ד' בשבט תשע"ח 18:34
ב"ה
שבוע טוב אנשים טובים,
סקר קטן ולא מזיק,
האם כאשר מציעים לכם הצעה ישנו מרחק שיותר ממנו תגידו זה רחוק לי, או שכל מרחק מתקבל?
ואם זה מוגזם ורחוק מידי, עד לאיזה מרחק תרחיקו לכת..?
ד' בשבט תשע"ח 18:50

המרחק צריך להיות ריאלי והגיוני מבחינת זמן שתשקיע/שהיא תשקיע כדי להגיע

 

(רק מציינת שאני גרה בחור בקצה הארץ... אז ההגדרה שלי למרחק חייבת להיות קצת גמישה ובכל זאת, כשזה היה ממש הקצה השני כבר סירבתי)

 

 

בחצי הדרך לשם..

ד' בשבט תשע"ח 19:08
הפעם השנייה, עוד ייתכן שתוכיח את עצמה
ד' בשבט תשע"ח 19:09


בחצי הדרך לשם..

ד' בשבט תשע"ח 19:32
כל מרחק יתקבל על הדעת
ד' בשבט תשע"ח 19:49


ד' בשבט תשע"ח 19:52
זאת נשמעת לי אחת הסיבות הטיפשיות לפסול....
ד' בשבט תשע"ח 19:54
ועשיתי את זה.
ד' בשבט תשע"ח 19:55

@פה לקצת

 

יפה מצידכם

ד' בשבט תשע"ח 19:55
אני נסעתי חצי והוא חצי
ד' בשבט תשע"ח 19:58
קרה לי שהייתי צריכה לנסוע שלוש וחצי שעות (לכל צד) והבחור רק שעה
הוא לא הסכים ורצה שאגיע עד אליו (עוד שעה נסיעה)- לזה לא הסכמתי.
ד' בשבט תשע"ח 20:02
ד' בשבט תשע"ח 20:06
עריכה:
ה' בשבט תשע"ח 00:47
וואלה הסוגריים לא הלכו פה

עכשיו רציני,סחטיין שנסעת שלוש וחצי שעות והבחור שעה ועוד ביקש שתגיעי עד עליו...??
וואלה..
פחחחח אחד גדול !👋
ה' בשבט תשע"ח 00:49
כי הוא לא הסכים לנסןע שעה והיה גבול להקרבה שלי בשבילו...
ה' בשבט תשע"ח 01:00

לא יכחישו לא את חז"ל ולא את המציאות שבני אותה עיר מסתדרים יותר בקלות.

לא הייתי קורא לפשט חז"ל טיפשי...

ה' בשבט תשע"ח 01:05
וזה טוב, ממקד לך את החיפוש
ה' בשבט תשע"ח 01:07

תודה, גם את בע"ה.

נ.ב, כבר שמעתי מכמה צדיקים שאני מכיר את אישתי

ה' בשבט תשע"ח 01:11
שתהיה בקרוב בעז"ה
ה' בשבט תשע"ח 01:12


ה' בשבט תשע"ח 01:30

"אשרי מי שאישתו מעירו", למה שאדם לא ירצה שתתקיים בו הברכה הזאת?

למה ללכת על הבדיעבד ישר?

אם אתה אדם מאמין ובוטח בה' וסומך עליו שיסדר לך הכל עם הלכתחילה הכי טוב, למה שתלך לחפש במדבר?

ה' בשבט תשע"ח 01:38
"אשרי מי" לא אומר שצריך לחפש דווקא בעיר שלך, אלא אם יצא ככה זה זכות.
כמו "אשרי מי שבניו זכרים"..

כתוב שם גם אשרי מי שתורתו מעירו,
אז לא צריך לחפש ישיבה במקום אחר?
אם אין ישיבה מתאימה בעיר שלך עדיף שלא תלמד תורה?

ולא בטוח שחזל דיברו על המציאות של היום. לי לדוג' מתאים הרבה יותר מישהי מעיר אחרת..
העיר הרבה פחות משפיעה מפעם.
ה' בשבט תשע"ח 01:39

כן. אשרי מי שבניו זכרים, הייתי אצל איזה צדיק אחד שהיה אצלו מישהו אחר ואמר לו שאשתו בהריון, הוא שאל אותו מה אתה רוצה שיצא? הוא אמר לו "מה שה' יחליט" וקיבל בראש על זה שהוא לא מנסה להתפלל בכלל.

 

נכון, אשרי מי שתורתו מעירו, וכן יותר טוב וכדאי ללמוד תורה בעיר שלך. מי שנמצא במציאות שלא, הפסיד את האשרי. למה? לא יודע. אבל הפסיד.

 

ובטח שחז"ל דיברו על המציאות של היום. זה שהרבה לא זוכים ל"אשרי" הזה, לא מוכיח כלום חוץ מזה שהם לא זכו.

 

יכול להיות שמסיבה מסויימת מתאים לך כמו שכתבת, ויכול להיות שאתה טועה גם.

בכל אופן שערי תפילה פתוחים לפניך. אם תרצה אשרי, בקש מה'. למה לבטל את האשרי?

ה' בשבט תשע"ח 01:45
ובפיסקה השנייה אתה בעצם מסכים איתי.
מה פירוש מציאות שלא?
צריך לחכות עד 120 לראות אם תיוולד מישהי מתאימה בעיר שלך?

וכתוב בגמ' שלא טוב להתפלל על זיווג מסויים. אז אותו דבר פה.
ה' בשבט תשע"ח 01:48

בדרך כזאת או אחרת.

בטח שזה דיעבד, אם זה אומר שהפסדת "אשרי" מחז"ל. אני חושב שזה דבר גדול מאוד.

 

מציאות שלא זה עניין שיקח את הדיון מכאן למחוזות רחוקים. נראה לי שזה דיון פחות שייך.

 

לגבי שידוך זה פשוט. אם אתה בטוח שאתה רוצה מישהי מעיר אחרת, "תפדאל"!

החלטת שאתה מאלה שלא יקבלו את האשרי, אשריך. אני מניח שזה אומר בכל אופן שלא תשלול מישהי שגרה קרוב אליך (אני חושב שהאיזור המיידי הוא בגדר "עירו היום").

אז בוא ונראה מה ה' תכנן לי ולך בע"ה

 

אין שום קשר למה שכתוב בגמרא. למה אתה מערב גמרא שאומרת לא, עם גמרא שאומרת כן ומשליך מאחת על השניה?

אם כתוב בגמרא "אשרי", אתה יכול להתפלל כמה שתרצה שה' יזכה אותך שיתקיים בך האשרי הזה.

אין לזה שום שייכות ללהתפלל על מישהי ספציפית..

 

[מה המקור שלך בגמרא לזה שאסור להתפלל על מישהי ספציפית? לא זוכר את זה מהגמרא מהלימוד שלי, רק ממקורות מאוחרים יותר. אשמח לראות]

ה' בשבט תשע"ח 01:53
אני פתוח גם להצעות מהעיר שלי..

מעניין איך החלטת שהאיזור נחשב לאותה עיר.



ד"א דיברת על זה עם רב פעם?
לא שמעתי שום רב שמדריך לפסול הצעות שלא מהעיר או האיזור שלך.
ה' בשבט תשע"ח 01:57

אם ה' מתכנן לך (ולי) אשרי או לא...

 

[נכתב בסופו אבל הוא עיקר התגובה: אין לנו מחלוקת שלא סומכים על זה, אלא שלא ללכת עם זה זאת מציאות של דיעבד. אני אומר שכן, אתה אומר שלא (לא מסכים עם הלמה)]

 

ההבנה שלי היא בפשטות, כי המפרשים על אתר אומרים שהסיבה שנאמר עליו אשרי, היא מאותה סיבה שיש עניין להתחתן עם קרובת משפחה. יש דמיון באופי, בטבעים, ובשפה - מה שמוליד שלום בית יותר קל. וזה קורה באיזור המיידי גם.

זה היה קורה גם בזמנם בין כפר לכפר, ולא רק באותו הכפר המסויים.

 

--מכאן ולמטה חסר משמעות לדיון, זה נסיוני האישי ואין טעם להתווכח על זה--

מהנסיון שלי זה גם ניכר, למעט ישובים קטנים שיש להם בועה באיזור שלי. חרדית, חרד"לית, דת"לית ואפילו מסורתית מהעיר שלי בד"כ מתאימות לי, ע"פ הנסיון, יותר ממישהי עם השקפה זהה לשלי ממקום רחוק. גם בפועל כל הקשרים המתקדמים שלי היו מהאיזור שלי.

 

וכן, דיברתי על זה עם הרב שלי. עד היום לא שללתי הצעות לפי מרחק. אבל לא מזמן קיבלתי ממנו אישור לצאת רק עם בנות מקרוב...

ברור שזאת לא הדרכה לכתחילה, ואף אחד לא מדריך ככה כללית. מי ערב לי שמגיע לי האשרי? אבל לא רק שאני מרגיש את זה "בעצמות" שלי, גם שמעתי את זה מכמה וכמה רבנים צדיקים וחשובים (כמו שכתבתי למעלה), וגם לאחרונה כשהחלטתי על זה, קיבלתי אישור מהרב שלי... נראה לי שזה מספיק

ה' בשבט תשע"ח 02:06
אז אתה מסכים איתי שלא מדובר על הדרכה כללית.
לכן די הגיוני שמי שפוסל על מרחק זאת סיבה טיפשית.
ובכ"מ אתה קיבלת היתר כזה, לא הדרכה לנהוג ככה לכתחילה.


הגמ' ההיא במועד קטן דף יח:
אני מבין שמדובר באופן כללי שלא טוב להתפלל בזיווג על משהו מסויים, כי הזיווג שמתאים לך נקבע כבר משמיים.
ה' בשבט תשע"ח 02:09

נעים. ולהתפשר על כל מיני דברים משמעותיים זה הרבה פחות חכם בעיניי, במיוחד כשרואים שהמציאות לא הולכת עם הפשרות האלה.

[מה גם שלהתפלל שאשתך תהיה מהעיר שלך זה לא דבר בלתי אפשרי.

היא יכולה לעבור דירה, היא יכולה לבוא למדרשה, לעבודה, לשירות וכו'. מרגיש לי קצת קטנות אמונה להגיד שהעיר משפיעה על הבת פלוני לפלוני]

 

ישר כח על המקור, לא מזמן למדתי את הגמרא ולא זכרתי את המקור.

בכל מקרה מפשט הדברים ניכר שמדובר במשהו ספציפי.

כל הטעם שם הוא "בכל יום ויום בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני שדה פלוני לפלוני". משמע שמה שלא מוכרז, אפשר להתפלל עליו.

מה גם שמוזכר בכמה וכמה ספרים (לא זוכר את המקור) שאפשר לשנות את הזיווג הזה ע"י תפילה, במיוחד אם הוא נגזר עליך כ"תיקון" כלשהו (אישה רעה וכו').

זה מובא בספר חסידים עם המון פירוט

ה' בשבט תשע"ח 02:16
לבנות על זה שאתה מה'אשרי',
ולכן לפסול הצעות אחרות, שאולי אחת מהן היא הזיווג שלך,
זה נראה לי טפשי.
(

המקור שאפשר לשנות את הזיווג הוא בדיוק מהגמ' שם (שורה לפני).
וזאת הבעייה, שאדם יתפלל על זיווג מסויים שלא מתאים לו ולא נקבע לו בשמיים, וזה באמת יצא אל הפועל.
ה' בשבט תשע"ח 02:18

בתור אדם הגיוני, נראה לי שלנסוע 20 שעות בשביל דייט זה קצת יותר מטופש. הסגנון שלך קצת מתנשא פה.

 

המקור בגמרא לא אומר את מה שאני אומר. אתה מדבר על שינוי זיווג לרעה, אני מדבר על שינוי לטובה. מוזכר בספר חסידים, לטובה, וגם בעוד ספרים וגם בשם האר"י אאל"ט.

בכל אופן, המקור לזה הוא דברי חז"ל "מזווגין לו לאדם אישה לפי מעשיו".

ה' בשבט תשע"ח 02:21
אבל שעתיים בהחלט נשמע לי הגיוני.


וכל העניין הוא שאנחנו לא יודעים מה טוב לנו, ולכן לא טוב להתפלל על משהו מסויים, במיוחד בזיווג.

סליחה על הסיגנון המרגיז.
לילה טוב.
ה' בשבט תשע"ח 02:24

ואם תביא לי ראיה מהחסידות שכל שידוך מקרב, כבר על אתר כתוב שדי בזה שידברו על השידוך ויציעו אותו. אתה יכול לסגור את זה בשיחת טלפון, ואולי אפילו בהצעה עצמה. אז מה הרווחת? חשש למיעוט במציאות, שאין בו ממש, המון טרחה, המון עייפות, ושום סינון או ביקורת כלפי הצעות.

סמוך על מישהו עם קצת יותר נסיון ממך בדייטים, אתה לא תהנה מזה. מותר להגיד לא. קבל ביטול, חייב להגיד לא לפעמים.

 

אפשר להתפלל על כל דבר, בטח על דברים שחז"ל אמרו שיש בהם ברכה.

ומי שלא מתפלל מפסיד מצווה. ומי שלא רוצה להתפלל, בעיה שלו.

תפילה אף פעם לא עושה שום דבר רע פרט למקומות שחז"ל כתבו כך מפורש (תפילת שווא, תפילה על זיווג מסויים). כל השאר fair play ומצווה גדולה י"א מדאורייתא.

ה' בשבט תשע"ח 02:27
אבל אני בהחלט מכיר הרבה שנסעו שעתיים ויותר והתחתנו ב"ה בלי הרבה עיכובים.
ה' בשבט תשע"ח 02:28

וההרבה הזה שאני מכיר שהתחתנו מרוב הם לא באמת הרבה, מיעוט פצפון פחות או יותר...

לא מבין את הראיה

 

נ.ב, כשאני חושב על זה אני מכיר יותר שהתחתנו עם אשת נעורים. ואפילו יותר שהתחתנו עם מישהי שהם הכירו מהילדות חחח

ה' בשבט תשע"ח 02:39
אני למדתי במגדל העמק, וכל מי שהתחתן שם היה צריך לנסוע הרבה זמן לפגישות (לפחות חלקם).
וב"ה התחתנו די מוקדם בישיבה.

אז כנראה שהאימרה שלנסוע הרבה זמן לפגישות זה לא מועיל וסתם מעייף, לא כ"כ נכון.
ה' בשבט תשע"ח 02:41

והסיבה לזה היא כנראה כי מגדל העמק לא נכנסת בגדר עיר ליקוק

חוץ מזה השאלה היא לא איפה לומדים אלא איפה השורש, לפי המפרשים ע"פ הפשט

ה' בשבט תשע"ח 02:49
כי אין הרבה בנות דוסיות שלומדות בצפון..
כנל לגבי ישיבות אחרות.

הדיון פה הוא על מרחק נסיעה, אז איפה לומדים בהחלט משנה.

אם מסתכלים על אותה עיר או איזור, לא יודע לומר אחוזים.
אבל אני כן יכול לומר שאחוזים הם לא הדיון פה, כי רוב רובם של הבינישים לא לומדים בעיר מגורייהם ("אשרי מי שתורתו מעירו").

כך שאו שחזל לא דיברו על תקופתנו, או שזאת פשוט ברכה, בלי קשר לאחוזי הצלחה.
ה' בשבט תשע"ח 02:50

זה פשוט מה שרואים במציאות

 

וכשחושבים על מרחק נסיעה מהישיבה הדיון משתנה לגמרי. חוץ מזה שכשאתה בישיבה יש לך הרבה יותר אנרגיות וגם הרבה פחות תשישות כי אתה עסוק כל הזמן

ה' בשבט תשע"ח 08:58
(שהיום יום פטירתו..) אומר שהמילה "אשרי" מתארת דמות שצריך לשאוף אליה. והעיקר אינו להגיע לדרגה הרוחנית הגבוהה אלא לשאוף להישג פשוט יותר, להתרחק מהחטא ולדבוק בטוב. ורק כך יגיע האדם ל "אשרי האיש"...
ה' בשבט תשע"ח 02:57
אז עיר? נונו

כל סנאי הוא סנאי מעופף

אם בועטים בו מספיק חזק.

 

ה' בשבט תשע"ח 03:02

ואם כתבת ברצינות, מדובר על לצאת כשיש שידוך שהוא כבר גמור ומוכן.

לא לצאת להמר שם על שידוכים

ה' בשבט תשע"ח 03:05

כל סנאי הוא סנאי מעופף

אם בועטים בו מספיק חזק.

 

ה' בשבט תשע"ח 03:13

אחרת אין היתר לצאת, בטח לא בשביל איזה שדכן או מדרשה בחו"ל (לא להלכה כמדומני, אבל מזכיר לי קונטרס של הצדיק מיבניאל).

אבל יש מצב שבתחילה הכוונה הייתה לשידוך ממש מוכן - לא בטוח בזה להלכה.

ה' בשבט תשע"ח 12:14
לדעתי חכמים התכוונו מבחינת אופי והיום לא כל העירוניסטים באמת עירוניסטים וכו'.
ה' בשבט תשע"ח 15:35


ה' בשבט תשע"ח 00:35
אף אחד לא יפספס את החצי שלו על שטות כמו מרחק...
הזכיר לי שאחי פעם הגיע הביתה להתארגן ונסע לפגישה 3 וחצי שעות ומשום מה התבלבל בתאריך והגיע יום קודם וחיכה לה.. יום למחרת הוא עשה שוב את המסע.
ה' בשבט תשע"ח 00:43
והיא ממש לא הרגישה נעים והעריכה את המאמץ. בסוףף הפגישה הוא הציע לה..

אני חושבת שיש במרחק גם יתרון בזה שהפגישה ממוקדת בעתיד ולא מברברים סתם.
ה' בשבט תשע"ח 00:48
ה' בשבט תשע"ח 00:54
ה' בשבט תשע"ח 01:03

ע"פ רוב, העולם לא מתחתנים עם אנשים ממרחק כזה...

וכבר הזכרתי בתגובה אחרת את מאמר חז"ל בעניין.

אולי נתפלל שנזכה שלא נצטרך למרחק כזה במקום? יותר פשוט

ד' בשבט תשע"ח 19:47
מבחינתי כל מרחק לגיטימי
ד' בשבט תשע"ח 23:33
ד' בשבט תשע"ח 19:49

כשאני משווה בין שתי מדויטות שיצאתי איתן, אחת קרובה ואחת רחוקה

אין מה להשוות. זה פשוט כיףףף שגרים קרוב, כאילו אני רק יורה איזה ווצאפ קטן ואני אצלה מבין..

לעומת מישהי שגרה רחוק ואז זה תלוי גם בעומס שיש באותו השבוע וכו'..

ד' בשבט תשע"ח 20:30
כל עוד שזה בארצנו הקדושה, הכל מקובל.
ד' בשבט תשע"ח 20:58
תכלס אף פעם לא יצא לי שהבחור היה גר כל כך רחוק
ד' בשבט תשע"ח 20:59
אני חושבת שאם ההצעה הייתה ממש נשמעת לי, הייתי מוכנה להיפגש..
זאת גם אחלה אופציה לבדוק כמה נקודות אצלו.. (ראיתי פה בתגובות שהבחור ביקש מהבחורה להגיע עד אליו למרות שזאת נסיעה של 3 וחצי שעות.. אצלי לפחות זה היה מוריד הרבה מהבחור..🤔)
ד' בשבט תשע"ח 21:40
*רחוק-כל מקום שעולה על שעה נסיעה ברכבת/אוטובוס/רכב(האחרון לא רלוונטי לגבי כי אין לי רישיון וירושלים יכולה לצאת מהמשוואה כי האוטובוס מגיע לבית שלי בערך)

כרגע אני לא מוכנה לצאת בכלל בגלל שאני עובדת ואין לי כוח אחרי העבודה בד"כ, ככה שכל מרחק מעל רבע שעה יהיה מוגזם לי אלא אם כן אני אקח חופש/אצא מוקדם.

זה בסדר להגיב לי תמיד, אלא אם כן ציינתי אחרת

"אני לא חושב שזו אשמתו של מישהו כי הוא נולד, ואין כל דרך לתינוק לגרום לעצמו להיות לא ממזר"

בוריך, שוליית הרוצח

ד' בשבט תשע"ח 22:09
כי אני מבקשת מבחור שיגיע לפחות ב2 פגישות הראשונות עד אליי.
ואם יש לו רכב,בכלל מצויין😮.
ד' בשבט תשע"ח 23:05
ד' בשבט תשע"ח 23:07
ד' בשבט תשע"ח 23:09
מעניין אותי🙂
ד' בשבט תשע"ח 23:18
פחות מרגישה בטוחה מחוץ לעיר שלי.
ומכיוון שצריכה להרגיש בטוחה לפחות בפגישות הראשונות
אז מבקשת.🙊🙈

@פה לקצת
ד' בשבט תשע"ח 23:19
חששתי שהתשובה היא כי 'הוא הגבר'
כמו כל מי שטוען שהוא צריך לשלם עליי
ד' בשבט תשע"ח 23:22
ד' בשבט תשע"ח 23:28
כי מרגישה לא בנוח שיראה את צבע הארנק שלך?!

אבל בסדר. לא נפתח דיון על זה ולא ננצלש לו.
נשאר כל אחת ודעתה.

מאחלת לך שתבשרי לנו טוב בקרוב!
ד' בשבט תשע"ח 23:30
יותר כמו שלא יקלוט שלא הבאתי את הארנק

(צוחקת)

אמן,
בהצלחה
ד' בשבט תשע"ח 23:10
ד' בשבט תשע"ח 23:34

 

באר שבע- נצרת עילית

ה' בשבט תשע"ח 12:23
המרחק בינינו היה בנסיעה ברכב שעתיים וחצי לפחות. (אוטובוסים וטרמפים כמובן יותר...)
ותחשבו מה היינו מפסידים אם היינו פוסלים על מרחק...
סיבה שטותית בעיניי.
נראה לי שמי שרוצה להתחתן צריך להיות מוכן להתאמץ בשביל.
ה' בשבט תשע"ח 14:03
אם אתה מעוניין בקשר יחסית טכני לפני החתונה, אז המרחק הוא מכשול טכני ולא אמור להיות מהותי לקשר.

אם אתה מעוניין בקשר 'חברי' לפני החתונה, אז המרחק עלול לפגוע בהתהוות של החברות,כי זה הופך את הקשר לרשמי מדי.

בשני המקרים, לאחר החתונה בכ"מ תגורו יחד, כך שהמכשול הוא זמני..

אולי יעניין אותך