בהתכנסותה אתמול קראה הנהלת הסנהדרין קוראת לעם היהודי לתרום להקמת המקדש לשם איסוף החומרים וריכוזם.

דובר הסנהדרין, פרופ' הלל וייס, אמר לערוץ 7 כי ההצעה התקבלה לשמחת המשתתפים כולם. "וזה לא רק תכנון, יש שם גם וועדה תורנית והשאיפה היא להגיע להסכמה על צורת הבית מאחר ויש שיטות שונות בעניין".

כתבנו מדווח כי לפני מספר חודשים התכנסו רבנים וחוקרים לדיון מעמיק במקום המקדש והמזבח. בין מציגי השיטות היו הרב ישראל דב לבנוני, מחבר ספר ´המקדש´, פרופ´ אשר קאופמן מהאוניברסיטה העברית, פרופ´ הרב דניאל מיכלסון ממכון וייצמן, מר טוביה שגיב והרב ד"ר אליהו שץ.

מי שהוביל את ההחלטה היה הרב ישראל אריאל, שבמלמת ששת הימים היה צנחן ולקח חלק בשחרור הר הבית מהשליטה הירדנית

עוד הבהיר פרופ' וייס כי לאחר שיסתיים שלב התכנון בהסכמה, בכוונתם לבנות את המקדש מפורק "בדומה למה שעשה דוד המלך שאסף חומרים ווכספים ושלמה המלך בנה. אנחנו עושים עד הנקודה המקסמילית שאנחנו יכולים לעשות וזה רק תלוי בנו".

"יש דברים שמבטאים רצון ואנחנו מקווים גם להכניס לכל בית קופה לטובת המקדש. וכך יהיה גם עניין של כמיהה שכל אדם יוכל באופן עממי לבטא את הקשר למקדש", הוסיף. "היום יום ירושלים זאת מתנה עצומה בשביל עם ישראל ומקווים שהמתנה לא תהיה מתנה על הנייר אלא מתנה של ממש", סיכם.

בתוך כך, נבחר אתמול הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) לנשיא הסנהדרין. לדבריו, המטרה של הסנהדרין היא להביא אחדות לעם.

הרב שטיינזלץ בעל ידע תורני רב ומקיף ומחזיק תואר במתמטיקה מאוניברסיטה העברית. הרב פירסם ספרים רבים על התלמוד, מחשבה, סוציולוגיה, היסטוריה ביוגרפיה ופילוסופיה. ספריו תורגמו לשפות זרות רבות.