כבכל שנה, לקראת פתיחת שנת הלימודים, נשמעים קולות המאיימים בשביתה. רן ארז, יו"ר ארגון המורים העל יסודיים אומר ביומן ערוץ 7 כי הם נאלצים להכריז שוב על אי פתיחת שנת הלימודים בשל קיצוצים במערכת החינוך ופיטורי מורים. "תלמידים לומדים פחות ומורים מפוטרים הופכים להיות מובטלים, עניים ומושפלים ומטה לחמם נשבר", אומר ארז.



ארז אומר עוד כי "משרד האוצר לא מעוניין להשקיע כסף במערכת החינוך. למשרך החינוך אין ברירה בשל הקיצוצים וכל הדיבורים שהיו במשך הקייץ עם הגורמים השונים, הסתכמו בכך שכל אחד שלח אותנו לשני. משרד האוצר כמממן שלח אותנו למשרד החינוך כאחראי וכן הפוך. גם האוניברסיטאות מאימות לא לפתוח את שנה"ל האקדמית וגם ההורים מאיימים לא לפתוח את שנת הלימודים בגלל מחסור במאבטחים. השנה היה תירוץ נוסף בשל המלחמה".



ארז מציין כי מחאתם באה בעיקר בגלל פיטורי מורים וקיצוצי משרות, עד כמעט פיטורים, שנעשו בחודש מאי, לקראת שנת הלימודים. ארגוני המורים דורשים להחזיר את המורים לעבודה או לחילופין לתת אפשרות למורים לצאת לפנסיה מוקדמת. זו הזדמנות לדבריו "לרענן את השורות ולהכניס אנשים צעירים יותר. ניתן לעשות זאת על ידי החזרת השעות למערכת, ובכך תהיה עבודה למורים צעירים בעוד המפוטרים יצאו לפנסיה".



תשובת משרד החינוך חוזרת על עצמה בטענה ש"אין לנו כסף", אומר ארז ומוסיף כי "יש לי כלפי שרת חינוך רק ברכות, היא מודעת לכל הבעיות, מחבקת את המורים ויש לה מוטיבציה לעשות דברים. אנחנו אומרים לאוצר ולראש הממשלה שיתנו לה לעשות מה שהיא חושבת שצריך לעשות במערכת החינוך".



לשאלת המראיין, אמציה האיתן, לגבי התייעלות מערכת החינוך, אומר ארז כי "אין מדינה בעולם המערבי שמספר התלמידים גבוה כמו בארץ. כאן עוברים את ה-40. איך אפשר עוד להתייעל במערכת הזאת", הוא שואל ומוסיף כי "ייתכן שצריך להפסיק לממן גופים חיצוניים שמתערבים במערכת החינוך, ייתכן שהמערכת צריכה להיות ממלכתית וציבורית ולא מערכת שמופרטת. בגלל הקיצוצים יותר נטל עובר לכתפי ההורים. רמת החינוך בבית ספר בו הורים לא יכולים לשלם, יורדת. המדינה גורמת על ידי הקיצוצים להגדלת הפערים. זה אנרכיה וזה נובע בשל הקיצוצים, והתפתח בחמש השנים האחרונות בהן כיהנה לימור לבנת כשרת החינוך".



לדברי ארז "יש לנו תאום מלא בין אירגוני המורים ושיתוף פעולה עם ארגון ההורים הארצי". מחר לדבריו תתקיים פגישה שייתכן שתביא לפריצת דרך ולפתרון הבעיות, עם יוסי בכר מנכ"ל משרד האוצר ושמואל אבוהב מנכ"ל משרד החינוך.