י"ח בכסלו תשע"ח 22:30
מי זכה להיות בהתוועדות/במופע צמאה??
לגבי מי שלא היה- ממש מקווה שנשארו כרטיסים ושתלכו מחר. ממש שווה ומרומם!!!
מי שלא יצליח גם מחר, ובכלל כולנו יכולים לשמוע את ניגוני האדמור הזקן כמו: קלי אתה, ד' בבות ואת הניגון הרלוונטי ביותר לי"ט בכסליו- פדה בשלום.
אפשר גם לקרוא/ללמוד כמה שורות תניא ולהדליק נר לכבוד האדמור הזקן.

כל מי שרוצה יכול לשתף אותנו בסיפור חסידי או אפילו בניגון יפיפה לכבוד היום המיוחד הזה!

אשתף אתכם בדברי האדמור הזקן שנגעו לליבי...
החסיד רבי זלמן מאיר רפאל'ס סיפר שרבנו הזקן אמר:
"הקדשתי את יום י"ט כסליו כמו יום כיפור, שכל מה שיהודי יבקש- תתקבל בקשתו"
[שיחת ליל א' די"ט כסליו, תרפ"ט.]

כשאני קוראת את זה, אני מבינה שיש לי מתנה ביד!
מה אכפת לי לנצל אותה? יש לי זמן מיוחד ומסוגל, מוקצב ל 24 שעות הקרובות- להתפלל ולבקש.

בנוסף, אנחנו לא תמיד יכולים להבין באמת מהי כוחה של התוועדות, של התכנסות פנימית ועמוקה בין צלילי הניגונים..כל תנועה של ניגון נוגעת בנפשינו ומחברת אותנו לאמונה שבנו.
רבנו הזקן אמר: "מי שישתתף בשמחתי אוציאנו מן המיצר אל המרחב" .

חברים יקרים, אנחנו נמצאים בדור מיוחד, שבו צמאים לאלוקות ולרוחניות. האדמור הזקן מסר את נפשו בכדי שהאור האלוקי יהיה בבחינת "ויפוצו מעיינותיך חוצה"..
יש שפע של ספרים שאנחנו יכולים רק לפתוח וללמוד מהם.
אני אלך להטעין את עצמי בקריאת/לימוד כמה שורות של תניא ושמיעת ניגונים..ממליצה גם לכם;)

י"ט כסליו, רק התחלנו !!
ופרצתתתת
י"ח בכסלו תשע"ח 23:14
(הרב נולד באותו תאריך שלי, אז כיף לכתוב עליו, גם אם זה יום פטירתו.)

הוא היה העורך הראשי של ה'אינציקלופדיה המקראית'.
הוא התעסק עם ביקורת המקרא, ולקח ממנו את הטהור.
הרב לימד, שעיקר התורה באה להרחיק מעבודה זרה.
הוא פירש את שה'תנינים הגדולים' היו חלק מהעבודה זרה בימי קדם, ו-ה' ברא אותם כדי לנסות בהם בני אדם.
(זה חידוש שבבריאה ש-ה' אמר בסופה 'טוב מאוד', שיהיה דבר שנברא רק לעבודה זרה, אבל גם פשטות הזוהר שה'תנינים' היו מצד הטומאה, אם כי אני מניח שזה לא הכל, ויש בהם צד קדושה, כמו שמשמע בבבלי בבא בתרא עד:.)

יהי זכרו ברוך!
מחר אכתוב על הרב נריה זצ"ל



י"ח בכסלו תשע"ח 23:19
מרוצה?

ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

י"ח בכסלו תשע"ח 23:30
באתי למנוע שיכתבו פה דברי חסידות, אלא לכתוב על עוד צד של י"ט כסלו שלא זוכרים אותו.
י"ט בכסלו תשע"ח 00:02
@חסדי הים
עשינו כל השיכבה פעם אחת שבת בכפר הרואה, שאותו הרב נריה הקים כמדומני.
בעז"ה שצדיקים אלו יהיו לנו כמליצי יושר, ושכל אחד בעז"ה יזכה לגאולה הפרטית שלו בקרוב ממש!
י"ט בכסלו תשע"ח 02:25
הרב נריה היה מאוד מחובר לחב"ד. עוד בתקופת אדמו"ר נשיא דורנו(הריי"צ) הוא היה עושה תשרי בתומכי תמימים. היה ביחידות אצל הרבי הרבה פעמים.
והרב נריה רצה לעזוב את המפעל של בני עקיבא בגלל שהיו בהתחלה בעיות צניעות וכו'. אבל מי שציווה עליו להישאר זה הרבי. ואם הרב נריה נשאר ולא עזב אז יש לו ביטול מוחלט לרבי!
י"ט בכסלו תשע"ח 06:44

ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

י"ט בכסלו תשע"ח 06:45
לצייר כץגדולים שלא קשורים לחב'ד כאילו הם חב'דניקים....?!

לא מתכתב עם נשים בפרטי.

י"ט בכסלו תשע"ח 10:06
אלא מאוד אהב את חבד.ונפטר ב"ה בתאריך שהוא אהב מאוד. תשמע את הסיפורים של הרבנית נריה ז"ל
י"ט בכסלו תשע"ח 18:43
אלא גם בקירבת משפחה למשפחות חבדיות גדולות, ושמר איתם על קשר חם.

אם מותר לומר את זה...
י"ט בכסלו תשע"ח 18:56

היה לו קשר גם לליטאים אז הוא היה ליטאי?

 

ובאופן כללי הניסוח של @הלב בוער למלך! נשמע בערך "אבא שלך רצה להתגרש, כי אמא שלך לא צנועה, אבל מי שציווה עליו להשאר היה הרבי! ואם אבא שלך נשאר ולא עזב אז יש לו ביטול מוחלט לרבי!"

 

מעבר לזה שזה רחוק מלהיות נכון כנראה, בני עקיבא היה מפעל חייו והוא הכיר לגמרי בחשיבותו, אולי היו לו כמה הרהורים בתחילת הדרך, אבל גם אם זה חלילה היה נכון לא כותבים משפט כזה.

 

יש לחב"ד מספיק גדולי ישראל ב"ה, הם לא חייבים לנכס לעצמם את אלה שאינם, ניכר שזה מכוונה טובה.

 

ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

י"ט בכסלו תשע"ח 20:07

למרות הביקורת של  הרבי , הרבי עודד אותו.

 

וזה ההבדל בין הקשר של הרב נריה זצ"ל לבין הקשר שלו עם שאר הרבנים

י"ט בכסלו תשע"ח 22:00
מה לא ברור במה שכתבתי בהודעה לפני כן.

ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

י"ט בכסלו תשע"ח 23:33
אם ניקח דוגמא קיצונית כמו זלמן שז"ר שלמרות שהוא ייצג את הציונות וכו'
הוא הרגיש חבדניק בגלל המקורות שלו והיחס מהרבי.

על אחת כמה וכמה ת"ח כמו הרב נריה הרגיש כך.
זה שהוא הקים מפעלים ברוח אחרת זה לא סותר.
לא מנסים לנכס,מתארים את המציאות כפי שהיא.
י"ט בכסלו תשע"ח 23:34
עבר עריכה על ידי גמני בתאריך י"ט בכסלו תשע"ח 23:46
יש מה שנקרא מקורב לחסידות או לחבד. אחד שלומד גם משם. זה לא הופך את הבן אדם לחסיד או לחבדניק.
כ' בכסלו תשע"ח 07:24
סיפר לי בוגר ישיבת כפר הרוא"ה, שכאשר חבר'ה לא רצו להשאר בישיבה בימים נוראים אמר להם הרב נריה: מה אתם חושבים, אני רוצה להיות כאן?! ההתלבטות שלי היא האם אני רוצה ללכת למיר או למוז'יץ, אלא שצריך להשאר בישיבה.

בגדלותו העצומה, הוא הרגיש קשורלכל בתי המדרש, בלי הגבלות של חוגים וכד'. אבל חבדניק הוא לא היה.
כ"א בכסלו תשע"ח 18:05

וכיום יש ישיבות "חסידיות ארץ ישראליות" רבות שהולכות בדרכו ומשלבות חסידות בעבודת השם מתוך תורת מרן הרב קוק. כן ירבו

כ' בכסלו תשע"ח 09:14
ואכן, דיינו במה שיש לנו.
מסכימה מאוד עם הנקודה הזו.
י"ט בכסלו תשע"ח 09:51
הרב נריה היה תלמיד מובהק של מרן הרב קוק זצ"ל, כל כולו היה דבוק ברב, בדבריו שבכתב ושבע"פ ובגדולי תלמידי הרב - שהיו הר"מים בישיבה, כשהרב נריה היה תלמיד: מרנן הרב יעקב משה חרל"פ, הרב הנזיר, הרב צבי יהודה, הרב יצצחק אריאלי והרב נתן רענן. כל כתבי הרב נריה וכל דרך חייו זועקים זאת.

יחד עם זאת, כתלמיד חכם אמיתי וגדול, התאמץ כל ימיו, להתדבק בחכמים ובתלמידיהם ולקבל מכל הדרכים והשיטות בתורה. כך כבחור עשה פעם בישיבת תומכי תמימים ופעם אחרת בישיבת מיר הליטאית.

גם את שיתוף הפעולה עם בני עקיבא, הוא בנה ע"פ משנת הרב זצ"ל (כפי שמבאר בפרק מיוחד על יחס הרב לבני עקיבא, בסוף ספר 'בשדה הראיה') - שאף שברור שיש בפעילות מעורבת איסור וכל חייו כאב לרב נריה על כך, עלינו לקרב ולא לרחק. בהערה שם מוסיף, שלדרך הזו, שבנה (למרות הקושי) ע"פ תורת הרב והדרכותיו החינוכיות, קיבל עידוד וחיזוק *גם* מהרבי מליבאוויטש.

לעומת זאת, בנושא' אתחלתא דגאולה', למרות ויכוח ארוך שהיה לו עם הרבי מליבאוויטש, נשאר בדרך רבותיו ולא קיבל (וודאי שלא 'התבטל') את דעתו של הרבי.
י"ט בכסלו תשע"ח 10:22
הדרך של לקרב את היהודים מהמקום שהם נמצאים, ולא לדחות את המתרחקים. שהריי"צ בשנותיו האחרונות התחיל בה והרבי האחרון מליבאוויץ' זצ"ל מאוד הדגיש אותה ואפשר לומר שהיא היתה הדגל של פעילותו המעשית. היא הדרך שמרן הרב קוק זצ"ל, קרא לה בכל כתביו ותלמידו הרב נריה, היה מראשוני ההולכים בדרכו, עשרים שנה לפני שהריי"צ זצ"ל שלך את הרב קרליבך לאוניברסיטאות באמריקה.
י"ט בכסלו תשע"ח 20:08

למרות המחלוקת  האידאולוגית היה בינהם קשר חם

 

הרב קוק היה אחד מהרבנים שפעל מארה"ק להציל את הרבי הריי"צ מהמאסר, והרבי  בביקורו בארץ הודה לו על כך 

כ' בכסלו תשע"ח 07:19
ברור שהיה קשר, לרב גם היו שורשים מצד אמא בחב"ד. מה שטענתי, הוא הרבה יותר משמעותי.
כ"א בכסלו תשע"ח 18:07


י"ח בכסלו תשע"ח 23:47
דקה 05:12 (כולל הקדמה למהות הניגון). מדהים😍



בשיחה לי"ט כסלו ה'תשכ"ג, בדיוק לפני ל"ו שנים, מספר האדמו"ר מליובביץ' האחרון, ר' מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל, בשם חמיו ר' יוסף יצחק, על האדמו"ר הזקן בעל התניא, ובנו האדמו"ר האמצעי ר' דובער (ליקוטי-שיחות ח"ג, עמודים 55-56):
"היה זה בזמן שאדמו"ר האמצעי, שלימים היה לממלא מקומו של אביו אדמו"ר הזקן - התגורר יחד עם אביו. לאדמו"ר האמצעי היו כבר אז ילדים וביניהם ילד קטן מאד. אדמו"ר הזקן דר בקומה השניה ואדמו"ר האמצעי בקומה התחתונה. פעם, בעת שאדמו"ר האמצעי ישב ולמד, נפל הילד בשנתו מתוך עריסתו והחל לבכות. אדמו"ר האמצעי כה התעמק בלימודו, עד שלא שמע מאומה והמשיך ללמוד. אדמו"ר הזקן, אף שהיה בקומה העליונה, וגם התעמק בלימודו, עם כל זה שמע את בכיו של הילד, הפסיק לימודו, ירד לקומה התחתונה, הכניס את הילד לעריסה הרגיעו והרדימו. אחר-כך ביאר אדמו"ר הזקן לבנו, אדמו"ר האמצעי, שאי שמיעת בכי הילד, עד כמה שתהא ההתעמקות בלימוד גדולה, אינה דרך. כ"ק מורי-חותני אדמו"ר הסביר זאת, שכל שיהא אדם שקוע בלימוד לעצמו או בתפילה או בעשיית מעשים טובים בכלל, עליו לשמוע בה בשעה ילד יהודי בוכה, ועליו להפסיק הלימוד והתפילה ולדאוג שהילד יפסיק את בכיו. ולמד מזה שככל שהאדם גדול והענינים שמתעסק עמהם גדולים, הרי מאחר שישנו ילד יהודי שדורש, וחסר לו, יש להקשיב לו, ולהניח את הדברים שלו הצידה, ולטכס עצות שהילד יחדול מלבכות."
י"ט בכסלו תשע"ח 00:04
הקישור לא עולה..
י"ט בכסלו תשע"ח 00:07
י"ט בכסלו תשע"ח 12:23
י"ט בכסלו תשע"ח 02:21
הייתי מהשנה הראשונה של היריד. אבל החלטתי לעשות בישיבה ומממש מטורף. התחלנו עם ליקוטי שיחות,שיחה של הרבי עם המשל של אדמו"ר נשיא דורנו עם הפחם. אחרי זה התוועדות חסידית מהשעה 21:40-2:00 בלילה. מחר התוועדות חסידית גדולה מאוד ופתוחה לבנים
י"ט בכסלו תשע"ח 12:24
כ"א בכסלו תשע"ח 18:09


כ"א בכסלו תשע"ח 19:12
י"ט בכסלו תשע"ח 11:41
הייתי בבניני האומה שלישי ורביעי
אולי גם היום..

שנה טובה בדרכי החסידות
י"ט בכסלו תשע"ח 12:29
אני הייתי רק בשלישי והיום מארגנים גם בבית .

יש איזה עניין להשתתף ב 3 התוועדויות, כמובן רק אם אפשר. ומי שהיה באחת, כמובן שתבא עליו הברכה!

שנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות!
י"ט בכסלו תשע"ח 12:52
באמת, חשבתי שהתבגרתם.
אפשר לבטא דעה אישית מבלי להשמיע דברי לעג על הצד השני. תהיו בטוחים שזה רק יכבד אתכם ואת הצדיקים.

אני אמשיך לכבד כל אדם, אך חשוב לי להעיר ו/או למחות על חלק מהדברים שנאמרו פה.

-אין פה שום דברי נבלה. וה' ישמור על החשיבה הזו!
-אין צורך להטות את הלך הרוח ללעג על חבד, כאילו שמנסים לצייר כל רב כחבדניק.
ישנם סיפורים רבים שבהם אנשים באו ממקום אחר והתקרבו לחב"ד, והרבי אמר להם לא לשנות את מי שהם. לכן, גם לקחת עובדה שלא בהכרח נכונה שבחור אמר ולעשות ממנה מטעמים על חב"ד זה לא יפה ולא מכבד אף אחד.
- זה גם לא משנה מי היה הרב של מי.
הרב קוק של הרבי או הרבי של הרב קוק .
ואוו בבקשה תתמקדו בעיקר ולא בטפל!!

חבל שלאחר מאמץ אישי לפתוח השרשור אני צריכה לראות ששרשור עם תוכן ומשמעות הוטה לדיסקוס לעג וסרק.


י"ט בכסלו תשע"ח 13:04
ושהרב נריה לא עזב רק בגלל הציווי של הרבי וההתבטלות שלו כלפיו זה מזעזע.
אבל אני מסכים שיש לשמור על ניטרליות השרשור.

ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

י"ט בכסלו תשע"ח 16:36
אך לא אוסיף.

ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

י"ט בכסלו תשע"ח 20:10

והוא העלה את הנושא בפני הרבי, והרבי עודד אותו להמשיך ולא לעזוב למרות החסרונות.

 

לפעמים בשביל להמשיך מיזם זה או אחר לא חייבים ביטול - צריך תמיכה ומילה חמה וזה מה שהוא קיבל  מהרבי

כ"א בכסלו תשע"ח 18:54
שכל חייו (כעדותו על עצמו בכמה מקומות, לאחד מהם ציינתי למעלה ומומלץ לעיין גם ב'שחר אורו'), הוא הלך עם ייסורי מצפון (הביטוי שהוא משתמש בו!), על כך שהוא פעיל בתנועה מעורבת. אמנם הוא המשיך, ע"פ הבנתו מתורת מרן הרב קוק זצ"ל, שצריך לחזק את האנשים במקום שהם נמצאים ולא להניח להם ליפול. הרבי מליבאוויץ' זצ"ל חיזק אותו שהחשבון נכון.
כ"א בכסלו תשע"ח 18:11

חסידות בעבודת השם מתוך תורת הרב קוק. אל תייצרי מחלוקת. אוקיי

כ"א בכסלו תשע"ח 19:50
לכן, נמנעתי מהלגיב פה באופן בוטה יותר משהרגשתי ביחס לתגובות אחרות!
אשמח אם תועיל לדון אותי לכף זכות ולא לחשוב שאני מייצרת מחלוקת.
אני הרגשתי שהשרשור הגיע לפסים לא ראויים(גם בגלל תגובות אחרות שב"ה שנמחקו) וזכותי לבקש לשמור על ניטרליות השרשור ולא להפליג בתיאורים שגורמים להלך הרוח להגיע למקום שהוא הפך כוונת פתיחת השרשור.



לענייננו
שבוע טוב לכולם!!
אני מבקשת שתקראו את תגובה זו ברוח טובה!
אני חושבת שזה סוג של נסיון של כל אחד מאיתנו פה, באמת!
אני לא באה לחדש דבר, אלא אני מזכירה את אשר ידוע- לאדמור הזקן ולרב נריה היתה חשובה מצוות "אהבת ישראל".
תהיו בטוחים בכך!!
כל מה שהם פעלו, כמה שמסרו את נפשם- כל אחד בהתאם ליכולותיו, למדרגתו ולמצבו הפרטי- הכל למען קירוב נפשות יהודיות לתורה!!

אנחנו זכינו לינוק מהם ערכים חשובים, כל אחד מהצדיק שלו במובן זה או אחר.
הנסיון פה מטעה. הוא הפוך ממה שהם מצפים מאיתנו, כמקורביהם/חסידיהם/כאנשים שמעריכים אותם/את פועלם.

נחת הרוח שאנחנו יכולים לגרום לבעל התניא ולרב נריה כהוכרה על המסירות נפש שהיתה להם למען קירוב הלבבות לתורתינו הקדושה, זה שנכבד אותם באהבת ישראל, כי ללא אחדות אין שכינה וכמובן לא גאולה.

אני חושבת שאף אחד פה לא מרגיש שהוא נגד השני באופן אישי, אלא כנגד דעה אישית, אך צורת ההתנסחות שחלק מכאן הגיבו משדרת הלך רוח של מחלוקת וחוסר אהבת ישראל- מה שהוא הפך רצון הקב"ה וצדיקים אלו.


ידוע שהרב נריה לא היה חבדניק, ואף אחד לא ניסה לומר זאת, גם אם היה נראה כך.
מה שלא משנה פה זה אם הוא הקשיב לרבי לנוכח שיקוליו האישיים ומקורותיו מהרב קוק או שהרבי חיזק אותו- זה כבר סתם יצה"ר שמעורר דיבור סרק קטנוני. וכאן יצר הרע מתחבא!
הרעיון שבאו להעביר(ולא הצליחו. ואנא, אל תדושו גם בזה!) זה שהוא היה מקורב לחב"ד, ועל כך אין עוררין.

לפעמים יצר הרע בא בלבוש רוחני ומבלבל אותנו.. הרי אנחנו מדברים על צדיקים!! מה הבעיה?? הלוואי שכל הזמן נדבר על דמויות קדושות כאלו..אלא, שבדיוק כאן הנסיון מבלבל יותר. מצד אחד- אומרים כך וכך על הרב הזה וזה לא נכון ואת מי מאיתנו אף מקומם. מצד שני- אהבת ישראל זה לדבר בנועם כלפי האחר!
לפעמים שוכחים שאהבת ישראל זה (אם לא בעיקר) בדברים הקטנים,היום יומיים,גם בפורום.
אז זהו..אנחנו צריכים לדעת לעמוד בנסיונות, ולו הקטנים ביותר, וכך לגרום נחת רוח לקב"ה!


חג שמח לכולם!
מאחלת לכל אחד שיזכה לגאולה הפרטית שלו ולגאולה הכללית בקרוב ממש
כ"א בכסלו תשע"ח 19:57

כמובן מתוך תורת מרן הרב קוק. לחיי הישיבות החסידיות הארץ ישראליות שעוסקות בחסידות מתוך תורת מרן הרב קוק, וככה החסידות עצמה מוארת באור יותר עמוק ויותר מופלא, כמובן אוהבים גם ישיבות אחרות שלא משלבות כ"כ חסידות בעבודת השם, וכמובן שאוהבים גם ישיבות של חסידים שלא משלבים את תורת הרב קוק.

לחיים [מרים כוסית וודקה] לחיי השלום והאחדות

כ"א בכסלו תשע"ח 20:06

אבל שנייה, אתה בכלל חסיד או ליטאי? 

 

כ"א בכסלו תשע"ח 21:18
אך מתוך תורת הרב קוק, אז תיקנתי. אני לא חסיד ולא ליטאי...
כ"א בכסלו תשע"ח 20:10
אל תעדיפו אחד על השני.

י*האם יום הר גריזים חגגתם בשבת? איפה כבוד התנאים הקדושים, וראשון התנאים והכהן הגדול שמעון הצדיק, וכבודה של ירושלים ומקום המקדש.
מה זה פחות חשוב?

*ציינתם את היארצייט של ר' צבי פסח פרנק בשבת, רבה של ירושלים וגאון בהלכה ובהתמדת התורה.

לא אמרתי שתחגגו לדוד פרינדלנר ב-כג', שהוא היה שנוא נפשכם.
אני רק אומר תחגגו אירועים יהודים בפרופורציות.

(בנוסף אל תזלזלו ברב שך)

הכל מאהבה רבה, ולא התכוונתי לפגוע!
י"ט בכסלו תשע"ח 14:03
למה השתמשו דווקא בשם הזה? זה בכוונה?


י"ט בכסלו תשע"ח 16:47
יש שיטה כזו להשתמש לדבר חדש במושגים דומים ל'דבר האמיתי' כדי להשוות לו את הדבר החדש ולתת לו חשיבות שאין, כמו שבחרו לפרלמנט הישראלי את השם 'כנסת ישראל' ואת המספר חבריו 120 כמספר אנשי כנסת הגדולה. השאלה אם זו המטרה גם כאן כי 'חג' ו'גאולה' הן לא בדיוק המילים המתאימות ויכלו לקרוא לזה פשוט 'יום השחרור'.


י"ט בכסלו תשע"ח 17:42
ההגדרה של גאולה היא יציאה ממיצר והגבלה.
יש את הגאולה משיעבוד מצרים, יש אנשים ש"נגאלים מייסורים", יש גאולה ממאסר, וכמובן שיש את הגאולה האמיתית והשלימה, עם ביאת משיח צדקנו, שכולנו מחכים ומצפים לה בקרוב ממש. כל הגאולות הן גאולות יחסיות למצב הקודם שבו היינו (גם הגאולה ממצרים), חוץ מהגאולה האחרונה שהיא אמיתית , שלימה ונצחית, כי אין אחריה שום גלות.
בי"ט כסלו אדמור הזקן יצא ממאסר, כלומר נגאל מהמאסר, ולכן זה נקרא חג הגאולה. יש תאריכים נוספים שבהם יצאו אדמורים אחרים (גם חבד, וגם חסידויות אחרות) ממאסר, וגם הם נקראים חג הגאולה.
יט כסלו הפך לחג מפורסם שנחגג ברוב עם וכו', לא כ"כ בגלל הגאולה, אלא יותר בגלל שהוא ראש השנה לחסידות (זה אמנם בעקבות השחרור) ועל זה הדגש.
י"ט בכסלו תשע"ח 18:53

אני שאלתי על בחירת השם הדומה לכינוי של פסח, לא על המשמעות שלו.

ייתכן שזה במקרה או לא במכוון כמו שאת מציגה את זה אבל מסופקני.


י"ט בכסלו תשע"ח 18:56
פסח מוכר כ"חג החירות" ולא ממש כ"חג הגאולה". אני מעולם לא שמעתי את הביטוי "חג הגאולה" על פסח
י"ט בכסלו תשע"ח 19:04
י"ט בכסלו תשע"ח 14:25
הוא נגאל מהכלא

ועניין פנימי
החסידות היא טעימה מתורת הגאולה.


אגב, פורים סרגוסא מכיר? יש עוד הרבה אגב..

וחוץ מזה- זה לא רק חג הגאולה זה גם ראש השנה לחסידות. וגם זה בכוונה
י"ט בכסלו תשע"ח 16:36

ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

י"ט בכסלו תשע"ח 19:29



י"ט בכסלו תשע"ח 20:11

טראמפ שינה את זה לי"ט כסלו

י"ט בכסלו תשע"ח 20:14


י"ט בכסלו תשע"ח 20:38
שתועדו בהיסטוריה היהודית. @חסדי הים בטח יכול להביא דוגמאות .
כ"א בכסלו תשע"ח 18:12


י"ט בכסלו תשע"ח 18:40


ארי"ק - ראשי תיבות של שמי.

י"ט בכסלו תשע"ח 19:34

צעירים מעל עשרים אמורים להיות פה, אתם לא ילדים בני ארבע ואני לא גננת.

 

 

 

 

י"ט בכסלו תשע"ח 21:52
שהיה מורו ורבו של האדמור הזקן..

אולי יעניין אותך