עוזי דיין יו"ר תפנית, שהיה סגן הרמט"כל בשעה שצה"ל יצא מלבנון, אומר בראיון לערוץ 7 כי היציאה מלבנון היתה מוצדקת. לדבריו היא אפשרה לנו להגיע למערכת טובה יותר מבחינה בטחונית "אך הטעות העיקרית היתה שלא הגבנו בחריפות ולא קבענו את כללי המשחק ברגע שהתחילו בעיות". דיין מוסיף כי תגובה חריפה של ישראל מאפשרת לצד השני לאיים על חלק גדול ממדינת ישראל ומעוררת למחשבה כיצד זה התחיל. "אם ההתחלה בארוע שנתפס כמינורי אז אין תמיכה ציבורית ופוליטית, אך תגובה נחרצת בלבנון היתה פועלת את פעולתה".



"כיום יש דו-איום ביננו לבין החיזבאלה על אף שמדינת ישראל יותר חזקה. חיזבאללה יכול לפגוע בצפון ישראל ומדינת ישראל יכולה להשמיד את הכלכלה של לבנון", אומר דיין. לדבריו בראיה שטחית נראה שיש כוחות שקולים ולכן ההתחלה היא יותר קשה, אך כשמתחילים אסור להפסיק. "למדינת ישראל אסור להפסיק בתיקו. זה הזמן להמשיך ולהפעיל את הכוח כי מכאן ואילך המאזן הוא לטובת החזק יותר שזה אנחנו".



"לישראל היתה אפשרות לעצור את ההתחמשות של חיזבאללה בהתערבות בכוח, כיון שממשלת לבנון היא חלשה ולפעמים נוח לה להיות חלשה".



בשאלת ההתחמשות של חיזבאללה בשש השנים האחרונות אומר דיין כי לישראל היתה אפשרות לעצור את ההתחמשות של חיזבאללה בהתערבות בכוח, כיון שממשלת לבנון היא חלשה ולפעמים נוח לה להיות חלשה. "מה שאנחנו עושים היום היא פעולה משמעותית שתקבע לשנים קדימה". זה אינו סדר לדבריו, "כיון שסדר ומזרח תיכון הם מלים סותרות". זהו מצב של שיקום ההרתעה שלנו. "כשיש הרתעה הצד השני לא ממהר להפעיל גם כוח קטן". לדבריו יש מצב שחיזבאללה נהיה אל קאעידה מספר שתיים ורודפים אותו בכל מקום ובסופו של דבר מדכאים אותו לרמה כזו שניתן להחזיר את ההרתעה.



לשאלת המראין יגאל שוק מה העלה את המוטיבציה של חיזבאללה לתקוף, אומר דיין כי הם חשבו שיש להם הזדמנות. "הכוח העיקרי של חיזבאללה הוא משלושה גורמים. אחד - מאספקה סדירה של נשק ואידאולוגיה איראנים. במקום השני נמצאת סוריה שהיה לה נוח שיש גורם כזה שניתן לשחק איתו בלבנון. הגורם השלישי היתה תמיכה של העם הלבנוני שתמך בחיזבאללה כל עוד ישראל היתה בלבנון, ואז הם היו כביכול לוחמי חופש. אם ישראל תנחית היום מכה קשה גם על התשתית האזרחית הלבנונית הם לא יאמרו שהחיזבאללה הם לוחמי החופש שלהם אלא הם יגידו שהם סובלים בגלל שהחיזבאללה מתעקש לרדוף אחרי היהודים כל הדרך לירושלים, לאחר שיצאו מלבנון".



עיתוי הפעולה לדברי דיין הוא ניצול הזדמנות, לאחר שנוצר מצב שהחמאס עושה ככל העולה על רוחו ברש"פ והצליח בחטיפת חייל ישראלי. "הם ראו סדק להכנס ולהעצים את ההצקה לישראלים". דיין מדגיש כי ככל שחיזבאללה וחמאס יותר תלויים אחד בשני, המצב טוב לנו. "אנחנו יכולים לגרום שבעתיד הם יהיו תלויים אחד ליד השני. היום ברור לכולם שהחיזבאללה וחמאס זה שתי צדדים של אותו מטבע טרוריסטי איסלאמי", אומר דיין.



לגבי המלחמה בחיזבאללה שהוא בעצם שליח של איראן אומר דיין כי צריך להלחם בחיזבאללה כי הם המטרה, "הם לא מי שצריך להרתיע אותו אלא מי שצריך לפרק אותו". צריך להלחם בתשתית הלבנונית כי הם האחראים, כדי שההרתעה תיבנה ותהיה יותר ברורה. "אם אנו עושים זאת כמו שצריך ודוחקים את איראן מחוץ ללבנון ופוגעים אנושות בחיזבאללה ומרסנים את סוריה ודוחקים אותה החוצה, אז ההשפעה על איראן תהיה גם היא חשובה כיון שהיא חותרת להשגת נשק להשמדה המונית", אומר דיין ומסיף כי "אם איראן מפתחת נשק כזה אז ברור היום שהנשק לא יופנה רק נגד ישראל אלא יזלוג גם לאירגוני הטרור כמו החיזבאללה".