לכתבנו קובי פינקלר נמסר שמערכת ההתראה "שחר אדום" זיהתה הערב שני טילי קסאם ששוגרו לעבר שדרות. אחד מהם נחת מצפון לעיר בשטח פתוח ומקום התפוצצותו של השני טרם אותר. על פי ההערכות, הטיל הנוסף נחת בשטחי הרשות. לא דווח על נפגעים או על נזק.

עם היוודע דבר נסיון החיסול הנוסף חלפו ניידות משטרה ברחובותיה של שדרות תוך שהם מסבירים לתושבים מה עליהם לעשות כאשר מופעל מערכת "שחר אדום". תושב המקום אפי אדרי אומר שהוא יודע מה לעשות אבל 'מה יהיה אם רבים משכניו שאפילו מרחב מוגן אין להם?'

קודם לכן, בשעות אחר הצהריים ביצע חיל האויר סיכול ממוקד שבו חוסלו 4 מחבלי ועדות ההתנגדות העממית ושהדאא אל אקצא. המחבלים נסעו ברכב עם אמצעי לחימה רבים והיו בדרכם לבצוע פיגוע במעבר קרני. כתבנו מציין כי אחד המחבלים שחוסל היה מעובדי מעבר קרני שניצל את המידע שצבר מעבודתו לשם הוצאת הפיגוע לפועל.

מדובר בחמדאן מחמד אחמד מהנא, יליד 86 מעזה ממחבלי וועדות ההתנגדות.

יצויין כי למרות שהמעברים משמשים עורק חיים ראשי עבור הפלשתינים ודרכם עוברים פועלים וסחורות, מעבר קרני כמו גם מעבר ארז, מהווים יעד מועדף לפיגועי מחבלים.

ב- 13 בינואר 05' ביצעו מחבלי שהדאא אל אקצא יחד עם ארגון החמא"ס וועדות ההתנגדות העממית פיגוע מטען תופת במעבר קרני בסמוך לקיר המפריד בין הצד הישראלי לפלשתיני. לאחר הפיצוץ נפער חור בקיר דרכו חדרו שלושה מחבלים לצד הישראלי ופתחו בירי על העוברים ושבים ממנו נהרגו 6 ישראלים ונפצעו 5 נוספים.

ב - 15 לאפריל 2003 נכנס למעבר מחבל חמאס כשהוא מוטמן בארגז סחורה של סוחר שהיה ברשותו היתר כניסה. הארגז לא נבדק במסוף, המחבל ירד מהמכונית במסוף, כשהוא חמוש בנשק קל, רימונים וחגורת נפץ והחל לירות ולהשליך רימונים לעבר המסוף. המתאבד נורה ונהרג על ידי המאבטחים וחיילי המילואים במקום. בפיגוע נהרגו 2 ישראלים ונפצעו 3 נוספים.

ב- 14 למרץ 2004 פוצצו עצמם 2 מחבלים מתאבדים, מהחמא"ס ומהפת"ח, בנמל אשדוד. בפיגוע נרצחו 10 ישראלים ונפצעו 12 נוספים. שני המחבלים הגיעו כשהם חבויים בתוך מכולה שאמורה היתה לשוב ריקה מהרצועה לנמל אשדוד דרך מעבר קרני. עימם הוחדרו מטעני החבלה, רימונים וציוד אישי בדופן כפולה שהוכנה במכולה עם אפשרויות לפתיחת דלתות מבפנים.

מעבר קרני נוצל כבר במרץ 1996 ע"י ארגון הג'האד האסלאמי להעברת המחבל שביצע את פיגוע ההתאבדות ברחוב דיזינגוף בתל אביב, פיגוע בו נרצחו 13 איש ונפצעו 125 נוספים. המחבל הוסתר עם מזוודת הנפץ במשאית שפעלה בהעברת סחורות למעבר קרני. בעקבות הפיגוע שונו ההנחיות לביצוע הבדיקות הביטחוניות במעבר.