ממלא מקומו של שר המשפטים, מאיר שטרית, הודיע היום כי יכנס את הוועדה לבחירת שופטים אז תמונה השופטת דורית בייניש לנשיאת בית המשפט העליון ובמינוי השופט אליעזר ריבלין למשנה לנשיאה.

שטרית יפגש היום עם השופטת דורית בייניש להודיע לה על מינויה הצפוי לתפקיד הנשיאה הבאה של בית המשפט העליון. השר שטרית הורה לכנס בעוד שבועיים את הועדה לבחירת שופטים כדי למנות את השופטת בייניש לתפקיד. ממלא מקום שר המשפטים מבקש למנות בהקדם גם משנה לנשיאה החדשה ומנהל חדש לבתי המשפט.



בייניש נולדה בשנת 1942 בישראל ואת השכלתה המשפטית רכשה באוניברסיטה העברית בירושלים. עם סיום לימודיה החלה את דרכה המקצועית בשירות הציבורי, תחילה כפרקליטה במחוז ירושלים ולאחר מכן בלשכה הראשית של פרקליטות המדינה.

כיהנה כמנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה אח"כ שימשה בתפקיד המשנה לפרקליט המדינה. בראשית שנת 1989 מונתה לתפקיד פרקליטת המדינה. בדצמבר 1995 נתמנתה לבית המשפט העליון.

התנגדות נחרצת למינוייה של בייניש לנשיאת 'העליון' הביע לאחרונה נשיא המרכז הבינתחומי הרצליה, פרופ´ אמנון רובינשטיין, שכיהן כחבר כנסת וחבר הוועדה לבחירת שופטים. רובינשטיין פנה למי שכיהן עד להתפטרותו מתפקיד שר המשפטים, חיים רמון, והציע להקפיא את עבודת הועדה למינוי שופטים ולמנות כנשיא זמני  את השופט (בדימ.) מאיר שמגר לכהונת נשיא בית המשפט העליון, וזאת במקום הנשיא הנוכחי, פרופ´ אהרן ברק, הפורש לגמלאות בספטמבר 2006.

במכתבו רומז רובינשטיין לסיבות להתנגדותו בהצביעו על התנהלות בעייתית של בייניש, והוא כותב: "התפטרותו של מנהל בתי המשפט השופט בועז אוקון - אבידה גדולה למערכת המשפט - וחילוקי הדעות סביב מינוי שופטים לבית המשפט העליון, כמו גם אירועים אחרים שהתרחשו לאחרונה, שופכים אור על מצב מדאיג אליו נקלעה המערכת המשפטית בכלל ובית המשפט העליון בפרט. כיהנתי שנים רבות כחבר הוועדה לבחירת שופטים, ולא זכור לי שאי פעם היה מצב כזה".

רובינשטיין הציע במצב זה לחשוב על פתרון "לא שגרתי" - מינוי השופט  מאיר שמגר, מי שכיהן כנשיא בית המשפט העליון, כנשיא זמני של בית המשפט העליון לתקופה של שנתיים.

שמגר, ע"פ הצעת  רובינשטיין, יעסוק ב"חיזוק  מערכת היחסים בין מרכיביה השונים של הוועדה לבחירת שופטים, וידאג למינוי שופטים חדשים לבית המשפט העליון שיביאו לשורותיו משפטנים מעולים, שגם יתנו ביטוי להלכי רוח מגוונים של החברה

הישראלית".

רובינשטיין חתם את מכתבו, "אני כותב דברים אלה לא בלב קל, אך הדאגה לשלטון החוק ולתקינות עבודתה של הערכאה השיפוטית העליונה היא שמדריכה אותי".