ג' בחשוון תשע"ח 22:04
האם שידכתם פעם לחילוני/ה?

שאלות נוספות:
עקרוני או לא עקרוני?
רואים הבדל בין שידוך דתיים לשידוך כאלה שאינם?
איך עשיתם את זה?
על סמך מה?
ג' בחשוון תשע"ח 22:15

אז ככה... זה נורא הצחיק אותם (שידוך חיוך)

ובתחילה זה היה: נראה לך? אין מצב!!

אבל שניהם היו כבר בשנות השלושים המתחילות להיות מאוחרות אז אחרי הגיחוך הם הסכימו

הבחורה היתה בת משפחה והבחור היה בן של מישהי מבוגרת שעבדה איתי והיא זו שהעבירה את הטלפון של הבחורה לבן שלה

סוף הסיפור... לא הלך

אבל שמחה שניסיתי

 

בחצי הדרך לשם..

ג' בחשוון תשע"ח 22:21
למרות זאת תמיד אצלינו מעלים רעיונות על הצעות לקרובי משפחה או מכרים חילוניים.
בד"כ, זה יהיה על סמך אופי, כישורים, תרבות או כל פרמטר אחר שחשוב לשני הצדדים.
פשוט תציג לכל אחד מהם תאור על בן/בת הזוג ותשאל אם הוא מעוניין. במידה והתשובה חיובית תן להם את מספרי הטלפונים אחד של השני והם יסתדרו לבד.
ג' בחשוון תשע"ח 22:23
יש הבדל.. זה נשמע לחילונים ממש מוזר שידוך, יש רצון להסתדר לבד.
על סמך התאמה והיכרות עם שני הצדדים.
ג' בחשוון תשע"ח 22:25
על סמך מה שהם מחפשים וסגנון. מה ההבדל?
ג' בחשוון תשע"ח 22:28
בהנחה שהם עומדים לעבור על איסורי כרת, מנעתי את עצמי מהתענוג הזה...
ג' בחשוון תשע"ח 22:41

יתכן שיש בעיה הלכתית?

 

בחצי הדרך לשם..

ג' בחשוון תשע"ח 22:50
מישהו מחזיק בדעה הלכתית בעניין?
ג' בחשוון תשע"ח 23:03

כי יחיו יחד באיסור

 

(השאלה היתה כשהמציע ידע בבירור שהבחור רוצה קשר אבל לא חתונה, לפחות שנתיים. והתשובה היתה בהתאם. למרות שבאופן כללי זו די הגישה, אז אולי אפשר להסיק)

ד' בחשוון תשע"ח 18:43
ד' בחשוון תשע"ח 18:46

(גם את השאלה על לשדך לא אני שאלתי, אבל יודעת מכלי ראשון שזה מה שענה.

ובעיקרון התשובה היתה על שיחיו יחד באיסור *לפני* חתונה.)

ד' בחשוון תשע"ח 14:12
בין אנשים שלא שומרים טהרה. אולי לשדך זה שונה, אבל אני לא מבין למה..
ד' בחשוון תשע"ח 18:14

לא מתכתב עם נשים בפרטי.

ג' בחשוון תשע"ח 22:30
כשאני יודעת שהם לא בגיוק שומרים על כל ההלכות .. (ולמי ששאלה על דוסיות בשרשור אחר,
כן, אני יודעת , גם אני לא שומרת הכל הכל...)
הוא אמר לי שגם להם יש מצווה להתחתן...

לשדך לא יצא לי,
סיעור מוחות ומחשבות על..כן.
ג' בחשוון תשע"ח 22:38

אני יודע על אחד מגדולי הדור הקודם שהורה לשואל ש(גם אם זה לא אסור אבל) שלא יתעסק עם זה

כי בסופו של דבר אתה גורם להם לעבור יותר איסורים

זה שיש מצווה להתחתן לא מתיר איסורים

ג' בחשוון תשע"ח 22:40
לגבי היעוץ הוא התיר..
נראה לי שיש הבדל ביניהם..
ג' בחשוון תשע"ח 22:42

אני התייחסתי לשידוכים

אבל ייעוץ שמטרתו למנוע פרידה, אולי זה בעצם כמו שידוך לעניין זה, כי אתה גורם להם להמשך חיי נישואין אסורים

ג' בחשוון תשע"ח 22:44
מוטב שיעברו זה עם זו לנצח, לא?
ג' בחשוון תשע"ח 22:46
ג' בחשוון תשע"ח 22:47

זה עניין אחר. מי אמר שזה יקרה, וגם אם כן זה ייקח זמן. כרגע מה שעומד לפנינו זה הנישואין האלה

ג' בחשוון תשע"ח 22:51
זה רב גדול, הוא כנראה יודע מה שהוא מדבר..
וצריך גם קצת ענווה ואמונה שאולי בע"ה יזכו לחזור בתשובה . בית יהודי גם אם כרגע לא כשר לחלוטין זה לא דבר של מה בכך.
ג' בחשוון תשע"ח 23:02
ושאלתי רב,
והוא תמך הרעיון, כי בפירוש זה למטרות חתונה.
מדובר בבחור ובחורה בני 30+
אבל לא יצא בסוף🤔
ד' בחשוון תשע"ח 14:04
אולי שאלות על אם היא שומרת כשרות. או כמה זיקה יש או אין למסורת.

ניסתי.כמעט הצלחתי,
זה גם חשוב
ד' בחשוון תשע"ח 15:15
עבר עריכה על ידי ג'ון בתאריך ד' בחשון תשע"ח 16:28
אגב מי שאמר כאן שזה להביא אותם לאיסור כרת, מה זה שונה מענייני שבת ששם לוקחים את ההיתר של לתלות מ-א-ו-ד רחוק?
ה' בחשוון תשע"ח 15:41

ניסיתי לפני כמה שנים לשדך בין מישהי חילוניה שאיתי במילואים לחבר שלמד איתי וכיום הוא דתי לייט.

שניהם בשנות השלושים+.

לה זה קצת היה מוזר אבל היא זרמה עם זה, אבל בשבילו היה קצת קשה לחשוב להתחתן עם לא דתיה.

אז זה לא יצא לפועל.

עד היום שניהם לא נשואים.

ה' בחשוון תשע"ח 18:01
בכל מקרה כנראה שיעברו על איסור כרת- גם בלי ההצעה שלך יכירו מישהי אחרת.
אבל דווקא אתה חושב בשבילו על מישהי שמתאימה לחתונה, ויכול לגרום שיתחתנו ויעברו פחות איסורים מאשר המצב שישארו רווקים
ח' בחשוון תשע"ח 20:03

ואפילו יש בזה עניין אבל צריך לדבר איתם על טהרת המשפחה.

אולי יעניין אותך