השבוע עלה לרשת אתר חדש "בבא קמא". האתר מכיל קישורים לאתרים בעלי תכנים תורניים והקשרים דתיים.

האתר הוקם על ידי שני אחים מרעננה איתי (26) ורזי (22) הרשנהורן, וזאת בעקבות כנס על יהדות ואינטרנט שהתקיים לפני כשלושה חודשים בירושלים.

בשיחה עם כתבת ערוץ 7 רות אברהמי, אומר רזי כי אחד הנושאים עליהם דובר בכנס היה כי בניגוד לטלויזיה, לא ניתן לעצור את השימוש באינטרנט. יחד עם זאת יש צורך להציב כללים לשימוש נכון. "מנהיגי הציבור הדתי טעו בעבר, כאשר הוציאו את הטלויזיה שנצטיירה כמפיצת תכנים שליליים אל מחוץ לבית, במקום ליצר בה תכנים חיוביים. על הטעות הזו, יהיה קשה לחזור בעידן האינטרנט, היות והרשת נגישה הרבה יותר, ויצירת התכנים והפצתם פשוטה יותר", הוא אומר.

לדברי הרשנהורן, אתר "באבא קמא" מגיש לגולש את הרשת היהודית במלואה, בצורה הנוחה, הפשוטה והידידותית ביותר. באתר יותר מ-450 קישורים לאתרים יהודיים שנאספו מכל רחבי הרשת הישראלית, המחולקים לפי קטגוריות שנבחרו בקפידה. "שמחנו למצוא מגוון רחב מאוד של אתרים, שיכולים להתאים ולתרום רבות לכל בן תורה. עד כה, קיבלנו תגובות וחיזוקים רבים על הקמת האתר. אנו מקווים שנצליח לקרב לכל בית בישראל את הרשת היהודית" הוא מוסיף.

רזי מציין כי השם שנבחר 'בבא קמא', שפירושו 'השער הראשון', "נשמע קליט, ולא צריך לחשוב איך לאיית אותו". האתר לדבריו כשמו כן הוא, מיועד להיות השער הראשון לגולשים שמעוניינים בתכנים יהודיים.

אתר 'בבא קמא' אינו האתר הראשון שהשניים מקימים. לפני כשנתיים הקימו את אתר דוסילנד המכיל מידע על מקומות בילוי כשרים עבור צעירים דתיים. בבא קמא הוקם מתוך חדרם ברעננה ללא מימון ותמיכה.

את אתר "בבא קמא" ניתן למצוא בכתובת: www.babakama.co.il