בין יהודי לגוי. אתה רואה שהוא יהודי ושהוא גוי. נקודה.
"מה זאת אומרת? איך אתה רואה את זה? מה אתה רואה?"
"אתה רואה. אתה פשוט רואה."
כ"ט באב תשע"ז 17:42
וכשדיברתי עם שניהם
אתה מבין שבמהות הוא לא שייך לעמישראל
לעומת השני.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

כ"ט באב תשע"ז 17:47

נסי פעם הבאה לדבר עם 2 ילדים בלי לדעת מה הרקע הדתי שלהם.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 17:52
מקדמת דנא?!

וזאת למודעי
לא הכרתי אותם. דיברתי איתם בלי לדעת מיהם ומהם.


רק הרגשתי .
בדיעבד הסתבר לי שהרגשתי נכון.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

כ"ט באב תשע"ז 18:06

תראי, כשאת עורכת מחקר את צריכה לבודד את המשפתנה שאותו את רוצה לבדוק.

למשל, נניח שהועלתה טענה שככל שמידת הנעליים של האנשים גדולה יותר, הם חכמים יותר. כדי לבדוק את זה את צריכה להביא קבוצה של אנשים ששווים בכל הפרמטרים, לבד ממידת הנעליים שלהם, ולבדוק את רמת המשכל שלהם.

כדי לבדוק האם ילד יהודי שונה מגוי בעצם מהותו (בצורה שניתנת לבדיקה כמובן), תצטרכי להוציא מהמשוואה הבדלים של תרבות, סביבה ועוד אלף גורמים אחרים.

אם תמצאי 2 ילדים שגדלו במשפחות דומות (מאותו עם, כי אחרת זה ישפיע) וכו וכו, ועדיין תוכלי לדעת מי מבינהם היהודי, נוכל לדבר.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 18:29

לגמרי ע"פ חיצוניות ובלי שום שאלות והיכרות...

(זה לא באמת קצת)

כ"ט באב תשע"ז 18:36


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 18:41

יש יהודים שנראים יותר דומים לאירופאים/ערבים מליהודים... ולא לחינם.

למרות שמבחינת הגזע אנחנו שייכים לאותו הענף בגדול

כ"ט באב תשע"ז 18:44


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 18:45

אז לא לזה התכוונתי... זה יותר דומה למה שנכתב פה

אני חושבת... - בית המדרש

כ"ט באב תשע"ז 18:47

פשוט א הבנתי את ה מהתגובה שלך פה למעלה.

ובכן אני, כמה מפתיע, לא מסכימה

יצא לי לטפל בכמה ילדים מדהימים שלא שייכים לעם שלנו. לא הרגשתי בהבדל מיוחד.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 19:09

זאת רק סיבה לכך שאני לא חושבת שיש.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 22:16

נשאר במחלוקת

כ"ט באב תשע"ז 23:40

אלא פשוט דעה שיש לכל אחד מאיתנו ואין דרך להפריך או לבסס אותה.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 23:54

בימים שאני קצת פחות רשע אני יכול לזהות אם אדם יהודי או לא לפי תמונה בדיוק של בערך 80%.

בשאר הימים אני לא מבדיל בין עצמי לבין גוי

כ"ט באב תשע"ז 23:57

אני לא בטוחה שזאת הוכחה אמפירית

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 23:58

אבל עשינו על זה שרשור ענקי עם ראיות מדעיות מוצקות (מחקרים ממקורות מחקריים ולא עיתונים בלבד) על כך שאפשר לפי הפרצוף לזהות תכונות אופי של אנשים.

לא רואה סיבה שאת היהדות לא יהיה אפשר לזהות גם.

ל' באב תשע"ז 00:06

נורא הגיוני שניתן יהיה לזהות תכונות, כי הן מתבטאות בתנועות שרירים, שבסופו של דבר הופכות לחלק מהבעת הפנים שלנו.

אם אתה יהודי זה לא אומר שאתה נוטה לכווץ את השפתיים יותר או לצמצם את העיניים יותר (מן הסתם)

ויופי שאתה מדבר על עצמך בלשון רבים תמיד אפקטיבי.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 00:12

איך לא למדת מעולם את מעלת הנפש היהודית?!??!?!?!?!?!

ולא מדובר בזיהוי תנועות שרירים (Microex‎pressions בלע"ז), אלא דרך תמונות סטילס שלא תלויות בהבעות הפנים של האדם. למה שלא תלכי לקרוא שם במקום ליצור את הדיון מחדש? הוא היה ארוך ומתיש. זה נקרא בלע"ז Physiognomy...

לכן כל מה שכתבת על צורת השפתיים וכדומה לא שייך כלל וכלל.

 

זה השרשור

לבנות שאלה שמעניינת אותי

 

זאת התגובה עם המחקרים וכו' תוכלי לסבוב סביבה לראות את הדיון האמפירי לגבי זה

אני מכיר את הדברים האלה מזמן... מוסיף קישורים - לקראת נישואין וזוגיות

 

נ.ב,

ברור שאכתוב על עצמי בלשון רבים כשאני בשיגעון גדלות שכזה

ל' באב תשע"ז 00:30


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 00:30

שאלוקים יעזור לי.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 00:30

כדי שלא תוכלי לערוך ויזכר הדבר לדראון עולם

ל' באב תשע"ז 00:31


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 00:31

🍌🍌🍌🍌🍌

ל' באב תשע"ז 00:37

נעשה את זה כשנהיה פחות עייפים.

זה המון מידע.

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 00:41

הראש חודש עושה לי מצב רוח טוב...

לילה טוב

ל' באב תשע"ז 00:44

זכותו של כל אדם לנצלול ו/או לנטבוע בשלווה

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 00:50


ל' באב תשע"ז 00:52

funny bunny

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 00:54

די, תגובה אחרונה בלי נדר להיום.

ל' באב תשע"ז 01:02


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 09:07
שאתה נוטה לכווץ את המצח יותר
ל' באב תשע"ז 12:05


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ל' באב תשע"ז 20:59
שיטת לימוד זו כבר פחות נפוצה
ל' באב תשע"ז 21:02


ל' באב תשע"ז 21:19


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 19:11


"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

כ"ט באב תשע"ז 22:17

היה על זה שרשור שהרחבנו בו בראיות ורעיונות

כ"ט באב תשע"ז 18:05
דיברת איתם על דברים שקשורים ליהדות או סתם?
כ"ט באב תשע"ז 18:19
גם בדיבורים על ענייני חולין
ראיתי הבדל.
וגם בהתנהגות. (שניהם לא דתיים)

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

כ"ט באב תשע"ז 18:32


"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

כ"ט באב תשע"ז 18:45


"ביום שיזוהמו כל המים על פני העולם, כל העצים ייחטבו, והשדות כולם יתייבשו,

רק אז אולי יבינו בני האדם, שאי אפשר לאכול כסף" 

 

(פתגם אינדיאני)

כ"ט באב תשע"ז 18:30
שאפשר אפילו לראות על הפנים של בנ"א.
משהו בעיניים של גוי נראה לי ריק כזה.

אבל אולי זו רק אני.

יותר נכון אצל ערבים.
פחות יצא לי לפגוש גויים ברוך ה.

אבל לגבי ערבים יש להם מבט ריק.
כ"ט באב תשע"ז 19:05
נראים אולי כיהודים בגלל הזקן
אבל מדהו במבע ובהתנהגות משתקף מהפנים שלהם.

אם אני לא טועה
היה לזה נתייחסות מהרב מרדכי אליהו זצ"ל.

לצערי השיחה אישית לא עובדת לי!

*** אם אפשר לשלוח מסר אני אשמח.

א' באלול תשע"ז 22:16

תקראו את סיפרו של הרב אביחיל זצ"ל. הוא חקר את זה. הוא גילה שהטליבאן הם בני שבט שנקרא "אפרידים". האפרידים הללו הם בני שבט אפרים האבוד. בשנת 1948 פגש נציג ישראל באו"ם את נציג אפגניסטאן. באפגניסטאן יש כל מיני שבטים. אחד מהם הוא האפרידים. הנציג ההוא שוחח עם נציג ישראל ומסתבר שהוא ידע שמוצא בני שבטו הוא מישראל ושהם בני שבט אפרים. הוא סיפר שעד לפני כמה מאות שנים [אולי יותר מאלף] , שמרו האפרידים על המסורת שלהם , הם ידעו שהם בני ישראל ושהם משבט אפרים והיו להם כל מיני מנהגים של בני ישראל. ואז היתה שם מלחמה. מצד אחד, נלחמו שם המוסלמים, שהיו חדשים בשטח ובעולם, והיו מלאי עזוז ואש קודש, וגם איזה שבט או קבוצה של שבטים פאגאנים, כלומר עובדי אלילים. האפרידים ראו שהם לא יכולים לעמוד לא נגד אלה ולא נגד אלה. בטח לא נגד שני הצדדים גם יחד. אז הם היו צריכים לבחור אם ללכת עם המוסלמים או ללכת עם עובדי האלילים. אז הם בחרו במוסלמים כי הדת של המוסלמים היתה יותר קרובה לדת של בני ישראל, כלומר לדת שלהם עצמם [אמונה באל אחד וכו']. אבל המוסלמים היו קנאים ולכן הם, האפרידים, נאלצו להסתיר את דתם המקורית. אז הוחלט שרק המנהיג שלהם יידע את עיקרי דתם. למנהיג הזה היה תליון על הצוואר שבתוכו היה כתוב "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד" בכתב עברי עתיק. לפי דברי הרב אביחיל, יש להם כל מיני מנהגים שאכן מצביעים על מוצאם האמיתי. יש אפילו מנהגים שהיהודים כבר לא נוהגים כמו ייבום. הם גם נוהגים לשתות יין ביום ששי אחרי שקיעת החמה [משהו שהוא אסור בתכלית האיסור לפי חוקי האיסלאם שהם כל כך קנאים לו !] . "הבן יקיר לי אפרים... כי מידי דברי בו, זכור אזכרנו עוד..."   יהי רצון שהקב"ה יחזיר את כל נדחי ישראל.

א' באלול תשע"ז 22:25

מקווה מאוד שזו קונספירציה

אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

ב' באלול תשע"ז 07:50
היא הייתה אומרת
"מתי כבר ימצאו שבט יהודי אבוד בין הבנקאים בשווייץ? "
א' באלול תשע"ז 23:29
ולא לשבטים האחרים.
ב' באלול תשע"ז 00:28
הטאליבן הוא תנועה פוליטית .
המקור שלה הוא קבוצות שהוקמו על ידי האמריקאים כדי להלחם הפלישה הסובייטית לאפגניסטן.

מה שהרב אביחיל אולי שמע שבין הקבוצות האתניות באפגניסטן ישנה אחת שנקראת פאתאנים. הפאתאנים האלו חיים גם באיראן , גם בפקיסטן וגם בהודו ולגביהם היו כל מיני אגדות שאבות אבותיהם נהגו מנהגים שאולי מקורם ביהדות.
כמו ברית מילה בגיל שמונה ימים ולא בגיל 13. ( כי הרי כולם מוסלמים)


חלק מסויים מפאתאנים האפגנים ( שכאמור הם רק חלק מהפתאנים) הצטרפו מתי שהוא לתנועה הפוליטית האיסלמית האפגנית שקרוי טאליבן, ומכאן הטעות המבדחת של הרב צוריאל.
ב' באלול תשע"ז 01:08

ויש תאוריה שמוצאם העתיק הוא יהודי.

אני לא רואה פה שום "טעות מבדחת" ומוחה על כבוד ת"ח.

יש פה אולי אי דיוק לשוני, ולא יותר

ב' באלול תשע"ז 07:48
הם השתלטו על אפגניסטן בשנת 1996.

מי שאומר מה שאמרת "הטאליבן הם שבט אפריים האבוד" אומר שטות מוחלטת כדי למשוך תשומת לב מבחורות בפורומים.
ב' באלול תשע"ז 14:13

ותזהר בכבוד הרבנים שאתה מדבר עליהם, חתיכת חצוף.

ב' באלול תשע"ז 16:58
אבל אם אתה אומר "אני לא רואה פה שום טעות" אז אתה גם עיוור.
ב' באלול תשע"ז 20:36
פסידוניתאחרונה


אל תוותרי לעצמך 

אל תוותרי על עצמך

כ"ט באב תשע"ז 23:15
האם זה תוצר סביבתי או שזה משהו מהותי?
לא פשוט כ"כ שילד גוי שיגדל במשפחה תורנית לגמרי (נניח והתגלה למפרע שהגיור של האמא לא תקף) יהיה תמיד שונה משאר הציבור. וודאי שבאופן כזה אני אתלה את זה בתורה.
אבל אפילו נניח שהוא גדל במשפחה חילונית, כל עוד הוא לא נראה חריג (תאילנדי נגיד) אז לפי דעתי לא ייראו הבדלים.
ראיתי גויים שנמצאים במסלולי גיור והם לא נראים שונים מחילוני שאין לו מושג ביהדות.
כ"ט באב תשע"ז 23:26

וזה נכון גם לאחרי גיור.

 

וכמו שכתבו פה, בוודאי שיש חסידי אומות העולם!

כ"ט באב תשע"ז 22:49
או, אם כבר, לקרוא את כל השרשור בנחת.
א' באלול תשע"ז 00:30

ההבדל מתחיל מהכלל, מנשמת הכלל, עובר גם אל נשמת הפרט, משפיע על המידות (רחמנים, ביישנים, גומלי חסדים) וכו'.

 

אם אדם מתאמץ חלילה לפעול נגד מהות נשמתו - אולי יהיה יותר קשה להבחין.

 

וכבר אמרה הגמרא, "מה בין פושעי ישראל לנביאי אומות העולם"..

 

וריקנים שבך מלאים מצוות כרימון.

 

 

כמה שיהודי יותר נאמן לנשמתו, עפ"י הדרכתה של תורה - כך יותר קל להבחין. וכמה שהמבחין יותר גדול - יבחין גם מתחת לערמות של אפר..

 

ויש גם צדדים אנושיים משותפים.

 

לא סותר שגם גוי יכול לחפש משמעות. למה לא.

חינוך תורני בדרך חיובית – תכנים תורניים לילדים, מאמרים, ניגונים ועוד

 

 

 

אולי יעניין אותך