אני חושש שעסקת השחרור מתרקמת וההצהרות על אפשרות שחרור מחבלים של שר המשטרה אבי דיכטר ביום ו' במועדון המסחרי היו בלון ניסוי של אולמרט, אומר אינדור. לדבריו, כלוחם ותיק נגד שחרור מחבלים ומלווה עסקות שחרור 20 שנה מאז עסקת ג'יבריל שהביאה להקמת אלמגור, "ההצהרות הניציות של הממשלה לא מרשימות אותי", מדגיש אינדור.



"כל העסקאות בעבר לוו בשקרים והדלפות, הפוך על הפוך, של מומחי דעת קהל ומתווכים ממולחים, כדי להרדים את הציבור ולמנוע פעולות מחאה. אסור שהציבור ייפול הפעם לספינים בעיקר אלה הבאים מלשכת ראש הממשלה. הלשון ביום ו' הייתה אמנם של דיכטר אבל דיברה מגרונו של אולמרט. לאולמרט יש רקורד בנושא, הוא שימש את שרון באופן דומה לפני ההתנתקות -כמבשרה הראשון "



"כל העסקאות בעבר לוו בשקרים והדלפות, הפוך על הפוך, של מומחי דעת קהל ומתווכים ממולחים, כדי להרדים את הציבור ולמנוע פעולות מחאה. אסור שהציבור ייפול הפעם לספינים בעיקר אלה הבאים מלשכת ראש הממשלה".



אינדור דוחה את מה שנראה בערוץ 1 כגערה של אולמרט בדיכטר במהלך ישיבת הממשלה "דיכטר הוא באותה מפלגה של אולמרט והוא לא היה יוצא לציבור בניגוד לדעתו של אולמרט. כשראה אולמרט את שלל הגינויים לדברי דיכטר הוציאו אנשי לשכתו ידיעה ברוח זו שבאה לשרת מחול שרוקד אולמרט , צעד לאחור ושני צעדים קדימה".



בדיקות שערך ארגון אלמגור בקרב מקורות מדיניים וממשלתיים, מעוררות דאגה, אומר אינדור. לדבריו על אף שגורמים רשמיים הכחישו באזניהם קיום מו"מ , מקור מדיני בכיר רמז באוזניהם שמתרקמת אופצייה לעסקה שתוצג לפני הציבור הישראלי באופן הבא: ישראל אכן לא תיכנע לחמ"ס ולא תקיים איתו שום מו"מ. אבל ישראל תתחייב למצרים שהיא תשחרר מאות מחבלים לאחר שהחייל החטוף ישוחרר ע"י החמ"ס. מצרים תשמש כצד שלישי אליו הצדדים מחויבים. שחרור המחבלים יוצג כמחווה הומניטארי למצרים, לא לחמס. המשוחררים יוצגו כמקרים שממילא ישראל רצתה לשחררם, מטעמים הומניטאריים.



על רקע זה מציין אינדור את ההדלפה של אנשי אולמרט שפורסמה היום בידיעות אחרונות ש"אולמרט רצה ממילא לשחרר אלף אסירים כמחווה ליו"ר הרשות אבו מאזן בהם גם אנשי חמס ללא דם על הידיים". אמנם אנשי אולמרט אמרו "מרגע שנחטף החייל ההצעה ירדה מהפרק ואולמרט עומד על הצורך לשחרר את החייל לאלתר ללא תנאים" אבל ההדלפה בעיתוי הזה באה, לדעת אינדור, לשרת את הכשרת דעת הקהל לשחרור בטיעון שממילא רצוי לשחררם והנזק ע"כ לא יהיה חמור כל כך.



אולמרט הוא "פרקליט ממולח", אם הוא היה באמת מתנגד כעת לעסקה , הוא לא היה מוציא הדלפה שמגמדת את חומרת השחרור בעיני הקהל ויוצרת כעת פתח ללחצים עליו מחלקים בציבור המחייבים מו"מ ושחרור מחבלים. הם כעת יגידו אם רצית לשחרר, למה אתה מתעקש כעת?"



הממשלה לדבריו משדרת קשיחות כחלק ממו"מ להורדת המחיר של הפלסטינים, עכשיו אולמרט מזמין לחצים הפוכים כהכנה לעיסקה ברגע שתבשיל.



אבל אינדור אינו מתייאש ואומר כי בסופו של דבר הענין תלוי בדעת הקהל. כולם נלחמים בכולם כדי לזכות בה: " פרדוכסלית , הצהרות השרים סייעו להגדלת ההתנגדות הציבורית למהלך שחרור מחבלים ויהיה קשה כעת לממשלה לרדת מהעץ שהיא טיפסה עליו לעיני הציבור. אם הציבור יהיה קשוח והחלטי נגד שחרור מחבלים יש סיכוי שלא יהיה שחרור מחבלים והממשלה תורה לצה"ל להמשיך בפעולותיו".

יצויין כי בראיון לערוץ הכנסת הערב אמר מי שהיה מפקד חיל האויר, האלוף במיל' איתן בן אליהו כי בשלב מסוים יהיה שחרור אסירים וכי הממשלה מחכה ליצור תנאים לכך. "בין הנכונות העקרונית לשחרור אסירים לבין יצירת תנאים שבהם אפשר לעשות זאת צריך לעבור דרך ארוכה יחסית. כרגע צריך ליצור תנאים שבהם הדבר יהיה מתקבל על הדעת". הוא הוסיף כי בסופו של דבר התנאים יווצרו כאשר "הפעולה תמצה עצמה, כשהלחץ על האוכלוסיה יהיה גבוה, החמאס יהיה בבריחה, כשיהיה ברור להם שאם לא יעשו את המהלך, השלטון החמאסי יתפורר. כשהדברים יקרו והם יהיו נכונים לשלם בהפסקת אש, הפסקת ירי קסאמים וגם החזרת החייל החטוף גלעד שליט, בתנאים אלו להנהגה לדעת הקהל, לכולם, יהיה הדבר מובן מאליו. עכשיו צריך אורך רוח. לכשיגיע הזמן זה יהיה מוצדק לשחרר אסירים". בן אליהו אומר עוד כי "מאז ומתמיד, גם היום וגם בעתיד, חינכנו, אנחנו מחנכים ונחנך את חיילינו את טייסינו את שייטינו ואת אנשי הסיירות למיניהם, שקוראים להם לדגל ונעשה הכל לשחררם".