בראיון שהעניק לסוכנות אי.פי. אומר היום ראש הממשלה אהוד אולמרט כי המלחמה בצפון תהיה מנוף לביצוע תכניתו המדינית הכוללת נסיגות ישראליות משמעותיות ביהודה ושומרון.



אולמרט התייחס בראיון למטרותיה של הלחימה הישראלית בדרום לבנון, ואמר שאין בכוונתה לוותר על דרישותיה להשיב את החטופים והצבת כוח שבכוחו יהיה לבלום את איום הקטיושות על הצפון.



עם זאת, כאמור, אמר אולמרט כי הוא רואה את הצלחת המבצע הצבאי כמהלך שיקל על ישראל לקדם את תכניתו המדינית לביצוע נסיגה נוספת ביהודה ושומרון.



דבריו אלה תואמים את הדברים שנמסרו באחרונה מלשכתו ולפיהם בלשכה רואים בנחישות ובלכידות הישראלית בעת המלחמה הוכחה לכך שכאשר ישראל מתייצבת על גבול מוסכם הרי שהעם נכון להיאבק גם במחיר כואב חיי אדם מול הטרור. כמו כן הזכירו אז אנשי ראש שהממשלה את הגיבוי הבינלאומי לו זוכה הלחימה. לדבריהם גיבוי כזה לא היה מושג לו הייתה ישראל נותרת בקווי גבול שנויים במחלוקת.





אב לשני קצינים מעפרה: על הבנים לחזור הביתה. הרי אם הם ינצחו במלחמה אולמרט יגרש אותם מביתם:



בשיחה עם יומן הצהרים של ערוץ 7 מספר איצ'ה מאיר, תושב עפרה ואב לשני קצינים המשרתים כעת בדרום לבנון כי מאז שמע את הצהרותיו אלה של ראש הממשלה הוא מנסה לשגר לבניו SMS ובו קריאה לשוב הביתה משדה הקרב.



לדבריו בדברים אלה אומר אולמרט לחיילים תושבי יהודה ושומרון "נצחו ואז אוכל לגרש אתכם מבתיכם". מאיר מכנה בדבריו את ראש הממשלה "פרחח" ואף "פסיכופט". זאת לנוכח דבריו בימים בהם "סמג"ד מעלי נשכב על רימון ונהרג. טובי בנינו לוחמים והוא אומר להם אל תנצחו כי אם תנצחו נגרש אתכם מבתיכם". מאיר רואה בדברים חמורים הרבה יותר בעיקר לנוכח העובדה ש"הילדים שלו נמצאים בחוץ לארץ".

עם זאת מאיר שמח שדעתו של אולמרט נחשפה כבר כעת ומאפשרת לכל מי שהאמין שהלחימה מבטלת תכניות מדיניות לנסיגה לראות את המציאות נכוחה, "כעת על כולנו, ימין ושמאל להתאחד במלחמה נגד התכניות של הרשע הזה".



לשאלת המראיין, עוזי ברוך, מה תהיה תגובת הבנים, אומר מאיר כי קשה לו להעריך את התגובה כיוון שגם הוא, לו היה במקומם היה מתחבט בשאלה מול החובה להילחם למען הצלת עם ישראל. אבל כהגדרתו "אולמרט לא השאיר להם ברירה".

להאזנה לדברי מאיר





חוג הפרופסורים: דברי אולמרט פוסלים אותו מכהונה כראש ממשלה:



חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי קובע בתגובה שהוא מפרסם לדברי ראש הממשלה כי בדבריו פסל ראש אולמרט את עצמו מלהיות ראש ממשלת ישראל. "התוקפנות של החיזבאללה והחמאס היא תוצאה ישרה של מדיניותו הרופסת. אם בעיצומו של הניהול הכושל של המלחמה בשתי החזיתות הוא מוצא לנכון להתרברב ולהכריז שהניצחון בלבנון ייתן תנופה להתכנסות, הוא מוכיח שהוא מנותק מן המציאות. קריאת תמונת המצב של נסראללה נראית אמינה יותר מזו של אולמרט, שהוביל את ישראל קדימה למקלטים".





בימין הפוליטי תגובות נזעמות על דברי אולמרט:



ח"כ אורי אריאל, יו"ר סיעת האיחוד הלאומי- מפדל, אומר בתגובה על דברי אולמרט: "בשעה קשה זו בה נדרשת אחדות המחנה, בוחר אולמרט במפריד ובמפלג. רה"מ מתכנס בתוך עצמו ומתנתק ממה שקורה כאן. הרוב המכריע של העם כבר התפכח מהאשליה כי ההתנתקויות וההתכנסויות יביאו שקט ושלווה. אולמרט ביד אחת נלחם בחיזבאללה וביד השניה מחיה אותו ומחזק אותו".



יו"ר המפד"ל ח"כ זבולון אורלב אמר ש"כל בר דעת מבין שהמלחמה ניצחה את ההתכנסות. התעלמות מהעובדה שבריחה נוספת מיו"ש תביא את הקטיושות והקסאמים לפ"ת ולנתב"ג היא עיוורון מדיני. חבל מאוד שבעת הלחימה ובשעה שהאופוזיציה תורמת לאחדות ולהסכמה לאומית, מעורר רה"מ נושא שמפלג את העם".



יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בני אלון, אומר כי דבריו של אולמרט- מופקרים."דיבוריו חסרי האחריות על עקירת ישובים וגירוש יהודים בזמן שבניהם לוחמים בחזית, הם דיבורים פלגניים, מופקרים וחסרי אחריות המסכנים את ניצחון ישראל במלחמה".

ח"כ צבי הנדל מהאיחוד הלאומי החבר וועדת חוץ ובטחון אומר כי "כנראה שהגיבוי שקיבל אולמרט העלה לו את הנוזל העכור שוב לראש! כמה טילים ורקטות צריכים ליפול בצפון ובדרום כדי שאולמרט יבין שבשחצנות, בדורסנות ובפילוג העם לא מביאים ביטחון למדינה".

חבר הכנסת לשעבר ומבכירי השב"כ, אהוד יתום, אומר בתגובה לדבריו של אולמרט כי "הבריחה מלבנון הנחיתה עלינו מטחי קטיושות בכל מרחב צפון הארץ, העקירה מגוש קטיף שיגרה לעבר ישראל אלפי קאסמים ואילו ההתכנסות ההזויה של אולמרט תעמיד את מרכז הארץ כמטרה רחבה לנשק תלול מסלול מיהודה ושומרון. זה מה שצפוי לנו אם אולמרט לא יתפכח", אומר יתום.



במועצת יש"ע אומרים כי דבריו של אולמרט על המשך 'הריצה העיוורת' להתכנסות, כהגדרתם, הם שנותנים רוח גבית לטרור ומעודדים את נסראללה להמשיך בלחימה עד להשגת כל יעדיו. "נראה כי אולמרט מעוניין לפרק את הקונצנזוס שיש סביב המלחמה. מן הראוי שבשעה קשה זו ימצא אולמרט את המאחד ולא קפריזות פוליטיות שמפלגות שוב את העם. סברנו לתומנו כי אולמרט למד את הלקח הפשוט כי הבורח מן הטרור, הטרור רודף אחריו".
 
ח"כ אסתרינה טרטמן יו"ר סיעת "ישראל ביתנו" טוענת שהתמיכה שנתנו העם והכנסת לראש הממשלה תוך המצב המלחמתי בלבלו את ראש הממשלה עד כדי היותו סומא לעובדה שחלק מן המצב שאליו הגיעה המדינה הוא פועל ישיר לתבוסה שמדיניות ההתכנסות הביאה עלינו. טרטמן מפרסמת קריאה לראש הממשלה: " ההתרפסות שבנסיגה מביאה עלינו כיליון. אולמרט תתעשת, תעצור את המחדל ותחזור אל המקורות שלך. תמלא את חובתך ותשמור על אזרחי המדינה ועל ארץ ישראל. ורק על- ידי כך נשדר עוצמה וחוסן לאומי".
 
ח"כ אלי גבאי מהמפד"ל אומר כי מנהיג חכם צריך ללמוד מטעויות של קודמיו.הוכח כי נסיגות העבר הביאו לנו את הקאסמים והקטיושות. גבאי קורא לאולמרט לא ללכת בדרך קודמיו ולא להכניס את מדינת ישראל לסכנה ביטחונית נוספת שתגבה מחיר דמים כבד.

קונגרס הרבנים "פקוח נפש" מגיבים למה שהם מכנים "הודעתו המזעזעת" של ראש הממשלה מר אהוד אולמרט:

היום ערב תשעה באב, יום החורבן והאבל, בו זה אלפיים שנה עם ישראל מבכה את חורבן בתי המקדש וגלות ישראל מארצו, בשעות אלה כאשר חיילנו נלחמים בחירוף נפש למען עמם וארצם כאשר חלק מהם משלם על כך בחייו – ה' יקום דמם, מצא ראש הממשלה אהוד אולמרט את העיתוי ומסר הודעה לאומות העולם אודות תכניותיו, רחמנא ליצלן, לסלק יהודים מחבלי ארץ נוספים בארצנו הק' (בכינוי השקרי והמוזר - "התכנסות"), כולל סילוק יהודים שבשעה זו ממש נמצאים בקו החזית בלבנון!

תוצאות הנסיגה מלבנון ומגוש קטיף אשר הביאו עלינו את החמאס והחיזבאללה, מליון וחצי תושבים אשר נמלטו על נפשם מחמת המציק כתוצאה מהתקפלויות אלה,  עדיין לא לימדו את מר אולמרט מהו הלקח והתוצאה של התעלמות מפסק ההלכה בשולחן ערוך הקובעת שמסירת חלק מארץ הקודש לנוכרים גורמת לסכנה ופיקוח נפש לכל העם היושב בציון (שולחן ערוך סימן שכ"ט). טוב שישמע מר אולמרט את דברי הנביא ירמיהו בהפטרה אשר תיקרא מחר, ט' באב, בכל בתי הכנסת בעולם , ואשר דברי אולמרט הפכו אותם לעוד יותר אקטואליים; "מי יתן ראשי מים ועיני מקור דמעה ואבכה יומם ולילה את חללי בת עמי", "איש מרעהו השמרו ועל כל אח אל תבטחו", "קול נהי נשמע מציון..כי עזבנו ארץ השליכו משכנותינו ואבינו שבשמים. ברחמיו המרובים יפר עצת החושבים עלינו רעה, ויהפוך ימים אלה לששון ולשמחה בבנין אריאל ובגאולת ישראל ע"י גואל צדק, בחסד וברחמים!

בשם שלוש מאות הרבנים חברי קונגרס הרבנים "פקוח נפש", הרב יוסף גערליצקי הרב דוד דרוקמן הרב משה הבלין הרב שמואל לוין הרב יעקב יוסף.