בתל רומיידה שבחברון התקיים בצהריים טקס חנוכת מבנה הקבע הראשון במקום. הטקס נערך במעמד יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, הראשון לציון הרב מרדכי אליהו, רבנים מחב"ד ואישי ציבור נוספים.

דובר היישוב היהודי בחברון, נועם ארנון, מסר לכתבנו כי למעלה מ-50 אלף איש ביקרו בחברון בשני ימי החג. היום הגיעו כ-40 אלף לטקס חנוכת הבניין.

במהלך הטקס תקף הרב לוינגר את ראש הממשלה ואמר כי "הממשלה צריכה ללכת הביתה. שרון חצוף והוא רוצה לפגוע בארץ ישראל, שילך הביתה".
הרב אליהו חיזק את ידיהם של אנשי חברון ואמר להם כי אסור לוותר וצריך להתפלל. הרב קרא לשרון "להתנתק מההתנתקות. אנחנו מחוברים כולם לארץ ישראל".

האלפים שגדשו את חברון, עלו למערת המכפלה והתפללו להצלת גוש קטיף והשומרון וגם נהנו מפסטיבל חסידי ליד המערה.

יו"ר חי"ל ואיש חברון, ברוך מרזל, אמר כי "המשפחות יישארו במקום אבל ממשלת שרון תעבור מן העולם".

בבניין שהושלם רק לאחרונה, יתוגררו שבע משפחות, ותחת הבניין נחנך אתר ארכיאולוגי מימי האבות. הבניין החדש נקרא על-שמו של הרבי מחב"ד: 'בית-מנחם'. ר' הלל הורביץ, מראשי הישוב היהודי בחברון מסר כי "אנשי חברון החליטו להקדיש את הבניין לזכרו של הרבי, כהערכה והוקרה לרבי על פועלו הרב למען חברון".

באירוע השתתפו יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש הרב יוסף-יצחק אהרונוב, מזכיר בית-דין רבני חב"ד הרב יהודה ירוסלבסקי, וכן שלוחי חב"ד בעיר: הרב ויקטור עטייה והרב דני כהן.

הרב יהודה לייב גרונר הביא את דברי הרבי נגד עקירת יהודים מארץ ישראל ואת הסכנה הכרוכה בכך. לאחר מכן התקיים טקס הסרת הלוט מעל השלט הנושא את שמו של הבניין 'בית מנחם'. הרב מרדכי אליהו יחד עם הרב אהרונוב הסירו את הלוט ובירכו את המשתכנים הראשונים בבניין.