מה עדיף?
שהוא יקבל עונש חזק , או שיקלו עליו בגלל שחזר בתשובה?
בתשובה ברורה.
חוץ מזה - [ו..זה בעצם העיקר] >
לעניות דעתי , אם התשובה היא אמיתית ומלאה - הוא לא יקבל שום עונש.
כן , מידתו של ה' , לא כמידת בשר ודם - ה' , אם הולכים איתו באמת - הוא מוחל על הכל.
העיקר שזה יגיע מהנקודה הפנימית שבלב האדם.
ט [ד] אף על פי שהתשובה מכפרת על הכול, ועצמו של יום הכיפורים מכפר--יש עבירות שהן מתכפרין בשעתן, ויש עבירות שאין מתכפרין אלא לאחר זמן. כיצד: עבר אדם על מצות עשה שאין בה כרת, ועשה תשובה--אינו זז משם עד שמוחלין לו מיד, ובאלו נאמר "שובו בנים שובבים, ארפא משובותיכם" (ירמיהו ג,כב).
י עבר על מצות לא תעשה שאין בה כרת ולא מיתת בית דין, ועשה תשובה--תשובה תולה ויום הכיפורים מכפר, ובאלו נאמר "כי ביום הזה יכפר עליכם" (ויקרא טז,ל).
יא עבר על כרתות ומיתות בית דין, ועשה תשובה--תשובה ויום הכיפורים תולין, וייסורין הבאין עליו גומרין לו הכפרה, ולעולם אין מתכפר לו כפרה גמורה, עד שיבואו עליו ייסורין; ובאלו נאמר "ופקדתי בשבט, פשעם; ובנגעים עוונם" (תהילים פט,לג).
יב במה דברים אמורים, בשלא חילל את השם בעת שעבר. אבל המחלל את השם--אף על פי שעשה תשובה והגיע יום הכיפורים והוא עומד בתשובתו ובאו עליו ייסורין, אינו מתכפר לו כפרה גמורה עד שימות, אלא תשובה ויום הכיפורים וייסורין שלושתן תולין ומיתה מכפרת, שנאמר "ונגלה באוזניי, ה' צבאות: אם יכופר העוון הזה לכם, עד תמותון" (ישעיהו כב,יד).
שימי לב >>> השלב האחרון של הכפרה , של ה"יסורים" אם האדם באמת חוזר בתשובה מלאה הוא -
"המוות". פירוש: בעולם הזה. ז"א שהאדם נכנס לעולם הבא , אם הוא עשה תשובה מלאה - נ-ק-י.
[ככה נראה לעניות דעתי מהרמב"ם הכתוב.]
ב ואם לא שב אלא בימי זקנותו, ובעת שאי אפשר לו לעשות מה שהיה עושה--אף על פי שאינה תשובה מעולה, מועלת היא לו ובעל תשובה הוא. אפילו עבר כל ימיו, ועשה תשובה ביום מיתתו ומת בתשובתו--כל עוונותיו נמחלין: שנאמר "עד אשר לא תחשך השמש" (קוהלת יב,ב), שהוא יום המיתה--מכלל שאם זכר בוראו ושב קודם שימות, נסלח לו.
[רמב"ם , הלכות תשובה]
אי אי אי - כמה שה' רחמן.
ישתבח שמו...
[סתם מחשבה שעברה לי עכשיו בלב.]
מקוה שהובנתי.
בשורות טובות! 