ביום שני, ערב ט"ו בשבט, יתקיים האירוע המרכזי של תנועות המקדש בבנייני האומה בחסות תורמת מארה"ב בשם אורלי בנידייויס, שהגיעה במיוחד לארץ כדי לעמוד מקרוב אחר ההכנות לסעודת המקדש.

פרופ' הלל וייס אומר כי בכוונתה להעלות את נושא המקדש לסדר היום הלאומי. "היא רואה את נושא המקדש כגורם מרכזי בחיי היום יום, שיכול לגרום לשלום ולאהבה בין כל ישראל ומתוך כך בין כל העמים, כעיקרון כי 'ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים'. היא אישה אוניברסלית ובכוח אהבה ושלום, היא חושבת שתוכל לחבר בין כל עם ישראל ובין עם ישראל לעולם. האישה בכוחה יכולה לגרום רק לטוב", מסביר פרופ' וייס. הגברת בנידוויס, ישראלית לשעבר, התמודדה לסנאט מטעם הרפובלינקים בדרום מדינת קרוליינה.

היא פנתה השנה לכל תנועות המקדש באמצעות התנועה לכינון המקדש בראשות הרב יוסף אלבוים, וביקשה שישתתפו כולם בסעודה המרכזית.

קודם לסעודה יתקיימו פאנלים מיוחדים הקשורים לנושא המקדש. הפאנל המדיני יעסוק בשאלה "האם מדינת ישראל והר הבית - במסלול התנגשות?"

בדיון הזה ישתתפו בין הייתר פרופ' הלל וייס, פרופ' אריה אלדד ומשה פייגלין. המושב התורני יהיה יותר מרתק, מבטיח פרופ' וייס ממארגני האירוע, "הנושא יהיה 'העימות בין חוק המדינה לחוק התורה' על פי ההתרחשויות האחרונות כשבפאנל הזה ישתתפו הרב דב ליאור מרבני יש"ע, רב העיר צפת הרב שמואל אליהו, הרב שילת והרב ישי באבד שייצג את הסנהדרין".

לדבריו, המושב האחרון יעסוק בכלכלת ירושלים - הר הבית והמקדש. בדיון זה ישתתפו שר התיירות לשעבר, בני אלון, ד"ר דני שליט, הרב יובל שרלו 'מכיכר הלחם להר הבית', מנכ"ל חברת "הילת שוהם" ופילוסופים אחרים.

פרופ' וייס אומר כי הוא מקווה שתצא בשורת מהפכה מהכנס. "כוח של חיבור, כוח מהפכני לאומי שיגרום לאנשים לצאת מהייאוש ושידעו שיש דרך, להראות שיש ליהודים מקורות סמכות משלו ולא שלטון קורס". הוא מקווה שכל שוחרי המקדש יגיעו לדיונים האלה ובמיוחד לסעודת המקדש. הפאנלים יתחילו בשעה 12:30 ועד 18:30. לאחר מכן תתקיים הסעודה הגדולה בהשתתפות כל הארגונים.

דובר הארגונים, אליקים ויסנשטרן, אומר כי בשנים האחרונות לא התקיימה הסעודה בגלל בעיות תקציביות. "על עצם העלייה להר הבית והתעוררות הגדולה שיש כיום צריך להודות וזו זכות שאנו שותפים למהפכה הגדולה הזאת", הוסיף. את הסעודה ינחה הסלבריטאי יהודה ברקן.

ויסנשטרן מציין כי סעודת המקדש נקבעה כזכר לאותה עלייה מפורסמת של הרמב"ם בשנת תתק"ו. "מופיע באגרות שלו שקבע את אותו יום כיום חג, ולזכר הארוע הזה עושים בתנועות המקדש את הסעודה".
במהלך הסעודה עצמה ובעצרת שתהיה לאחריה יוקרן סרט בכורה עם קטעים ייחודים מעליית יהודים להר. המארגנים מדווחים כי הביקוש גדול וכי כמות הכרטיסים הולכת ואוזלת לקראת האירוע.

מזכיר התנועה לכינון המקדש, הרב דוד אלבוים אמר ביומן הלילה של ערוץ 7 כי "בסעודה מתכנסים כל מי שמתכוונים בתפילתם 'והשב את העבודה לדביר ביתך'. אלו שמתכוונים ברצינות בפועל שהממשלה צריכה לתת להציב בהר הבית את המנורה, לחדש את הדלקת המנורה והקטרת הקטורת בכל יום".

הרב אלבוים הוסיף כי "בסעודה משתתפים האנשים שעוסקים בנושא המקדש יום יום, עולים להר הבית בקדושה, מסיירים שם שעות, אחרי קורס מקדים להבנת הנושא. עצם עשיית הסעודה היא כמו כל מצווה חשובה ליהודי שקובע עליה סעודה, כך גם המקדש. בתאריך בו עלה הרמב"ם להר הבית, היה עושה סעודה בכל שנה. וזה למרות שעלה כיהודי בודד בין גויים. היום, זכינו שהממשלה פתחה שוב את ההר ליהודים, עולות קבוצות יהודים, למרות שאסור להתפלל ולקיים את מצוות הכריעה וההשתחויה, יש הרבה התקדמות לעומת מאות השנים הקודמות. אנו מודים על הדברים הטובים, ומתפללים על העתיד".

לגבי קיום מצוות הדלקת מנורה אומר הרב אלבוים כי כיוון שקדושת מקדש קיימת גם בעת חורבנו, דבר שמוסכם על כולם, פוסק הרמב"ם שמותר לעשות את כל עבודות המקדש גם כשאין בית. התנועה לכינון המקדש מקיימת את הסעודה בה נפגשים כל היהודים והתנועות למען המקדש , ומטרת הסעודה להתרגל לאוירת בית המקדש – "בבית המקדש התאספו יהודים מכל הארץ לאכילת קדשים. גם פה מתאחדים סביב המקדש, יוקרן סרט על הנושא. בפתיחה יתקעו בחצוצרות, זו היתה מצווה עימה פתחו בכל יום את עבודת המקדש. בסעודה תהיה הדגמה על ידי רב מומחה של עבודת הקרבנות. הסעודה מיועדת לציבור הרחב. חשוב לנו לפרסם שמצות המקדש אינה ברקיע ולא לפני 200 שנה אלא מצוה המוטלת בכל רגע שאפשר. גם דוד המלך הכין כל מה שיכול למקדש למרות ששלמה בנה אותו".

המעוניינים להצטרף לסעודה יכולים לטלפן ל- 0508-649968.

עלות ההשתתפות היא 90 ₪.

הרב אלבוים מבטיח ללכת לקראת מי שלא יוכל לעמוד בסכום והכסף לא ימנע ממנו להיכנס.