סקרי דעת הקהל האחרונים שבוצעו בקרב מתפקדי מפלגת העבודה מעניקים יתרון ברור ובולט למשנה לראש הממשלה השר שמעון פרס על פני יריביו, שר התשתיות בנימין בן אליעזר ויו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ. על פי הסקרים צפוי פרס לזכות בלמעלה מחמישים אחוזים מהקולות. עמיר פרץ, לעומתו, צפוי לקבל בין 25 לשלושים אחוזים מהקולות. בן אליעזר מדשדש מאחור עם בין עשרה לשלושה עשר אחוזי תמיכה, כך קובעים הסקרים.

למרות הדברים שב בן אליעזר ואומר כי הוא משוכנע שיפתיע ובספירת הקולות הסופית ינצח את עמיתיו. "תמיד נאבקתי נגד כל הסיכויים ותמיד ניצחתי", הוא אומר ודוחה בבוז את הקולות הקוראים לו להסיר את מועמדותו זמן קצר לפני פתיחת הקלפיות.

יו"ר ההסתדרות, פרץ, מתייחס גם הוא בביטול לתוצאות הסקרים ומקווה שהמערך הלוגיסטי המשומן העומד לרשותו יוכיח את עצמו ויביא את המצביעים לקלפיות. במטה פרץ משוכנעים שרמת הצבעה של מאה אחוזים מתומכי פרץ יכולה להביא לניצחונו. גורמים במטה אומרים כי דווקא הסקרים המורים על יתרון ברור לפרס יגרמו לאנשי עמיר פרץ להבין את חשיבות השעה וחשיבות ההצבעה, כלשונם, ו"יוציאו את האנשים מהבתים".

השר פרס, שכאמור, יכול להתבסם מתוצאות הסקרים, מקרין אופטימיות זהירה ומספר על ניסיונותיו הפוליטיים בעבר שהיו רוויי ניצחונות מדיניים. עם זאת זוכרים במטה פרס את ההפסדים הצורבים שנחל בעבר למרות יתרונות משמעותיים שהעניקו לו הסקרים.

בשעה 20:00 תיסגרנה הקלפיות ותחל ספירת הקולות שבסופה ייקבע מי יהיה יו"ר מפלגת העבודה. ההערכה היא שאחד המועמדים יזכה ללמעלה מארבעים האחוזים הנדרשים כדי לזכות כבר בסיבוב הראשון.
(ש)