לפי החשד, הזמין לביתו אפרים סנה, בזמן שכיהן כשר תחבורה את נציגי חברת פיאט, כדי שישכנעו את מנכ"ל הרכבת יוסי שניר לקנות מהם קרונות. פיאט אכן זכתה במכרז לרכישת קרונות עבור קו הרכבת המחודש מירושלים לבית שמש, ששוויו עשרות מליוני שקלים.



קו הרכבת ירושלים – בית שמש פעל עד לפני לפני שבע שנים, אך אז הוחלט לבטלו בשל המסלול המסוכן והמפותל שעבר בין הרי ירושלים. בשנת 2001 החליטה הממשלה לחדש את הנסיעה בקו הישן ולבצע מכרז כדי לרכוש קרונות המכונים "רוכנים", שיתרונם בנסיעה מהירה ויציבה יותר בעיקולים.



על פי דיווח ב'ידיעות אחרונות' למבקר המדינה נודע כי נציגי חברת פיאט, שהיתה בין החברות שניגשו למכרז נפגשו ביחידות עם מנכ"ל הרכבת אז, עמוס עוזני, במסעדה בפירנצה שבאיטליה. לפי החומר שהועבר למבקר, חברי משלחת מטעם הרכבת שהו באותו זמן באיטליה אך לא הוזמנו להשתתף בפגישה ודבר קיומה הוסתר מהם.



יוסי שניר, המנכ"ל החדש של הרכבת, הביע תמיהה לאחר שחברת פיאט זכתה במכרז, על הצורך ברכישת קרונות "רוכנים". מהמידע שהועבר למבקר המדינה זומן שניר לפגישה עם נציג פיאט בביתו של סנה. הפגישה נתקיימה מבלי שדווח עליה לגורמים נוספים הקשורים בהנחת קו הרכבת המחודש מירושלים לבית שמש. על פי עדויות נציג פיאט ביקש במהלך הפגישה לעשרות כל שביכולתו כדי להרכוש את הקרונות מפיאט. המבקר קבע כי פגישה שכזו אסורה בתכלית.



בחודשים האחרונים התגלו ליקויים רבים בקו הרכבת המחודש. הקרונות שנעים עליו כבר נסדקו ונזקקו לשיפוצים. לאור התקלות הועלתה הצעה להפסיק את פעילות הקו. בשבועות הקרובים יפרסם המבקר דו"ח מיוחד על הליקויים בפרשת קו הרכבת.



השר סנה והמנכ"ל לא דיווחו על שתי הפגישות, בביתו של השר ובפירנצה, לגורמים הקשורים בהנחת קו הרכבת המחודש. גם במסמכי המשרד הממשלתי והגוף הציבורי שניהל את המכרז אין כל רישום של פגישות אלה. עוד דווח כי השר והמנכ"ל לא פגשו מתמודדים אחרים במכרז, וזאת בניגוד מוחלט לכלל העיקרי במכרזים של מתן שוויון הזדמנויות.



מלשכתו של סנה נמסר אתמול כי ח"כ סנה ישמיע בקרוב את גרסתו בפני מבקר המדינה לאחר שהמבקר יפרסם את מסקנותיו.