פורסם בתאריך י"א בניסן תשע"א, 15/04/2011

בס"ד.

 

"נְסָה עָלֵינוּ אוֹר פָּנֶיךָ יְ-ה-וָ-ה" (תהילים ד',ז')

 

"ואמרו חז"ל (יומא לט.): אדם מקדש עצמו מעט ,מקדשין אותו הרבה; מלמטה ,מקדשין אותו מלמעלה ; בעולם הזה, מקדשין אותו לעולם הבא. והנה בזה כל המאמר כפשוטו :הקדוש -ברוך -הוא ,שהוא מקור הטוב והחסד ,מכיון שהאדם כופה יצרו וממשיך עצמו לצד הקדושה מעט , הקדוש -ברוך -הוא משפיע עליו קדושה הרבה במלא חפנים וכמו שאמרו חכמינו ז"ל {שה"ש רבה ה, ג}, שאמר הקדוש ברוך -הוא :פתחו לי פתח כמחט של סדקית ,ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם . "מלמטה, מקדשין אותו מלמעלה" - היינו שנמשך קדושה מלמעלה על שורש נשמתו." (שמירת הלשון, יום ד' אדר)

 

  ~~~

חשבתי גם לקרוא לציור בשם "התערותא דלעלא" או "רצוא ושוב". אבל אני חושב שאלו מושגים גבוהים מדי שגם אני לא מספיק מבין, אז ויתרתי. התלבטתי רבות אם להוסיף את אבני הרקע. מה אתם אומרים? זה מוסיף או שזה גרוע וגורע?

צויר במחק ועפרונות.

 

(טיפ קטן: טוב להגדיל את הציור ולראות אותו בצורה נורמלית)

 

תגובהתגובות