שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דליה מארק-הורנצ'יק פסקה כי לתביעת הדיבה שהגישו תושבי יצהר נגד עיתון "במחנה", יש בסיס. מדובר בתביעה שבה טען הישוב כי כתב העתון, עורכו ומ"פ באזור - מאור שושן, השמיצו את תושבי יצהר בעתון במחנה.

התובעים, טענו כי בכתבה שפרסם העתון ביום 28.01.05 היו "עיותים, סילופים, שקרים, והכפשות מכלילות, שהיו ללא כל בסיס". כאמור הם תבעו את העיתון "במחנה", את העורך רני רביב, הכתב אורי מרק וכן את מאור שושן שהתראיין לכתבה.

באי כוחם של תושבי יצהר, עורכי הדין יעקב מנקין ושלמה שמלה,הדגישו בדיון כי למרות שהעתון לא הצליח להוכיח קשר כלשהו בין תושבי יצהר ומעשים בלתי חוקיים, פרסם כתבה שבהם השתלח וביזה את כלל התושבים.

הוסכם על הצדדים כי בעוד כעשרה ימים יפרסם העתון במחנה את התנצלות המערכת בפני התושבים.

יצויין כי בכתב האישום נכתב כי שושן, ששירת לפני כחצי שנה כמפקד הפלוגה ביצהר, התראיין לשבועון "במחנה", ובראיון זה "השמיץ והעליל על תושבי יצהר, בדה אירועים שלא התרחשו, כינה את בני המקום בכינויי גנאי, והציג אותם כ'פורעי חוק', 'אויבי הציבור' ו'סכנה למדינה'".

בא כוח התושבים, עו"ד יעקב מנקין, אומר כי ריבוי המקרים וההתבטאויות מלמדים שאין מדובר בפליטת קולמוס, אלא בכתבה מגמתית, מתוכננת ומעוצבת מראש, כתבה שתכליתה לפגוע בתובעים ובציבור המתנחלים, בתדמיתם באמינותם בעיני כלל הציבור. לדבריו גם לקצין בצה"ל אין חסינות והיתר להעליל על מתיישבים ולבזותם, ויש לו אחריות פלילית אם עבר על החוק. הוא הוסיף כי מיד לאחר פרסום ההשמצה ב"במחנה", התנער צה"ל מהמ"פ המשמיץ, ואלוף פיקוד המרכז יאיר נווה, אף נתן לכך פומבי, במכתב תמיכה ועידוד לתושבי יצהר.