סמל (במיל.) אבי אבלו, תושב אפרת בן 33, גויס על פי צו 8 ביום ראשון והתייצב בפלוגת ההנדסה בה הוא משרת, שמבצעת כעת תעסוקת חירום בגבול הצפון ובלבנון. אתמול הוא החליט שאינו יכול עוד לשאת את המחשבה שהוא משתתף במה שמכונה בפיו "מלחמת שלום ההתכנסות".



בעיתון 'מעריב' דווח הבוקר כי הוא הודיע למפקד המחלקה שלו ולמג"ד שלו כי החליט לערוק, וביקש להעמידו לדין. אבל הקצינים, גם הם אנשי מילואים, העדיפו להתבונן מן הצד כיצד הוא מחזיר בצורה מסודרת את נשקו האישי, מזדכה על ציודו ונוסע הביתה.

בראיון שהעניק השבוע לסוכנות אי.פי. אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי המלחמה בצפון תהיה מנוף לביצוע תכניתו המדינית הכוללת נסיגות משמעותיות ביהודה ושומרון.

ח"כ אסתרינה טרטמן יו"ר סיעת "ישראל ביתנו" יצרה הבוקר קשר עם סמל אבי אבלו שגויס בצו 8 לצפון אך פשט את מדיו והניח את נישקו בעקבות דברי רוה"מ על "ההתכנסות" וחיזקה את ידיו.



"אין לפרש את תמיכתי בחייל כתמיכה בסרבנות. אך דבריו הלא חכמים של אולמרט בעיצומה של מלחמה בדבר מהלך נוסף של התקפלות וכניעה מרפה את ידי הלוחמים. מיטב בנינו שחלקם הגדול גרים באזור זה ואף העם שכמעט כולו התפכח והבין שנסיגה חד צדדית היא כשלון מחשבתי שהביאה לירי קסאמים, קטיושות ושפיכות דמים. צר לי שראש הממשלה לא רואה זאת בעצמו ונדרש סמל בצה"ל שיפקח את עיניו", אומרת ח"כ טרטמן.

גם תנועת נשים בירוק משגרת  ברכה לחייל ש'פשט מדיו'

תנועת נשים בירוק מפרסמת היום (ו) הודעת ברכה לחייל במיל' אבי אבלו מאפרת "שפשט את מדיו לאחר שמתברר שאולמרט משתמש במלחמה בצפון כמנוף להתכנסות קרי לחיסול ההתיישבות ביו"ש, דבר שיסכן את כל גוש דן וירושלים".



יו"ר התנועה נדיה מטר מוסיפה כי התנועה מקווה שרבים יילכו בעקבות אבי אבלו, עד שאולמרט יבין שעליו לגנוז לאלתר את תוכנית ההתכנסות. ולא, שאולמרט יקרא לבניו הגרים בחו"ל כדי שהם יילחמו במלחמה. "אנחנו הפסקנו להיות הפרייארים של השמאל הקיצוני השולט היום במדינה", אומרת מטר.