"יש למדינת ישראל הרבה שגרירים ברחבי העולם. יד שרה היא השגרירה הייחודית לשמה הטוב של מדינת ישראל". כך אמר נשיא המדינה משה קצב למתנדבי יד שרה שהתכנסו אמש (ה) בגן הטכנולוגי בירושלים לציון 30 שנה ליד שרה.

באירוע החגיגי התאספו 4,000 ממתנדבי יד שרה שהגיעו ברכבת מיוחד ובעשרות אוטובוסים מ- 103 סניפי יד שרה. הנשיא איחל למתנדבים להמשיך ולפעול גם ברחבי העולם כפי שהיא עשתה בשנים האחרונות, לפאר את שמה של המדינה ולתת מענה ומזור לצרכים נוספים של תושבי ישראל. בסיום דבריו העניקו הנשיא ורעייתו גילה מגני הוקרה למייסד יד שרה אורי לופוליאנסקי ולרעייתו מיכל.



יו"ר הסוכנות היהודית זאב ביילסקי סיפר בדברי ברכתו איך הוא, כמו רבים מאוד בישראל, נעזר ביד שרה והדגיש את היחס המיוחד הניתן ע"י המתנדבים לכל פונה.

ראש עיריית ירושלים ומייסד יד שרה, אורי לופוליאנסקי, הדגיש בדבריו את היקף הפעילות של המתנדבים ואת תרומתם לחוסנה של החברה בישראל. "זכינו בתוך שלושת העשורים לקיומנו, להפוך לאגודת המתנדבים הגדולה והמשפיעה בחברה הישראלית, ולהוות 'מודל' ברחבי תבל. בזכות הפתרונות של יד שרה זוכים מאות אלפי אזרחים במדינה ביכולות טובות יותר, ולמרות מצבם, הם יכולים להתגורר בבית, בחיק המשפחה והסביבה התומכת". לופוליאנסקי איחל למתנדבים להמשיך ולהניף את דגל המחויבות לערבות חברתית הדדית תוך שיתוף מתנדבים ותורמים נוספים מכל גווני הקשת הישראלית.

לכבוד כינוס המתנדבים תרמו ידידי יד שרה 2,000 כיסאות גלגלים בשווי מאות אלפי שקלים שישמשו את הפונים הרבים השואלים כסאות גלגלים לקראת החגים. הגן הטכנולוגי במלחה העמיד את הגן היפיפה לקיום הכינוס. בנוסף, נרתמו כ- 80 חברות ובעלי עסקים מובילים במשק הישראלי להצלחת האירוע אמש. חלקם תרמו ממוצריהם עבור המתנדבים ויש שהרימו תרומה לכיסוי עלויות ההפקה של האירוע והנסיעות.

בתכנית האומנותית הופיעו בהתנדבות יהורם גאון וטוביה צפיר בתכנית מיוחדת וקטעי קישור שנכתבו במיוחד לכבוד המתנדבים. עוד הופיעו בהתנדבות תזמורת משטרת ישראל, והזמרים אריאל זילבר ואהרן רזאל. קטעי וידאו מסניפי יד שרה ברחבי הארץ ומצגות לייזר ומולטי מדיה שהופקו במיוחד לערב זה שודרו במהלך המופע.

"עשינו את המירב כדי להעניק חיבוק אוהב לכל המתנדבים. האירוע נועד כדי לומר 'תודה' לכל אלו המקדישים זמן ומרץ בעשייה היומיומית. אנו מקווים שהאירוע ייחרט בזיכרונם של המתנדבים ויעניק להם מרץ להמשיך ולפעול לשיפור החברה בישראל", סיכמה יהודית אינטרקט, מנכ"ל יד שרה.

ביד שרה מתנדבים כ- 6,000 איש הבאים מכל מגזרי האוכלוסייה וקשת הדעות והאמונות. כל אחד תורם את חלקו בדרך המיוחדת לו. מתנדבי יד שרה שרתו בשנה האחרונה קרוב ל- 400,000 פונים. סקר של מכון "דחף" העלה כי כל משפחה שניה בישראל נעזרה באחד משירותי יד שרה. ממדינות רבות ברחבי העולם באים ללמוד ולהעתיק את מודל יד שרה והוא הארגון היהודי-ישראלי הראשון שהוכר כגוף מייעץ למועצה החברתית-כלכלית של האו"ם.