שירות בתי הסוהר פרסם אתמול (ד') את רשימת 500 האסירים המועמדים להשתחרר כ"מחווה" לרש"פ עפ"י סיכומים עם אבו מאזן בפסגת שארם א-שייח. צפויים להשתחרר עוד 400 אסירים. בין המשתחררים, 118 הנם עצירים מנהליים, ומרביתם מארגונו של אבו מאזן הפתח'.

למרות פרסומים קודמים לפיהם צפוי שחרורו של קסאם, בנו של ראש התנזים מרוואן ברגותי, התברר כי אינו עומד בקריטריונים לשחרור מאחר ויש לו "דם על הידיים".

בבוקרו של יום ד' נדונה עתירת המכון המשפטי לחקר הטרור ו 21 נפגעי טרור, נגד הממשלה בנוגע לשחרור מחבלים. נציג העותרים עו"ד זאב דסברג, שאחותו נרצחה על-ידי חולית בית צוריף לפני 8 וחצי שנים, אמר כי לא נערכה בדיקה מעמיקה ברשימת האסירים וכי מסוכנותם לא נבדקה. דסברג ציין כי תפקיד זה של "מוכיח בשער" אינו נעים, אך פחות מכך היא ההשתתפות בהלוויות. "אתם דנים עכשיו בדיני נפשות והעתירה הזאת באה להראות שמחבלים שמשוחררים, לפחות חלקם, חוזרים ופוגעים באנשים, ואת דיני הנפשות האלה צריך לשקול", אמר.

במהלך הדיון מתח השופט חשין, שישב בהרכב ביחד עם אהרון ברק ודורית בייניש, ביקורת על העתירה וטען כי זו עתירה המערערת על החלטה מדינית "ראש הממשלה סבור שהמהלך יקדם את תהליך השלום, אומר שהוא מאמין להבטחת הפלשתינים ובתוך תוכו אולי הוא אומר שהוא מקווה. גם אני סבור שיש סימנים חיוביים בדבר הזה. הממשלה הנבחרת סוברת ששחרור ימנע פיגועים".

ארגון נפגעי הטרור "אלמגור" אמר בתגובה כי הם המומים מהתבטאותו של השופט חשין. "המהלך של שחרור מחבלים בצורה פזיזה הנו סיכון בלתי מחושב ומסוכן". (ר)