לפני יותר משבוע הגישו בני הזוג גורדצקי תלונה לצה"ל נגד המג"ד דודי אוברמן, בגין מתן לכאורה של פקודה לא חוקית. ההורים טענו כי המג"ד הורה להעביר ללא בידוק פלסטיני במחסום ליד טול כרם וזאת בניגוד לדעתו של מפקד המחסום בשטח.



"בננו הגיש קבילה נגד המג"ד דודי אוברמן. בינתיים המג"ד הועבר לתפקיד חדש ולפני שעזב נתן פקודה שלא להעלות את בננו למחסום. המג"ד החדש ממשיך את הפקודה הנ"ל. בננו עדיין לא קיבל אישור לעלות למחסום. אנו מודאגים מכך שחייל מורחק מתפקידו במחסום, מושפל ונענש, רק משום שרצה להקפיד על הוראות בטיחות".



ההורים ציינו בתלונה כי אותו פלסטיני עורר את חשדם של החיילים והם דרשו כי ירים את חולצתו, אך בעקבות התערבותה של פעילת ארגון השמאל הקיצוני מחסום ווטש, אשר צלצלה למג"ד, קיבלו החיילים פקודה מהמג"ד להעביר את הפלסטיני ללא בידוק.

לאחר פניית ערוץ 7 אישר דובר צה"ל כי הפלסטיני הועבר ללא בידוק. "במקרה המדובר, החליט מפקד הגדוד להנחות על שחרור הפלסטיני ללא בידוק לאור המידע שהועבר אליו ולאור תמונת המודיעין באותה העת. לאחר הנחיית מפקד הגדוד ערער מפקד המעבר על החלטתו וציין במכשיר הקשר כי הוא דורש שמפקד הגדוד יגיע לשטח. סגן מפקד הפלוגה נכח באותה העת במעבר ולאחר ששמע את דרישת מפקד המעבר פקד עליו לבצע את הנחיית מפקד הגדוד. מיותר לציין כי מפקד הגדוד קיבל את החלטתו משיקולים מבצעיים גרידא, לא סיכן את חייליו ומובן מאליו שלא היה בכוונתו לסכנם שלא לצורך", לשון התגובה. בד בבד פרסם ערוץ 7 כי בעקבות התלונה החייל הורחק מפעילות במחסום.



היום שלחו הורי החייל מכתב נוסף ובו הם מבקשים להחזיר את בנם לתפקידו במחסום. במכתב תוהים ההורים האם היחס אל בנם אינו נובע מנקמנות. "בננו הגיש קבילה נגד המג"ד דודי אוברמן. בינתיים המג"ד הועבר לתפקיד חדש ולפני שעזב נתן פקודה שלא להעלות את בננו למחסום. המג"ד החדש ממשיך את הפקודה הנ"ל. בננו עדיין לא קיבל אישור לעלות למחסום. אנו מודאגים מכך שחייל מורחק מתפקידו במחסום, מושפל ונענש, רק משום שרצה להקפיד על הוראות בטיחות". ההורים אף מציינים כי למרות שהתנגד מצפונית לפקודה לא סירב לה, לפיכך 'לא מובנת ההחלטה להרחיקו'. "האם מדובר בנקמה סמויה של המג"ד בגלל שבננו קבל נגדו? האם לא ניתנת לחיילים הזכות לקבול ולערער על פקודות בלתי חוקיות?", שואלים ההורים במכתבם.

"אם חייל אינו יכול לקבול כאשר נראה לו שיש בעיה במערכת מבלי להרגיש מאויים, לאן המערכת הצבאית עלולה להתדרדר? במשטר הדוגל בחופש הביטוי והמכנה עצמו דמוקרטי, נאור ומתקדם, נדמה לנו שנשארו כאן חורים שחורים", הם כותבים.



מתשובת דובר צה"ל לערוץ 7 עולה כי "המג"ד לא התכוון כלל לסכן איש", מוסיפים ההורים במכתבם. "אנחנו לא מעונינים לדעת למה הוא לא התכוון אלא למה הוא כן התכוון. האם הוא התכוון לקבל שקט תעשייתי, לדאוג לרצונות פעילת מחסום ווטש, ולפלסטינים העוברים במחסום, במחיר של סיכון והשפלת חייל מסור שחשב לתומו שמדובר בהוראה המסוכנת לבטחון ישראל?"



"אם לא נקבל התייחסות לתלונתנו נשקול פנייה לגורמים בכירים יותר", מדגישים ההורים שמבקשים פעם נוספת "להעמיד לדין משמעתי את המג"ד אוברמן ולהחזיר את בננו לתפקידו כמפקד המחסום".